Minigolfen / Midgetgolf als sport - nog meer Bokkers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Minigolfen / Midgetgolf als sport - nog meer Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 17:28

De meeste mensen zullen bij het lezen van de titel wel denken "Huh? Minigolf dat is toch geen sport?"
Maar dat is het wel degelijk. Minigolf, in Nederland meestal Midgetgolf genoemd is zelfs een internationale wedstrijdsport.
Vroeger gingen wij net als de meeste mensen alleen in de vakantie af en toe eens een keer minigolfen gewoon voor de lol, maar sinds begin Augustus ongeveer zijn we helemaal om en zijn we er serieus mee bezig al sport. De laatste tijd zelfs al een paar wedstrijdjes meegedaan, hoewel we nog veel zullen moeten oefenen en leren voor we echt serieus mee kunnen doen voor de punten zeg maar :)

Minigolf als sport, speel je met één stick en veel verschillende ballen, (itt tot groot golf wat je met één bal en veel verschillende sticks speelt) je mag wel per baan maar één bal gebruiken. Sommige topspelers hebben wel 1000 verschillende balletjes, zelf heb ik er nu ongeveer 20-25 zoiets denk ik :)

Ik was benieuwd of er nog meer bokkers zijn die serieus minigolfen, dat gedaan hebben of mensen kennen die het doen. En wat jullie eigenlijk vinden van Minigolf als sport?

Edit: Mijn thuisbaan is trouwens Terra Nova in Putten, waar we een mooie lange buitenbaan en een korte overdekte binnenbaan hebben. Dankzij de "binnenbaan" kunnen we ook nu in de winter gewoon spelen :) www.terranova-putten.nl