niet naar buiten in het donker?

Moderators: Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Mjetterd, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

quera

niet naar buiten in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 10:41

ik zat net te lezen in een topic over hoe veilig is jouw woonwijk.
en er wordt daar gezegd na een bepaalde tijd kom ik niet meer buiten.
behalve in de zomer als het licht is .

hoe komt dat eigenlijk?

stel in de winter ga je om 9 uur naar binnen want het is donker terwijl je in de zomer na 10 uur nog buiten bent.
qua tijd maakt het niet uit want er kan altijd iets gebeuren of het nou licht is of donker.

wat vinden jullie?

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Jacky91

Re: niet naar buiten in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:44

als het licht is ben je toch meer vertrouwd
in het donker zie je minder en kun je andere hun gezicht niet zien
maar of het nu licht is of donker ik denk dat er altijd wel iets kan gebeuren

Tanja (Astrix x Nimmerdor)
Camella van de Rijsdijk (Notaris x Atlantic)
Alanya C van 't Alters weike (Amore van de Waaienburghoeve x Astrix)
Caya van 't Alters weike (liz.monet x notaris)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:50

Mijn dorp is hartstikke veilig gelukkig, dus daar durf ik prima naar buiten. Maar zodra ik naar stal moet, is een donkere weg door een bos naast een camping, zonder verlichting, dan neem ik liever toch mij vader mee!

Sterre Mare van de Torpma Cluft | v. Stradivari
Double Gold LM | v. Don Cremello du Bois <3

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:51

Ik voel me veiliger wanneer het licht is. Je ziet dan meer en vaak zijn er meer mensen buiten.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:52

Voor mij maakt het niet veel verschil, maar dan heb ik het over mijn eigen dorp waar ik me dan wel veilig voel in het donker. ;) Elders weet ik niet.

Damarae Asya Ddu... Gouden Bokt hengstveulen 2013!
[VN] Gouden Boktveulens 2013 bekend!
Gouden Bokt merrieveulen 2012... Nevaeh Ddu!
[VN] Boktveulens 2012: Rhydeilian Morning Rebel & Nevaeh Ddu!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:52

Ik ga naar buiten, als ik naar buiten moet. Ik hang niet buiten rond, maar ga dan gericht ergens naar toe. Er zijn (hier in Amsterdam) wel plekken waar ik liever niet in het donker ben.

Overal waar ik ben, ben jij niet....

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:54

Hihi, dat was ik met de zomer :o

Ik ga in de zomer wel naar buiten omdat het dan licht is en ik me dan gewoon veiliger voel. En in het donker zie je een stuk minder. En ja, tis moeilijk uit te leggen maar in het licht voel ik me stuk veiliger.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:57

Ik ga meestal gewoon naar buiten hoor, ook in de winter.
alleen gister moest ik om 1 uur over straat en toen vond ik het wel wat eng, maar dat zou ik in de zomer ook hebben.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:59

Ik ga gewoon naar buiten, ik voel me veilig genoeg :j 's Ochtends loop ik ook gewoon kranten en ik maak dan praktisch nooit iets geks mee. En kranten lopen is ongeveer 3/4 van het jaar in het donker :j Ook 's avonds ga ik gewoon over straat, maakt mij nooit zo gek veel uit. Ik weet de veilige wegen hier en routes door het bos ontwijk ik zoveel mogelijk.

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:45

Ik woon zelf wel in een veilige buurt maar ik kom in amsterdam centrum en denhaag en leiden cs in de avodn en dat is altijd wat minder maar ik weet hoe ik er mee om moet gaan. Dat scheeld. Zijn aantal keren geweest dat ik om 4 uur in mijn eentje naar huis moest vanuit Leiden CS. zelfs een keer alleen vanuit Rotterdam CS. Heb me nooit écht bedreigt gevoeld, ik negeer dat soort dingen altijd en zoek de mens op.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:58

Ik ga in het donker wel naar buiten op tijdstippen dat het nog druk is, s'nachts niet dus.
Niemand die het merkt of ziet als iemand me in een auto trekt... :=

Wil je simpel wat geld verdienen met een paar muisklikjes per dag? :oo Het is geen snel rijk-word-garantie. :') Maar het is met wat geduld wél een héél leuk zakcentje! :j Klik HIER

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:12

Ik durf in Apeldoorn niet alleen terug te fietsen van het uitgaan en in Amsterdam wel := eigenlijk best raar want je zo zeggen dat Apeldoorn veiliger is, maar in Amsterdam is er altijd iemand die er ook loopt (En die wel deugd natuurlijk ;) ) dan vind ik het minder eng dan wanneer er niemand te bekennen is!
Maar ik ga wanneer het eerder donker wordt wel eerder naar binnen, maar dat is meer omdat ik dan dénk dat het later is :P

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:13

x_Rebecca schreef:
Ik ga gewoon naar buiten, ik voel me veilig genoeg :j 's Ochtends loop ik ook gewoon kranten en ik maak dan praktisch nooit iets geks mee. En kranten lopen is ongeveer 3/4 van het jaar in het donker :j Ook 's avonds ga ik gewoon over straat, maakt mij nooit zo gek veel uit. Ik weet de veilige wegen hier en routes door het bos ontwijk ik zoveel mogelijk.

Routes door het bos ontwijk ik ook als het donker is, daar krijg dan echt de kriebels van!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:14

Hier in het dorp moet je goed zoeken wil je na 10 uur nog iemand op straat vinden :+
Dus nee, ik voel me hier echt wel veilig :)

Maar ik moet zeggen,.. ik heb me altijd buiten al veiliger gevoeld dan in huis.. weet niet hoe dat komt.. Misschien omdat ik dan het idee heb dat ik weg kan ofzo.. :\

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:18

ik heb hetzelfde, nu het steeds weer vroeger donker word, vind ik het eigenlijk niet fijn om s'avonds te moeten rijden... in de zomer vind ik het heerlijk(geen last van muggen e.d. + lawaai op de boerderij), maar als ik nu gereden heb en ik loop over het erf weer naar huis, heb ik altijd de flitser van m'n mobiel aan. Vind het dood eng zal ik eerlijk bekennen. Ik hoef maar iets te horen en ik draai me om. Fjieuw! Dat was een kat. Maar vind het best wel erg eigenlijk dat ik zo bang ben ik het donker..

Verder heb je hier veel bosjes waar je doorheen moet om bij mijn huis te komen, ik kan dus ook niet zelf even op de fiets naar het café in het dorp. Er moet altijd iemand zijn die me terug brengt (ook van m'n ouders), ben altijd bang dat er iemand met een honkbalknuppel achter een boom staat. (''trauma'' van vroeger toen ik wat jonger was..)

♥ Cuba Libre W Z KEUR IBOP Carrera VDL x Kannan - Reservekampioen springpaarden Friesland 2016 - 2 maart bevallen van Maxwell W (v. Etoulon) - Nu drachtig van Cohinoor!
    ♥ Karnita VDL (Zirocco Blue x Indorado) en Kikalilly W (Freeman VDL x Kannan), mijn 2,5 jarige toekomstige springtoppers!
        ♥ Zamorah W Negro x Farmer - Z1 dressuur + 1 en Z spr - Verkocht
          Elrite W Coconut Grove x Indoctro - L springen +4: Verkocht

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:27

Gut, ben weer erg apart geloof ik :P , maar ik heb het andersom. In het donker voel ik me op mijn gemak omdat er dan zo weinig te zien en te horen is dat alles wat anders is direct opvalt. Als ik niet kan slapen sjouw ik rustig even de plaatselijke bomenverzameling in (bos kun je het net niet noemen) en ook in de winter fiets ik rustig door donkere bosjes en langs enge paadjes. Alleen de gesloten winkelcentra met duistere figuren vind ik niets, sowieso niet, ook niet als het licht is.
Toen iemand eens vroeg of ik niet bang was om de een of andere vrouwverslindende gek tegen te komen was mijn antwoord:'Je bent gek als je om die tijd door die bosjes fietst maar je bent nog een stuk gekker als je gaat staan wachten op die ene gek die om die tijd door de bosjes fietst'.

* Love Always 1991 - 2018 *

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:38

Ik vind het donker ook niet eng, maar wel als ik door een donker paadje/bos moet lopen in mijn eentje..
Dan slaat mijn hart toch wel wat sneller.

Licht is gewoon goed, nergens last van.
Hier in de wijk kun je wel gewoon tot laat naar buiten, het is heel rustig en gemoedelijk.
Nooit ergens last van gehad.

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:42

Ik vind het ook eng om in het donker alleen buiten te zijn en ik woon in een redelijk veilig dorp, naar mijn weten. Hoewel ik moet zeggen dat wanneer ik in bed lig en dan eraan denk dat ik de volgende dag in het donker alleen moet fietsen, dan vind ik het 20x enger dan wanneer ik dan de volgende dag daadwerkelijk alleen in het donker aan het fietsen ben.

Wat ik wel erg eng vind is als ik 's avonds de stal aan het uitmesten ben en de mest naar de mesthoop moet brengen. Die ligt namelijk achter het stalgebouw waar 2 zachte lampen zijn iets verderop en het verder echt STIKdonker is. Dat is dan nog niet zo heel erg, maar er ligt een bos vlak achter en ik hoor dan altijd takken kraken enzo haha. Ik ben ook nog eens lichtelijk nachtblind dus zou ik het niet eens merken als er iemand op me af komt. Brrrr. Dus dat afmesten probeer ik altijd eerder op de dag te doen, maar soms lukt dat gewoon niet :P.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:03

Pluizebolpum schreef:
Gut, ben weer erg apart geloof ik :P , maar ik heb het andersom. In het donker voel ik me op mijn gemak omdat er dan zo weinig te zien en te horen is dat alles wat anders is direct opvalt. Als ik niet kan slapen sjouw ik rustig even de plaatselijke bomenverzameling in (bos kun je het net niet noemen) en ook in de winter fiets ik rustig door donkere bosjes en langs enge paadjes. Alleen de gesloten winkelcentra met duistere figuren vind ik niets, sowieso niet, ook niet als het licht is.
Toen iemand eens vroeg of ik niet bang was om de een of andere vrouwverslindende gek tegen te komen was mijn antwoord:'Je bent gek als je om die tijd door die bosjes fietst maar je bent nog een stuk gekker als je gaat staan wachten op die ene gek die om die tijd door de bosjes fietst'.

Ik voel me ook fijn in het donker, eindelijk rust :+ Maar ik ben dan ook meestal in steden als Amsterdam dus jah :')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie