Rattenbeet, erg?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Rattenbeet, erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 23:03

Eergister werd ik op mijn stage gebeten door een rat. Helemaal door, het bloede een hele poos maar het deed verder niet echt pijn. Thuis heb ik het ontsmet, en verder had ik er geen last meer van.
Gister werd ik 3 keer gebeten door 2 verschillende ratten. (er waren nieuwe ratjes gekomen, daarvoor zaten er geen bijtratten, en hopelijk zijn ze snel uitgezocht zodat er weer alleen lieve ratjes overblijven)
Nu is het bij 1 beet (van de rat waar ik maar 1 keer door ben gebeten) dikker en dikker aan het worden. Ik heb het gister ontsmet met betadine, vandaag mee in de soda gezeten en ook weer betadine er op gedaan. Het doet minder pijn, maar hij is nog hartstikke dik!
Ik ben een aantal jaar terug wel ingeent tegen tetanus, maar kan het nu nog kwaad? Op een ontsteking na, zijn er meer risico's bij een beet van een rat?


Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:05

Ik zou maar ff naar de dokter gaan als ik dat zo hoor.....

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...

juval

Berichten: 13180
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:06

sterkte! ik zou even je huisarts vragen. De tetanus is geloof ik 5 jaar geldig.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:18

Wat voor ratten zijn dit? Lab-ratten, of in een dierenwinkel ofzo? Ik twijfel of je tetanus injectie nog werkende is, dus bel even met de huisarts als het niet minder word...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 23:21

Dierenwinkelratjes. Als het maandag nog niet minder is zal ik mn huisarts maar even bellen. Ik ben als ik me niet vergis 4 jaar geleden ingeent tegen tetanus.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:25

Tetanusinjecties blijven idd een aantal jaar werken, maar elke keer ik serieus iets aan de hand had met paardrijden werd er een nieuwe gezet als dat twee jaar geleden was dacht ik.

Dus gewoon even laten nakijken, kan me voorstellen dat er in een rattenbekje toch een hoop bacterieën zitten enz

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:31

Ik voeg toe: als het *erger* word zou ik morgen de weekend-arts bellen. Rattenbeten... dat zit me niet lekker.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 23:35

Arwenlune, vertel eens meer? Heb het idee dat je meer weet wat betrefd ratten beten ..

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:56

Niet veel meer hoor, maar wel dat de beet van een aaseter nog wel eens lelijk kan gaan ontsteken. Ook al eten de dieren in dit geval waarschijnlijk geen aas. Daarom mijn (garantieloze..) advies om even te kijken of het morgen merkbaar erger is - als er iets aan moet gebeuren (antibiotica of wat dan ook) is dat veel beter als je er vlot bijbent, niet als je over een week denkt "goh, 't duurt toch wel lang" ofzo. En een arts bellen is zo'n drama niet, kan die altijd nog zeggen of je even langs moet komen...

Ik help je natuurlijk hopen dat het niets is en morgen minder is Lachen

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:07

Een tetanusprik is 10 jaar geldig om precies te zijn.. Echter.. Als het gaat ontsteken dan zou ik niet te lang wachten met de dokter bellen, want dan heb je waarschijnlijk toch een bacterie te pakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 02:59

Hmmm, ik zou het sowieso even goed in de gaten houden. Een bezoekje aan de dokter voor alle zekerheid lijkt me ook wel verstandig. Ik vind rattenbeten echt geen kleinigheid eerlijk gezegd, en al helemaal niet als het een flinke is. Meestal zal het niet veel kwaad kunnen, maar ik ken ook iemand die haar arm nog nauwelijks kan gebruiken door een verwaarloosde beet van een rat.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 11:45

Het is nog net zo als gisteren. Niet minder maar ook niet erger.
Weet dus ook niet zo goed wat ik er mee moet. Het is niet echt pijnlijk meer. Maar ik kan mn vinger ook nog steeds niet meer buigen zodat hij zeg maar dubbel is, door dat hij zo dik is. Als ik er kracht mee zet (bv nagels knippen) doet dat ook echt pijn Scheve mond
Even aankijken tot morgen denk ik.. Als het dan nog niet minder is de dokter maar bellen, denk ik Verward
Ik hoopte eigelijk op reacties dat het helemaal niet erg was Bloos *LOL*

Ik weet niet wat de ratten aten voor ze bij ons komen in de winkel. Bij ons eten ze gewoon Reggy Rat voer, geen levend aas dus gelukkig.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:48

Aas is altijd dood. Haha!
Je zou kunnen weken in een bak met warm water en ik weet niet of jullie nog ergens trekzalf hebben of zo. Mocht er wel een ontsteking zitten dan kan die eruit.
Maar als het niet verslechterd zou ik me geen zorgen maken. Je vinger kun je de komende week weleens slecht kunnen buigen, en nagels knippen zou ik maar even laten.

Je suis Charlie.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:50

Ik zou doorgaan met weken in heet sodawater, en morgen even met de huisarts bellen wat hij ervan vind. Zolang het niet accuut erger word hoef je je niet echt zorgen te maken denk ik, maar wel even goed verzorgen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 bezoekers