The Horse Whisperer op televisie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:34

Ik vind het boek veel mooier en ga zo groundhogday kijken Knipoog

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:47

het boek is absoluut VEEL mooier, maar daarin draait het gewoon écht om de liefde tussen Tom en Annie, en de film vind ik meer om het paard draaien, toch is het echt HET ULTIEME VERHAAL als je het boek EN de film samenvoegt!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:13

Eef18 schreef:
het boek is absoluut VEEL mooier, maar daarin draait het gewoon écht om de liefde tussen Tom en Annie, en de film vind ik meer om het paard draaien, toch is het echt HET ULTIEME VERHAAL als je het boek EN de film samenvoegt!


Ben ik niet met je eens. BIj een boek kun je zelf een beetje bedenken hoe iemand eruit ziet, Tom gaat dan nog wel, maar charlet en haar vader absoluut niet. In de film wordt haar vader als een watje afgeschilderd terwijl hij dat absoluut niet is.

Groundhogday, heb ik ook gezien.......

- Offline -

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 07:40

Ik heb hem idd voor de zoveelste keer gezien Haha!
Ik blijf het een mooie film vinden.
Ik heb ook het boek en ben nu ongeveer op de helft. het schijnt dat het boek ook veel verder gaat dan in de film!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 07:40

DeesDeBest"]
[quote="Eef18 schreef:
het boek is absoluut VEEL mooier, maar daarin draait het gewoon écht om de liefde tussen Tom en Annie, en de film vind ik meer om het paard draaien, toch is het echt HET ULTIEME VERHAAL als je het boek EN de film samenvoegt!


Ben ik niet met je eens. BIj een boek kun je zelf een beetje bedenken hoe iemand eruit ziet, Tom gaat dan nog wel, maar charlet en haar vader absoluut niet. In de film wordt haar vader als een watje afgeschilderd terwijl hij dat absoluut niet is.

Groundhogday, heb ik ook gezien.......
[/quote]

Grace bedoel je Haha!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:29

ik vind Pilgrim niet een bijzonder mooi paard en hij is ook een beetje onbespierd. Boven zijn ogen heeft hij diepe kuilen waardoor hij over komt als een paard van toch wel minstens 15 jaar. Wat vinden jullie?

De hond is de betere mens

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:38

Het is toch een quarterhorse?? Dacht ik dat het ergens vermeld stond. Het is niet mijn type paard, maar hij zal vast wel braaf zijn

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:39

Ik vind het wel een mooi paard hoor.
Ben alleen in slaap gevallen in het midden van de film. Maar het is ook dom dat ze die soort berg opgaan terwijl er sneeuw ligt. Als je logisch nadenkt weet je dat je gaat glijden. Maagoed het is een film he Knipoog

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:53

Het boek vond ik hartstikke mooi, maar bij de film kan ik ook heerlijk wegzwijmelen. Bij het einde hou ik het echt niet droog, man wat een drama!

Kreeg na het boehoe stukje waarin Grace op Tom's schouder uithuilt een heel droog SMS-je van de eigenaresse van mijn bijrijdpaard. 'Snik snik' Ik heb zo ongeveer onder de tafel gelegen van het lachen. Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:57

Melissa schreef:
Grace bedoel je Haha!


Ja, ik wist dat die naam fout was ,maar welke het wel was Bloos

Ik heb mn boek uitgeleent dus moest het uit mn hoofd doen. verder was Pilgrim in het boek een morgan (paard), dack ik. Misschien in de film een Quarter.

- Offline -

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:59

Ik dacht ook een morgan ja, maar geen quarterhorse, daar is hij te iel voor. Ik vind die morgans en saddlebreds ook geen mooie paarden. Veel te schraal en te iel. Quarters daarentegen zijn gespierde bonken, die vind ik wel gaaf.

De hond is de betere mens

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:06

Ik heb die film nu 1,5 keer gezien - wat een wanstaltige draak van een film.

Kompleet onlogisch hoe die snobbige kantoormiep zich gaat verdiepen in paardentheorie. Het wordt me als kijker helemaal niet duidelijk waar die mensen uberhaupt wonen (als ze in hartje NY wonen, hoe kan die dochter dan lopend naar de landelijk gelegen stallen van haar paard?), ik snap helemaal niet waaruit moet blijken dat lot van paard en beenloos meisje samen hangen...(misschien tegen het einde wel, maar waarom snapt die moeder dat dan al meteen in het begin?).
Als boeklezer weet ik waar het heen gaat, maar uit de film begrijp je gewoon niet waarom dat paard niet meteen is afgeschoten - die moeder is anders toch zo zakelijk?
Verder is het traag, worden er onnodige scenes gedraaid waardoor de film langdraderig is. Saaaaiiii, ben nu echt gewoon in slaap gevallen, het was de moeite niet wakker te blijven. En dan ook die vreselijke nep-verwondingen op de kop van dat paard, zo ongeloofwaardig. Bleh.

Boek was mooi, maar ook het boek kwam niet verder dan in te spelen op Boeketreeks-sentiment en Penny-fantasie. De film is een aanfluiting.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:10

die moeder gaf in de film aan dat ze niet kon aangeven waarom dat paard in leven moest blijven en wat dat met haar dochter te maken had. HEt was iets gevoelsmatigs, zei ze. Ze zullen wel buiten new york gewoond hebben en gewerkt in new York.

De hond is de betere mens

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:13

Maar toen dat kind thuiskwam uit het ziekenhuis, toen stapten ze echt wel uit in hartje NY....

Ik vond die moeder slecht/irritant gespeeld. Actrice is niet prettig om naar te kijken.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:18

Afbeelding
Dat was wel een mooi stukje Haha!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:25

Ze hebben een appartement in NY en een huis op het platteland (zij is hoofdredacteur, hij advocaat, dat kunnen ze zich wel veroorloven). In het begin hangen pa en ma ook met elkaar aan de telefoon, lijkt me een beetje onnodig als ze in hetzelfde huis wonen... De moeder vind ik niet slecht gespeeld. Tuurlijk, ik heb me ook aan haar zitten ergeren, maar dat is gewoon het personage. In het boek is ze ook een controlefreak die zich met haar emoties maar moeilijk raad weet. De dochter daarentegen, daar schortte af en toe nog wel eens wat aan. Die huilpartij op het bed, als de familie Booker is wezen eten, die is wel erg fake.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:39

JoT schreef:
Die huilpartij op het bed, als de familie Booker is wezen eten, die is wel erg fake.

Oeh ja, dat is inderdaad super slecht gespeeld! Die huilpartij bij Tom booker toen ze dat traumatische verhaal van wat er gebeurd was vertelde was beter gespeeld.

De hond is de betere mens

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:26

Ja omdat hij wel goed speelt...Ik vond haar gewoon een verwend nest, en die moeder Boos! Als ze haar telefoon laat afgaan als dat paard zwemt...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:20

Dees schreef:
Verder is het traag, worden er onnodige scenes gedraaid waardoor de film langdraderig is. Saaaaiiii, ben nu echt gewoon in slaap gevallen, het was de moeite niet wakker te blijven.


Kun je na gaan als Redford z'n extra uurtje Er nog bij gekregen had. 4 uur ellende ipv deze 3

Over NY, je hebt NY zoals het in de meeste films gezien wordt, hoge gebouwen enz, maar ook gewone rijtjeshuizen zoals in elke ander stad. NY is groot.

- Offline -

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:03

Desiree schreef:
Ik dacht ook een morgan ja, maar geen quarterhorse, daar is hij te iel voor. Ik vind die morgans en saddlebreds ook geen mooie paarden. Veel te schraal en te iel. Quarters daarentegen zijn gespierde bonken, die vind ik wel gaaf.

Pilgrim (high tower in het echt) is wel een quarter. Dat stond dacht ik in een boek over het maken van de film Knipoog

Ik vind het boek ook mooier dan de film. Toch heb ik de film gisteren half gekeken (ik had het begin gemist)

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:11

Ben ik dan echt de enige die film en boek kent en de film nog steeds de moeite waard vind???

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:18

ik vond het niet een super film en ik vond het boek eigenlijk ook niet super. Ik vond Pilgrim geen mooi paard overigens. hij was zo onbespierd als de pest.

De hond is de betere mens

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:28

Ik vind het boek wel mooi, maar het einde echt veel te ver gezocht, zijn er meer die dat vinden?

Je hebt mensen en dingen die erop lijken...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:17

Ik weet niet waarom, maar ik heb nooit zo'n behoefte om die film te zien?
Elke keer als die film op tv komt heb ik geen zin om hem te kijken.. Heb gisteravond een andere film gezien (There was a little boy) en toen die afgelopen was nog een stukje Horse Whisperer gekeken, maar er was alleen maar gelebber en die vrouw die niet wist voor wie ze wou kiezen (hoe langdradig), dus toen was ik maar wat anders gaan kijken Tong uitsteken

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:02

Desiree schreef:
ik vond het niet een super film en ik vond het boek eigenlijk ook niet super. Ik vond Pilgrim geen mooi paard overigens. hij was zo onbespierd als de pest.


Maakt toch niet niet uit als ze geen spieren hebben?

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, Dammie, djodjodjo, Eefje_Sammy, F_inley, GoogleAdsense, IASCrawler, Ineke2, Jorex, MissJG, mOamm, Noor17, Siers83, Sintara, Sorriso, spiritfleur, xPabloBokt en 70 bezoekers