Ik weet niet of ik het moet vertellen

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

danique1995

Ik weet niet of ik het moet vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 16:11

Nou hier dus mijn probleem;

Ik ben al vanaf mijn 14e(3 jaar) bevriend met een meid, ze woont nu dan in Denemarken dus spreek haar haast nooit maar afgelopen donderdag ben ik bij haar ex geweest, superleuke jongen altijd al een crush op gehad zegmaar, nou hele gezellige dag gehad(details laat ik maar achterwege). Nu weet ik niet of ik het haar moet vertellen want naja ze heeft het zelf verkloot bij hem , ze is 4 keer vreemdgegaan toen ze dus wat met hem had en van 1 keer wist ik het en had ik me mond dichtgehouden. Nu als ik het haar vertel, als ik de moed daarvoor bij elkaar heb geraapt wat moet ik zeggen als ze boos word? Want hij en ik willen vaker afspreken want er is zeker een klik en we vinden elkaar wel leuk ( logisch ofcourse ) . Moet ik dan haar het gewoon vertellen of zoiets hebben van ik laat het niet door haar verknallen?

Ze neemt soms contact met hem op en hij wil dat niet meer en ze zegt dan dat ze hem mist blah blah blah ookal is zij gigantisch de fout in gegaan en hij wil dr niet meer.

HELPPP

Always a rejection when i need a yes!!

Jeffrey <3 24-09-2012

Looking for my irish cob dream

Ymor

Re: Ik weet niet of ik het moet vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:26

Vertellen natuurlijk! Helemaal als hij geen contact met haar wil en jij haar ook niet zo geweldig vind. Misschien is het dan meteen klaar. Als ze boos is dan is ze toch heel ver weg!!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:26

Ik zou het haar gewoon vertellen.

Maar persoonlijk zou ik eerst soort van 'toestemming' hebben gevraagd aan haar. Je hebt namelijk iets met hem gedaan? (details) Dat vind ik niet kunnen.

Mensen denken daar heel anders over dus je zult wel verschillende meningen krijgen. Sommigen vinden dat je van exen van vriendinnen af moet blijven en sommigen hebben er geen problemen mee om de vriend van hun vriendin gewoon over te nemen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:27

ik zou het ook gewoon vertellen, ze zit toch heel erg ver weg, je moet natuurlijk wel rekening mee houden dat je kans hebt dat ze je niet meer wilt zien of spreken.

braooop

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:28

Ach, als ze toch zo'n eind weg zit?! Wat wil ze er tegen doen? :=

Wij als vriendinnen hebben wel een soort van ongeschreven/besproken regel dat je gewoon iet aan de ex(scharrels) van je vriendinnen komt, maar goed dit is wel een beetje een ander verhaal..

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Het is haar ex, zij is vier keer tijdens hun relatie vreemdgegaan. Lijkt me niet dat ze dan heel moeilijk zou moeten doen toch? Gewoon vertellen, maar ik zou er niet speciaal het contact voor opvijzelen als dat al op een laag pitje staat.

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

Ymor

Ik ben het gedeeltelijk eens met Geryon. Alleen heb ik zelf ook wel eens in de situatie gezeten dat ik de ex van een vriendin van mij toch wel erg leuk vond. Toen heb ik ook aan allebei gevraagd wat ze vonden. Die jongen wilde heel graag maar die vriendin was het er niet mee eens en daardoor is het nooit iets geworden. Moeilijk maar ik zou het niet kunnen.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:43

Uit is uit, dus gewoon vertellen, het enigste wat er kan gebeuren is dat ze je noooooit meer wil zien.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:45

bigone schreef:
Uit is uit, dus gewoon vertellen, het enigste wat er kan gebeuren is dat ze je noooooit meer wil zien.

psssst aangezine ze in denemarken woont zien ze elkaar waarschijnlijk ook weinig :=

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:56

Geryon schreef:
Maar persoonlijk zou ik eerst soort van 'toestemming' hebben gevraagd aan haar. Je hebt namelijk iets met hem gedaan? (details) Dat vind ik niet kunnen.

:') kind woont in Denemarken, heeft hem meerdere keren belazerd én is zijn EX.. help me ff waarom ze toestemming moet vragen?

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:59

Omdat het een vriendin is..

Een vriendin die zomaar met mijn ex gaat lopen klooien die hoef ik ook niet meer te kennen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:01

ik snap dat soort reacties nooit. Is een ex dan een soort 'bezit' van je? Als het een ex is dan maakt het toch helemaal niets uit met wie die ex scharrelt of een relatie heeft?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:06

Ik heb maar 1 keer moeite ermee gehad dat mijn beste vriendin iets kreeg met mijn ex, en eigenlijk was het grootste probleem dat het op dat moment mijn ex nog niet was, dát vind ik pas onbeschoft!
Maar wie wat met mijn ex doet, maakt me echt niets uit :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:06

maar da's logisch Polly, dan wordt je gewoon besodemieterd. Maar een ex is een ex...klaar dus....Nao disse weer 'n frisse ;)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:08

zo denk ik er ook over :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:32

Ik kán niet eens vallen op een ex van een vriendin, not done vind ik dat :n

Toen het uit ging tussen mij en mijn vriend, nam mijn vriendin ook ineens contact op met hem, flirterig..
Heb haar eventjes goed gezegd hoe het zit. En zij begreep mij hierin. Nu ga ik weer met die vriend maar kan nog steeds niet normaal met haar om gaan en vooral niet als ik samen met mijn vriend ben.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:37

maar waarom dan?? Je hebt geen relatie meer met die ex. Waarom mag iemand anders die toevallig je vriendin is daar dan geen relatie mee beginnen?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:40

Weet je zeker dat het wat word? en dus een boze vriendin waard is. Word het geen scharrel van 3 maanden waarbij je een jarenlange vriendin verliest?

ik kan niet in jullie gevoelens kijken en hoe serieus het is. Het is wikken en wegen.
Ik zou het raar idee vinden als een vriendin van mij met mijn ex zou gaan. ( zeker omdat je samen een verleden hebt, bij jou vriendin een turbulent verleden)

Aan de andere kant ben je 17. Het is niet alsof je met hem wilt trouwen oid :+

edit: hoelang is het 'al' uit? het komt niet over alsof ze al over hem heen is.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:42

Gaat me niet om de ex, maar om de vriendin.. Waarom mijn ex? Vind het nogal respectloos.

Kan niet precies uitleggen (heb ik wel vaker last van), maar ik vind het gewoon niet kunnen.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:43

Ik zou het wel vertellen, maar waarom eerst toestemming vragen?

Om eerlijk te zijn, als mijn vriendinnen iets willen met mijn ex zou ik ze lekker laten gaan. Heb dat hoofdstuk helemaal afgesloten, wanneer ik hem tegenkom is het gezellig, maar gevoel is er niet meer.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:49

Ik vraag me eigenlijk zelfs af waarom ze het moet vertellen... Als het een vriendin is van jou, zeg dan toch gewoon "Hé, het klikt de laatste tijd wel goed tussen mij en Mr X" ofzoiets als ze vraagt hoe het met je is. Met een vriendin kan je toch over alles praten ??
Daarbij, het is haar ex. Waarom zijn er hier mensen die vinden dat het "niet hoort" dat ze een klik heeft met de ex van een vriendin... Het is een EX, wat dus wil zeggen dat de relatie voorbij is. Die jongen is haar bezit niet hé :=

Dus gewoon verdergaan met die jongen, als het klikt en het zit goed tussen jullie, waarom niet ?? :)

~ When You Least Expect It, A Dream Can Come True ~

Legend of Zelda
❤❤
Legend of Zelda; al 1 jaar lang genieten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:10

Waarom zou je het vertellen, zeker omdat je haar niet regelmatig spreekt, zal ik het lekker zo laten.

Ga lekker daten met deze jongen, je ziet wel hoe het loopt, dan kun je altijd nog overwegen om het haar te vertellen toch?

Doe wel en zie niet om

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:35

tja dat soort idiote regeltjes spelen vooral onder jongeren heel erg. Maar zelfs toen begreep ik daar niets van.

Stel je voor dat jij als potje niet best bij een bepaald dekseltje past, dan gun je het je vriendin-potje het toch van harte om mischien haar perfecte dekseltje te vinden?

En ik kan je vertellen, als je later groot bent, is het soms best lastig om nieuwe vrienden de maken, en zie dan maar eens nog een leuke man te strikken. Ik heb een paar fantastische vriendinnen van dertig, die nu geen vriendje hebben, omdat ze niemand meer ontmoeten.

Dus: ga er voor!

Degene die om zichzelf kan lachen,
zal zich altijd blijven amuseren.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:50

kippetje schreef:
Stel je voor dat jij als potje niet best bij een bepaald dekseltje past, dan gun je het je vriendin-potje het toch van harte om mischien haar perfecte dekseltje te vinden?

_O-
Maar wel de waarheid ! ;)

~ When You Least Expect It, A Dream Can Come True ~

Legend of Zelda
❤❤
Legend of Zelda; al 1 jaar lang genieten

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 19:00

Pelryo schreef:
Weet je zeker dat het wat word? en dus een boze vriendin waard is. Word het geen scharrel van 3 maanden waarbij je een jarenlange vriendin verliest?

ik kan niet in jullie gevoelens kijken en hoe serieus het is. Het is wikken en wegen.
Ik zou het raar idee vinden als een vriendin van mij met mijn ex zou gaan. ( zeker omdat je samen een verleden hebt, bij jou vriendin een turbulent verleden)

Aan de andere kant ben je 17. Het is niet alsof je met hem wilt trouwen oid :+

edit: hoelang is het 'al' uit? het komt niet over alsof ze al over hem heen is.

Het is nu ook zo'n 3 jaar geleden dat het uit ging dusja ik weet het niet meer.

Always a rejection when i need a yes!!

Jeffrey <3 24-09-2012

Looking for my irish cob dream