Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:52

Ja anoniem is van de gevangenis
Ze mogen bellen wanneer ze uit hun cel zijn

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:57

oww wat dom van me -O- , hopen dat ie nog belt

lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:59

Ik volg even! Ben helaas nog geen 18, maar vind dit wel heel interessant :)
Misschien van de zomer maar eens iets schrijven :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:37

$%*"£ !!!

Krijg net een brief binnen van Eddie, dat ie al lang niets van me heeft gehoord maar dat hij begrijpt dat ik in weinig tijd heb, omdat ik in mijn laatste brief heb geschreven dat ik binnenkort naar Spanje ging.

Ik heb eind januari vanuit Spanje een lange brief gestuurd en ik denk dat die dus nooit is aangekomen. Vond zijn reactie al zo lang duren. Ben echt pissig nu, mijn brieven zijn vanuit Nederland altijd aangekomen, en ik stuur één keer een brief vanaf hier.... _-:(

Gelukkig schrijf ik mijn brieven altijd eerst op de computer, dus ik heb mijn vorige brief nog. Die ga ik wel opnieuw schrijven + een nieuwe brief. Krijgt hij als goedmakertje in ieder geval een lekker lang verhaal.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:09


Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 01:23

Zo bloody irritant als brieven terug gestuurd worden! Ik kreeg er laatst een aantal terug omdat ik op de enveloppe alleen de eerste letter van de voornaam had gebruikt ipv volledige voornaam.

Ik raak t contact met m'n vrouwelijke pp een beetje kwijt denk ik. Heb zo'n vermoeden dat de brieven niet aan komen.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:17

De vrouw waar ik mee schreef is vorig jaar december vrij gekomen. We zouden contact houden, maar tot op heden heb ik niets van haar gehoord. Erg jammer.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:50

Mavelle schreef:
Zo bloody irritant als brieven terug gestuurd worden! Ik kreeg er laatst een aantal terug omdat ik op de enveloppe alleen de eerste letter van de voornaam had gebruikt ipv volledige voornaam.

Ik raak t contact met m'n vrouwelijke pp een beetje kwijt denk ik. Heb zo'n vermoeden dat de brieven niet aan komen.

Ik heb mijn brief dus helemaal niet teruggestuurd gekregen, dat is ook zo vreemd. Ik heb het adres van mijn moeder in Nederland op de achterkant gezet en die heb ik er niet over gehoord..

Het is ook lastig om te controleren of je brieven wel aankomen, zo zonder blauwe vinkjes :')

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:40

Bij mij was een brief laatst ook niet aangekomen omdat ik een sticker op de envelop had geplakt. Dat doe ik eigenlijk altijd en nog nooit problemen mee gehad. Blijkbaar werkt er een nieuwe medewerker in de mailroom en dat schijnt een l#l te zijn. Gelukkig had mijn penpal kunnen regelen dat ze de brief niet vernietigden en naar zijn ouders opgestuurd werd. Zijn vader heeft toen een andere envelop om de brief gedaan en weer teruggestuurd dus zodoende heeft hij de brief alsnog gekregen. Zo flauw dat gemierenneuk af en toe -O-

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:05

Hey, ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Mijn gevangene zit in Chowchilla. wij willen graag gaan bellen maar hij kan alleen bellen met collect call.
hij heeft mijn nummer al een paar keer gebeld maar krijgt dan te horen dat mijn telefoon geen collect calls accepteert.
Ik heb vandaag met mijn telefoon provider gebeld, ze wist niets eens van het bestaan van collect calls af maar heeft met een collega gepraat en die zegt dat het niet mogelijk is om in Nederland en tevens ook België te bellen via collect call.
aangezien dit onze enige optie is is dat natuurlijk balen.. -O-

zijn er hier mensen die met gevangenen in het buitenland bellen, hoe doen jullie dit dan?
hij gaf mij een telefoon nummer van een of andere GTL service, via hun zou het mogelijk moeten zijn om wel collect te kunnen bellen maar ik kom er niet wijs uit.
ik dacht zelf al om een prepaid kaartje te kopen, maar dan zou dit ook niet kunnen werken aangezien dit in Nederland niet mogelijk is.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:28

Ja je hebt bv services als bijvoorbeeld freedomline.net waar je je telefoon aan kon koppelen en gebelt kon worden en dan met PayPal minuten koopt kijk even op google voor bv Google voice hiermee maak je ook een lokaal tel van zijn county dat hij dan belt maar aan jou telefoon is gekoppeld zo kan hij jou goedkoop bellen


Daarnaast is een collect call stervens duur ik weet dat als je vanuit de nederlandse gevangenis word gebelt voor 15min collect call dat dat dan al 35 euro kost laat staan vanuit het buitenland.
Je zou kunnen kijken of je geld op zijn inmate account kan zetten via bv Jpay en dat hij dat geld dan op de telefoon zet en jou zo belt.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:56

freedomline.net bestaat niet meer zie ik.
bij dat google voice, dan moet hij dat toch ook hebben of niet? volgens mij heeft hij geen toestemming om online te gaan.

we bellen nu via zijn broer.. hij belt zijn broer en die belt mij via facebook, en houd de telefoons tegen elkaar aan :+ voorlopig zo maar even verder gaan totdat we wat gevonden hebben wat wel goed werkt.

jij hebt toevallig geen ervaring met die GTL service? hoor er vooral slechte dingen over namelijk

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:03

Google voice maak je zelf een amerikaans nummer aan en dat belt hij
Hij hieft hiervoor niet op internet

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:56


KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:10

Ohh dan ga ik even zoeken.
Dankjewel alweer :D

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:07

Als er nog vrouwen zijn die een gedetineerde man in Nederland willen schrijven
dan hoor ik het graag via pb :)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:11

Hoe gaat het met de penpals? Ik heb net weer de benodigde Happy Father's Day kaartjes de deur uit gedaan!

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:32

Hai !

ehmmm mothers and fathers day kaartjes doe ik niet aan :o
wel verjaardags en kerst kaarten.


Hier op zich alles nog prima kwa penpals
Ik schrijf nu alleen nog intensief met Jose die in New Hampshire zit
hij zit daar sinds kort en nu kan zijn familie ook langs komen en dat vind ik erg fijn.

Met de andere amerikaanse penpals die ik had heb ik eigenlijk niet echt meer veel contact het is een beetje verwatert
en ik merkte ook dat de meeste gewoon haast geen geld hadden om mij te schrijven via corrlinks of kwa postzegels
niet iedereen heeft een familie of vrienden die hun geld stuurt..
Ik heb vorige week nog wel aan allemaal een kaartje gestuurt met een kleine update waar ik mee bezig ben en dat het nog goed gaat hier en dan ik nog wellis aan hun denk..

Met de Nederlandse penpal heb ik nog steeds super goed contact ik ga elke maand op bezoek en hij belt me elke week
en hij heeft me ook vaak nieuw boeken gestuurd en cd's en voor mijn verjaardag wil hij me ook iets gaan sturen dus ik ben benieuwd :D
Ik voel me best verwend :=

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:56

Ik heb mijn éénnalaatste brief nogmaals geschreven plus een tweede nieuwe brief erbij gedaan, dus een update uit januari en mei. Geen idee of dat wel is aangekomen, verwacht binnenkort dan wel een brief terug. Ik heb echt weinig vertrouwen in de Spaanse post. -O-

Heb gister wat foto's van Spanje op de bus gedaan naar hem, vanuit Nederland. Ik ga er vanuit dat dat wel aankomt, maar als ik in augustus nog niks van hem heb gehoord zal ik zijn zus even een berichtje sturen via facebook, of zijn adres wel klopt.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:37

Wat naar Nissima! ;(

LLennox

Berichten: 234
Geregistreerd: 12-11-11

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:02

Hier gaat het goed met de pen pals! Van eentje (James) heb ik al een paar weken niet gehoord, maar ik weet dat hij momenteel in een andere gevangenis (county jail) zit voor een appeal hearing voor zijn zaak, dus ik wacht het rustig af. Het is wel een beetje frustrerend, want ik was ondertussen zo gewend 2 keer per week een brief van hem te krijgen, haha.

Met Levi, met wie ik inmiddels al 2,5 jaar schrijf, gaat alles goed onder omstandigheden. Hij opent zich steeds meer (en ik ook) en inmiddels mag ik wel zeggen dat we een waardevolle vriendschap hebben opgebouwd :-)

Volgend jaar wil ik de jongens graag gaan bezoeken, en ze kunnen allebei niet wachten totdat ik langs kom!

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:25

Wat leuk Lennox! In welke staten zitten ze vast?

LLennox

Berichten: 234
Geregistreerd: 12-11-11

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:30

James zit in Texas en Levi zit in Louisiana. Ik ben niet expres met twee mensen gaan schrijven die in aangrenzende staten wonen, maar het is wel heel handig als ik ze wil gaan bezoeken :D

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:04

Nou inderdaad! Wanneer wil je gaan?

LLennox

Berichten: 234
Geregistreerd: 12-11-11

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:27

Ik wil graag volgend jaar rond deze tijd gaan, ergens in de maanden mei-juni-juli, en dan voor 3-4 weken. Specifieke plannen zijn nog niet gemaakt hoor. James hoort in maart 2017 of hij met parole mag, dus dat wil ik wel even afwachten. Zou natuurlijk veel leuker zijn als ik hem buiten de gevangenis kan opzoeken :)

Levi wil alleen maar weten WANNEER ik nou kom := en heeft me duidelijk gezegd dat ik echt niet alleen op reis mag naar Amerika. Dus de vacature van reismaatje staat nog even open.

Beide mannnen hebben al meerdere keren aangeboden om mijn ticket te betalen, wat ik vriendelijk heb afgewezen, maar stiekem wel ontzettend lief vind. Ik word er altijd zo gelukkig van wanneer ik weer eens merk hoe blij ze met me zijn :o