Erg vaag ! Deurwaarder.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:43

idd waar is het vervolg...........................

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:47

Geen BOKt in de bak ? Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:04

ik ben ook wel benieuwd eigenlijk Haha!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:41

Ja ik ben ook wel benieuwd.
Vertel eens hoe het is afgelopen....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:47

CGJ12 schreef:
Geen BOKt in de bak ? Haha!


Ze is nog steeds online hoor, tegenwoordig is het gevang een paradijs.


waarom anders cellen tekort

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 23:55

Wat een gezeik met die mensen, ze beweren dus dat we daar en abbo hebben gehad.
Ik MOET het geld nu over maken anders word er beslag gelegd, in zo'n korte tijd kan je dus niet bewijzen dat je het niet gedaan hebt, als ik dat wel heb wat dus gaat lukken krijg ik mijn geld terug.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 00:01

succes!
wat een stel eikels zeg! hoop dat je snel je geld terug hebt!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:22

Jeetje, wat een gedoe Bloos! Hou ons op de hoogte, ik ben wel benieuwd waarom je niet eerder wat gehoord hebt en nu ineens een brief van een deurwaarder krijgt.. Het normale incassotraject is toch wel dat je eerst herinneringen met eventuele sommatiekosten krijgt.. Je hebt nooit wat gehad? Heel vreemd..

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:09

Om welk incassobedrijf gaat het dan?

Want ik werk zelf bij orange en zover ik weet werken wij alleen met Intrum Justitia en Tauber.

Erg raar inderdaad want als je een abonnement had dan had je toch zeker al meerderen herinneringen en aanmaningen moeten hebben gekregen voor er uberhaupt een incassobureau wordt ingeschakeld.
En heb je geen brief gehad met een telefoonnummer of een klantnummer of zo erin vermeld?

Nou ik hoop voor je dat alles snel is opgelost!

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 14:36

kojack schreef:
Wat een gezeik met die mensen, ze beweren dus dat we daar en abbo hebben gehad.
Ik MOET het geld nu over maken anders word er beslag gelegd, in zo'n korte tijd kan je dus niet bewijzen dat je het niet gedaan hebt, als ik dat wel heb wat dus gaat lukken krijg ik mijn geld terug.


Als je daar een abonnement zou hebben gehad, zou je daar een contract voor hebben getekend. Laat hun dat contact maar tonen dan!

Maar weet je zeker dat je daar geen abonnement had? Met al die naamswijzigingen van telecombedrijven is een vergissing gauw gemaakt.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Anders zou ik zowiezo naar een rechtswinkel stappen voor advies én jouw rechten en plichten...

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 15:31

Ben nou toch wel benieuwd hoe dit afgelopen is! of zit kojack nu in de cel zodat ze het niet kan vertellen?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 15:41

wat vaaaaaag!Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt.
sterkte

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 15:57

Helaas ben ik een ervaringsdeskundige Scheve mond

Ze kunnen wel degelijk zonder aanmaningen etc beslag komen leggen.
Maar dan kondigen ze het niet van tevoren aan. Wij hebben bij een zakelijk conflict een beslaglegging gehad en toen stonden ze opeens op de stoep en namen de auto;s, ruitersportartikelen, trailer mee. Verder legden ze beslag op het huis en andere dingen. Dat kan dus wel zomaar, ze dienen gewoon een verzoek bij de rechter in, zonder dat jij er iets van afweet en die rechter geeft altijd toestemming. Die redeneert: als ze het er niet mee eens zijn, hoor ik ze vanzelf wel.
Wij hebben 3 kortgedingen aan moeten spannen om onze spullen terug te krijgen. Advocaatkosten: 6000 euro! De rechter oordeelde dat het beslag volkomen onterrecht en dubieus was. Maar die advocaatkosten ben je kwijt.
Maar het ging hier om een bedrag van tonnen en dan is het anders dan met een klein rekeningetje.

Het is nog maar afwachten of er daadwerkelijk een deurwaarder komt. Beslag leggen op goederen kost de opdrachtgever zo'n 300 a 400 euro, dus als de factuur daar ver onder zit is de kans klein dat dat gebeurd.
Vaak is het dreigen en bluffen. Dan sta je gepland op een beslagroute en blablabla, en zie je ze nooit. Weken later krijg je hetzelfde briefje.
Maar wat ik nu zeg slaat wel op bedrijven, niet op particulieren.
Maak je maar niet te druk, als zo iemand lastig doet zeg je dat ze je advocaat kunnen verwachten...daar zijn ze nooit zo happig op. Zeker in jouw geval niet.

Suzanne

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 15:59

Ik vind het raar. Zij kunnen niet met bewijzen komen, en nu ben je schuldig. Ik dacht dat je onschuldig was tot het tegendeel bewezen was.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:00

Trouwens, ik lig zelf in de clinch met een incassoburo (Hanze), omdat er ineens een deurwaarder stond met een dwangbevel voor mijn bedrijf van de KvK. Ik heb nog geen factuur gezien, dus ook geen herinnering niks. Zo uit het niets een deurwaarder. Ik heb de factuur van de KvK direct daarop betaald, maar die incassokosten natuurlijk niet. Nou, die lopen nu ook te dreigen en te bleren.
Gewoon afwijzen met een briefje: ik ken u niet, ik verwerp deze vordering.
Het is nog niet zo makkelijk om ergens geld te halen hoor.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:01

Nee Desiree...in Nederland ben je schuldig tot het tegendeel bewezen is, en betaal je je ook nog eens blauw om je onschuld dan te bewijzen....
Je kent ongetwijfeld mijn verhaal van vorig jaar nog wel. Ik kan je vertellen dat het nog altijd niet is afgerond!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:12

Als ik jou was zou ik niet teveel lopen bellen, maar alles schriftelijk doen, zodat je bewijs hebt.
Je schrijft een brief dat je de vordering verwerpt. Zodra jij namelijk je verzet tegen de vordering is het nog heel moeilijk om geld bij je te komen halen.
Laat ze maar bewijzen dat jij moet betalen.
Als er echt een deurwaarder komt en jij bent er de eerste keer niet, mag ie niet je huis in. Sterker nog, de eerste keer kun je hem zo van je terrein kieperen....hij is op priveterrein zonder jouw toestemming. De tweede keer komt ie dan weer en als je hem dan niet toelaat of er niet bent halen ze de politie erbij en gaan ze naar binnen. Maar dit is beter.
Want als jij zelf de politie belt, dan komen ze niet.
Ik heb destijds ook de politie gebeld, dat ze mijn spullen kwamen stelen, en toen zeiden ze doodleuk: dit is een gerechterlijke procedure, daar staan we buiten.
Mijn spullen zijn overigens beschimmeld en beschadigd terug gekomen nar 8 (!!!!!) weken. We hebben een dikke lijst gemaakt om te claimen, maar dat kan ook niet zomaar. Dan moet je daarvoor weer een procedure opstarten wat weer veel geld kost en die je ook kan verliezen.
In mijn geval hadden ze zgnd een vordering op mijn man, maar namen mijn spullen mee (ruitersportartikelen) waardoor ik mijn bedrijf niet verder kon runnen en inkomstenverlies heb geleden. Toen zeiden ze doodleuk: mevrouw staat hierbuiten, is geen partij in deze zaak, dus heeft nergens recht op.
Maar toen ze mijn man wilden pakken was ik ook een partij. Dus het is zo krom als het maar kan.
Echt..ik kan het woord deurwaarder niet horen. Wordt niet snel agressief, maar dan krijg ik echt jeukende handen.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:13

Ik heb ook eens zo'n geintje gehad met mijn internet provider. Dit soort dingen kun je het beste via Orange uitspelen, aangezien die de opdrachtgever is... en gelijk op je strepen gaan staan om de opdrachtgever het incassobureau terug te laten fluiten. Met die lui is toch niet te praten....

Overigens kwam ik een tijdje terug 'sochtends vroeg slapering mijn voordeur uitlopen... stond daar zes man politie voor de deur... Inbeslagname dus... moest alleen een nummertje verderop zijn. Lekker snugger.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:58

Als Orange de opdrachtgever is, even vragen om een kopietje van het contract, en vraag voor de gein ook even om een gespecificeerde rekening. Als ze je dat niet kunnen geven is dat toch echt hun probleem, lijkt mij. (Enne...als je een contract hebt moet je die ook ondertekenen. De handtekening die daaronder staat is niet van jou, dus het lijkt mij ook dat ze geen poot hebben om op te staan).

Succes in ieder geval, enne...laat ze een poepie ruiken he!

Ps. En een flinke schadevergoeding vragen aan het incassoburo voor de gemaakte kosten!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 19:05

Je kunt echt geen schadevergoeding krijgen van het incassoburo hoor.
Dat zijn namelijk echt een stelletje hypocrieten.
Ze doen alles in naam van de opdrachtgever.
Zoals je spullen weghalen. Als er dan wat misgaat (zoals in mijn geval spullen kapot) dan verwijzen ze gewoon weer naar hun opdrachtgever....zij voeren alleen hun opdracht uit.
Als je wat denkt te kunnen claimen moet je je bij hun opdrachtgever vergoeden. Maar je kunt niet zomaar in de wilde weg met claims gooien...dan moet dat weer via een gerechtelijke procedure, waarvoor je een advocaat nodig hebt. Die beste man moet je betalen a 130 euro het uur en dat geld krijg je echt niet terug. Als je het dan nog eens verliest mag je ook nog de proceskosten vergoeden. Klinkt leuk hoor...claimen. Maar zo werkt het helaas niet. Scheve mond Boos!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 19:11

kojack schreef:
Wat een gezeik met die mensen, ze beweren dus dat we daar en abbo hebben gehad.
Ik MOET het geld nu over maken anders word er beslag gelegd, in zo'n korte tijd kan je dus niet bewijzen dat je het niet gedaan hebt, als ik dat wel heb wat dus gaat lukken krijg ik mijn geld terug.


euh je hebt toch niet betaald he?????

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:35

Ik ben best wel benieuwd hoe het is afgelopen..

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:37

Ja ik eigenlijk ook wel dus Kojach was er een vervolg?

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:37

Koooooojack, ik ben ook nieuwsgierig.