100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:46

esmolove schreef:
en wat iedereen erover denkt is jullie probleem en ff voor de duidelijkheid
ik werk 100% wit!!!!!


esmolove schreef:
ik woon samen met mijn vriend op een camping, hij heeft ook een wayjong.
beiden verdienen een beetje zwart bij :)


Hier zeg je precies het tegenovergestelde.

Zwart werken is imo gewoon not done. Mensen betalen niet voor niets belasting.
Daar hoor je geen misbruik van te maken.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:58

Kan niet anders als het er mee eens zijn. :=
Ik zou het niet in mijn hoofd halen, zelfs al zou ik er op achteruit gaan.

Maargoed die mensen bestaan en zullen blijven bestaan..
Misschien een goed idee om verder te gaan over waar het om ging..

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:07

Ik vind zwart werken ook niet kunnen.
Kun je dat, dan zit je in mijn ogen vals te spelen.
Ik begrijp het wel, wajong is geen vetpot... maar dit is niet de bedoeling.
Werk dan eerlijk wit... er zijn er genoeg die een volledige wajong hard nodig hebben!
(en er zijn er genoeg die hun bed amper uit kunnen komen en niet volledig worden afgekeurd... en er zijn dus volledig afgekeurde die zwart bij klussen.... wat is het toch oneerlijk soms!)

Thuiswonen en een paard (goedkope in aanschaf) kan ik nog indenken, wordt wel krap.
(want 9 van de 10 keer heb je hoge gezondheidszorg kosten, veelal niet vergoed.. iig ik heb er fikse kosten aan).
Ondertussen woon je in hotel papa en mama.. dus als je een paar keer per week een beetje naar je paard kunt, op tijdstippen die verschillen naar gelang hoe je je voelt inclusief de verschillende belasting en duur van activiteit, en voorderest letterlijk volledig in bed kan liggen..
Op mijzelf wonen en een paard.. helaas pindakaas.
Ondanks dat sommige het hier kunnen bolwerken, ik zou het niet aandurven.
En met mijn hoge kosten ook niet kunnen.

Trouwens, ik zou het fysiek niet aankunnen.
Ik kan nog niet eens volledig voor mijzelf zorgen, laat staan voor een ander/dier.

Maar we willen zo graag he! Ik heb ook mijn idealen, wensen en dromen. Pff.. dat is het lastigste van deze situatie: dealen met je mogelijkheden en je dromen. |o
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 01-03-11 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Niet banketstaaf maar poetsen.

marleen_88

Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:13

Ik vind dat 'zwart bij verdienen' ook niet helemaal eerlijk. Dan kun je toch ook wat uurtjes naast je wajong gaan werken en dan wit? Sorry als ik je verkeerd begrijp....

Voor de rest weet ik niet of je de luxe van een paard, en de daarbij komende kosten kunt permitteren. Ik persoonlijk zou het niet doen, je weet nooit wat er gebeurt. Ik zou in jouw geval voor een lease of verzorgpaard gaan waar je met enige regelmaat op kunt rijden.

Doe wel en zie niet om

Bellona_K
Berichten: 1956
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:20

danneke80 schreef:
Zwart werken in combinatie met een uitkering vind ik not done. Ik hoop voor esmolove dat er hier geen uwv-er meeleest (zelf ben ik het intussen niet meer, maar wel geweest) want je kunt er een hoop gedonder mee krijgen.
Voor uitkeringsfraude kun je een strafblad krijgen, is dat het dan waard?


Ik hoop dat er juist WEL een uwv'er mee leest, want mensen die zwart werken naast hun uitkering verdienen IMO die uitkering niet. Je word onderhouden door de staat, maar kan wel zwart werken? Ga dan maar helemaal werken!

Als iedereen die dit soort dingen doet wordt aangepakt, kan er meer geld gaan naar de mensen die echt ziek zijn, die dus echt niet kunnen werken... Juist, de mensen waarvoor die wajong uitkering bedoelt is!

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:24

Pppfff zwart werken naast een normale baan is al niet zo netjes, laat staan naast een uitkering.
Als je wel zwart kunt werken kun je het ook wit. Van mij mogen dat soort mensen direct hun uitkering kwijtraken!!
(heb het niet over een keertje oppassen op een buurmeisje voor een paar euro)

Mooie Brahma kuikens te koop!

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:14

en toch kan ik me er een beetje iets bij voorstellen
zoals mijn buurman die verdiende (int.vrachtwagenchauffeur)zo rond de 4000 per maand
nu krijgt hij een AOW en zit flink lager dus om dat gat op te vangen moet je toch wat als je te kort komt
en zwart werken is dan vaak de beste optie
want als je wit werkt gaat er natuurlijk weer veel vanaf
ik praat het niet goed maar snap het ergens wel een uitkering is geen vetpot dus moet je bijklussen zeg maar
en zwart is dan wel het snelste en het meeste
netjes/legaal??? dat is dan een ander onderwerp :+

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:40

Maar als je zwart kunt werken kun je ook wit werken.
Als in staat bent om te werken kan het dus op de legale manier.

Mooie Brahma kuikens te koop!

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:48

DDDMakkink schreef:
en toch kan ik me er een beetje iets bij voorstellen
zoals mijn buurman die verdiende (int.vrachtwagenchauffeur)zo rond de 4000 per maand
nu krijgt hij een AOW en zit flink lager dus om dat gat op te vangen moet je toch wat als je te kort komt
en zwart werken is dan vaak de beste optie
want als je wit werkt gaat er natuurlijk weer veel vanaf
ik praat het niet goed maar snap het ergens wel een uitkering is geen vetpot dus moet je bijklussen zeg maar
en zwart is dan wel het snelste en het meeste
netjes/legaal??? dat is dan een ander onderwerp :+


Ik vind het toch anders wanneer iemand structueel zwart bijverdient. Een keertje dit of dat en er wat voor krijgen vind ik anders.
Dat zie ik meer als iemand even helpen en als die persoon daar blij mee is wat terug geeft.
Bij structueel bijverdienen kun je dat opgeven, want je mág best werken.

Bij iemand die is afgekeurd voor het werk, dan vind het het niet meer dan logisch dat hij een betaalde baan niet aan zou kunnen.
Kan deze wel werken maar vind de uitkering wel prima, dan word ik daar erg nijdig van!
Ik zou dolgraag willen werken, maar steeds wanneer ik het probeerde ging mijn gezondheid weer sterk achteruit.
(ik heb hiervoor overgens járen met plezier gewerkt en het was zwaar om toe te geven dat het echt niet meer ging)

Urania Z1 verkocht
Otura Z1 R.I.P Ik mis je!

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:49

ja maar iemand wel ziek is en dus goeie dagen en slechte dagen heeft kan je zo wel zelf invullen wanneer je wel of niet zwart werkt
en bij een baas kan dat niet
ik praat het ook niet goed hoor
maar ergens kan ik me wel indenken dat mensen aan extra geld willen komen en zwart werk dan als enigste optie zien

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:59

DDDMakkink schreef:
ja maar iemand wel ziek is en dus goeie dagen en slechte dagen heeft kan je zo wel zelf invullen wanneer je wel of niet zwart werkt
en bij een baas kan dat niet
ik praat het ook niet goed hoor
maar ergens kan ik me wel indenken dat mensen aan extra geld willen komen en zwart werk dan als enigste optie zien


Dan moet dat toch niet structueel lukken?
Op mijn goeie dagen ga ik het huis doen (achtergebleven klusjes van de slechte dagen) of wat leuks doen en er van genieten ...

Urania Z1 verkocht
Otura Z1 R.I.P Ik mis je!

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:54

ja dat zou ik ook doen maar je heb dus ook mensen die dan gaan zwart werken
het is ook maar net je instelling natuurlijk
ik zou het niet in mijn hoofd halen om zwart te werken
zou niet eens weten wat ik dan zou moeten doen
ben nu al blij met de gedachten dat ik vanavond weer in mijn bed lig
ik ben altijd kapot eind van de dag

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken

DebbieNL

Berichten: 85
Geregistreerd: 04-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 05:38

Ik zit met hetzelfde dilemma als topic starter....
Ik heb toen ik samenwoonde eindelijk mijn droom kunnen verwezenlijken... een eigen paard!
Ik leef helaas van een wajong.. deze relatie werd verbroken na een aantal jaren en toen....?
Zolang maar even terug bij moeders..
Maar dat was bedoeld als "tijdelijke oplossing"
Eerder vóór de relatie had ik net mijn eigen huisje en alles op orde.. dat is nu allemaal kwijt.. nu moet ik t weer alleen doen.. maar heb nu wel de zorg van mijn paard erbij.
Mijn problemen zijn van geestelijke aard en zodanig dat ik niks uit handen krijg... het enige wat mij nog de deur uit krijgt is... mijn paard!!! Als ik met haar bezig ben ben ik gewoon even.. probleemloos.

Maaaar ik zit hier op een springstoel... inmiddels al 2 jaar... met mijn 31 jaar inmiddels!

No way dat het gaat lukken.. weer alleen een huis huren met nu mijn paard erbij..

En och wat vind iedereen t makkelijk om te zeggen doe je paard gewoon weg... dat is een luxe...

Is het hebben van een kind ook luxe?

Ik zie haar niet als luxe maar als een levend wezen waar ik ongelofelijk veel van hou en die mijn allergrootste steun is.. elke cent die ik heb gaat naar haar welzijn! Ongeacht welk levend wezen je aanschaft.. ik ben van mening dat je verplicht bent dit dier alle liefde en verzorging hoort te geven tot het hun einde is..
Belachelijk vind ik hoe makkelijk paarden van de een naqr de andere baas gaan... zo sneu :(

Maargoed.. de momenten die ik mwt haar heb.
Dat is wat mij gelukkig maakt! En haar...

Maarja.... ik kan hier niet eeuwig blijven wonen.. daar wordt niemand gelukkig van......

Vraag me soms af... als het paard bewezen therapeutische werking heeft... zijn daar geen opties?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 06:00

Kun je geen leaser zoeken?
En uiteindelijk is een paard natuurlijk wel een luxe, want het word officieel niet gezien als eerste levensbehoefte. In de praktijk kan dat voor iemand natuurlijk anders aanvoelen. Uiteindelijk denk ik dat je keuzes moet gaan maken, hoe lastig ook.

Wat bedoel je met je laatste zin?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 06:16

Uhm, topic is 7 jaar oud...

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 06:17

Ah, ik dacht dat DebbieNL de TS was :+

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 07:21

Ik lees veel over wahjong uitkering of wat voor uitkering dan ook en nog bij klussen zwart.
Wil hier toch even over delen dat ik dat echt heel erg vind. Ik ben destijds door hond in mijn hand gebeten mijn hele hand naar de kolote :') ik heb thuis gezeten ermee en kon niet meer aan het werk zouden kijken voor afkeuring toen dacht ik tja dat is zo weinig nu werk ik met heel veel pijn en blijf maar door gaan. Geld is belangrijk en ik kan nog wel iets denk ik dan maar! Vind het dan zon schaamte dat mensen afgekeurd worden en dan wel nog kunnen bij klussen. Waarom laat je je dan afkeuren krom toch? Kan daar best boos om worden want ik werk wel met pijn. Wil niet afgekeurd worden want ik heb nog 2 benen en andere hand!

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 07:25

Een kind en een paard is toch wezenlijk anders :j

Over zwart werken.. ja dat is not done, en als je zwart kan werken kan je ook wit werken.. maar, is dat wel zo?
Want degene die zwart betaald zit aan veel minder haken en ogen vast dan iemand die wit moet gaan aannemen, voor vast, met kosten etc..

Dus die vergelijking gaat niet helemaal op helaas. Iemand die kan werken, moet nog maar wel aangenomen worden door een baas. Als je niet aangenomen wordt, maar je kan wel werken.. wat dan?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, IASCrawler, Mrskiwi, wisja en 32 bezoekers