vakantieparadijs, kuuroort Bink.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-01 17:34

Clown Ben sinds zaterdag, wegens persoonlijke probs. bij Phia en Henk gestald. Of te wel, in kuuroort Bink.
Haha! Nou ik moet zeggen, het is echt Party!! relaxed Party!! hier, en een echte aanrader. Mens en dier komen hier werkelijk tot rust.
De regelmaat, en vooral de regelmatige voedertijden. voor mens en dier, doen echt goed.
Niet te geloven gewoon, hoe goed de paarden, en de rest van de dieren eruitzien Haha! , en hoe weinig voer ze in verhouding maar nodig hebben. Ik wordt gewoon jaloers als ik zie wat ik me ezels moet voeren Frusty , maar ben er dus wel achter, dat het echt niet veel hoeft te zijn om er geweldig goed uit te zien. Ik denk dat het gewoon aan de hele rustige omgeving ligt, de regelmaat, de open lucht, gewoon alles denk ik *LOL* dusse, IK WIL EMIGREREN Verward 't is hier echt een KUUROORT.

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 17:40

ja verhuis er maar heen *LOL* is dichterbij almere.
flauw he Party!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 22:30

Ja het is daar echt prachtig, dat zei ik al de hele tijd *LOL*

Ik wil dus ook graag immigreren, maar ja me pa wil niet Boos!

Maar het is daar echt super fijn., alles is inderdaad even relaxed, en zo zijn de baasje ook 0:)
Alles op de zelfde tijd, en geem seconde later, want dan laten de paardjes het wel horen Lachen
Dusse het is daar in een woord geweldig, het is daar om te Kwijl
Het is daar SUPER, en te gek. Alles is daar even dik, en vet. Glimmend en gezond, gewoon om jaloers op te worden Pling
Nee er bestaat geen beter kuuroord voor mens en dier, ALS KUUROORD Bink *LOL* *LOL*

groetjes lara Party!!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 08:26

Sorry maar dan hebben jullie Fitz toch niet goed bekeken, die was eerder mager dan dik te noemen .....

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 09:35

Je kan helaas in die omgeving niet echt lekker buitenrijden. Geef mij maar een omgeving met bos en strand! Niet dat ik dat nu heb, maar als ik kon verhuizen zou het zoiets worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 12:11

Heerlijk he als je ziet dat de paarden het super naar hun zin hebben.
Gelukkig hoef ik niet te emigreren want ik heb hier mijn eigen kur-oordje gevonden voor mijn paard. Wij komen helemaal tot rust in het bos en het is echt ongelooflijk wat de natuur met je doet. We kunnen hier trektochten maken van dagen lang dus we verkennen steeds een ander stukje bos. En de boslucht doet ook goed. Op een plek in het bos bloeit wilde kamperfoelie en over een week kunnen we bosbessen en bramen gaan plukken, zalig!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:20

Fijn dat je het daar zo heerlijk naar je zin hebt Jul!
Ik kan je dan dus maar beter niet uitnodigen, straks wil je niet meer weg! *LOL*
Oke de stallen en weiden zijn vast niet zo mooi als bij Phia, daar kunnen we niet tegenop.....
Lachen

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:46

nou fitz, daar ben ik het dus niet mee eens hoor.
Ik vond niet dat ie er zo slecht uitzag.
een klein beetje aan de dunne kant, maar te mager nee hoor. En fitz heeft dan ook wel heeel wat meegemaakt, en is ook behoorlijk ziek geweest.

En ik bedoel, hij is daar toch zeker bijgekomen.

groetjes Lara

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 16:18

Ik wil niet banketstaaf zijn, maar vergeleken bij de eerste keer dat ik Fitz heb gezien was hij toch wel aardig schraal...dus ik kan me best voorstellen dat hij voor Fitz aan de magere kant was, niet banketstaaf bedoeld, maar hij was eerst eenmaal een stuk dikker....

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 17:04

haha ik heb zelfs een echt paardenparadijs als pensionstal......zucht...heel dicht bij huis...nog mooier dan kuuroord bink.....een aantal hebben het al gezien(nimber,akerna,jippie,silvia)dusse ik ga lekker niet weg bijmijn stal.. Haha!
bij ons is alles groot rustig en veilig,elk paard word uitermate goed verzorgt en alle faciliteiten zijn aanwezog en het is er zo ruim dat de rust op je afkomt als je eraan komt gereden.........nee voor mij niet meer een andere stal dan deze

_________________
Where is the road
I must look at the road
I must pray a little longer
Or laugh a little more

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-08-16 00:04 ]</font>

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 17:05

ik heb het thuis ook errrug goed voor elkaar. kan niks anders tegenop!!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 19:43

Ik weet trouwens ook een prima kuuroord in Mijdrecht... Schijnheilig

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 19:58

Mijn paardje staat lekker in de schuur naast het huis, dus beter kan niet eigenlijk. Een echte VIH(very important horse) behandeling krijgt ie niet, maar hij komt echt niets te kort, dat kun je wel zien aan z'n hangbuikie.

_________________
Doe eens gek, bok wat vaker!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Manon op 2001-08-16 12:23 ]</font>

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 23:26

Fits, als me goed kan herinderen kwam Fitz grijs aan en brood mager. Hij ging donker bruin weg en zag er veel beter uit. In een paar dagen krijgt niemand een paard DIK. Ik zou als ik jou was me meer verdiepen in de verzorging van een paard. In ieder geval hoef je nooit meer hier aan te kloppen als je in nood bent. Voor zeer eigenwijze mensen die nix aan willen nemen en andere de schuld geven van zijn eigen fouten is er hier geen plaats.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 23:34

uhhhhh, zullen we het hier gezellig houden????

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 23:37

Ik doe mijn best aan mij zal het niet liggen!!!!!!
Ik hou wel van gezelligheid een vooral eerlijkheid!!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 00:23

Ik Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 08:27

Zullen we het er maar op houden dat het erg warm was gisteren en dat mensen daardoor sneller geirriteerd zijn? Overigens heb ik niet gelezen dat Leontine iemand de schuld heeft gegeven van het feit dat Fitz niet al te dik is, maar goed. Misschien is het prettiger om dit verder per PB uit te praten...

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:27

Tja... Mijn ervaring is dat veel paarden in eerste instantie vermageren na een verhuizing, ook al krijgen ze bij wijze van spreken drie keer zoveel te eten als bij de vorige stal. Toch wat stress, ook al doe je nog zo je best. Misschien lag het daar aan?

Of Fitz had heimwee, ik ken er ook zo eentje die errug mager werd toen hij tijdelijk ergens anders stond. Nu hij bij ons op stal staat waar ongeveer dezelfde dagritmes worden aangehouden als bij zijn oorspronkelijke stal, ziet het dier er weer prima uit.

Toon vorig jaar ook toen ik hem net had: hij stond dag en nacht op het land en werd nog bijgevoerd ook, maar werd magertjes en wilde alleen maar dat land uit. Nu hij gewend is aan mij, kan ik hem alleen nog maar halve dagen op het gras zetten, anders kan ik hem omrollen!

De psyche van een paard...

Groetjes Mieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 13:52

In mijn optiek werken gebeurtenissen in een later stadium ook nog eens door in een paard. Fitz heeft het afgelopen (half)jaar genoeg meegemaakt om van invloed te zijn op zijn conditie. Hij is ziek geweest, heeft in de kliniek gestaan, toen revalideren, vervolgens op een weiland waar hij -kennelijk- ongelukkig was. Het is alleen niet zo dat je alles gelijk in een paar dagen tijd ziet aan een paard. Bij mensen is dat ook niet altijd zo.
Ik kan het standpunt van Fitz goed begrijpen, maar dat van Phia snap ik ook. De enige mening die ik nog niet heb gehoord is die van Fitzroy zelf, maar ik denk dat hijzelf heel blij was dat hij zondag niet hoefde te debuteren in het Z1.
Fitz, zorg goed voor je paard, overvoer hem niet met krachtvoer, dat werkt averechts, geef hem liever wat muesli, mais of meer hooi. Laat hem lekker op verhaal komen en blijf voorlopig (iig een maand) weg bij de dressuurring (ookal hoest ie morgen niet meer), die stress heeft Fitz nu even niet nodig. Neem de tijd om de draad weer op te pakken en probeer geen inhaalslag te slaan. Je bent stapelgek op jouw Fitzie, dat moet wel zo blijven. Het draait om je paard, niet om je hoedje.
Wat ik echt heel gek vind, is dat Fitz in zijn 'eigen' stal meteen weer hoest. De tip om die stal eens goed te sprayen met menthol en ttree is een goeie, bij Silverlinde kun je ook stalschoon bestellen, dat reinigt de stal en is heilzaam voor problematische luchtwegen.
Laat je paard voorlopig waar hij is en ga niet meer met hem op pad.
(je weet wel dat ik dit aardig bedoel he?)

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 15:10

O, Fitz....had je Fitz niet gepoetst soms, dat ie grijs was???????? Verward

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 15:13

of bleek ie toch ouder dan gedacht? Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 15:18

Lovely (hoi, ben je er weer?? Kusje ) heeft weer eens groot gelijk.

Soms denk je dat je paard redelijk door een stressvolle periode heen is gekomen en dan blijkt drie maanden later dat dat dus niet zo was. Kan er helaas over meepraten!

Relax Fitz, het komt allemaal goed, inderdaad even rustig de tijd nemen om je paard weer geestelijk en lichamelijk te laten herstellen. Dit gaat niet van vandaag op morgen helaas.... Huilen

Groetjes Mieke

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 15:21

maar een beetje krachtvoer helpt zeker!!! alleen hooi en muesli is niet goed als een paard moet herstellen. En bij luchtwegproblemen moet een paard zeker in het werk blijven!!!!

_________________
You only got one life to live, so give it your best, give it a lot, give it all you've got!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PUCK op 2001-08-16 15:22 ]</font>

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 15:38

Ik vind het toch wel cru om te beoordelen dat iemand zijn paard niet goed zou verzorgen. Ik heb toch het idee dat er altijd heel goed voor Fitzroy gezorgd is. Waarom anders besluit je om een paard niet te starten en waarom anders breng je hem ergens heen waar hij wel in de buitenlucht kan, ivm luchtwegen, als dat thuis even niet kan?
Fitz is net als mijn paard, een groot lang paard, die snel invalt zonder genoeg krachtvoer, ze worden meteen schraal en het tekent.
Een paard wat hoog in training staat is bovendien daardoor altijd al krachtvoer gewend.
Fitzroy was de laatste keer dat ik hem zag niet bepaald mager en dof, maar gewoon goed.
Ik zal hier niemand beoordelen op wel of niet goed zorgen voor een paard, maar ik ben het er toch zowiezo niet mee eens, dat Fitz niet het beste voor haar paard voor ogen zou hebben.
Lijkt me dat iedereen hier uit belang van het paard gehandeld heeft.