100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-11 13:47

Hoi,

Hoe doen jullie dat? Ik ben 100% afgekeurd en woon nog bij mn ouders. Ik word binnenkort geopereerd dus het is nu nog niet aan de orde maar toch denk ik er wel eens aan. Ik heb een wajong uitkering en hoe gaat dat als ik daarmee straks op me zelf zou willen?

Krijg je dan het zelfde of heb je recht op andere inkomsten door middel van instantie's en subsidie's...?

Ik zou best wel op me zelf willen ooit. Maar dan zit ik wel eens te denken ik zou niet mn paardjes willen opofferen daarvoor. Die zijn mijn alles, en daar leef ik voor. Door hun kom ik buiten en moet ik wel ook al wil mn lichaam niet iedere dag even fijn mee werken.

Kort om, hoe doen jullie dat?

Groetjes Nancy

Rust zacht lieve Imka ik heb van je genoten en zo veel geleerd. Je was m'n maatje m'n allessie. Nu zal ik al m'n liefde aan je "pleeg" kind geven. Maar jou vergeet ik nooit Lieffie


Anoniem

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:51

Tja ik denk toch dat het kiezen wordt. Ik neem aan dat je niet in zo'n financiele situatie zit dat je je paarden kunt houden EN op jezelf kunt. Vols mij krijgt je zoals ieder ander een bepaalde huursubsidie en je kunt zo navragen hoeveel dat is.

Er zit maar een ding op...

Een rijke vent zoeken :D

Chantal86
Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:54

Mijn schoonzusje die zit hier ook op bokt, die heeft volgens mij een wajong uitkering, en woont samen met me broer en heeft een paardje....

Soms moet je keuzes maken in het leven, ze zijn moeilijk en hard, maar ik ben nog nooit zo gelukkig geweest

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:55

met een wajong red je het waarschijnlijk niet om een eigen paard erbij te houden..
ik spreek uit ervaring,mijn ex heeft een wajong en we hebben 2.5 jaar samen gewoond,ik moest echt hard werken om een paard erbij te kunnen houden en hij werkte nog wel eens wat zwart om financieel meer ruimte te hebben..

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:55

er was hier eerder al een topic over en het verbaasde me heel erg maar er waren toch een aantal mensen met een wajong uitkeirng die opn zichzelf woonde en een paard hadden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:56

lifaya schreef:
er was hier eerder al een topic over en het verbaasde me heel erg maar er waren toch een aantal mensen met een wajong uitkeirng die opn zichzelf woonde en een paard hadden...


Ja en zichzelf compleet wegcijferde naar mijn idee.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:59

Dat is een keuze denk ik, het kan vast wel als je in een heel goedkoop huisje/kamertje woont en een goedkoop adres hebt waar je je paard kunt stallen, maar dan hou je weinig geld over voor anderen dingen denk ik...

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

_Nancy

Berichten: 14091
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:00

Hey naamgenoot :)

Lastige situatie hoor!
Denk aan wat je liever wilt, zelfstandig op jezelf wonen of je paard houden.
Even grof gezegd; Paarden zijn er genoeg, je kunt zo een bijrijd paard vinden..

Maar aan de andere kant, ben je natuurlijk heel erg gehecht aan je paard en wil je die gewoon echt niet weg doen.
Tja dan blijf je bij je ouders wonen :j

Of wat Jolien zegt, vind een rijke vent :')

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

Deri

Berichten: 1988
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Arnhem

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:27

Zit je via de nieuwe regeling of via de oude regeling?
De nieuwe regeling willen ze de wajong nml afschaffen voor thuiswonende jongeren heb ik gelezen op het wajongforum.

Ik zit via de oude wajong ben 20 en 100% afgekeurd en woon op mezelf. Nu heb ik geen eigen paard, maar weet zeker dat ik die niet zou kunnen betalen, tenzij vriendlief bij zou springen (en dat doen we maar niet hahaha :+ )
Ik zou hem wel kunnen betalen als ik: niet meer uit zou gaan, geen leuke dingen meer ga doen, (zoals uitstapjes met vrienden, shoppen, uit eten, bios etc) en dan nog zou ik hem waarschijnlijk alleen maar op een weilandje kunnen zetten bij een boer, dus geen bak, geen les etc. Zou alleen genoeg geld overhouden om hem te kunnen onderhouden. Je zou dan heel veel dingen op moeten geven.

Ik zou niet weten hoe andere bokkers met een wajong dat doen. :)

Er was eens een kiwi :)

Pentax

Berichten: 2948
Geregistreerd: 16-09-10
Woonplaats: Achter mijn neus.

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:33

Kwestie van geluk hebben met je normale uitgaven, samen kunnen doen en genoegen nemen met nooit echt op vakantie, uitstapjes en bijvoorbeeld de mode niet kunnen bijhouden qua kleding.
Maar, een paard kan je wel weer helpen om beter te worden, natuurlijk ligt het wel aan je problemen.

Als je een paard wilt en een wajong, moet je er gewoon echt 200% zeker van zijn dat je dat paard ook echt wilt. Het moet geen impulsieve beslissing zijn, of een waar je maar half achter staat.

Wil je simpel wat geld verdienen met een paar muisklikjes per dag? :oo Het is geen snel rijk-word-garantie. :') Maar het is met wat geduld wél een héél leuk zakcentje! :j Klik HIER

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:38

AdnerB schreef:
met een wajong red je het waarschijnlijk niet om een eigen paard erbij te houden..
ik spreek uit ervaring,mijn ex heeft een wajong en we hebben 2.5 jaar samen gewoond,ik moest echt hard werken om een paard erbij te kunnen houden en hij werkte nog wel eens wat zwart om financieel meer ruimte te hebben..


>;) Volgens mij heeft iemand die kan werken geenuitkering nodig, maar goed.

TS, het is bepaald geen vetpot, dus ik zou er niet aan beginnen. Het hebben van een paard is gewoon duur, en met zo'n kleine uitkering zou ik er niet aan moeten denken dat er bijvoorbeeld een nieuw zadel oid aangeschaft moet worden.

Overal waar ik ben, ben jij niet....

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:45

ik heb dan geen wajong, maar heb wel stufie en aanvullende uitkering.
ik zit net op het randje van minimum, woon op mezelf met een kind en heb een paard.
ik heb 1 keer moeten kiezen tussen paard-kind, en daar werd ik doodongelukkig van.
nu ga ik nooit op vakantie, geen weekendjes weg, koop kleding in de uitverkoop en basisstukken bij de action etc.
boodschappen haal ik vnl. bij de aldi.
m'n paard staat wel volpension met een binnenbak, maar ik ben net zoveel kwijt als toen ik half pension stond.

het gaat net-net, maar er moeten eigenlijk geen onverwachte dingen gebeuren.

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:52

Ik zou er ook niet aan beginnen. Een paard houden is dermate duur dat je jezelf weg gaat cijferen en dan net de kosten kunt betalen. Dat je jezelf wegcijfert moet je uiteraard zelf weten, maar wat als paardlief naar de dierenarts moet? Die rekeningen kunnen zomaar ineens flink oplopen... Ik zou die gok naar mn paard toe niet willen nemen.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Deri

Berichten: 1988
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:52

svdijk schreef:
ik heb dan geen wajong, maar heb wel stufie en aanvullende uitkering.
ik zit net op het randje van minimum, woon op mezelf met een kind en heb een paard.
ik heb 1 keer moeten kiezen tussen paard-kind, en daar werd ik doodongelukkig van.
nu ga ik nooit op vakantie, geen weekendjes weg, koop kleding in de uitverkoop en basisstukken bij de action etc.
boodschappen haal ik vnl. bij de aldi.
m'n paard staat wel volpension met een binnenbak, maar ik ben net zoveel kwijt als toen ik half pension stond.

het gaat net-net, maar er moeten eigenlijk geen onverwachte dingen gebeuren.


Hoe doe je dat dan als je wel een keer met spoed naar een DA of naar utrecht moet bv?

Er was eens een kiwi :)

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:53

Ik zou de gok niet nemen,een dier heeft recht op hulp als dat nodig is.

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:55

tja, dan moet ik keuzes maken ten kostte van mezelf.
mijn kind gaat voor het paard, en het paard gaat weer voor mij.

ik zou het een ander ook zeker niet adviseren!!!
en als ik buitenstaander was van mijn situatie, had ik ook gevraagd of de eigenaresse wel helemaal goed bij was??
maar iedereen is anders, en ik heb hier nu eenmaal voor gekozen.
en ja het is zwaar, en helaas kan ik niet leven zoals ik zou willen, maar dit is mijn leven en ik ben enkel verantwoording schuldig tov m'n kind, en die zal nooit of te nimmer iets tekort komen.

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:59

Ik zit net een paar 100 euro boven een wajong.( Ik werk wel gewoon.)
Krijg huurtoeslag kinderkorting en alleenstaande ouderkorting.

En ik vraag me al eens af hoe ik de maand door moet komen.
Ik woon samen met mijn zoontje, en dat spingt mijn vriend nog bij om leuke dingen te kunnen doen.
Die ik anders dus niet zou kunnen doen.

Denk dat je heeeeeeeeeel zuinig moet leven dan, en dan is het de vraag of je dat ervoor over hebt dat je niets meer voor jezelf kan..

Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:01

Als je van te voren een financieel plaatje maakt wat haalbaar is? Wat je inkomsten en je uitgaven zijn?

Ik ga ook niet uit, ga bijna nooit shoppen, maar spaar voor mooie, goede kleding, en doe daar dan lang mee.
Ik eet gezond, maar wel met mate, ik doe eigenlijk heel weinig leuke dingen, en mijn huis is ingericht met tweedehands spullen. Alles gaat naar mijn dieren, ennnn schoen :$ :P (grapjee, maar ja wel een verslaving)

Ik heb het er voor over, mijn katten en paarden zijn mijn geluk, dus nee ik vind het geen probleem, om niet meer uit te gaan en niet meer te lunchen, shoppen, uit eten. Ik doe het allemaal niet meer.
Als mijn vriendinnen wat leuks willen doen, verzin ik gewoon wat anders :)

Als je nog geen paard hebt, en je zit in deze situatie, zou ik kiezen voor een bijrijd paard/pony. (ik heb er toevallig nog een staan :P)

BTW ik heb geen wajong, maar verdien niet bijster veel, wegens het opstarten van eigen bedrijf.

Klassieke Dressuur & Gedragstraining
** Coaching//zitles//gedragsproblemen&correctie (2moons)//Freestyle//Dubbele lijnen//Zadelmak maken (Aan huis).
http://www.facebook.nl/klassiekedressuur

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:01

ik heb geen idee hoeveel je nu aan wajong krijgt maar hou rekeningen met het volgende lijstje
uitgave:
huur
gas/licht
telefoon
water
belastingen
verzekering voor huis/uitvaart
zorgverzekering
boodschappen
stalling paard
spaarpotje voor het geval er iets stuk gaat of paard ziek word(denk aan bv 20 euro per maand ofzo)

inkomsten:
wajong
huur/zorgtoeslag
en dan houd het denk ik wel op
Laatst bijgewerkt door DDDMakkink op 10-02-11 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken

Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:04

Verzekering huis en uitvaart heb ik niet, wie wel?

Internet en TV ben je vergeten. Water is niet duur, gas en licht ligt ook aan je vorige bewoners, en hoe zuinig je bent.

Je moet je huis ook inrichten, en bij mij gaat er wel meer als 20 euro per maand stuk :P (bebie poezels)

Klassieke Dressuur & Gedragstraining
** Coaching//zitles//gedragsproblemen&correctie (2moons)//Freestyle//Dubbele lijnen//Zadelmak maken (Aan huis).
http://www.facebook.nl/klassiekedressuur

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:10

uhm een inboedelverzekering is toch wel aan te raden
en geen uitvaartverzekering??????
wie gaat jou begrafenis dan betalen als je er niet meer bent?
nee water en gas en licht zullen voor een persoon niet hoog zijn maar moeten wel betaald worden
stel je krijgt maar 1000 per maand en bent voor water en gas en licht al 100 kwijt dan hou je nog 900
over stel je huur is 300 dan houd je nog 600 over
paard is gauw 200 euro dan hou je nog 400 over
zorgverzekering is gauw 60 euro dan hou je nog 340 euro over
tv/internet telefoon is ook gauw 40 euro hou je nog 300 euro over
misschien nog iets minder en dan moet je ook nog een maand eten en je eventuele nieuwe kleding moet je dan ook daarvan kopen
en dan nog belastingen spaarpot etc
en dan je inboedel en uitvaartverzekering kom je ook gauw op denk 50 euro per maand
hou je dus nog maar 250 euro over
Laatst bijgewerkt door DDDMakkink op 10-02-11 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken

Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:14

Ik heb beide verzekeringen niet, (dat ik weet :P) Ik heb geen dure spullen in mijn huis, en ik heb er zeker geen bonnetjes meer van o.i.d.

Mijn eventuele uitvaart, betalen nu mijn ouders gewoon nog. Tegen de tijd dat dat een probleem word, gooi ik er wel zo'n verzekeringetje bovenop. Maar nee daar begin ik nu niet aan.

Verzekeringen, vind dat sowieso een moeilijk punt hoor, wat wel verzekeren en wat niet..

Klassieke Dressuur & Gedragstraining
** Coaching//zitles//gedragsproblemen&correctie (2moons)//Freestyle//Dubbele lijnen//Zadelmak maken (Aan huis).
http://www.facebook.nl/klassiekedressuur

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:17

stel je woont op jezelf of je nu dure spullen heb of niet houden we even buiten beeld
stel je huis fikt af en je heb geen verzekering kan jij dan alles en dan ook echt alles weer kopen gelijk
zoals:
bed
kleding
schoenen
tv
bankstel
eethoek
nou zo kan ik nog even door gaan
daarom verzeker je dus je inboedel
als jeouders nog de uitvaartverzekering betalen heb je er wel een
en die zal je dan met de tijd toch zelf moeten gaan betalen neem ik aan
want als het goed is leef jij langer dan je ouders
heb geen idee hoe oud je bent natuurlijk

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:18

lifaya schreef:
er was hier eerder al een topic over en het verbaasde me heel erg maar er waren toch een aantal mensen met een wajong uitkeirng die opn zichzelf woonde en een paard hadden...


Ergens vind ik het ook niet helemaal kunnen. Daar is een uitkering toch niet voor bedoeld.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:18

oh hou er rekening mee dat als je een extra aparte uitvaartverzekering neemt op latere leeftijd je best flink moet betalen daarvoor

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aeva, Amazonbot, Anoukjuuuhh, Axxy, ComscoreBot, Gambler99, Googlebot, Kirrietje, Lau07, Marcato, Moonlight91, Noor, Nustice, Oehlala, ogidni, puma, rollyjogered, Saaams, Schuur_, Shivaya, sterregoud, Thats_Me, thequeensmum, Thrive, winnetou4502, xPabloBokt, xSannee en 125 bezoekers