Kattenbelhamel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Kattenbelhamel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 09:49

Onze Sparky is nu zo'n 3.5 maand en de kittenpuberteit gaat al aardig zijn werk doen: per dag heeft ze minstens 5 keer een gekke bui, waarbij ze op topsnelheid door de kamer rent (je weet wel, met zo'n kromme staart), om vervolgens de bank op te klimmen (en dan extra je nagels gebruiken natuurlijk), waarna ze er met een supersprong vanaf springt. De andere katten krijgen een tik op hun kont, of worden in de houdgreep genomen (terwijl ze zo'n beetje 2 x zo groot zijn). Dan maar weer op de andere bank jumpen om zo een kamikaze duik naar de boom te nemen en Tarzan te spelen. Vervolgens maar even naar de tuindeur, want daar hangen natuurlijk van die horlappen waar je lekker aan kan hangen en naar boven kan klimmen. Terug naar de boom racen en daar de aarde uit de pot graaien om vervolgens ook maar je behoefte erin te doen. Vervolgens pakt het baasje je bij de lurven en dondert je in het kleine kamertje op de eerste verdieping:

Zo ga jij maar eens even afkoelen! Extreme duivel

(en dan loopt ze weer héél zielig te janken....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:53

Dat noemen ze kattenkwaad volgens mij. Spark heeft het wel naar d'r zin zo te horen en doet haar naam eer aan. Bijdehand typje he, die Spark Lachen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 09:54

Hou op schei uit! Kan niet wachten tot ze naar buiten gedondert kan worden Tong uitsteken. Maar ze kan ook lief zijn hoor: gisteravond lag ze weer heerlijk op mijn borst te slapen en af en toe te kirren naar me....Lovers

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:15

Mijn kat is even oud (tenminste; dat denken wij, vondeling) en doet ook dezelfde dingen.
Mijn moeder heeft een Duitse herder, harstikke lief beest en gek op de kat.
Ik had mijn deur openstaan en die hond kijkt achteloos naar binnen.
Daar kwam ons kleine monster schuin aangerend met hoge rug, met zo'n bek van: ik ben toch niet bang voor jou!
Ze rent op de hond af en vliegt hem op zijn nek. Hangt gewoon echt met haar voorpootjes aan al dat nekvel..
De hond keek zo verbaasd naar beneden, sjezes wat heb ik nou aan mijn hals hangen?

Daarna liet het monster los en speurde naar het volgende slachtoffer..
MIJ Boos! De krassen door mijn broek heen.

Ach ja, dan dreig ik een keer om haar weer los te laten waar we haar gevonden hebben en dan is ze weer poeslief..

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 10:17

Haha, zéér herkenbaar, Essie! Dat doet ze ook heel vaak, met zo'n hoge rug, dikke staart en schuin op je afkomen van: kom maar op!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:42

En vanavond mogen we weer beginnen aan het tweede en laatste deel van de oormijtkuur. Extreme duivel
Dat wordt ook zeer op prijs gesteld, maar niet heus. Daarna is het net een gremlin. Oren naar beneden en een kleffe kop.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:44

bordje op de deur hangen.. 'pas op, laag overvliegende katten'

Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:06

Yep, wij hebben er ook zoeen, alleen is die niet zo superjong meer.. Maar sinds we zijn verhuisd is ze zo debiel, ze vliegt over op, onderdoor..
En doet de hele dag voetje van de vloer, want stel je voor dat je de makkelijkste weg neemt..

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:24

Heb je geen afgesloten tuin?

Onze kleine Mickey van 3 maanden is ook knetterlijp en als ik hem irritant vind gooi ik hem gewoon de tuin in Haha! Dan klimt hij leuk in bomen waar ik hem vervolgens weer uit mag halen omdat hij niet meer naar beneden durft. Maar goed, wel even rust als hij buiten is

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:36

leuk he, katten

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 00:20

Hoe herkenbaar. Ik heb zelf 4 katten en de jongste (nu 2) denkt ook af en toe dat mijn huis een formule 1 race baan is. Haha!
Vliegt door het hele huis heen, bespringt mijn andere katten, die vervolgens dan de achtervolging weer inzetten etc.
Ik heb al mening plantenpot bij elkaar kunnen vegen omdat die in hun remweg stonden Boos!

Maar als je dan 's avonds op de bank zit en ze schuiven je met zijn 4en naar het kleinste stukje van de bank zodat ze allemaal bij je kunnen zitten (ja, dat denk ik, mijn katten vinden soms duidelijk dat de bank van hun is en dat ik de indringer ben) dan zijn ze toch ook wel weer heel lief en vergeef je ze alles weer ( tot de volgende binnenhuisrace)

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:22

Hahahaha , dat deed mijn Deempie toen hij nog klein was (zie profiel) ook , maar die was direct al een pittig ventje hoor !

Toen we hem opgehaald hadden en thuis waren , richting het hekje liepen om het erf op te gaan....

Ik eerst even buiten het hekje gebleven met de haarbal veilig in mijn armen , hond uit huis....hond komt me vrolijk begroeten bij het hekje , Deem krijgt hartverzakking en BEGINT me een partijtje te blazen... *LOL*

Alleen kon 'ie nog niet blazen dus was het net een plantenspuit zo'n spuugstraal kwam eruit Haha!

Die kop van die hond ook toen Verward Scheve mond

Deem zijn favo spelletje was mij besluipen.
Bij voorkeur om de bank heen en me dan ineens bespringen Haha!

Maar vaak had ik hem in de gaten , zag ik hem met scheve staart achter die bank hupsen opweg naar een hinderlaag *LOL*

Moet je dan ineens over de rugleuning heen een klap op de achterkant van die bank geven , ook succes verzekerd Haha! Haha!

Hij heeft nu nog wel eens van die acties dat hij maar met de nagels eruit loopt te rennen draaien springen en vliegen , hoor je hem ineens rausen over de overloop Clown

Hij had ook heel erg een fetisj op mijn gesloten vuist als ik die naar hem toestak.
Dan ging 'ie die meteen macho ''aanvallen'' Haha!

Als hij dan met een opgezette scheve staart al scheef aan kwam denderen om die vuist te grijpen , en ik opende die hand ineens als om hem te grijpen , samen met een ''psssscccchttttt!!!'' geluid speerde hij weer net zo hard terug , om na een paar bokkesprongen weer keihard de aanval in te zetten *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:26

Uch.... ik heb hier 3 van die belhamels Tong uitsteken als ik ga slapen hangt er 1 steevast in mijn voet in mijn tenen bijtend, de ander vist Boos! onder de dekens naar mijn voet (vind ik dus iets minder geperforeerde voeten) en de derde wil alleen maar naast me op het hoofdkussen liggen Tong uitsteken

Spinnen op het plafond zijn niet veilig, plantenpotten en vazen omgooiend, planten uitgravend, vechtend in de wasmand met schone kleren Tong uitsteken

Maar ze zijn verder zo zoet Tong uitsteken vooral als ze stiekem de volwassen poezen besluipen of spinnend bij me komen liggen... en ze luisteren ook gewoon super OK dan! Lovers