Man ervandoor, schuld van de vrouw??

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Suzanne F.

Man ervandoor, schuld van de vrouw??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 15:23

Naar aanleiding van een ander topic wil ik deze quote aanhalen over het verlaten van de vrouw door een man. In deze context kan je ook vreemdgaan zien. In ieder geval: Het ervandoor gaan van de man in een relatie/huwelijk.

****** schreef:
Ten eerste vind ik dat ook de schuld van de vrouw, een relatie moet je met z'n tweeën levend houden

Bovenstaande quote schoot bij mij een beetje verkeerd en ik vermoed bij vele andere vrouwen ook. Echter zijn er dus ook vrouwen die voelen dat het hun schuld is als de man ervandoor gaat. Is dit een ouderwetse gedachte, hebben ze gefaald? Is het onzekerheid of een gevoel van minderwaardigheid? Graag hoor ik jullie mening hierover.
Er zijn zat vrouwen die dolgraag wilden vechten voor hun relatie maar pakweg ingeruild werden voor een ander, omdat 'het gevoel weg was' of 'hij het niet meer zag zitten' of 'verliefd is op een ander'.
Moet je dan als vrouw blijven vechten voor zoiets? Ten koste van wat? Voel je het als jouw schuld?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:26

Mijn (ex)vriend reageerde deels inderdaad [mijns inziens VOLLEDIG onterecht] van 'ben ik dan niet goed genoeg voor je geweest? heb ik je tekort gedaan?'.. Ik ben het daar volledig mee oneens, helaas kan ik niet meer tot hem doordringen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:29

Nou ja aan de ene kant zit je wel met zijn tweeën in een relatie, als die relatie dan niet werkt is dat in de meeste gevallen toch niet de schuld van slechts een van de twee maar van beide.

Aan de andere kant is het dan natuurlijk ook niet de schuld van de vrouw alleen.

Ironically common sense is not common...

Liezel1

Re: Man ervandoor, schuld van de vrouw??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:32

Wat is er mis met communicatie?
Zeggen wat eraan schort voorkomt een hoop problemen....

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:33

Tsja...een relatie moet je levend houden ja,dat is waar.

Wat doe je als een partner verliefd wordt op een ander...erover praten.Dit kan altijd gebeuren ,blijft menselijk maar dat wil niet zeggen dat het per defenitie de schuld is van de "overgebleven" partner.

Als de man ervan doorgaat hoeft dit niet de schuld van de vrouw te zijn,misschien is de man wel uitgekeken op zijn vrouw en vind in de "nieuwe" partner dat wat hij zoekt.Dan kan de vrouw nog zo haar best doen maar soms is het gewoon over.Of moet je verplicht bij elkaar blijven totdat een van de partners overlijd...

De man kan ook wel een scharrelaar zijn of zijn huidige vrouw inruilen voor een jonger exemplaar...daar kun je als vrouw weinig mee,zelfs niet met de beste wil van de wereld :\

(Voor degene die beginnen te stuiteren...dit geld natuurlijk ook andersom of voor gelijke partners :P )

Conclusie...dat de ene partner ervan doorgaat met een ander hoeft niet per definitie "eigen" schuld te zijn,je zit tenslotte met 2 mensen in een relatie...of 3... :o

Wat is nu precies ME?Dan ben je toch alleen maar moe. -O- http://www.mecvs.net/module-ME_CVS_docs ... t.facebook Te Koop: recreatiemarathonwagen-pony-maat http://www.bokt.nl/markt/ad/450864/recr ... -pony-maat
Teken de petitie https://meisgeensolk.petities.nl/ hartelijk dank namens alle patiënten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:36

Je doet het altijd met z'n tweeën maar als de man niet open is en daardoor niet over problemen kan praten kan de vrouw er weinig aan doen.
Er zijn zo veel verschillende situaties de ene keer is het de schuld van de man, de andere keer van de vrouw en heel vaak ligt de schuld bij beiden.

Ik heb 2 maanden geleden mijn relatie verbroken, een maand daarvoor heb ik nog gezegd dat ik het niet zag zitten zoals het toen ging.
Toen er na die maand nog steeds weinig was veranderd heb ik er een punt achter gezet.
Eigenlijk hebben we er beiden onbewust al een tijd terug de brui aan gegeven door problemen niet te bespreken.
Ik geef hierin zowel mezelf als mijn ex de schuld, we hadden beiden meer kunnen doen.

Vreemdgaan kan ook aan de vrouw liggen als een man aangeeft problemen te hebben met bijv. weinig sex, slecht kunnen praten en de vrouw doet daar niks mee.
Kan ik me voorstellen dat aandacht van een andere vrouw ineens heel verleidelijk kan zijn.
Er zijn altijd 2 kanten en de schuld zal in de meeste gevallen niet maar bij 1 persoon liggen ook bij vreemdgaan niet.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:37

****** schreef:
Ten eerste vind ik dat ook de schuld van de vrouw, een relatie moet je met z'n tweeën levend houden

Ben hier dus inderdaad niet mee eens!

Mijn ex is ook vreemd gegaan. 1 jaar lang bleek achteraf. Heb er niets van gemerkt in het begin. Op het einde vielen de puzzel stukjes op hun plaats en bleek dit dus langer aan de gang te zijn. Ik was de gene die het opnieuw een kans wilde geven en mijn ex wilde dit ook.
Na 2 dagen heeft hij stiekem zijn koffers gepakt en is er vandoor gegaan als een dief in de nacht :( . Geen bericht achter gelaten geen afscheid genomen van zijn dochters (waren op dat moment 7 en 9 jaar oud) We waren 13 jaar bij elkaar en waarvan 10 jaar getrouwd.
Het heeft een maand geduurdt voordat hij contact opnam met ons. Ik kreeg op mijn verjaardag een aangetekend brief van hem met de boodschap dat hij toch liever met zijn vriendin verder wilde. Daarna duurde het weer 3 maand voordat hij contact op zocht met ons via msn. Kids hadden dus een hele tijd hun vader niet gezien en ook geen afscheid kunnen nemen :( .

Zie niet in dat het mijn schuld is dat hij er vandoor ging en ook niet dat het mijn schuld is dat onze relatie niet meer levend was. (Hij had niets te klagen dat zei hij zelf toen we in gesprek gingen.)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:39

Wat is er mis met die quote dan? Klopt toch, een relatie moet je met z'n 2en levend houden. Als een van de twee er geen energie meer in stopt, is 't voorbij toch?

Diesel <3

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:40

Ok heb mss even verkeerd gelezen. Die zin klopt op zich wel. Je moet er alle twee achter staan anders werkt een relatie niet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:41

Ik denk dat je de quote niet helemaal goed opvat.
Natuurlijk kan je er als vrouw niet altijd wat aan doen, zeker niet als je kerel er met een mooie meid vandoor gaat, maar je bent natuurlijk wel met 2 personen in een relatie. Je kan natuurlijk niet de man altijd de schuld geven als een relatie kapot gaat... Vreemdgaan is natuurlijk lang niet altijd de oorzaak. Je hebt ook nog sleur, uit elkaar groeien of niet bij elkaar passen of weet ik veel wat.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:42

Deze zin komt mij helemaal niet vreemd over, ben het er wel niet 100% mee eens, het woord schuld vind ik niet passen, het tweede deel van de zin vind ik wel kloppen. Vind dat het een goed punt is. Je kunt niet verwachten van de kerel zich dubbel te vouwen terwijl jij geen moeite zou doen. Krijg de bibbers als ik over straat loop en er is weer een vrouw/meid tegen haar vriend aan het zeiken en zeuren. Dat doe je toch in een rustige situatie, met normale toon en waarbij je de ander in de waarde probeert te laten. Of een kerel die helemaal niets geeft om zijn vriendin en dat ook duidelijk laat merken. Maargoed dat zijn slechts losse voorbeelden. Maar ik heb vaak het idee dat meisjes en/of vrouwen denken dat het allemaal maar van de kant van de kerel moet komen. En dan helemaal geschokt zijn als ze gedumpt worden. Ik vind dat je in een relatie idd allebei moet werken, jezelf regelmatig afvragen hoe je jezelf ziet in de relatie, hoe je over komt op de andere etc. 1 relatie, maar 2 mensen en 2 levens. Gewoon, hoe moet ik het zeggen, jou deel van de relatie vervullen. Meer kun je overigens ook niet doen, en als meneer dan nog besluit te gaan dan ben je beter van hem af zou ik zeggen. Datzelfde geld voor mannen met een vriendin/ vrouw uiteraard.

Smile .. it confuses people =)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:45

Ik vraag me sowieso wel af of je in zo'n situatie wel van schuld kan spreken. Ik bedoel als twee mensen niet bij elkaar passen is daar toch geen schuldige voor aan te wijzen.

Ironically common sense is not common...

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:46

Het moet van 2 kanten komen, maar als de andere kant niet mee wilt werken, kan je er zelf niks meer aan doen lijkt mij.

Everyone wants happiness but without any pain, but you can't have a rainbow without a little rain.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:49

liedje89 schreef:
Ik vraag me sowieso wel af of je in zo'n situatie wel van schuld kan spreken. Ik bedoel als twee mensen niet bij elkaar passen is daar toch geen schuldige voor aan te wijzen.

Inderdaad. Of als de liefde van 1 kant komt, ben je ook snel klaar of niet dan?

Aaron
Elmar
Lucky

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:40

Liezel1 schreef:

Normaliter meng ik me niet in dergelijke discussies, maar ik wil toch graag even op deze opmerking reageren.

Communicatie vind ik iets heel belangrijks in een relatie, en wanneer een relatie strand is er mijns inziens niemand "schuld". Wanneer ik een relatie beeindig heb ik er voor mijn gevoel alles aan gedaan om bij mijn partner aan te geven wat er voor mij mist, hoe ik het op wil lossen en hoe ik denk dat een gezonde relatie in elkaar zit. Echter voorkomt dit zeggen/ communiceren niet altijd veel problemen en red dit niet in alle gevallen de relatie. Ik kan heel vaak aangeven wat er aan schort bij iemand, maar als diegene mij niet aanhoort, dan lost het niets op. En ik moet zeggen dat ik daardoor al verschillende keren in relaties getwijfeld heb/ een punt achter de relatie gezet heb, puur en alleen omdat ik kon aangeven wat ik een probleem vond, en daar niets mee gedaan werd. Na het afbreken van een dergelijke relatie werd ik dan als de boeman gezien, want ik had niet voldoende mijn best gedaan om het te redden. Wat degene in kwestie voor het gemak maar vergat was het feit dat hij tijdens de relatie met zijn hoofd bij alles zat, behalve bij mij en hij daardoor degene was die het dood liet gaan.

02.05.11/08.09.11

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:46

Suzanne F. schreef:
Naar aanleiding van een ander topic wil ik deze quote aanhalen over het verlaten van de vrouw door een man. In deze context kan je ook vreemdgaan zien. In ieder geval: Het ervandoor gaan van de man in een relatie/huwelijk.

****** schreef:

Bovenstaande quote schoot bij mij een beetje verkeerd en ik vermoed bij vele andere vrouwen ook. Echter zijn er dus ook vrouwen die voelen dat het hun schuld is als de man ervandoor gaat. Is dit een ouderwetse gedachte, hebben ze gefaald? Is het onzekerheid of een gevoel van minderwaardigheid? Graag hoor ik jullie mening hierover.
Er zijn zat vrouwen die dolgraag wilden vechten voor hun relatie maar pakweg ingeruild werden voor een ander, omdat 'het gevoel weg was' of 'hij het niet meer zag zitten' of 'verliefd is op een ander'.
Moet je dan als vrouw blijven vechten voor zoiets? Ten koste van wat? Voel je het als jouw schuld?

Ja, in een relatie ben je er met zijn 2-en bij en in 9 van de 10 gevallen draait het om de man en vrouw. Vaak als een man weggaat of zijn gezin verlaat is hij de pisang. Ben ik het dus niet helemaal mee eens, vrouwen willen graag medelijden krijgen enz. De man is ook altijd de pineut in deze. Dus ja, die stelling ben ik het best wel mee eens. :j

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:50

Als een man vreemd gaat vind ik het echt ZIJN schuld...hij kiest er zelf voor! Hij kan er namelijk ook voor kiezen om niet vreemd te gaan. En dan aan zijn vrouw/vriendin te vertellen dat hij de relatie misschien niet meer ziet zitten (ik weet geen andere reden om vreemd te gaan). Misschien is het dan zelfs nog op te lossen!
Je moet natuurlijk wel beide moeite doen voor een relatie, maar als de één het niet meer wil, dan kan de ander wel héél hard zijn best doen maar het gaan dan nooit werken...

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:51

Liezel1 schreef:

Ben ik het dus helemaal mee eens :)

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:54

Soms kun je nog zo veel vechtn voor een man maar zien ze het gewoon niet dat je dat doet.

Soms kun je praten over de problemen, als je pardner ergens mee zit en je veranderd dat kun je ook te horen krijgen van dat doe je alleen maar omdat ik het zeg en is het vervolgens nog niet goed.
Dan is het vervolgens weer of nog steeds jou schuld terwijl je er alles voor geeft om er voor te zorgen om het huidige probleem op te lossen.
En als je na heel lang vechten nog steeds alleen te horen krijgt wat je n jaar gelden verkeerd deed en geen waardering krijgt voor het harde werken wat je doet om alles op te lossen.
Dan kun je voor mijn gevoel niets meer doen....

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:04

En dan heb je ook nog relaties waarbij GELD een grote rol speelt. Dat een relatie kapot gaat omdat de ene persoon eenzijdig veel geld gebruikt voor bijvoorbeeld een hobby en dat de ander daardoor niets kan doen of ondernemen.

Ik heb dit jaar 4 relaties kapot zien gaan uit financiele redenen. Van twee vriendinnen die een relatie hadden ik ECHT NOOIT verwacht dat die personen uit elkaar zouden gaan of zouden scheiden. Voor de buitenwereld zag de relatie er super leuk uit maar het scheen allemaal mooi weer te zijn. Tussen 4 muren was het een ramp en veel ruzie.
Allemaal paardenvriendinnetjes waarvan de man het meeste geld binnenbrengt en die het spuugzat waren om de hobby van hun vrouw te financieren.

Twee stelletjes hadden er zelden over gecommuniceerd en is de man gewoon vertrokken met de horizon. Weg, verdwenen of met een andere vrouw ervandoor gegaan.
Eén van die vriendinnen heeft ook nog twee kindertjes en haar dure hobby: paarden.

Deze 4 vriendinnen moesten uit noodzaak stoppen met de paardensport. Manlief is weg en zelf kunnen ze het niet betalen.
1 van de mannen heb ik gesproken en zegt: "ik neem NOOIT meer een vrouw die een dure hobby heeft, tenzij ze het geheel zelf kunnen betalen en dat we ook geld over hebben om met z'n tweetjes iets leuks te kunnen ondernemen!"
Laatst bijgewerkt door VDB op 18-09-10 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Het geheim van geluk ligt niet in doen wat je graag doet, maar plezier hebben in wat je moet doen. :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:13

___Sanne schreef:
Als een man vreemd gaat vind ik het echt ZIJN schuld...hij kiest er zelf voor! Hij kan er namelijk ook voor kiezen om niet vreemd te gaan. En dan aan zijn vrouw/vriendin te vertellen dat hij de relatie misschien niet meer ziet zitten (ik weet geen andere reden om vreemd te gaan). Misschien is het dan zelfs nog op te lossen!
Je moet natuurlijk wel beide moeite doen voor een relatie, maar als de één het niet meer wil, dan kan de ander wel héél hard zijn best doen maar het gaan dan nooit werken...

Hier ben ik het mee eens. Een relatie die in het slop zit: daar moet je beiden aan werken. Maar op het moment dat het tot vreemdgaan komt, is er toch echt wel eentje die besluit over die grens te gaan. Zeggen van: "Ja maar, ik miste dit en dit en dit" is dan wel een beetje heel erg gemakkelijk. Je moet het probleem aanpakken, met z'n tweeën, op tijd, en niet van de ander verwachten dat die het probleem nog steeds wilt aanpakken nadat de scheve schaats al gereden is. Daarom kan dat gerust nog, maar niet altijd even realistisch.

Trouwens, ik heb genoeg voorbeelden al gezien van mannen en vrouwen die op zich niks missen, maar toch zo lage normen en waarden hebben om er toch gewoon eentje op na te houden, zomaar, "omdat het leuk is".

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:58

___Sanne schreef:

Ben ik het niet mee eens, er zijn veel mannen die aangeven niet gelukkig te zijn en de vrouw denkt, kip ik heb je, die gaat nooit meer weg. Of mannen gaan vreemd en de vrouw wil het niet weten en zien... Maar als de man eenmaal de benen heeft genomen is de vrouw zielig. Daar ben ik het dus niet altijd mee eens. Het is natuurlijk wel zo dat ieder verhaal zijn eigen kant heeft.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:09

Suzanne F. schreef:

Ik vind het niet de schuld van iemand, maar als het dik gedrukte de oorzaak is vind ik niet dat je de man daar alle schuld van kan geven en wrok tegen hem moet koesteren. Zulke dingen gebeuren en ik denk niet dat iemand bij de eerste de beste vlinder weg vliegt. Als iemand ongelukkig is in zijn of haar huwelijk dan heeft een ieder het recht om dat te beeindigen. Wel vind ik dat vrouwen vaak in de slachtofferrol kruipen, ook als ze zelf een relatie beeindigen en dat is nergens voor nodig. Scheidingen uit relaties waar geweld bij gebruikt worden zijn anders, dan ben je werkelijk het slachtoffer.
Hoewel een manlijke ex collega ook door zijn vrouw in elkaar werd geslagen, die heeft wel eens de afdruk van een strijkbout op zijn gezicht gehad. Zijn ex vrouw speelt nog steeds het zielige vrouwtje naar de buiten wereld toe, maar ze is verschrikkelijk agressief en als ze over de rooie gaat mept ze met alles wat ze voor handen krijgt.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:23

Vrouwen kunnen beter, mooier en vooral heel LANG slachtoffertje spelen naar de buitenwereld dan mannen. *D :))

Is het wel weer goedgekomen met je collega? Of heeft ie er een ernstig litteken aan overgehouden?

gr_roos schreef:
Hoewel een manlijke ex collega ook door zijn vrouw in elkaar werd geslagen, die heeft wel eens de afdruk van een strijkbout op zijn gezicht gehad. Zijn ex vrouw speelt nog steeds het zielige vrouwtje naar de buiten wereld toe, maar ze is verschrikkelijk agressief en als ze over de rooie gaat mept ze met alles wat ze voor handen krijgt.

Het geheim van geluk ligt niet in doen wat je graag doet, maar plezier hebben in wat je moet doen. :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:29

Wonder boven wonder was het alleen blauw en dik. Hij zei dat hij gevallen was op de stoeprand............
We hoorden pas later van zijn ex-buurman hoe erg het er daar aan toe ging, we hadden wel vermoedens,maar die werden weggelachen.

Ik denk dat het voor mannen nog moeilijker is dan voor vrouwen, zij zijn tenslotte het "sterke geslacht".