Twijfels over vriend

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

kaatje_91

Twijfels over vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 16:04

Hopelijk is dit de juiste plaats waar ik even mijn zorgen van me af kan schrijven.

Het gaat over mijn vriend. Het is nog erg pril, we hebben het er over gehad dat ik nog niet zeker weet of het iets gaat worden, en dat ik het nog even aan moest kijken. Hij is leuk, lief, ben wel verliefd op hem, maar aan de andere kant, hij heeft ook dingen die ik minder leuk vind (maar dat heeft iedereen denk ik wel).

Hij is bij mij thuis geweest, dus mijn ouders en broer hebben hem al ontmoet. Mijn ouders zijn niet enthousiast over hem. Sterker nog, ze vinden hem niks. Ze hechten er veel waarde aan (net als ik overigens), dat ik een jongen tref die netjes is en uit een goed en net gezin komt, die ook bij mijn familie past. Dan kun je jezelf blijven. Het contact tussen mij en mijn eigen familie zal dan ook goed blijven. Ik wil mijn familie niet kwijtraken!

Gisteren ben ik voor het eerst bij hem thuis geweest. Voordat we zijn huis binnen gingen, had ik al aan hem gevraagd: ze gaan er toch niet al van uit dat we iets hebben toch? Waarop hij "nee" zei.
Ik ontmoette zijn ouders. Aardige mensen, maar ojee, wat ordinair! Past totaal niet bij mijn familie. En enge humor waar ik niet goed op weet te reageren. Ze hebben wel regels thuis, en de 2 zoons zijn wel netjes. Maar ik had niet verwacht dat de ouders dan zo ordinair zouden zijn.
Dit voelt niet goed. Ik vond het heel erg onprettig en eng om bij hem thuis te zijn! Ze gingen er ook vanuit dat we al in relatie zijn. Hijzelf, ging gisteren ook op die manier met mij om. Nu hebben we dus wat. Hij heeft ook vaak aan mij gevraagd of ik niet twijfel aan hem. Waarna ik mijn twijfels over de families samen, duidelijk maakte. We zouden het wel fixen, zei hij.

Ik ben bang dat ik mijn familie kwijt zal raken als het echt zou gaan uitbreiden tussen hem en mij.
Ergens weet ik gewoon: dit voelt niet goed, dus stoppen met die jongen. Maar ik vind het zo moeilijk, het is zo'n lieve jongen!
Ik weet me nu even geen raad. Om het uit te maken op dit moment, vind ik erg moeilijk. Als ik het niet uit zou maken, en nog bij hem blijf, kan het denk ik op 2 manieren uitpakken:1) het word me steeds duidelijker dat het niks is, en maak het met meer zekerheid uit. 2) Het word stabieler tussen ons en durf het helemáál niet meer uit te maken omdat ik dan teveel aan hem gehecht ben.

Hopelijk heb ik het verhaal duidelijk getypt. Ik vind het namelijk een moeilijk onderwerp om te omschrijven. Vriendjes leveren denk ik vaak wel een probleem op bij gezinnen, in ieder geval bij de mijne.

Bedankt voor het lezen, misschien heeft iemand advies?

I follow my dreams and I'll never stop. I follow my hopes and I'll never give up
Rubber rijlaarzen te koop maat 37! 1x mee gereden.

BE_GENTLEJarig

Re: Twijfels over vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:08

Uhmm omdat die ouders anders zijn dan jouw ouders zou je je vriend aan de kant moeten zetten ?? ik snap je gedachten niet zo goed.

Jij bent blij met je vriend toch ? en als jij gewoon normaal om kan gaan met zijn ouders en je vriend met jou ouders zie ik geen problemen.

Ik denk dat jij je drukker maakt dan nodig is.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:10

Wat bedoel je met ordinair?

take_one

Ik heb eigenlijk maar in ding te zeggen: Grow up. :=
Wat maakt het uit hoe zijn ouders zijn, en hoe jouw ouders over hem denken?

take_one

En ordinair... een familie ordinair noemen.. dát is pas ordinair.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:11

celano schreef:
Wat bedoel je met ordinair?

Dat vraag ik mij ook af, wat versta jij onder ordinair bij die familie zoals jij het ervaart?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:14

Maar proberen jouw ouders je nu duidelijk te maken dat je niet met iemand hoeft thuis te komen
die 'minder' is dan jij zelf?

Dit vind ik werkelijk zulke onzin, en blijkbaar laat jij je er nog door beïnvloeden ook. Natuurlijk,
als jullie beiden te verschillend zijn, gaat het niet werken. Maar alleen door de afkomst,
dat vind ik eigenlijk nogal ver gaan...

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:15

Ik snap je punt ook niet zo goed. Als jij die jongen leuk vind is er toch geen probleem?
Ik zou de liefde van mijn leven in ieder geval niet laten lopen omdat ik zijn familie ordinair vind..
Je kent die mensen helemaal nog niet. Ieder gezin is anders en het lijkt mij zo goed als onmogelijk om
een schoonfamilie te vinden die perfect bij jou familie past. Zulke dingen moet groeien..
Daarbij als ik voor het eerst iemand zie dan ben ik ook niet totaal mijn zelf. Als mensen daar gelijk over vallen prima, maar als
ze geduld hebben dan leren ze me echt kennen.

supertinkie

Ik zou het wel een beetje raar vinden, dat je het uitmaakt omdat zijn familie wat anders is dan jij gewend bent.... Mijn schoonfamilie is ook totaal anders dan de familie waar ik uit kom, maar ik ben inmiddels wel al bijna vier jaar samen met mijn man waarvan 1 jaar getrouwd! Dus het kan wel gewoon goed gaan. En het gaat er toch om dat jullie het samen leuk hebben?

Steentje

take_one schreef:

Jeetje, wat zijn jouw opmerkingen hier kort door de bocht, zeg.
TS mag toch haar eigen standpunt en belevingswereld hebben?

,

Steentje

Ik ben ook wel benieuwd wat TS verstaat onder 'ordinair'.

,

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:16

take_one schreef:

Kom, niet zo kort door de bocht, meisje heeft net een vriendje en komt wellicht pas voor het eerst in de situatie dat ze ziet hoe anders een familie kan zijn dan wat je gewend bent :)

@ts: ieder gezin is nu eenmaal anders, en het is maar zelden dat het direct 200% klikt met schoonfamilie (zijn zat topics over te vinden := ) Wat ik meer proef in jouw verhaal is dat jij je vriendje helemaal niet zo top vindt en min of meer een excuus zoekt om niet verder te hoeven:
Citaat:
Het is nog erg pril, we hebben het er over gehad dat ik nog niet zeker weet of het iets gaat worden, en dat ik het nog even aan moest kijken.

Dat geeft niet. Als jij je vriend echt supertof vindt dan accepteer je dat zijn familie anders is dan jij gewend bent, en dan zullen je ouders dit ook doen. Je weet zelf wel of je hem echt leuk vindt of niet :) Wees dan ook eerlijk naar je vriend toe.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

kaatje_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 16:17

Ok daar ben ik dus kennelijk onduidelijk in geweest ;)

Met ordinair, bedoel ik niet netjes, plat, geen beschaafde manier van doen. Als je zelf uit een net gezin komt, zou je graag iemand willen bij wie dat ook zo is. Dat zal natuurlijk verschillen van persoon tot persoon, het is in ieder geval mijn mening.

De reactie van take_one: En ordinair... een familie ordinair noemen.. dát is pas ordinair., vind ik zelf een beetje overdreven, maarja da's een mening.

I follow my dreams and I'll never stop. I follow my hopes and I'll never give up

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:17

Ik snap je probleem ook niet helemaal... Je moet uiteindelijk als alles goed loopt met hem verder en jouw familie niet met de zijne... Ok het is leuk als ze gezellig met elkaar door een deur kunnen op verjaardagen enzo maar het is toch niet zo dat ze dagelijks bij elkaar op de koffie moeten??? Kijk dat je het fijn vind dat jouw ouders goed over hem denken vind ik logisch... Maar dan nog hebben ze je keuze te accepteren en te respecteren als ze dat niet doen. Maar dat kan de situatie wel lastiger maken. Maar jou ouders en de zijne... nee die snap ik niet :n

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:18

kaatje_91 schreef:
Met ordinair, bedoel ik niet netjes, plat, geen beschaafde manier van doen. Als je zelf uit een net gezin komt, zou je graag iemand willen bij wie dat ook zo is. Dat zal natuurlijk verschillen van persoon tot persoon, het is in ieder geval mijn mening.

En wat vond je vriend van jouw ouders? Al gevraagd? Dan nog staat dat je in relatie niet in de weg als je elkaar echt leuk vindt :)

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:20

Mijn vriend komt ook uit een ander gezin. Hij en zijn broer kunnen nogal bot en soms
ietwat aso over komen, en mochten vroeger vrijwel alles doen wat ze wilden.

Hij komt ook totaal anders over dan mij, maar dat wil niet zeggen dat het niet kán.
Wij zijn 7 oktober alweer 3 jaar bij elkaar, en het gaat prima!

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

Loesje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:21

Sja, een relatie beeindigen alleen omdat zijn familie niet helemaal is wat jij (of jouw ouders) graag zien...

:n

Ik heb ook totaal niets met de familie van mijn vriend, maar we zijn al 5,5 jaar samen. Ik heb niets met zijn familie te maken, maar wel met mijn vriend :)

Getting lost in him, it's intoxicating to the exclusion of everything

Sterre

Wat is ordinair in jouw ogen? En moeder die bijv. zo´n blonde miep is met hoog getoupeerde haren en een vader die met grote gouden kettingen en ringen rondloopt? Da´s alleen maar uiterlijk!!
Veel belangrijker zou ik het vinden dat er een "normaal" gesprek met de mensen te voeren is :) , maar vooral dat ze aardig, warm en hartelijk zijn :) .
Zelfs al zouden ze "grof" in de mond zijn, dan nog zeg dat niets over wel/niet aardig zijn :n !!
Imo kom je een beetje arrogant over := ... Je vindt jouw familie iig een stuk niveauvoller dan die van hem, je bent "bang dat je je familie kwijt zult raken" als je met die jongen blijft omgaan :? ...
Je hebt die mensen net 1 x gezien en je hebt je oordeel over hun al helemaal klaar :\ .

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Lente

Door familie moet je je absoluut niet af laten schrikken :n

De familie van mijn man is héél anders dan mijn eigen familie, maar mijn man is geweldig en daar gaat het om. Tuurlijk is het jammer dat ik niet veel heb aan mijn schoonfamilie, maar gelukkig hebben we het aan mijn kant wel fijn.

Mijn man zei gisteren (na de schoonfamilie van zijn broer gezien te hebben) "Herinner me er even aan dat ik je moeder de volgende keer een dikke knuffel geef!" :)

Hoe bedoel je plat precies?

[o]

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:22

kaatje_91 schreef:
Mijn ouders zijn niet enthousiast over hem. Sterker nog, ze vinden hem niks. Ze hechten er veel waarde aan (net als ik overigens), dat ik een jongen tref die netjes is en uit een goed en net gezin komt, die ook bij mijn familie past. Dan kun je jezelf blijven. Het contact tussen mij en mijn eigen familie zal dan ook goed blijven. Ik wil mijn familie niet kwijtraken!

Brrr, ik krijg de rillingen van de reactie van jouw familie... :n
JIJ kiest jouw vriendjes, niet je familie! En als het nou echt gajes zou zijn met verkeerde bedoelingen kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar je vriend na 1 ontmoeting meteen afkeuren omdat hij niet 'netjes' is..?

And if you don’t feel good
What are you doing this for

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:22

kaatje_91 schreef:

Je goed recht, iedereen weet het weer ontzettend goed in dit topic.
Wat ik mij afvraag hoe is je vriend zelf, is hij ook in jou ogen ordinair?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:24

Joh als je wilt dat je vriendje 100% in de smaak valt bij jou 'nette familie' dan zou ik je ouders een geschikte partner voor je laten zoeken....

Maar dat is nogal ouderwets....'t heet uithuwelijken.

Jouw leven jouw keuzes, pa en ma zullen er maar aan moeten wennen dat jij je eigen keuze maakt.
Loslaten dus...zo simpel is het!

kaatje_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 16:24

Marieke: Dankje. Denk dat ik er gewoon nog even over na moet denken allemaal:) Wat mijn vriend van mijn ouders vond? Hij gaf aan dat hij gespannen was, en dat hij voelde dat mijn ouders, netjes en ietwat scherp/oplettend zijn.

Minimaxi: Natuurlijk hoeven schoonfamilies niet fan van elkaar de zijn. Maar ik vind het wel belangrijk dat ze met elkaar overweg kunnen en in die zin wel bij elkaar passen.

Ik denk ook wel dat het per familie verschillend is, hoe er wordt omgegaan met andere families die qua klasse erg van elkaar verschillen

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:27

klasse??? jeetje zeg, ik denk dat uithuwelijken misschien iets is? :wow: Mijn vader komt ook uit een goeie familie, maar ook al kom ik met jantje de zwerver aan dan moet ik dat toch zelf weten? Mijn vader vond mijn vriend in het begin ook helemaal niks, omdat hij hem onder vervelende omstandigheden zag en schrok van zijn auto _O-
Nu kijken ze samen voetbal. :(:) meis, dumpen die hap want als je nu al zo over die jongen denkt is het alleen maar zielig voor hem..

babydolll @ [BB] Is dit het einde? Upd: helaas heeft hij het niet gehaald...
Ik mis je zo erg lief poesje..ik hoop dat je het beter hebt nu.. voor altijd de mijne.
helemaal in de wolken van mijn nieuwe pony!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:28

kaatje_91 schreef:
Ik denk ook wel dat het per familie verschillend is, hoe er wordt omgegaan met andere families die qua klasse erg van elkaar verschillen

Qua klasse erg verschillen?
Brrr dit vind ik wel enge uitspraken hoor, zeker anno 2010.