Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:59

Dat is inderdaad wel heel erg jammer ja. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:15

Ik zou het echt heel graag doen, heb een profiel gevonden wat me heel erg aanspreekt. Maar ik had me voorgenomen om iemand in Death Row of Life Sentence te schrijven zodat diegene niet op een dag vrolijk aan zou kunnen bellen, maar deze is over een jaar of 6 vrij 8)7 en ik vind het toch wel eng dat je adres bekend is. Natuurlijk weet ik dat de kans nihil is dat hij dan ineens voor de deur staat, maar wellicht heeft hij wel vrienden etc. Dus ik zit heel erg in dubio. Zucht... Ik heb gewoon behoorlijk vertrouwensissues door mensen uit het verleden, om de één of andere reden willen ze altijd meer van mij dan ik van hen, hoe subtiel of bot ik ook ben. Dus ik ben denk ik vooral bang voor een herhaling van zetten. Maar ik vind het niet eerlijk om te schrijven en er een maand later achter te komen dat ik er toch niet goed over nagedacht hebt. Kijk, dat je er na een tijdje achter komt dat het je leven negatief beïnvloed, dat lijkt me een legitieme reden om te stoppen. Maar 'sorry, was gewoon iets wat ik wilde proberen maar voel me er toch niet prettig bij' vind ik wel heel banketstaaf. Iets met dooie mussen enzo...

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:03

Ik kan je trouwens wel een gevangene geven waarbij je kan emailen daar is je adress niet voor nodig
Gaat via corrlinks

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:05

Zo na dagen heb ik t topic tot pagina 160 ergens en daarna enkel berichten van bepaalde gebruikers door gelezen

Het verhaal van Jamie heeft toch onwijs veel bij me los gemaakt...

In de eerste 160 is regelmatig gezegd door een of meerdere dat ze inmates hebben die adressen of iets door geven van de mensen die echt geen post ontvangen
Is er iemand die dat heeft op dit moment?
Ik wil heel graag schrijven maar wel iemand die niemand heeft en niet iemand die al 20 andere schrijft

Shilady het e-mailen lijkt me ook wel prettig :)

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:08

Maar Gentlegiant, dan kan je toch ook op writeaprisoner zoeken naar iemand met het icoontje “needs mail”?
Je kan er zelfs op zoeken “Inmates not receiving mail”. Daar staan momenteel 1337 inmates tussen.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:11

Is het ook gentlegiant en corrlinks is gratis !

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:13

_Ekenna schreef:
Maar Gentlegiant, dan kan je toch ook op writeaprisoner zoeken naar iemand met het icoontje “needs mail”?
Je kan er zelfs op zoeken “Inmates not receiving mail”. Daar staan momenteel 1337 inmates tussen.


Jawel dat kan maar vaak is dat niet geheel Up-to-date

love_mandy

Berichten: 2925
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:27

E-mailen lijkt mij ook wel fijn!

Heb overlegt, aangezien ik nog thuis woon en mijn ouders vinden het niet echt (ofja, echt niet) een goed idee om brieven te gaan sturen.
Maar ik wil het nog steeds graag doen. Ik ga even via corrlinks kijken straks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:33

shilady schreef:
Ik kan je trouwens wel een gevangene geven waarbij je kan emailen daar is je adress niet voor nodig
Gaat via corrlinks


Heeft corrlinks een eigen bestand aan deelnemende gevangenen? Of zijn dat dezelfde als WriteAPrisoner?

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:57

Citaat:
shilady schreef:
Ik kan je trouwens wel een gevangene geven waarbij je kan emailen daar is je adress niet voor nodig
Gaat via corrlinks


Heeft corrlinks een eigen bestand aan deelnemende gevangenen? Of zijn dat dezelfde als WriteAPrisoner?


http://www.corrlinks.com
Daar krijg je je eigen email inbox en daar log je in het gaat dus niet via je normale email.
Het is hetzelfde als dat jij mij hier een pb stuurt het komt snel aan en we openen deze site om te lezen en te antwoorden. Enkelt voor het toevoegen van de inmate is er een email adress nodig
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 24-04-19 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:01

http://www.corrlinks.com
Daar krijg je je eigen email inbox en daar log je in het gaat dus niet via je normale email.
Het is hetzelfde als dat jij mij hier een pb stuurt het komt snel aan en we openen deze site om te lezen en te antwoorden. Enkelt voor het toevoegen van de inmate is er een email adress nodig [/quote]

Maar inmates hebben toch geen toegang tot internet en dus ook geen emailadres waar ze bij kunnen?

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:04

In de federale gevangenis hebben ze een systeem (wat onder toezicht is) (alles wat hij jou stuurt word gelezen en vice versa

Ik pb je nog even zijn info om nog wat details over hem te weten

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:46

Ik heb inmiddels alle pagina’s van dit topic gelezen. Wat een heftige verhalen soms zeg! Maar ook wel heel mooi.

Ik vind het schrijven een mooi idee. Ik vind het mooi dat je een lichtpuntje in iemands leven kan zijn, het lijkt me geen pretje om in sommige gevangenissen daar te zitten. Het lijkt me ook wel interessant, want hoe is het leven daar. niet alleen in de gevangenis trouwens. Daarnaast zijn het natuurlijk ook gewoon mensen. Het lijkt me leuk om dus te gaan schrijven.

het zal hier vast al wel genoemd zijn, maar het geven van je adres staat mij een beetje tegen. nouja mij niet echt, maar ik woon nog thuis en ik weet zeker dat mijn ouders het niet leuk gaan vinden. Nu las ik ergens dat Jmail een oplossing kan zijn. Dat je het naar hun kan laten versturen en dat zij het voor je inscannen. En ik geloof dat je ook met paypal kan betalen, dus dat zou ook handig zijn. Ik heb namelijk geen creditcard. Iemand ervaring met Jmail?

anders wordt het wachten tot ik uit huis kan :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:03

Nee ik niet. Ben niet bang dat er iets gaat gebeuren nu hij mijn adres heeft. Hij zit levenslang. Ben niet zo snel bang. :')

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:07

Ik ben er zelf ook niet zo bang voor. Maar ik weet dat mijn ouders het niet prettig vinden. En zolang ik dus thuis woon....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:08

Tja hun regels dan. :j

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:10

Ja ik ga dus ook niet schrijven met mijn adres. Jmail lijkt me dus een goede oplossing.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:11

Snap ik. Maar dus geen ervaring daarmee.

Lughnassadh

Berichten: 1803
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:35

Bellatrix schreef:
Nee ik niet. Ben niet bang dat er iets gaat gebeuren nu hij mijn adres heeft. Hij zit levenslang. Ben niet zo snel bang. :')

Buiten dat, als het echt (vaak) zou gebeuren dan vermoed ik dat dit soort initiatieven geen lang leven beschoren zijn. Ik heb in elk geval nog nooit gehord dat het gebeurd is.

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 00:22

nou wil ik dit graag doen, heb ook via writeaprisoner een person gezocht. Maar hoe schrijf je in hemelsnaam de eerste brief := vind dat zo lastig

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 01:23

Ik heb mijn eerste brief er uit gegooid via jmail :=

Ik vond het ook erg lastig hoor Namiro. Ik heb verteld over mijn hobby’s en wat ik in het dagelijks leven doe. Gewoon mezelf voorgesteld, geen mega lange brief ofzo. Ben benieuwd of ik iets terug hoor.

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 03:31

ja heb een brief gemaakt eindelijk.. denk verstuur het via mail.. krijg ik een foutmelding pff

Rianne11_42

Berichten: 1510
Geregistreerd: 10-12-07
Woonplaats: Malden (Nijmegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:08

Hee, leuk om dit topic weer tegen te komen. Corrlinks en JPay ben ik niet zo van. Ik merk dat dat al snel kortere berichten worden (want makkelijk en snel), terwijl ik de lange brieven juist zo leuk vind :) Ik gebruik JMail.cc om m'n brieven te versturen. Voor 25 dollar per jaar kun je ook een soort postbus huren, zodat de gevangene naar dat adres terug kan schrijven. Ik doe dat omdat het sneller is dan wanneer hij naar Nederland schrijft, maar je kan het natuurlijk ook doen als je je eigen adres niet op wilt geven.

Ik schrijf nu met een jongen van 32, die sinds zijn 17e al in de gevangenis zit. In 2021 komt hij vrij. Ik heb me eigenlijk nooit druk gemaakt of een gevangene me zou komen opzoeken (in het verleden ook verschillende gevangenen geschreven). Hij waardeert de lange brieven echt, hij is enorm open en heeft heel veel dezelfde interesses als ik. En ik krijg van hem ook 6 of 8 kantjes terug :) Veel leesvoer!

Voor wie Netflix heeft: Lock Up is een interessante docu serie om te kijken. Er zijn meerdere reeksen van gemaakt in verschillende gevangenissen. Tuurlijk laten ze veel excessen zien, maar ook gevangenen die het inmiddels wel voor elkaar hebben en zich goed gedragen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:47

6 tot 8 kantjes?! :wow:

Ik zat op 2 kantjes... :=

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:52

Mijn eerste brief wordt vandaag verstuurd denk ik. Ook via jmail. Heb iemand uitgezocht van ongeveer mijn leeftijd. Hij is 24 geloof ik. Zit vast voor autodiefstal. Ben benieuwd of hij terugschrijft