Nederland is duur!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:34

Lang leve de Euro Boos!

Gisteren een 4 doodgewone raketjes 4 Euro... (8,80 gulden ) voor een waterijsje Patatje 1,75 Euro... het is gewoon niet leuk meer en mijn salaris is door de Euro ook gewoon gehalveerd en dat terwijl alles dubbel zo duur is geworden tssssssk Stoom uit je oren

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:35

Ilindra schreef:
Met groenten en fruit valt het mij op.
Een kilo kersen voor 4,50 euro, ik kan me echt niet herinneren dat ik ooit FL10,- voor een kilo kersen heb betaald


waah ja dat had mijn moeder laatst ook, volgens mij was t nog niet eens een kilo, echt superduur Scheve mond

bleh ik haat dit echt zo...

t valt iedereen op, maar er wordt nix aan gedaan.

ALLES wordt duurder, maar de salarissen gaan echt nauwelijks of zelfs helemaal niet omhoog Verward

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:16

Ik haat die euro zow!
We waren op vakantie geweest naar frankrijk.
Als je nederland dan al duur vind moet je daar vet niet komen.
Een magnum is daar €2,20 als het een gewone is die speciale zijn wel €2,40.
Voor die prijs kun je hier wel haast er 2 van nemen.
Of zo callipo is daar 1,90 tjee echt duur.
En bij de benzine pomp.
Daar kost 1 stokbroodje van 30 cm met beleg €4,00! Boos!
Dan valt nederland wel mee.
Die stomme euro! grr er zit 1 voordeel aan en dat is dat je niet hoeft te wisselen in de landen.
Maar ik wil die gulden terug!!!!

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:55

nathalieke schreef:
toch vind ik België nog wat duurder(misschien omdat ik eigenlijk nog nooit naar nederland ben geweest Knipoog ). ging ik naar een snackbar in Brussel betaalde ik voor 1 glaasje water 3 euro! Ik ben dan ook zuinig geweest Lachen

iedere maandag zijn er ook kasteelconcerten in waregem. dan betaal je 2 euro voor een zakje frieten en 50 cent voor de saus

waar gaan we naartoe Verward


Nu heb je het wel over uitzonderingen he Knipoog

Brussel=toeristische plek
die kasteelconcerten: op een evenement is altijd alles superduur, daar profiteren ze gewoon (nog meer dan normaal Boos! ) van

Bekijk het zo: een aantal dingen zijn in België duurder, een aantal dingen zijn dan weer in Nederland duurder

Prijsverdubbelingen hebben we hier niet gehad (€ 1=40.3399BEF), maar heel veel zaken zijn wel stevig duurder geworden. (En hetgeen je maandelijks in je portomonnee krijgt is natuurlijk niet omhoog gegaan Stoom uit je oren )

nog een paar voorbeeldjes Haha!
Vroeger betaalde je voor een cola of iets dergelijks 55 BEF, tegenwoordig minstens € 1.50 (=60.50 BEF)
Vroeger betaalde je voor schepijs gemiddeld iets van een 20 à 30 (dat was al een heel dure) BEF, tegenwoordig minstens € 1 (=dus een dikke 40 BEF)
Ik zit in een streek waar er enorm veel aardbeienteelt is in volle grond (niet in kassen). Aardbeien kopen wij dus rechtstreeks bij de kweker/boer, niet in de winkel of via de veiling. (maw, goedkoper kan niet) Vroeger betaalden we op het goedkoopste moment van het seizoen 40 à 50 BEF voor een halve kilo, voor grote en "schoon" aardbeien (niet te veel plekjes ed)
Dit jaar heb ik mijn goedkoopste aardbeien gekocht aan € 2.50 (=ongeveer 100 BEF) voor een halve kilo, kleine aardbeitjes (ze waren wel lekker, gelukkig) en toch ook hier en daar plekjes. (en dat was dan voor er die enorme hagelstenen vielen en de oogst grotendeels om zeep was, en de prijzen dus pijlsnel de hoogte ingingen).
En aan het begin van het seizoen was je gemakkelijk € 5 (=dikke 200 BEF) kwijt voor een halve kilo, maar ja, dan moet je maar even geduld hebben....

Wat betreft Frankrijk: dat heeft niets met de euro te maken hoor, Frankrijk is altijd peperduur geweest (zeker wat betreft ijsjes, consumpties, ...), vooral in de toeristische plaatsen (en welke plek in Frankrijk is er nu niet toeristisch Verward )

Verder nog een regeltje dat letterlijk voor ALLES opgaat: alles wordt altijd duurder (slechte economie, veel vraag/weinig aanbod, crisissen in de landbouwsector, in andere sectoren, blablabla), maar nooit gaan die prijzen meer omlaag. En je inkomsten gaan niet evenredig mee omhoog.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:13

Van de week nog zalm wezen kopen: 4,90 Euro per kilo. Gisteren nog benzine getankt: 1,05 Euro per liter. Hier op de hoek naar de kroeg: 3,50 Euro voor een halve liter bier.

Tja, ik weet ook nog wel dat een biertje 66 cent kostte en een ijsje maar 25 cent. En dat in Guldens. Laten we het maar niet over huizenprijzen hebben en zo..

Overigens zijn we met de hele familie gaan zwemmen: 0 Euro. Naar de openbare WC: 0 Euro. Lekker zonnig weer: alweer 0 Euro.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 21:59

Margreet schreef:
Waar ik werk (horeca) hangt er op het toilet een poster waar op staat wat er allemaal betaald moet worden door ondernemers, daar sla je ook steil van achterover! Dat is wel even heel wat meer dan alleen inkoop en personeel en dan is het ook wel leuk als er nog wat ondernemersinkomen overblijft. Zal wel eens kijken of ik 'm op internet kan vinden.
Bij ons wordt er dan ook zelden tot nooit geklaagd over de prijzen Haha! (frietje met 1,65 frisdrank 1,60 bier 1,70 , de meeste gelegenheden zijn duurder)


Ook ik ken de ondernemers-kant van het Horecaverhaal, en eh...
laat ik het zo zeggen; je hoeft bepaald GEEN medelijden te hebben me Horecaondernemers.... Wat voor propaganda ze ook met posters op de muur plakken. De frikandel gaat echt minstens 10 x over de kop, en het getapte pilsje nog wel een keertje extra....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:17

jullie gaan gewoon allemaal naar de verkeerde snackbar: bij ons is een supergrote puntzak patat MAYOOOO maar 1.60 euro

ONDERSCHRIFTLOOS

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 01:36

Frietmeeting bij Alja dan maar?
In oktober moeten we toch allemaal bij Tanja zijn voor de snuffelmarkt,
dus dan zijn we toch enigszins in de buurt.
Wel een kompas meenemen, hoor. Die meiden wonen me toch op aparte stekken! (Wel waanzinnig mooi!) Haha!
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 01:41

Nu ik het er toch over heb: op terugreis uut Drenthe (toeristische route) wilde ik in Bennekom een frietje scoren. Frietje met: 1,65.
Vroeg ik of ze ook knofsaus hadden. Ja, hoor.
En toen moest ik 2,50 betalen.
Met me hele grote muil was ik te beduusd om er wat van te zeggen. Clown
Maar in Bennekom zien ze me dus nooit meer terug.
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)