Nu bij het uitzendbureau ook kansloos...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Nu bij het uitzendbureau ook kansloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 16:39

Sjongejonge... Ik werk nu zeven weken 12 uur in de week voor de medische tak van Start. Bij toeval, want de medische kant heeft nooit administratieve functies. Iets nieuws zat er niet in, volgens die mensen daar. Moest ik naar de afdeling "Zakelijk".
Oké, ik weer naar beneden, langs de receptie om te vragen wie ik dan moest hebben. Wijst ze met haar hoofd naar een bepaalde afdeling en zegt: "Daar willen ze dat je er-vá-ring hebt.... ". Ze trok er een gezicht bij, alsof ze mijn "er-vá-ring" ernstig in twijfel trok. Vreemd, Verward want ze kent me absoluut niet en ik had zo ongeveer mijn sollicitatiepak aan (ik had zo bui vanochtend dat ik er "stunning" uit wilde zien, heb ik wel vaker last van Haha! ). Eigenlijk had ik een k-utopmerking moeten maken, maar ik heb me maar een beetje ingehouden. Ik heb wel met twee handen tegelijk links en rechts ongeveer 1 meter 30 aangewezen en gezegd dat ik echt zúlke hopen ervaring had. Stoom uit je oren Wat een arrogantie...
Toen verwees ze me door naar iemand van Zakelijk.Die spitte mijn CV door en besliste dat hij niks voor me kon doen, omdat bedrijven tegenwoordig hoge opleidingen kunnen vragen. Ze hebben het volk voor het kiezen. Dus met al mijn ervaring sta ik dus he-le-maal nergens! Pfffff... verder solliciteren dan maar... ik hoorde gisteren van iemand dat die 300 brieven had geschreven, voordat ie beet had. Ach, het zal dus wel een keer lukken, toch? Ach gut

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:56

ook ik krijg de ene afwijzing na de andere, zucht

Uitzendburo's schrijven me liever niet in, zeggen ze dus gewoon tegen je, ze hebben toch geen werk Verward

Oke prima, maar ik moet minimaal 1 sollicitatie in de week de deur uit doen voor mijn uitkering, zelfs dat gaat heel moeizaam.
Ik solliciteer doodleuk op functies die niet passend zijn, wat moet ik anders Verward

Meid gewoon doorgaan, doe ik ook maar, al is mijn hoop een beetje de bodem aan het in slaan

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:56

Citaat:
Ze hebben het volk voor het kiezen


Bewijst maar weer dat nederland te vol is... wat zeg ik... OVER vol.

Je wordt er ziek van en het wordt straks alleen maar erger.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 17:00

Cowgirl schreef:
Citaat:
Ze hebben het volk voor het kiezen


Bewijst maar weer dat nederland te vol is... wat zeg ik... OVER vol.

Je wordt er ziek van en het wordt straks alleen maar erger.
Bwoah, ik weer niet of dat nou direct de oorzaak is... Als heel Nederland het geld in de zak houdt, stort het hele zootje natuurlijk al snel in elkaar.
Ik had nog een werklozen-bokt-meeting willen voorstellen, maar volgens mij gaan we dan elkaar alleen maar depri zitten maken... Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:15

't kost tijd, maar dan heb je toch echt wat! (in mijn geval tenminste). Ik ben een half jaar werkloos geweest. Toen kon ik voor 12.5 uur bij mijn baas werken. Na een jaar of 3 kreeg ik meer uren. Op zijn hoogst was het 31 uur, en nu na de bevalling ga ik 22 uur werken.

Dus de moed net opgeven en rustig door blijven schrijven en duimen!

(Ook mij wilden ze niet bij uitzendburo's inschrijven omdat ik een niet alledaagse opleiding (HLO, laboratorium) had gevolgd. Ik heb du op alles geschreven dat los en vast was. Toen ik aangenomen was als da-assis, kreeg ik ook een aanbieding om bij een drankenhal te werken voor 10 uu/week. Die heb ik dus moeten afslaan aangezien het om dezelfde dagen ging....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:17

Dat soort uitspraken van intercedentes moest de doodstraf op staan. Luie wezens.,....................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 18:46

kop op! Er zijn wel meer UZB's dan start!! Laat zien dat je een vechter en een volhouder bent.
Ik weet niet of je bereid bent om te reizen maar in Arnhem-Nijmegen is de kans op werk wel groter dan in de regio daar buiten.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:04

Citaat:
Toen verwees ze me door naar iemand van Zakelijk.Die spitte mijn CV door en besliste dat hij niks voor me kon doen, omdat bedrijven tegenwoordig hoge opleidingen kunnen vragen. Ze hebben het volk voor het kiezen. Dus met al mijn ervaring sta ik dus he-le-maal nergens!


En ik merk juist het tegenovergestelde. Ik heb nog twee maand de tijd om een baan te vinden, maar ik ben toch maar even de uitzendbureaus bij langs gegaan.
Ik heb twee HBO-diploma's, een paar jaar werkervaring en zoek een bijpassende baan.
De meeste uitzendbureaus hadden alleen LBO- en MBO-banen.
Ik moest maar naar TopStart gaan wilde ik wat op HBO-niveau.
Daar moet ik dus maar eens even een afspraakje maken...

Ach, als ik straks zonder baan zit, ben ik veel makkelijker hoor. Dan wil ik ook best een tijdje iets doen wat absoluut niet op mijn opleiding aansluit. Eens kijken of ze mij dan nog wel willen.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:45

Ik werd ook door start geloof ik (of tempo-team kan ook) een kansloos geval genoemd.

Voor mijn eigen functie ben ik momenteel afgekeurd, daarbij zit ik voor de helft in de wao en ben ik ook niet flexibel (beperkingen vanuit de wao opgelegd gekregen).
Voor een andere functie heb ik dus geen ervaring, ja weleens bijgesprongen als receptioniste bij mijn eerste baas als ik in de leegloop zat. En ik kan ook genoeg, heb dan wel geen ervaring maar genoeg kennis en koppie koppie.

Intergratie loopt ook al niet lekker, aangezien mijn therapie al veel beslag op me legt en het reintergratiebureau vind dat het dan teveel voor me kan worden, het gak daarentegen is een andere mening toebedeeld Knipoog

Ik zou graag een leuk baantje willen hebben, dat goed past bij mijn huidige situatie, maar werkgevers lijken daar geen tijd en geld meer voor te hebben.

En mijn vriend zijn contract wordt volgend jaar ook niet verlengd, koppenrollerij op zijn werk Boos!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:49

geral schreef:
ook ik krijg de ene afwijzing na de andere, zucht

Uitzendburo's schrijven me liever niet in, zeggen ze dus gewoon tegen je, ze hebben toch geen werk Verward

Oke prima, maar ik moet minimaal 1 sollicitatie in de week de deur uit doen voor mijn uitkering, zelfs dat gaat heel moeizaam.
Ik solliciteer doodleuk op functies die niet passend zijn, wat moet ik anders Verward

Meid gewoon doorgaan, doe ik ook maar, al is mijn hoop een beetje de bodem aan het in slaan


Ik solliciteer op de meest uiteenlopende dingen, opgegeven moment wordt je er best wel creatief in Knipoog

Maar werk is voor mij niet de eerste prioriteit helaas, ik kan niet zeggen ik kan overal wel aan de slag en alles wel doen, het moet ook in mijn situatie passen zodat ik niet weer over de kop ga.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:52

Ach ik hoef morgen nog een dagje en dan ga ik ook de ww in...... Heb al een hoop sollicitaties lopen. Kweenie hoe het verder gaat of moet....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:03

ik ben helemaal happy, heb per 1 oktober (precies aansluitend!) een freelance opdracht voor 20 uur per week tot eind van het jaar met uitzicht op vast dienstverband Haha!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:40

Ongelooflijk...
Nou Elles, ik ken je misschien niet zo hele goed, maar het bevreemd me wel dat je moeite hebt om een baan te vinden. Je hebt wel de juiste uitstraling om het goed te doen in een sollicitatie-gesprek.
Ik snap er niets van.
Maar hou vol, want binnenkort zal je de baan heus vinden. Vind het heel raar dat bedrijven jou de deur uit laten lopen...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:48

ik moet zeggen dat uitzendburo's wel naar werk zoeken (wij worden elke dag gebelt) en dan vragen ze of we nog functies hebben...
Maar ik wilde weg bij mijn werk maar ook tig keer afgewezen dus we blijven toch maar zitten waar we zitten. Maar in ieder geval allemaal heel erg veel sterkte met het vinden van werk want het is idd niet makkelijk

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:35

Je hoort tegenwoordig zo vaak dat iemands contract niet wordt verlengd, het lijkt wel mode.
heb je je al ingeschreven bij meerdere uitzendburo's, dat wil ook nog wel eens helpen.
Zelf werk ik in de zorg en gelukkig hebben ze daar voorlopig nog genoeg werk in, vaak wordt dan je opleiding ook nog betaald, maar dat zal ook niet lang meer duren met al die bezuinigingen.
Heel veel sukses voor iedereen die op zoek is naar een leuke baan, ik hoop echt dat jullie die vinden want het is echt belangrijk dat je het leuk hebt op je werk.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:11

Voor mij hebben de meeste uitzendbureaus ook niets gedaan, alleen met Luba (regionaal) heb ik goede ervaringen. Via hun ben ik nu aan het orderpicken (tja, je moet toch wat, HBO Bedrijfskunde doet niet zoveel tegenwoordig), en zij zijn de enigen die zelf eens contact opnemen ofzo.

Succes allemaal met zoeken!

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:55

Ik was, toen ik net van school af was ook eens naar een uitzendbureau gegaan. (eens maar nooit meer)

Hier hadden ze dé functie voor mij (welke weet ik niet meer), maar ik mocht daar bij dat bedrijf op kantoor komen voor een sollicitatiegesprek.

Na even te hebben gezeten en wat over mijzelf te hebben verteld, vroegen ze mij waarom ik juist deze functie wilde.

Bla, bla, bla... via het uitzendbureau... kwam ik op de functie (...)...

Waarop de twee mannen vervolgens Verward Verward Verward naar mij keken.
Deze functie? Daar hebben we vorige week al iemand voor aangenomen. Wij hadden vernomen dat je voor (...) functie kwam?

Wat bleek, het uitzendbureau had de verkeerde functie uit hun systeem gehaald. Degene waar de vacature open voor stond, hadden ze gesloten en de vacature die vergeven was, stond nog open...

Sta je daar... Boos!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 14:06

Dees schreef:
Je hebt wel de juiste uitstraling om het goed te doen in een sollicitatie-gesprek.

Thanks... Tong uitsteken
Maar voordat het uberhaupt tot een gesprek komt, moet je brief eerst uit de grote grabbelton getrokken worden, waar nog 300 andere brieven inzitten... dus een gesprek heb ik nog helemaal niet gehad.
Eigenlijk zouden ze het video-solliciteren moeten uitvinden. Bandje maken en opsturen. Weten ze gelijk hoe je eruit ziet, hoe je praat en wat je uitstraalt.