deze hittegolf snel over!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

deze hittegolf snel over!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 10:42

vanmiddag begint het gebulder al in belgië, en dat was goed nodig.
deze hittegolf heeft al enkele mensenlevens gekost. nu is het nog iets fris, tegen de middag lopen we te zweten en dan komen eindelijk die donderwolkjes ons kant uit Party!!
hoelang duurt het nog bij jullie?
zijn er eigenlijk doden gevallen in nederland, door de hitte? bij ons twee of drie door in het ijskoude water te springen

Enya - Daya :-)


siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 10:50

Ik vind het eerlijk gezegt nog niet eens zo super warm hier. Het is hier wel lekker qua warmte Lachen . En zover ik weet zijn er geen doden gevallen...
Maar wel lekker dat het bij jullie wat koeler word, hoe warm was het dan bij jullie?

Siësti van de Rythpluim

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 10:54

Ik weet niet of er al doden gevallen zijn Scheve mond
Maar ik geloof dat het morgen (donderdag) ging onweren en regenen. Vrijdag ook nog en ik geloof dat het dan weer heter werd. Dus vandaag kan ik nog genieten (E3 strand Tong uitsteken )

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 10:57

Volgens het weerbericht krijgen we dus in de namiddag al te maken met stevige buien!
Ben benieuwd, ik hou niet zo van onweer

***************************************
TROPISCHE WARMTE VAN KORTE DUUR

Het warmt vandaag pijlsnel op met een
maximum van 30 tot 35 graden.De hitte
duurt niet lang.In de namiddag en avond
kan het in de zuidelijke helft van het
land gaan onweren,hagelen en waaien.

De felle buien trekken in de nacht
noordwaarts en verdrijven de hitte.Voor
het allemaal zo ver is schijnt vandaag
de zon voluit en waait een oostenwind.

Ook morgen vallen nog fikse buien en
dan wordt het 22 graden.Vanaf vrijdag
verbetert het.In het weekend droogt het
op met flink wat zon en hogere maxima.

****Weerbureau HWS ****volgende 12:30u

sunshine schreef:
Ik weet niet of er al doden gevallen zijn Scheve mond
Maar ik geloof dat het morgen (donderdag) ging onweren en regenen. Vrijdag ook nog en ik geloof dat het dan weer heter werd. Dus vandaag kan ik nog genieten (E3 strand Tong uitsteken )

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:09

ThePast03: Nou dat word niet zolang op het strand liggen voor mij Huilen
Maar beetje afkoeling is ook wel lekker...vooral snachts..pff wat is het heet zeg boven *zoekt zweet smiley*

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:13

Ik vindt het eigenlijk wel jammer...

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:16

Ik niet, het is wel lekker maar uit de wind vind ik het toch echt te warm! Vooral s avonds als je wil gaan slapen, of ff ponyrijden, daarvoor moet je ook echt wachten tot het is afgekoeld,

En je kan ook niet zeggen we crossen even over het strand want daar liggen allemaal mensen Boos! een graadje of 6/8 minder mag van mij dus wel!

Let love shine so bright

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:26

pfffff joepie!!! wordt helemaal gek van dit weer! en we hebben echt ff wate rnodig!! dus laat het maar ff regenen!!!!

Dag lieve mama...

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:30

Niet getreurd!
Volgens de vooruitzichten wordt het zondag al weer 27 graden.
Van mij mag het ietsjes koeler hoor, maar ik klaag niet.
Zolang het maar niet gaat onweren vind ik alles best Knipoog

Missy schreef:
Ik vindt het eigenlijk wel jammer...

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:33

Tja ThePast03...als het te hard gaat onweren dan kun je nog altijd je nieuwe veiligheidscap opzetten Lachen

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:34

o oeps, ik heb voor vanavond afgesproken om te gaan rijden, maar ff in de gaten houden, want ik ben panisch voor onweer....

Een graadje of 22 vind ik wel plezant, maar nu waait er een oostenwind hier, het lijkt wel een föhn, zo warm is ie!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:35

En ik moet morgen in de brandende zon naar frankrijk van de kop van overijzel naar frankrijk. Boos!
Maar in de auto is er airco dus haha! Extreme duivel

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:37

De wolkjes (nu nog wel) zijn er al. nu de onweer nog.
Ik hoop dat het snel komt want des te sneller is het weer over.
morgen tussen 10 en 12 wil ik het heel graag DROOG. (Wij trouwen morgen en dan maken we foto's).

:evaw:

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:40

Jullie gaan het niet menen he voor donderdag???? Altijd als ik moet werken is het mooi weer en donderdag niet. Dan ben ik eindelijk vrij en staat er een afspraak voor het strand. Verdorie!! Boos!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:41

Helleu luitjes Haha!

Vanuit een internethok in Italie kan ik jullie melden dat het hier 35 graden in de schaduw is Haha! Enne, in de zon nog veel heter..

Ik wens jullie strekte met de hittegolf daar, ik spring zo het zwembad in ( met zo'n stom mutsje op mijn hoofd, dat moet hier ) Ik zal aan jullie denken Tong uitsteken

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:41

He goede tip! Zou best eens kunnen helpen Haha!
Maarre ik kan me van jou ook nog herinneren dat je liep te gillen toen we tijdens een buitenrit overvallen werden door zwaar onweer Schijnheilig


zalina schreef:
Tja [*olduser*]...als het te hard gaat onweren dan kun je nog altijd je nieuwe veiligheidscap opzetten Lachen

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:47

Klinkt mij toch al heftig genoeg

Mensen uit het zuiden geef even door wanneer het bij jullie begint dan kan ik vast dekking gaan zoeken Knipoog

KNMI verwacht minder heftig noodweer in Nederland

DE BILT - Het noodweer uit Frankrijk trekt woensdag Nederland binnen, maar zal niet zo heftig zijn als in het Franse departement Landes. Dat zei meteoroloog M. Nolet van het KNMI woensdag. "Een klein lagedrukgebied heeft in het zuidwesten van Frankrijk de warmte verdreven. Omdat op grote hoogte veel wind stond, ontstonden zware buien met windstoten van 160 kilometer per uur", aldus Nolet.
Ook in Nederland gaat een lagedrukgebied de hitte verdrijven. Maar volgens de meteoroloog zal de kracht van de wind hier veel minder zijn. "Maar toch nog goed voor pittige buien, onweer en zware windstoten van zo'n 90 kilometer per uur."

Al zullen de omstandigheden niet zo heftig zijn als in Frankrijk, er kunnen toch behoorlijke problemen onstaan. "Als zo'n bui precies over een camping trekt bijvoorbeeld. Omwaaiende bomen zullen ongetwijfeld schade veroorzaakt. Ook kan er hier en daar een feesttent zijn die de lucht in vliegt", aldus Nolet.

Hij verwacht dat de eerste lokale onweersbui in de loop van de middag in het zuiden ontstaat. Daarna trekt het koufront naar het noorden van het land. Het hoogtepunt van het noodweer zal rond de avond en de nacht liggen.

"Donderdag hebben we dan een dipje, het is aanzienlijk kouder. Iedereen kan dan even bijkomen. Daarna komt de zomer weer terug met prachtige dagen", besluit Nolet.

Telegraaf.nl

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:52

He gefeliciteerd!
Ik duim voor je dat het tussen 10 en 12 droog blijft en hoop dat jullie een fantastische dag hebben.

Sjimmy schreef:
De wolkjes (nu nog wel) zijn er al. nu de onweer nog.
Ik hoop dat het snel komt want des te sneller is het weer over.
morgen tussen 10 en 12 wil ik het heel graag DROOG. (Wij trouwen morgen en dan maken we foto's).

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:10

Bij ons (friesland) is nog geen wolkje te zien!!!
En dat mag ook niet want ik vind dit weer te gek Haha! Lekker hele dag zwemmen en bruin worden Clown
Van mij mag het nog wel 3 weken zo blijven Haha! Dan maar wat minder slapen maar dit weer vind ik echt super lekker!!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:20

Hier beginnen al wat wolken te komen Huilen
Hopelijk toch nog naar het strand....

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:33

Ik geloof dat het na vandaag wat koeler wordt, gelukkig...

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:52

Sjimmy schreef:
De wolkjes (nu nog wel) zijn er al. nu de onweer nog.
Ik hoop dat het snel komt want des te sneller is het weer over.
morgen tussen 10 en 12 wil ik het heel graag DROOG. (Wij trouwen morgen en dan maken we foto's).


Offtopic: Gefeliceteerd alvast he! OK dan! Haha!

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:54

ponyzotje schreef:
vanmiddag begint het gebulder al in belgië, en dat was goed nodig.
deze hittegolf heeft al enkele mensenlevens gekost. nu is het nog iets fris, tegen de middag lopen we te zweten en dan komen eindelijk die donderwolkjes ons kant uit Party!!
hoelang duurt het nog bij jullie?
zijn er eigenlijk doden gevallen in nederland, door de hitte? bij ons twee of drie door in het ijskoude water te springen


Je hoeft niet in Nederland te zijn om door noodweer getroffen te worden:

Noodweer Frankrijk doodt Nederlanders

Gepubliceerd op woensdag 16 juli 2003

Door noodweer in Zuidwest-Frankrijk zijn twee Nederlanders om het leven gekomen.
Dat meldde een woordvoerder van de alarmcentrale van de ANWB woensdag. De Franse gendarmerie beweert echter dat het om één Nederlandse man en een Duits meisje gaat. Tijdens het noodweer gingen zware onweersbuien gepaard met zeer zware windstoten.

Bij de alarmcentrale kwamen vijftien meldingen binnen van Nederlanders van wie de auto's zo zwaar waren beschadigd dat ze
niet meer verder kunnen rijden. De ANWB stuurt woensdag twee mensen van het steunpunt in Lyon naar het gebied om vakantiegangers bij te staan. Drie campings werden getroffen.

De identiteit van de dodelijke slachtoffers is nog niet bekend. Het zou om een man en een kind gaan. Beiden werden getroffen door een omvallende boom. Tientallen mensen raakten gewond. Zeker zeven van hen hebben ernstige verwondingen overgehouden aan het natuurgeweld, aldus Franse autoriteiten. Volgens hen zijn in totaal vier mensen omgekomen.

Vooral campinggasten in het departement Landes kregen het zwaar te verduren en leden veel schade door het onweer, zo maakten de regionale autoriteiten 's avonds bekend. De wind bereikte plaatselijk snelheden tot 160 kilometer per uur, rukte daken af en ontwortelde bomen.

De gemeente Biscarosse is zwaar getroffen. Voor duizend mensen moest in diverse openbare gebouwen noodopvang worden geregeld. De electriciteit is uitgevallen; de telefoon doet het slecht. Tal van wegen zijn gestremd wegens omgevallen bomen.

Ook de stad Bordeaux werd getroffen door het noodweer. De wind bereikte daar een snelheid van 150 kilometer per uur. Veel takken werden afgerukt maar veroorzaakten niet veel schade. Het treinverkeer op de belangrijke toeristische lijn Bordeaux-Hendaye is helemaal gestremd, aldus de Franse spoorwegen SNCF.

Bij Royan in het aangrenzende departement Charente-Maritime raakten meerdere mensen, onder wie kinderen, gewond door een blikseminslag op een camping.


Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:56

Mag het nog even wachten tot vanacht:We moeten eerst vanmiddag nog even hooi binnenhalen.Het is trouwens in recordtempo gedroogd:Maandagmiddag gemaaid en nu echt kurkdroog!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:20

Hier in het noorden nog steed sgeen vuiltje aan de lucht het is wel zo dat het wel harder waait. Ik ben dol op onweer laat maar komen ik heb de digi al in de aanslag