Adopteer een kip euuhhh haan

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Adopteer een kip euuhhh haan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 22:04

Op de ster wordt je opgeroepen om een biokip te adopteren. Ik vind het toch al zo irritant dat dezelfde sterreclames steeds in hetzelfde blok iedere keer weer herhaald worden Scheve mond .
Maar die kip valt helemaal niet lekker bij mij.
Heb ik net na die hele kippecrisis 4 nieuwe jonge kippen gekocht, gaan ze eindelijk na 6 weken leggen en houden daar na 4 weken weer mee op omdat er 3 broeds geworden zijn.
Die zijn echt dankbaar met hun bio bestaan bij mij, lekker lui leventje, buiten wonen, riant binnenhok zeer ruime uitloop en niks leggen Stoom uit je oren .

Het ergste vind ik nog dat geluid na de laatste oproep van die juffrouw in de sterreclame over haar kip.
Dat is een kraaiende haan Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 07:46

Ik heb de reclame niet gezien/ gehoord, maar vind het wel een goed initiatief en ga het daarom ook wel doen.
Als ik op die manier de biologische veehouderij kan steunen, mooi toch?

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 07:50

Vroeger gaven ze kippen die niet wilden leggen een beetje peper door het eten Verward Volgens mijn vader hielp dat wel bij de kippen van zijn moeder (dus kun je nagaan hoe oud die truck al is Nagelbijten / Gniffelen )

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 09:18

farichta schreef:
Vroeger gaven ze kippen die niet wilden leggen een beetje peper door het eten Verward Volgens mijn vader hielp dat wel bij de kippen van zijn moeder (dus kun je nagaan hoe oud die truck al is Nagelbijten / Gniffelen )

=^.,.^=


Ze hebben de laatste week al 2x resten van een hete maaltijd gehad, dat helpt dus niks, ondankbare dieren Scheve mond

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:39

Ik word er gek van!!

Mijn collega zit me de hele dag aan de kop te zeiken dat we een kip moeten adopteren. Ze is nl kippetarier. Duh! Schijnheilig

Jeetje, als de beesten nu met uitsterven werden bedreigd was het een ander verhaal, maar nee hoor! Knipoog

En euh Sarabande.............die kippen van jou........inruilen die hap! Ondankbare beesten zeg, het minste wat ze kunnen doen is een paar eitjes leggen. Wie weet moet je het ze even voor doen? Haha!

Op zoek naar de zon!!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 09:43

Probleem is Dimple dat er dus iedere dag een een ei legt en daar gaan de andere drie klokkend bovenop zitten.
Echt kippenhersens, want er is geen haan dus er komt toch niks uit dat ei.
Iedere dag ga ik ze braaf voeren en met gevaar voor kapotte handen een gevecht leveren voor mijn ene eitje, sh*t

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:03

vooral dat laatste Sarabande, hoop dat je het me niet kwalijk neemt dat ik hier in een ongelooflijke deuk lig Haha! Haha! Haha!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:07

Dan moet je van die dummy eieren halen en misschien weten die mensen in zo'n kippenspeciaalzaak (neeee, niet de poelier! Knipoog ) ook iets om ze door die broedse periode heen te helpen.

=^.,.6=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:12

HAHA, prachtig verhaal! Zie het al helemaal voor me: "ja jongens...rennen..er ligt er weer een" (maar dan in kippentaal natuurlijk)
en hup..daar gaat de meute weer..stapeltje kip! Hyper!

Old minds are like old horses: you must exercise them if you wish to keep them in working order...
R.I.P. lieve Moon.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:15

Die van ons zijn al zo'n beetje met winterstop Verward
Lekker, dat is ieder jaar eerder, nog even en ik stuur ze op wintersport (= diepvries)

Of ze hebben weer ergens een nieuw plekje bedacht voor de eieren, we hebben er ook wel eens 35 in het geitenhok gevonden...

petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:48

Sara, wat voer je de kippen? Mijn vader fokt nl sierhoenders dus ik kan je misschien wat tips geven. Ik ben weet van niet meer dan dat hij kippen heeft. Zat serieus in de rats om zijn dieren in April. Hij werkt nl al 25 jaar om een kleur bij een van rashoenders goed te krijgen en heeft dit dus eindelijk zoals hij het wil en zou ze dus door vogelpest misschien kwijtgeraakt geweest zijn.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 10:53

Ik ben al zo ver dat ik weet dat het met het voer niets te maken heeft, biologisch kippekorreltjes, granen met mais en keuken- en tuinafval.
Ze zien er pico bello uit Boos!

En volgens mij kunnen ze lachen, uitlachen .

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:05

het voer op zich is goed behalve geen sausen of mayonaise geven aan kippen. Voor de rest mogen ze aardappelen eten en sla overschotjes waar geen mayo of andere sausen of olie aanhangt. Ik denk dat het probleem ligt in het feit van de overgang naar ander voer. Waarschijnlijk waren ze gewoon van Legmeel of legkorrel te krijgen bij hun vorige eigenaar. Door de overgang naar granen zijn ze na een tijdje broeds geworden omdat de vitaminering anders is en ook de stof om te blijven leggen heel wat minder is. (Hopelijk leg ik het een beetje verstaanbaar uit). Ik weet niet of je in de mogelijkheid bent maar wat mijn vader vaak doet bij onverwacht broedse hennen is ze verplaatsen van hok. Kippen die in de rui gaan leggen ook geen eieren meer en als het heel koud is leggen ze ook geen eieren meer. Oude hennen leggen vaak minder eieren dan een jonge hen. Kippen van 4 of 5 jaar oud die beduidend minder leggen dan een hen van 1 jaar oud is niet abnormaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:12

Ga mosselen eten, en geef de schelpen aan de kippen. Doen ze haast een moord voor Die van ons krijgen 2 tarwe en 1 gerst. Daarnaast nog etenafval zoals aardappels, sla, schillen enz. Vinden ze heerlijk. Ik weet eigenlijk niet anders, dan ander voer, wat de reden kan zijn. Die van ons doen het hier al jaren goed op (zo goed, dat ze pas sterven als ze echt helemaal versleten zijn Rolleyes )

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:35

Wij prakten vroeger altijd de eierschaaltjes lekker in elkaar. Daar deden ze ook een moord voor Vingers aflikken

Gekke beesten die kippen...........

En ik weet wel zeker dat ze kunnen lachen Haha! Ik kan ze nu al horen.....
pokkepok, kiep kiep keip.........kippe pokke pokke.......hihihihi.....daar komt dat mens weer die mijn eitje wil pakken.....eeeeen.......IN DE AANVAL!! Haha! *LOL*

Op zoek naar de zon!!!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:41

Een idee gooi een aantal pingpongballen in het hok dan kennen ze daar mooi op broeden en dan is het gevaar gewegen..

Die beesten broeden zich te pletter.... dan heb je ze gelijk terug gepakt

...Dreaming with my eye's wide open...

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:42

Duidelijk, dan heb je het verkeerde ras kippen gekocht. sommige rassen hebben minder "last" van broedsheid dan anderen. Maar goed, er zijn wel wat huismiddeltjes voor.

tja hanen zijn natuurlijk ook bio, maar toch Verward

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 12:01

joostvangestel schreef:
Duidelijk, dan heb je het verkeerde ras kippen gekocht. sommige rassen hebben minder "last" van broedsheid dan anderen. Maar goed, er zijn wel wat huismiddeltjes voor.

tja hanen zijn natuurlijk ook bio, maar toch Verward


Ja ik heb waarschijnlijk blonde kippen gekocht ze zijn wel mooi Bloos!

Maar kom maar op met je oplossingen Joost ik hang aan je lippen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:34

welk ras of rassen heb je gekocht sara. Inderdaad sommige rassen zijn sneller broeds dan andere. Dit ondervinden wij zelf persoonlijk

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 12:38

Zou het niet weten, lekkere volle. Twee grijze en twee witte beetje met wat grijs erdoorheen, mooi hoor

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:39

ach ik vindt het wel sympathiek zo'n actie. Ik heb dus naast een koe (Klaartje 841) ook maar een kip (NN) geadopteerd. Ik gun ieder dier wel een huis als het jouwe Sarabande.
Laatst bijgewerkt door Anya op 01-10-03 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 12:43

Anya schreef:
ach ik vindt het wel sympathiek zo'n actie. Ik heb dus naast een koe (Klaartje 841) ook maar een kip (NN) geadopteert. Ik gun ieder dier wel een huis als het jouwe Sarabande.


la maar komen, als ze legt tenminste Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:38

Kan je eens foto's plaatsen. Misschien kan ik zien welke het zijn of wat er voor mogelijke kruisingen in zitten.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 13:43

zal het ff aan anya vragen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:45

sarabande schreef:
zal het ff aan anya vragen


stuur maar op.... uw foto service op bokt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 19 bezoekers