Wat is houden van??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Wat is houden van??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 11:09

Het is een mooie vrijdag, het sneeuwt lekker en het lijkt me wel een leuk topic om eens te kijken wat 'houden van' nu eigenlijk betekent.

Ik bedoel, het gaat bij mij van achter het behang willen plakken, tot kapot willen knuffelen. Een gevoel wat heel diep gaat, zelfs zo diep dat ik mezelf daardoor soms gewoon vergeet Schijnheilig

Maar wat is houden van nu eigenlijk?? Bestaat er uberhaupt een definitie van??

Ben benieuwd hoe jullie je 'houden van' uiten Knipoog En niet te vergeten.......houden julie heel veel van iemand op dit moment? Lovers

Op zoek naar de zon!!!


Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:12

'Houden van' betekend voor mij dat je iemand of meerdere personen heeel lief vindt Lachen en dat je die ook niet meer kwijt wilt. Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:21

ik weet zeker dat ik nog nooit van iemand gehouden heb. behalve van mijn kind.

Anders gezegd, ik wist niet wat liefde voor iemand wat totdat ik mijn kind in mijn armen hield

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:22

Volgens mijn schoonvader kan je van kip met appelmoes houden, of van een biefstukje Haha! , maar is het een zeer wijd begrip als het om het gevoel voor een ander mens of dier gaat. Daar heeft hij volgens mij wel gelijk in Scheve mond !
Voor mij is houden van een gevoel dat je voor iemand hebt, die je graag in je buurt hebt. Het is gek, maar ik ben bijv. dol op een heel aantal vrienden en vriendinnnen, maar ik moet er niet aan denken om met ze in een huis te moeten wonen. Tuurlijk heb ik ook wel eens ruzie met man en/of kinderen en dan verdwijn ik ook wel eens voor een paar uurtjes ergens anders heen, maar bij hun heb ik 100 % het gevoel dat ik bij ze hoor (en zij bij mij natuurlijk Knipoog ). Goh... moeilijk te omschrijven zeg Clown !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:25

Annelou schreef:
'Houden van' betekend voor mij dat je iemand of meerdere personen heeel lief vindt Lachen en dat je die ook niet meer kwijt wilt. Haha!

Ja, precies waar ik ook aan dacht Lachen
En nee, ik houd niet heeeeel heeeeeel erg veel van iemand

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 11:26

gijsenkim schreef:
ik weet zeker dat ik nog nooit van iemand gehouden heb. behalve van mijn kind.

Anders gezegd, ik wist niet wat liefde voor iemand wat totdat ik mijn kind in mijn armen hield


En je man dan?? Hoe is je gevoel daarvoor dan?? Het komt op mij een beetje vreemd over.........maar wellicht kan je dat uitleggen, tenslotte heb ik nog geen kinderen en weet ik (nog Knipoog ) niet waarover ik praat.

Op zoek naar de zon!!!

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:34

Ik denk wel dat ik van mijn vriend hou, ja Lachen

Maar de defintie van dat gevoel? Pfff, moeilijk hoor.

Ik heb een beetje een leeg gevoel als we niet samen zijn en vind samen zijn gewoon fijn, zelfs als we eigenlijk maar wat aan het nietsdoen zijn. Een paar uur of een dag is natuurlijk geen probleem, maar al ben ik bijv. op weekend met een leuk groepje vrienden, toch heb ik dan het gevoel dat er iets (of beter iemand) ontbreekt. Het gevoel hebben dat iemand je onvoorwaardelijk steunt en dat zelf ook doen. Ook: ruzie kunnen maken om de stomste dingen, om zaken waar je met iemand anders geen woorden aan vuil zou maken,... Pfff, ik geef het op. Het is een gevoel, eerst ben je verliefd, dan ga je die persoon graag zien, en wie weet kan het daarna 'houden van' worden...

Om sneeuw romantisch of whatever te vinden ben ik dan weer veel te nuchter, ik zie een plakkerige vieze boel waar ik zonder auto-ongevallen moet zien door te geraken Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:40

dat je meer om die personen geeft, dan om jezelf.

bij moederliefde en romantische liefde kan het extra intens zijn omdat hormonen dan ook nog meespelen. ik denk daarom dat je het niet zo zwart-wit moet zien als gijsenkim hier zegt.

Amor Vincit Omnia

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:43

Annelou schreef:
'Houden van' betekend voor mij dat je iemand of meerdere personen heeel lief vindt Lachen en dat je die ook niet meer kwijt wilt. Haha!


Ja ik ook Lachen

En ik houdt heel veel van Herman Haha!

    If you can dream it, you can do it ...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:44

Dimple"]
[quote="gijsenkim schreef:
ik weet zeker dat ik nog nooit van iemand gehouden heb. behalve van mijn kind.

Anders gezegd, ik wist niet wat liefde voor iemand wat totdat ik mijn kind in mijn armen hield


En je man dan?? Hoe is je gevoel daarvoor dan?? Het komt op mij een beetje vreemd over.........maar wellicht kan je dat uitleggen, tenslotte heb ik nog geen kinderen en weet ik (nog Knipoog ) niet waarover ik praat.
[/quote]


Mijn man komt altijd op de derde plaats, eerst kind, dan ik en dan man..... de liefde voor mijn man staat in geen verhouding met de liefde voor mijn kind. Als ik zou moeten kiezen dan gaat mijn man alleen verder. Zo liggen de verhoudingen nou eenmaal. Het is niet zo dat ik niet van mijn man hou, integendeel ik hou heel veel van mijn man, ik hou alleen meer van mijn kind

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:47

Toch snap ik goed wat gijsenkim zegt.
Het gevoel wat je hebt, als je je kind in je arm houd, is zo overweldigend! Dat gevoel wat ik toen had, heb ik ook niet gehad toen ik ja zei tegen mijn man ! (Waar ik ook echt dol op ben en die ik ook voor geen miljoen kwijt zou willen Lovers !).
Op het moment dat je kind geboren wordt, spelen er misschien wel hormonen mee Knipoog , maar na 13 jaar hebben die ook wel eens pauze hoor Clown ! Toch is dat gevoel tot-nu-toe altijd gebleven Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:55

Ik snap wat gijsenkim zegt, en ben t ook met haar eens..
Op dit moment liggen mijn verhoudingen, eerst ik, dan mijn man en dan mijn dieren.


Ik houd echt heel erg veel van mijn man, voor mij betekend houden van weten dat er iemand is die er altijd voor je zal zijn!
Iemand waarmee je gewoon lief en leed deelt.

Zo hou ik ook van mijn moeder maar das een ander soort houden van dan ik voor mijn man voel.
Laatst bijgewerkt door Angelique18 op 24-10-03 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:57

Angelique18 schreef:
Ik snap wat grijsenkim zegt, .



KAPPUH NOUH Haha! Haha! Haha! Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:02

Angelique18 schreef:
Ik snap wat gijsenkim zegt, en ben t ook met haar eens..


Snap niet waar je t over hebt Schijnheilig *LOL* Bloos

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:13

Ik ga met SP mee: Dat je meer van die mensen houd dan van jezelf.

Er zijn twee mensen op deze aardbol waar ik mijn leven voor zou geven. Dat zijn mijn beste vriend en mijn ex vriend, waar ik nog steeds heel goed mee omga. Voor hun ga ik door het vuur, en zij voor mij. Dat is echt houden van, dat gaat niet meer over, weet ik zeker. En inderdaad, ik hou meer van hun dan van mezelf! (Maar ik kom wel op een goeie tweede plaats hoor!)

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:15

Ik ga gedeeltelijk met SP mee, opzich ben ik het er wel mee eens, maar ik wil zelf beweren dat het nog verder gaat dan dat, maar dat is een gevoel wat niet te omschrijven is.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:51

Ik ga met gijsenkim mee ... zo heeft mijn moe het ook altijd gezegt ...
Je komt er pas achter wat werkelijk houden van is als je je eigen kroost hebt ...

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 12:57

Dus om het echte houden van te kunnen ervaren zou je eerst kinderen moeten hebben?

Hhm.... dan zou dat betekenen dat heel veel mensen nooit echt zullen weten wat houden van is? Dat betwijfel ik nl.

Zeker in de paardenwereld zijn er veel mensen die geen kinderen willen, dus het lijkt me sterk dat ze dan niet weten wat echt houden van is. Verward

Ik snap je insteek wel, maar toch..........

En het ergste aan houden van is inderdaad dat je meer van die mensen houdt dan van jezelf. Maar daar schuilt meteen een grote valkuil. Je moet jezelf nl niet verliezen binnen een relatie.
Tenslotte gaat de volgende zin in mijn ogen nog steeds op:

Je moet eerst van jezelf leren houden, voordat je van iemand anders kan houden!

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 12:58

Eilandje schreef:
Om sneeuw romantisch of whatever te vinden ben ik dan weer veel te nuchter, ik zie een plakkerige vieze boel waar ik zonder auto-ongevallen moet zien door te geraken Knipoog


Zeker nog nooit op wintersport geweest of wel Haha!

Op zoek naar de zon!!!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:02

ik denk dat er verschillende gradaties van "houden van" zijn!
ik houd zielsveel van mijn man,maar de liefde die je voor je kind voelt,gaat zo veel verder!(niet,dat je geen liefde kan voelen als je geen kinderen hebt,maar het is echt een hele andere liefde:je zou jezelf echt helemaal wegcijferen,als dat betekent dat je je kind kan "behoeden " voor alle pijn en ellende in deze wereld!)

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:08

Mwah van jezelf houden voordat je van andere kan houden ben ik het ook niet mee eens, en ook niet dat je eerst kinderen moet krijgen. Ik weet door heel veel zaken wel, dat er een iemand is die zoveel voor me betekend, dat ik met zekerheid durf te dat zij de hele wereld voor mij betekend (goh drie keer raden wie dat is Tong uitsteken Bloos).

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:14

ik dnek wel dat je eerst zelf gelukkig moet zijn voordat je een ander gelukkig kan maken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:27

gelukkig zijn is wat anders dan van jezelf houden imo Lachen

Ipsilonka

Berichten: 5852
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:33

Houden van is genegenheid voor iemand voelen, elkaar respecteren, elkaar accepteren. Je wilt graag alles met diegene delen, je hebt er alles voor over, tja zo kan ik nog wel even doorgaan.....

En ja op dit moment hou ik heeeel veel van iemand, en aangezien het allemaal niet makkelijk gaat, denk ik dat wij bij elkaar blijven ook weer een teken is van echt houden van. Tenminste dat hoop ik wel!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 13:45

Hoe kan je in nou van iemand anders houden, als je niet van jezelf houdt?

Hoe kan je iemand anders gelukkig maken en houden, als je voor jezelf een aantal dingen niet op een rijtje hebt?

Ik ben echt van mening (door schade en schande wordt men wijs Schijnheilig ) dat je eerst van jezelf moet houden, weten wie je bent, wat je voelt, waar je voor staat in het leven voordat je iemand anders datzelfde probeert te geven.

Ik zeg niet dat het niet samen kan gaan, maar je moet dan allebei wel heel sterk in je schoenen staan.

Op zoek naar de zon!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Esmee_RS, eva1969, GrapeshotBot, Plus_en_Min, purny, s1993, Selina, Stybba, TessaxQuincy, ulaantje, Westhof en 57 bezoekers