prik-cursus??? vraagjes...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

prik-cursus??? vraagjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 23:58

Ik moet via mijn werk een prik-cursus volgen, met oog op een client van mij die Diabetis heeft... Maar wat moet ik me nou eigenlijk bij zo'n cursus voorstellen? en wie is de proefkonijn die geprikt moet worden Ziek

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 00:01

ik zou het eigenlijk ook wel graag willen weten

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 02:35

Meestal een collega verpleegster Knipoog
Mijn broer heeft hier een documentaire over gemaakt en ouders van kinderen die geprikt moesten worden oefenden eerst op een kunstarm, daarna de verpleegster en daarna elkaar.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 07:38

Bij ons op school wordt er niet meer op elkaar geoefend wegens aansprakelijkheidskwesties (MBO). Ik weet niet of dat overal zo is.
Wij oefenen op modellen en de eerste keer dat we het echt moeten doen is onder begeleiding van een ervaren vpk in het werkveld.

* To Belg, or not to Belg *

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 07:51

Ik heb zelf nooit een prikcursus gehad, maar mijn vriend heeft diabetes en ik heb op mijzelf geoefend voor het geval dat er een keer wat aan de hand is. De naaldjes zijn zo dun dat je ze bijna niet voelt. Wel in vet prikken!!!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 08:42

De co-assistenten bij mij op het werk moest altijd oefenen op elkaar, tenzij ze een vrijwilliger gevonden haddan.
Het nieuws dat ik het niet erg vond om geprikt te worden, (mits er een ervaren arts of verpleegkundige bijzat, zodat ik niet 20 keer mis geprikt werd) ging als een lopen vuurtje door het ziekenhuis, dus op een gegeven moment was ik niet alleen prik-slachtoffer voor de co's op mijn 'eigen' afdeling, maar voor ongeveer het hele Academische Ziekenhuis, en liep ik geen dag meer rond zonder een blauwe arm.
Ik werd soms op straat zelfs meewarig aan gekeken alsof ik een drugs verslaafde zou zijn. Haha!
Toen heb ik het aantal terug geschroefd naar alleen de 'eigen co's' en dat ging prima.
En als je dan ziet hoe blij ze zijn dat ze zelf niet voor proefkonijn hoefen te spelen doe je het nog met plezier ook. *LOL*
Tja ik ben niet bang voor prikken, en heb makkelijke aders, dus ideaal voor een zwetende zenuwachtige co.

Navragen is beter dan afvragen.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:07

Toen ik nog elke week geprikt moest worden, deed mijn moeder dat altijd en die heeft geoefend op een sinasappel *LOL*

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:10

ik heb geoefend om mensen met diabetes te kunnen prikken, das echt simpel! gewoon een vetrol pakken en hup naald erin *LOL*

mn vader heeft hemofilie en moet daarom zichzelf om de dag inspuiten, maar dat moet in zijn ader, dat is een heeeeeeel stukje moeilijker!
vooral omdat zn aders grotendeels al kapot geprikt zijn, dat heb ik toen op de verpleegster geoefend!en daarna 1x bij mn vader moeten doen, maar meestal doet ie het gelukkig zelf of helpt mn moeder!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:42

Tijdens mijn stage in het ziekenhuis heb ik leren prikken op het afdelingshoofd. Die was al zo vaak geprikt (ze kon zelfs bij zichzelf aders prikken) dat het 1 groot litteken was, en zo'n beetje gevoelloos. Zelfs als je dwars door de ader heen prikte voelde ze er niets van...

Bij ons op de praktijk wordt aan eigenaren van diabetes-dieren prikken geleerd op een sinasappel. Er wordt een paar keer voorgedaan hoe het optrekken van de vloeistof gaat, en hoe het inspuiten gaat. Eerst proefprikken op een sinasappel en als dat goed gaat op het dier zelf.

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:08

batje schreef:
Meestal een collega verpleegster Knipoog
Mijn broer heeft hier een documentaire over gemaakt en ouders van kinderen die geprikt moesten worden oefenden eerst op een kunstarm, daarna de verpleegster en daarna elkaar.

Ik oefende nog op een sinaasappel, maar ja dat is al uit de Oudheid

Fiesta, freiberger, what else?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Amazonbot, amy495, BingBot, ComscoreBot, Eefje_Sammy, herr_balou, Lalidan, Lalladidoo, Mo_86, nuevo_mien, RoosDeG, wilmatj, Xayah en 143 bezoekers

cron