Wie kan mij helpen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 17:14

Het gaat over een meisje die een vriendin heeft en die vriendin van haar voelt zich behoorlijk poedersuiker.
Ik weet niet echt wat ik er mee aan moet dus zet ik het maar hier neer ze is 16 dus geen puber........
Dit is haar verhaal:
nou, sinds 2 maanden ofzo, voelt ze zich de hele dag poedersuiker. ze doet vrolijk, maar ik weet dat ze zich rot voelt... ze heft het ook verteld. dit is wat er is: vooral 's avonds, maar ook overdag, heeft ze het gevoel dat er iemand naar haar kijkt, en dat er iets heeel ergs gaat gebeuren (denk aan: ongeluk of dood). ze weet niet wat, of
met wie, maar ze voelt dat er iets ergs gaat gebeuren. ik wil haar graag helpen, heb haar ook geadviseerd wierrook op te steken, maar toch wil ik haar meer helpen, dat gevoel laten verdwijnen... maar ik weet niet hoe...

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:29

Tja, geen ide...

Iemand anders advies? Knipoog

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:47

ehm een 16-jarige kan net zo goed een puber zijn hoor

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:55

newforestlover schreef:
ehm een 16-jarige kan net zo goed een puber zijn hoor

Dat klopt, maar ik ben 15 en ook al lang geen puber meer.

Ik denk dat ik wel weet wat in je vriendin om gaat. Zelf voel ik me ook niet goed (langere tijd al)

Als ze lichaamlijk wel tot veel in staat is kun je dingen met haar gaan ondernemen. Bijvoorbeeld een biosje of gezellig samen de paardjes bezoeken.

Tuurlijk kan het zijn dat ze daar geen zin in heeft (ik weet er alles van Bloos)
Misschien is een gesprek met je ma/pa/verzorgers of de ouders/verzorgers van de vriendin een goede oplossing.

Succes en sterkte

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:36

Iedereen heeft van die buien ik zit er ook al een poosje midden in.
Laat haar veel praten en probeer haar niet af te leiden met allerlei leuke dingen want dan raakt het op de achtergrond en verwerkt ze het niet.
Ze zal er doorheen moeten, mocht het heel lang duren ga dan even naar de huisarts die kan haar dan naar de juiste instanties wijzen.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:15

Laat haar er over praten met desnoods een docent van school,maar laat haar hulp zoeken!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:34

veel praten,leuke dingen gaan doen!..haar leeftijd zal er ook wel mee te maken hebben,er veranderen veel dingen (hoor mij wijs praten Tong uitsteken )
als ze weet dat er iemand is die naar haar luisterd,doet meestal ook erg goed

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:35

Je hebt ook wel eens een vertrouwensarts op school, zin vaak aardige mensen.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:58

met haar erover praten en vooral luisteren wat zij te vertellen heeft!, en wierrook kan echt wel helpen hoor darkfairy!! ik brand het zelf ook altijd als ik me k*t voel

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 00:29

ik wilniet dat iemand van jullie je zorgen gaan maken, maar onderschat het niet,ik heb 1x dat gevoel gehad, het gevoel dat ik mijn nieuwe katje van 5 maanden ging verliezen, ik *zag* dat ze door het toilet doorgetrokken werd (vaag) maar ze lg graag te slapen in het toilet. en iets zei me dat het fout zo gaan.... de volgende dag was ze dood.... doodgereden door iemand uit de straat voor onze deur... Het is en heel vreemd gevoel, alsof je in een slaap-waak toestand verkeerd maar alles gewoon echt lijkt terwijl dat het niet is,de beelden, het geluid... heel vreemd.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 10:56

Fairie"]
[quote="newforestlover schreef:
ehm een 16-jarige kan net zo goed een puber zijn hoor

Dat klopt, maar ik ben 15 en ook al lang geen puber meer.

[/quote]
Haha! Haha! Schijnheilig

Ik denk eerlijk gezged toch dat ze echt met zichzelf in de knoop zit, al dan niet door het staartje van de pubertijd. Het is gewoon een kloteleeftijd, zeker als je 16 bent en op de rand van volwassenheid zit.

Als ze echt zo bang is moet ze het volgende doen: zich afwrijven en dat dan afslaan, in gedachten een cirkel om zich heen trekken. Dan kan er niemand meer "bij haar komen" om haar angst aan te jagen....Als je daar in gelooft (ik wel).
Lees het boek eens van :Het onzichtbare licht" daarin wordt dat heel goed uitgelegd.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:21

iemand die 16 is zit echt nog wel in de pubertijd...... ook al beweren ze van niet.
ik geloof erin dat mensen zichzelf ook gekker gaan maken, als zij vaak eraan denkt of bang is om dat gevoel weer te krijgen het dan ook gebeurd.
Ze moet echt proberen anders te gaan denken, ga leuke dingen met haar doen zodat ze het gevoel vergeet. Het si moeilijk maar het is zeker het proberen waard.