Waarom?.............

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anonimo
Berichten: 9
Geregistreerd: 18-07-03

Waarom?.............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 15:14

Ik ben al een hele poos bokker.(grappig klinkt dat)
Ondanks dat ik het niet erg zou vinden het onder mijn eigen naam te plaatsen,heb ik besloten dat niet te doen.De reden waarom is dat ik zowat zeker weet dat mijn geplaatste berichtjes gelezen worden door de persoon die ik niet wil dat die ze leest.(geen bokker)


Waarom??? Dat is de vraag die altijd maar weer door mijn hoofd spookt.
Niks doe ik goed in haar ogen.Altijd krijg ik gesnauw,gezeik en commentaar.
Waarom??? Waar heb ik dat aan verdiend?
Waarom kan er nooit eens gewoon normaal tegen me gedaan worden?
Waarom altijd weer als ik iets zeg,dat er dan een reactie terug komt als,ik eis,ik wil,jij bent,en als je dat niet doet dan....enz enz.
Ook al woon ik fijn samen met mijn vriend,toch blijft dit alles me achtervolgen.Ik kom er maar niet vanaf.
De deur doe ik niet meer open,mijn telefoonnummer krijgt ze niet,een mailtje wil er nog wel eens doorschieten enz.Toch ookal reageer ik niet,de aanwezigheid of gedachten alleen al raakt me.Het voelt klere en mijn hele dag of soms dagen zijn vergalt.
Zojuist was er weer iets voorgevallen(wat ik niet opschrijf ivm het stiekem lezen) en zat ik hier thuis te huilen achter de pc.De gedachten dat ik misschien wel ooit kinderen wil.De gedachten dat ik misschien wel ooit ga trouwen.Dat die dagen ook vrpest zullen worden.Ik wil haar er niet bij hebben.Maar los er van gaat ook zomoeilijk.
Ook mensen om me heen komen wel eens met de vraag hoe gaat het met....Tja dan is mijn antwoord vaak,oh ja goed denk ik,of vraag het haar zelf.Maar als ik dat soort dingen zeg,moet er ook vaak uitgelegd worden wat er is of waarom ik niks wil zeggen.
Het is ook zo vaag om het hier neer te schrijven,er is waarschijnlijk toch niemand behalve Sonjabelgium die me begrijpt waar ik het over heb en wat me zo dwars zit.
Voor mij is het een moeilijk punt om mee te leven en ik wil het ook echt niet meer,maar het achtervolgt me overal waar ik ga of sta.
Van me af schrijven is iets wat een beetje oplucht en me ook tevens weer ongelukkig maakt,maar ik ben wel drie keer vrolijker na het lezen van reacties hier.Het helpt me weer vooruit.
Sorry voor het verhaal,maar het moest eruit.


assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:21

Jakkes, wat erg lijkt me dat! Als je met de mensen waar je juist het meest mee zou moeten kunnen opschieten dat niet kunt.
Betere tijden zullen altijd komen en misschien, moet je gewoon die heel erg moeilijke keuze maken en breken met die mensen. Dat zal heel moeilijk zijn in het begin, maar ik denk dat je er uiteindelijk alleen maar beter van word.
De keuze is natuurlijk aan jou, maar het van je af schrijven op bokt, is natuurlijk ook al hartstikke fijn.
Heel, heel, heel erg veel sterkte!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:33

ik ben het met assie eens.. je kan het van je afschrijven of gewoon breken met die mensen..

veel sterkte

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:44

Oei, klinkt allemaal niet goed! Ik zou je heel graag ergens mee willen helpen, maar denk niet dat ik dat kan, ik wil je in ieder geval heel veel sterkte toewensen en onthoud goed: na regen komt zonneschijn!!

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:40

Helemaal begrijpen doe ik het niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat je niet zoveel info kan geven. Dat begrijp ik ook wel,hoor. Scheve mond
Het komt er op neer dat een vriendin van jou zo stom tegen jou doet en alles verpest en dat je eigenlijk van haar af wil? Kun je haar misschien een brief scrhijven dat je het contact wil verbreken. Dat is minder eng dan rechtstreeks. En je moet al die dagen waar je het over hebt (trouwdag) ook niet LATEN verpesten. Al zal iemand het proberen, jij laat het toe en dat moet je niet doen, hoor. suc6 derrrmee!

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.

anonimo
Berichten: 9
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 16:46

Ik zie dat ik echt heel onduidelijk heb uitgelegd waar het precies om gaat.
Om het toch iets of wat leesbaarder te maken,vertel ik er nu dan maar duidelijk bij dat het om mijn moeder gaat.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:48

Ymkje schreef:
Helemaal begrijpen doe ik het niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat je niet zoveel info kan geven. Dat begrijp ik ook wel,hoor. Scheve mond
Het komt er op neer dat een vriendin van jou zo stom tegen jou doet en alles verpest en dat je eigenlijk van haar af wil? Kun je haar misschien een brief scrhijven dat je het contact wil verbreken. Dat is minder eng dan rechtstreeks. En je moet al die dagen waar je het over hebt (trouwdag) ook niet LATEN verpesten. Al zal iemand het proberen, jij laat het toe en dat moet je niet doen, hoor. suc6 derrrmee!

Niet vriendin, maar moeder waarschijnlijk... Ik weet het niet, ik ben het niet, maar dat lijkt me logischer en veel moeilijker
Een vriendin zet je wat makkelijker aan de kant als een moeder, zou ook nog schoonmoeder kunnen zijn trouwens, maar lijkt me minder logisch

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:57

Oeps, ik wist niet dat het om je moeder ging. Dan ligt het wat lastiger, ja.
Vervelend overal dat commentaar op, zeg. Maar jij bent ondertussen ook volwassen (toch?ik weet je leeftijd niet). Dus doe wat jij wil doen en laat haar een beetje links liggen ... (klinkt hard) En je ook niet laten kwetsen. Nogmaals, soms doen mensen heel gemeen tegen jou als het gaat om je zwakke punten. Vooral als je van diemensen houdt is dat erg moeilijk. Maar je kunt je er tegen wapenen als je er al op voorbereidt bent.

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:02

Wat vervelend dat jou moeder jouw keuzes beinvloed!
Kan je niet elk contact verbreken? Als je je iedere keer zo rot voelt omdat zij weer een opmerking maakt lijkt het me niet echt fijn.
Hoe is het contact met je vader en de rest van je familie?Kan je daar wel steun uit halen?

Kop op meid! Laat je niks wijsmaken! Ach gut

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:05

Het bah zeg... dat is ook naar dat je moeder jou blijkbaar je rust en geluk niet gunt... en dat ze het nodig vindt om je via bokt te "bespieden"... Ik kan me goed voorstellen dat je af vraagt "waarom"... zo moet een moeder/dochter relatie toch helemaal niet zijn... je moeder zou jou gelukkig moeten willen zien... en bereid moeten zijn een positieve bijdrage te leveren aan jouw geluk... niet er voor zorgen dat jij op je tenen loopt en maatregelen moet nemen om niet met haar in contact te staan zodat je zelf wat gelukkiger kan zijn... Kop op he, ik weet niet wie je bent, maar heel veel sterkte! Als je er over wil praten; gewoon lekker van je af "bokken" en een pb'tje mag ook hoor! Als er ook maar iets zou kunnen zijn wat ik voor je zou kunnen doen dan roep je maar hoor... een luisterend oor (lezend oog) heb ik altijd wel hoor... Ik hoop dat jouw moeder leert om wat meer respect voor jouw te ontwikkelen en dat dat jou ten goede komt. Ach gut

Laura_M
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:10

Heb je een idee waarom je moeder dit doet??
En heb je haar ook verteld hoe jij over haar denkt?

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:16

Ik kan maar een ding bedenken, als het contact met je moeder zo veel kapot maakt voor jouw. VERBREKEN. Mijn man heeft een tijdje geleden met zijn oudste broer persoonlijk contact verbroken.( alcoholprobleem ) Zakelijk is het wel zijn baas en er was wat moed voor nodig maar de rust is weer teruggekeerd. Of er ooit nog contact komt, we sluiten niets uit maar het gebeurt alleen op onze voorwaarden.
Sterkte ermee maar kies uiteindelijk voor jezelf!!

anonimo
Berichten: 9
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 17:33

Jenna schreef:
Hoe is het contact met je vader en de rest van je familie?Kan je daar wel steun uit halen?

Heb geen vader,en de rest van de familie is net zo erg als mijn moeder,iedereen heeft ruzie met elkaar waardoor ik ook geen contact meer met ze kan hebben(niet mijn schuld)


Laura M Schreef:
Heb je een idee waarom je moeder dit doet??
En heb je haar ook verteld hoe jij over haar denkt?

Nee geen idee,zo is ze.
Ze weet hoe ik over haar denk,sinds de laatste twee jaar zeg ik gewoon wat ik denk over haar.


Gamble schreef:
Ik kan maar een ding bedenken, als het contact met je moeder zo veel kapot maakt voor jouw. VERBREKEN. Mijn man heeft een tijdje geleden met zijn oudste broer persoonlijk contact verbroken.( alcoholprobleem ) Zakelijk is het wel zijn baas en er was wat moed voor nodig maar de rust is weer teruggekeerd. Of er ooit nog contact komt, we sluiten niets uit maar het gebeurt alleen op onze voorwaarden.
Sterkte ermee maar kies uiteindelijk voor jezelf!!

Dat probleem heb ik ook,mijn moeder is ook mijn baas(werk) dus dat is het enige contact wat er nog is,maar dat is ook al teveel.Ik wil ander werk maar vind dat maar eens 1,2,3.



Het klinkt allemaal rot en iritant,maar in feite is het meer dan dat.Vaak lig ik snachts te huilen,kan ik niets anders dan me af vragen waarom ik hier geboren moest worden,en waarom ik eigenlijk geboren ben.
Ik heb zo hard mijn best moeten doen om te zijn wie ik nu ben.Ik was ooit helemaal niemand.Zij maakte mij tot niemand en schreewde dat ook naar mij.
Helaas groeit het geld me allemaal niet op de rug en zoek ik rustig naar een nieuwe baan.Dit zodat ook dat laatste beetje contact ook weg kan vallen.Het is zo moeilijk allemaal om je leven anders in te delen en niet te weten hoe je dat nu het beste kan aanpakken.

anonimo
Berichten: 9
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 17:38

Echt 100% er los van zal ik niet worden,want ik heb nog een broertje.Deze woont nog thuis(een huis vinden is hier echt niet makkelijk) en dat klapt ook heel vaak.Bij wie komt hij dan aan?Juist,bij mij.
Hij weet dat hij mag blijven eten,slapen,zijn hond meenemen enz,maar dat vind hij dan ook weer zoiets.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:39

he jasses, ben je uit huis, denk je dat er meer afstand komt, en dan nog... Lijkt me echt klote om van die bemoeizuchtige ouders te hebben.
Toch proberen om ander werk te vinden, en zo meer ruimte voor jezelf te creeren. Heeft je moeder geen vriend ofzo aan wie ze haar aandacht kan schenken?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:40

ik herken er heel veel in, ook al zijn er tijden dat t hier wel goed gaat, maar toch...

als je op jezef woont, en het fijn hebt met je vriend, maar het contact met je moeder je zoveel pijn doet, zou ik ander werk zoeken, en helemaal met haar breken, en zonder haar(t liefste een eind uit de buurt bij haar) een nieuw leven opbouwen ik denk dat je dan zoveel meer rust zal vinden, en dan vol vertrouwen de toekomst te gemoed kan gaan!

heel veel sterkte

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

anonimo
Berichten: 9
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 17:48

Renske ze woont in de zelfde straat.
En nee ze heeft geen vriend.Die houden het allemaal niet vol.
Of ze is zo dom als maar zijn kan(want ik zeg het en andere blijven weg) of ze denkt dat dit de manier is om met mensen om te gaan.

Ik weet waar ik heen wil,de weg is alleen zo lang.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 18:41

Wat een nare rotsituatie zeg Ach gut

Mijn eerste gedachte is GA DAAR WEG!
Verhuis naar de andere kant van het land, zorg dat je niet in het telefoon boek komt.
Ikzelf zou het wel gedaan hebben. Eerst natuurlijk vanuit waar je nu woont ergens anders werk zoeken en een woonplek, en hem dan smeren.

Maar je verteld ook van je broertje, dat je daar nog wel mee verbonden bent. Hoe oud is hij dan? Zelfstandig genoeg om ook op zichzelf te wonen..? En hoe vindt hij de situatie thuis, wil hij ook weg?

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

anonimo
Berichten: 9
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 23:53

Die is 21.Tuurlijk kan hij op zichzelf wonen.Hij staat ook al eeuwen ingeschreven voor een huurwoning,maar dat duurt hier erg lang.
Als hij het thuis effe te veel vind worden komt hij naar mij.Koffie drinken,kletsen,klagen,meeeten,vanalles wat om maar even weg te zijn.
Verder is hij zeer weinig thuis.
Werken en dan hoep weg,maakt niet uit waarheen(vrienden meestal)

Daarnaast ik wil best verhuizen,maar weet ook dat dan het geen wat ik wil bereiken nog langer duurt.Dus mocht ik gaan verhuizen dan is dat omdat ik een leuk huis heb gevonden en niet om te vluchten.Dat gun ik haar niet en dat is moelijk maar volhouden doe ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 01:57

Sterkte, je komt er ooit wel uit... denk daaraan!

iloveyou
Berichten: 348
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: s-deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:43

Hoi Anoniem,
Ik snap het verhaal helemaal.Ook al kan je niet zoveel info geven toch kan ik het begrijpen.Ik heb een vriendin die is nu 40 diej heeft altijd problemen met dr moeder gehad!Op een dag begon ze erover en bij mij thuis.Ze vertelde het hele verhaal dat ze altijd de minste was en over wouu de moeder bij zijn.De laatste tijd zat ze zo vaa te huilen bij mij aan tafel dat ik toen gezegt heb van als je morgen een ongeluk krijg heeft ze je hele leven verpest schrijf daarom dus een brief!!Een brief is het beste want recht in dr gezicht is het altijd heel moeilijk zij heeft toen pen en papier gepakt en oude herrinderingen naar boven gehaal alles opgeschreven nou zou je daaronder best wel wat huil buien hebben wat helemaal niet geeft het beste is dat je het eruit gooi!Zij moet weten dat ze jou leven niet kan verpesten!
Nou ik hoop dat het je weer moed geeft
Sterkte Marielle

Zoveel vogels die fluisteren,
Alleen maar over jou.!! I L0ve JaMuHsS

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 00:45

Ik denk toch dat je voor jezelf moet kiezen en niet voor je broertje. Als hij echt naar je toe wilt kun je hem ophalen, maar laat dat geen reden zijn om daar te blijven. Soms is een tijdje geen contact al genoeg om iemand erg te laten schrikken.

nu geef je mij het idee dat je toch op een bepaalde manier afhankelijk bent en dat lijkt me niet goed, je hebt geen gelijkwaardige relatie.
Als je en duidelijke keus maakt voor jezlef dwing je toch respect af al zal ze in het begin wel tegengas geven. Niks van aantrekken maar gewoon gaan. Heel veel sterkte, ik herken wel wat in je situatie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, amy495, Anoukjuuuhh, Barchetta, bebble, Christina, hagelslag, IASCrawler, Iloveiswan, Jooytjee, Lalidan, Lalladidoo, LWDaisy, Mo_86, nuevo_mien, spookyskippy, TinkerTreas, wilmatj, YandexBot en 143 bezoekers