Broer op straat gezet, wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 15:12

Nou.. de politie zit dus wel achter de huisbaas aan. Ze proberen hem steeds te bellen, gaan regelmatig bij zijn huis langs maar hij is gewoon niet te bereiken. En meer dan dat kan de politie niet doen..

Morgen gaat de advocaat alles in gang zetten. hoelang alles gaat duren.. ik denk lang. Morgen wil mijn broer graag van de advocaat weten wat nu te doen, omdat hij zijn spullen daar gewoon zo snel mogelijk weg wil hebben. Dus ik denk dat we 1 van deze dagen toch weer zullen moeten inbreken opmdat de huisbaas simpelweg onbereikbaar is.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 08:13

jeetje wat een rot situatie. Dat er zulke mensen (als de huisbaas) rondlopen :( Ik heb geen tips oid ( heb gelukkig zelf nooit in zo'n situatie gezeten)maar ik denk wel dat het heel verstandig is dat hij er een advocaat bij heeft gehaald.

Ik hoop dat dit allemaal goed uitpakt voor je broer! Hou je ons op de hoogte?

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:45

Heel veel sterkte voor je broer en zijn vriendin. t is nogal wat als dit je overkomt.

Biancaa

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: den haag ypenburg

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:55

heb net met verbazing je post zitten lezen, jeetje wat een gek. Ik zou inderdaad het huis gewoon leeghalen met de wijkagent erbij. Zo heb je in ieder geval een getuige die ziet dat je gewoon je eigen spullen meeneemt en verder geen schade maakt (anders gaat de huisbaas dat proberen te verhalen).

Verder een kortgeding aanspannen, dit duurt ongeveer 3 a 4 maanden voordat het voorkomt, daarin eisen dat je schadevergoeding ontvangt, je borg en het betaalde huur van de resterende maand.

Succes, is er al wat meer bekend of gedaan?

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 21:12

Even weer een update.
In één van de eerste mailtjes van de huisbaas stond dat hij het contract wou verbreken. Kan natuurlijk niet, maar het zijn wel zijn woorden. Nu had de advocaat gezegd dat ze daar dan maar mee akkoord moesten gaan maar dat ze dan wel hun huis gewoon leeg mochten halen.

De advocaat heeft dan ook een brief opgesteld waarin dit o.a. staat. Je zou denken, goede oplossing.. De huisbaas wil hun er immers uithebben en mijn broer en zijn vriendin willen nu eerst alleen maar hun spullen terug. Dus iedereen wint.. maar natuurlijk is meneer de huisbaas het hier niet mee eens. hij wil geld zien. Dit omdat hij, volgens hem, door mijn broer die verdieping niet meer kan verhuren en hij dus geld misloopt. Ja want dit is inderdaad mijn broers schuld 8)7

Maar goed, meneer zit ons dus op ieder vlak dwars en schuift alle schuld op mijn broer af. Dus... we hebben besloten om vrijdag de voordeur open te breken en dan zo snel mogelijk hun spullen uit dat huis halen. De verhuisbus is al geregeld, er komen een stuk of 14 man helpen dus dat is fijn.

En wat het allemaal nog net iets vervelender maakt dan dat het al is, is dat ondanks dat mijn broer volledig in zijn recht staat hij nooit geld van deze vent zal zien, naar hun borg van ik geloof sowieso 500 eu, kunnen ze dus wel fluiten. Als de zaak voor komt, en als (wat hoogst waarschijnlijk is) mijn broer zijn gelijk krijgt, zegt dat nog niets over of ze hun geld terug zien of niet. Dit is aan de huisbaas zelf, zelfs als dit als straf aan hem opgelegd wordt. Hoe belachelijk is ons rechtsysteem wel niet!

Nouja.. eerst maar het huis leeghalen en dan zien we wel weer.
We hebben trouwens besloten om de deur zelf open te breken en dit niet via een slotenmaker te doen. Mijn broer vertikt het om nog meer geld in dat huis te steken.

Dit was het geloof ik voor nu even weer..

Bellissima_

Berichten: 1643
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: N-B

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:17

Wat een rare vent :7 Haal je er ook iets van de politie oid bij voor vrijdag? Want anders dan krijgt je broer daar denk ik alleen maar problmeen mee....

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:26

Rare vent, rare situatie.

Vrijdag snel alles weg en hopen dat dat zonder problemen gaat.

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:34

Jéetje hey! Ik schrik hier enorm van, wat een vage en rare vent!

Sterkte aan je broer en z'n vriendin, zal niet makkelijk voor ze zijn :(:)

hou je ons op de hoogte?

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:38

Is het wel slim om de deur zelf open te breken ? dan krijg je geheid schade en dan kan je, zelfs bij de rechtbank naar je borg fluiten denk ik.

Veel geluk iig met het ophalen van de spullen.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 21:40

Margoot schreef:
Wat een rare vent :7 Haal je er ook iets van de politie oid bij voor vrijdag? Want anders dan krijgt je broer daar denk ik alleen maar problmeen mee....


Had ik even helemaal niet aan gedacht aan de wijkagent! Heb net mijn moeder weer gebelt over of de wijkagent er dus ook bij is of niet. Maar daar hebben mijn broer en mijn moeder het nog even over. Ze zijn bang dat de politie te huisbaas zal inlichten en dat hij dan ook gezellig bij de verhuizing aanwezig zal zijn. Dat is wel het laatste waar we op zitten te wachten, want dan raakt er iemand gewond. Mijn familie kookt van woede.. Maar er is nog een discussie over aan de gang, wat nou handiger is om te doen.. Ik denk haast dat het niet zal gebeuren omdat we dan misschien uiteindelijk toch niet de deur mogen open breken. Heb nog wel gezegd dat het sowieso handig is om morgen nog even de politie weer te bellen om toch wat meer duidelijkheid te krijgen.

Het is trouwens wel met de advocaat overlegt en die zegt, gewoon doen. Mijn broer hoort een schadevergoeding, een halve maand huur en zijn borg terug te krijgen. Hier kan hij sowieso naar fluiten want dit zal de huisbaas niet gaan betalen. Dat is ook de reden waarom we het wel op deze manier willen doen. Laat hem de schade maar op mijn broer verhalen. Dat zal betekenen dat hij een proces zal moeten aanspannen wat hem geld gaat kosten en waar mijn broer hoogst waarschijnlijk alsnog zijn gelijk zal krijgen. Ze zijn elkaar dan in principe geld verschuldigd. mijn broer omdat hij de deur gemold heeft en de huisbaas alles wat ik net opnoemde. En aangezien de kosten voor de huisbaas hoger zijn denk ik niet dat de huisbaas ook maar enige kans heeft om geld te krijgen van mijn broer.
Alles wordt ook vastgelegd op foto's zodat we toch wel enig bewijs hebben van wat we daar hebben gedaan en hoe we het hebben achtergelaten.

Het is niet de ideale oplossing, maar hun spullen moeten daar gewoon weg. Ze hebben geprobeerd het netjes op te lossen maar het schiet zo gewoon niet op. Dus dan maar op deze manier..

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:40

jilleroo schreef:
Is het wel slim om de deur zelf open te breken ? dan krijg je geheid schade en dan kan je, zelfs bij de rechtbank naar je borg fluiten denk ik.

Veel geluk iig met het ophalen van de spullen.


Denk dat je daar meer aan hebt inderdaad. Liever nu (ik zeg maar wat) 30euro aan een slotenmaker en je borg van 500 terug, dan inbreken en het bovengestelde geval...

Oh en als alles eruit gehaald is, maak foto's van alles. Bewijs dat jullie alles netjes achtergelaten hebben en dat er niks kapot is. Als ik 't zo hoor zie ik die vent er wel voor aan dat ie zelf overal schade gaat lopen maken en het op jullie af gaat proberen te schuiven.....

Succes!

Edit: zie dat ik tegelijkertijd met jou het stukje type over de foto's, haha :D

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:50

Waar je broer wellicht nog rekening mee wil houden is dat hij met een groot deel van zijn conflicten met zijn huisbaar terecht kan bij de huurcommissie (zoals de onjuiste en informele huurverhoging) op het moment dat hij hier geen punt van maakt en het inderdaad een kwestie van opzeggen wordt dan kan hij hier niet meer terecht. Aangezien een huisbaas gewoon veroordeeld kan worden tot het betalen van bepaalde (on)kosten is het wellicht nog wel verstandig om te kijken hoe ze uberhaupt nog wat van hun geld terug kunnen krijgen en of je inderdaad wel akkoord wil gaan met de opzegging...

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 21:52

jilleroo schreef:
Is het wel slim om de deur zelf open te breken ? dan krijg je geheid schade en dan kan je, zelfs bij de rechtbank naar je borg fluiten denk ik.

Veel geluk iig met het ophalen van de spullen.


Slim? Misschien niet.. maar hun spullen staan daar gewoon niet meer veilig. Plus dat ze er gewoon klaar mee willen zijn. Ze hoeven niet persee geld van hem te zien.. wil hij het wel van hun zien. Prima, zoals ik al zei, mijn broer hoort nog veel geld van hem te krijgen en hij heeft zoveel dingen fout gedaan waar ook bewijs van is. Mishandeling, bedreigingen, inbraak, contractbreuk en compleet achterlijk zijn. :Y)

Toch bedankt voor je berichtje, het is sowieso iets om nog wel even over na te denken en nog verdere informatie over in te winnen. Maar voor dit weekend moeten alle spullen daar gewoon weg zijn, goedschiks of kwaadschiks. Pff.. als die vent nou gewoon meewerkt.. kan hij zijn huis weer verhuren en kunnen mijn broer en zijn vriendin ook weer verder.

Oh en ik zie net het bericht van Rhendera, zal gelijk weer even mijn moeder bellen (voor de zoveelste keer :D ) maar ik vrees dat ze het toch op hun manier gaan doen. Ze zijn boos, gefrustreerd en krijgen een beetje de dikke vinger instelling :Y)
Wat wij denken is namelijk dat mijn broer sowieso naar zijn borg kan fluiten. Een rechter kan hem wel vertellen dat hij dat moet betalen, maar als hij er dan voor kiest om dit niet te doen dan heeft mijn broer alsnog niets..

M_i_R schreef:
Waar je broer wellicht nog rekening mee wil houden is dat hij met een groot deel van zijn conflicten met zijn huisbaar terecht kan bij de huurcommissie (zoals de onjuiste en informele huurverhoging) op het moment dat hij hier geen punt van maakt en het inderdaad een kwestie van opzeggen wordt dan kan hij hier niet meer terecht. Aangezien een huisbaas gewoon veroordeeld kan worden tot het betalen van bepaalde (on)kosten is het wellicht nog wel verstandig om te kijken hoe ze uberhaupt nog wat van hun geld terug kunnen krijgen en of je inderdaad wel akkoord wil gaan met de opzegging...


Weet jij dan toevallig als iemand wordt veroordeeld tot het betalen van een x bedrag wat er gebeurt als hij dit niet doet? Ik weet namelijk van een ander geval waarin iemand een schadevergoeding zou krijgen van persoon x, deze persoon dit niet wilde en dus ook niets betaald heeft ondanks dat hij hier wel tot veroordeeld was.

Volgens mij heeft ook de advocaat dit gezegd. iemand kan wel veroordeeld worden tot iets, maar of hij ernaar handelt is een tweede.

edit: heb het nog even gecheckt, en het is inderdaad zo wat ik zei. Iemand kan wel veroordeeld worden tot het betalen van zoveel geld, maar er is geen nekle instantie die er achteraan gaat of dit geld wel daadwerkelijk betaald wordt. Dus het geld kunnen ze vergeten, dan gaat het alleen nog om de spullen. Heb trouwens net gehoord dat mijn oom het slot er waarschijnlijk zo kan uitboren dus dan kan de deur, nadat wij weg zijn, gewoon nog dicht.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 22-09-10 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:57

als jij een vonnis hebt waarin iemand wordt veroordeeld tot het betalen van een bepaald bedrag dan kan je met zo'n vonnis naar een deurwaarder indien de veroordeelde partij weigert te betalen. Met het veroordelend vonnis verkrijg je een zogeheten executoriale titel. Op grond hiervan kan men beslagleggen op uitkering/loon of men kan beslag leggen op goederen van de veroordeelde die vervolgens in de executoriale verkoop kunnen worden gezet waarna de opbrengst, na aftrek van een aantal kostenposten aan de partij die de vordering uit handen heeft gegeven wordt afgedragen. Dit is uiteraard wel een verkorte en versimpelde versie van de mogelijkheden :)
Indien de veroordeelde echter een kale kip is valt er natuurlijk ook weinig te plukken, dus als je broer vermoed dat er niks te halen valt dan is het mogelijk jammer van de procedure die ervoor doorlopen moet worden. Als je broer weet dat zijn huisbaas een flatscreen en een cabrio heeft zou ik lekker doorzetten :)

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 22:03

Wat gek dat een advocaat dan het tegenovergestelde zegt en dat je dus kunt fluiten naar je geld.. ook dit zal ik nog even doorgeven!

Ik denk trouwens niet dat meneer centjes heeft, iedereen vermoedt dat meneer financiele problemen heeft gezien het feit dat hij nu zo gestoord doet + dat hij er volgens mijn broer en vriendin sterk vermagerd is en er slecht uitziet.

Maar heel erg bedankt voor de info! Weer iets om over na te denken :)

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:06

Ik zou als ik je broer was in ieder geval even vragen waarom ze inderdaad niet gewoon het 'gevecht' aan kunnen gaan. wellicht heeft zijn advocaat nog extra info waarop hij zijn advies baseerd, maar het is natuurlijk niet zo dat er geen sanctie staat op het niet nakomen van een vonnis :)
Zou een mooie boel worden in NL als elke veroordeelde onder het vonnis uit kan komen door het simpelweg niet na te komen ;)

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 22:14

Hmm ik ben het spoor ook bijster ondertussen haha.
Wij weten zelf uit een eerdere ervaring waarin de vriendin van mijn moeder een schadevergoeding zou moeten krijgen, maar nooit geld heeft gezien. Is natuurlijk maar 1 voorbeeld, maar achter dat geld heeft niemand aangezeten.

Huisbaas is waarschijnlijk platzak, maar dat is enkel een gedachte. We hebben geen idee waar hij woont en hoe zijn leven eruit ziet..

Ik zal hem in ieder geval dit topic laten lezen, dan kan hij uiteindelijk zelf nog beslissen wat hij ermee doet. Neem aan dat als hij niet betaald.. en het gaat via deurwaarders en blabla dat het héééél lang kan gaan duren en dat de kans ook nog zeker aanwezig is dat hij alsnog geen geld gaat zien. Of zie ik dat verkeerd? Ik krijg op mijn adres in ieder geval nog allemaal deurwaarders brieven die voor de vorige bewoner bestemd zijn.

En een slotenmaker kost trouwens tussen de 100 en 200 eu voor zoiets. Weet niet meer wie er wat over zei, maar even ter verduidelijking waarom mijn broer hier dus geen zin in heeft omdat hij al denkt dat hij geen cent meer zal zien.

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 23:24

Ik zat nog te denken..... als je een slotenmaker moet gaan halen voor zo'n enorm bedrag, is de huisbaas dan niet weer indirect aansprakelijk? Je broer kan z'n gehuurde ruimte niet in, door schuld van de huisbaas.

Maargoed dan zit je inderdaad weer met of je 't geld wel krijgt 8)7

Maar over 'van een kale kip kun je niet plukken' krijgt hij dan niet gewoon schulden en vliegt ie uiteindelijk de schuldsanering niet in???

Ik heb nauwelijks verstand van zaken, maar het lijkt mij zo raar dat je broer naar z'n geld kan fluiten door die idiote actie van de huisbaas! Maakt die mafkees nog 'winst' ook omdat ie de borg mag houden! 8)7

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:25

hij is platzak zeg je, maar hij heeft wel een woning die hij weer gaat verhuren of verkopen
dus daar heeft hij dan wel inkomsten van
als hij een vonnis krijgt waarin hij moet betalen, kan loonbeslag gel;egd worden
elk vakantie geld ed wat hij krijgt, en elk extra inkomen boven een minimum, word dan afgepakt

ifever

Berichten: 1540
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: moordrecht

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:58

jeetje wat een verhaal dat is schrikken.

Juridisch weet ik op dit vlak niet zoveel maar ik wil wel meegeven probeer een videocamera te regelen voor vrijdag. LEt op dat tijd en datum goed staan en zorg dat mensen in beeld komen en de handelingen van huis "in breken" er op komen te staan. Nadat jullie het huis leeg hebben alles op de foto zetten en film zetten van stopcontacten tot alles zo heb je altijd bewijs en kan de huurbaas niet zelf dingen stuk slaan en dit op jullie verhalen.

Suc6 met alles en ik snap jullie woeden. Ik zou gaan voor alle spullen terug en er niet vanuit gaan dat jullie het geld terug krijgen zowel is het mooi meegenomen.

Steph86

Berichten: 2175
Geregistreerd: 27-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:10

Jeetje wat een gedoe zeg.
Ik hoop dat jullie morgen zonder al teveel trammelant het huis kunnen leeghalen!
Volgens mij had iemand uit het topic al geopperd om een videocamera mee te nemen, dat vind ik zelf ook helemaal geen gek idee, sprekende beelden zeggen tenslotte meer als foto's. ( weet alleen niet of je het ook mag gebruiken als bewijsmateriaal? )

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:20

De tip van ifever vind ik wel een hele goede eigenlijk..

ifever

Berichten: 1540
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:38

Alles is een bewijs materiaal, ik heb in de tijden van uit elkaar gaan met mijn ex (samenwonen) continue iedere dag de watermeterstand opgenomen. Verklaar me voor gek, maar hiermee kon ik bewijzen dat hij niet in de woning verbleef of voor korte duur. Deed het iedere dag opschrijven en om de zoveel tijd fotograferen met op papier de datum en tijd van opnamen :) ( naar de wc is 6 liter, en 12 liter per min douchen :+ )

Alle bewijs is mooi meegenomen, kleine moeite om alles te filmen( zorg voor voldoende opslag capaciteit en accu in je camera) als je het niet gedaan heb kan je jezelf straks voor je hoofd slaan.

Je zegt zelf al dat hij er toe in staat kan zijn en zou ik dus geen risico nemen, bewijs namelijk maar dat je het niet gedaan hebt als je allebei mondeling kan verdedigen...

En heel rot klinkt het maar de rechter kan slopen van de woning zien als "wraak" voor wat de huisbaas jullie aangedaan heeft hoe lieve jongen je broer ook kan zijn :)

Veel suc6 ik snap echt dat jullie het "dikke vinger" gevoel hebben!

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 12:01

Rhendera schreef:
Ik zat nog te denken..... als je een slotenmaker moet gaan halen voor zo'n enorm bedrag, is de huisbaas dan niet weer indirect aansprakelijk? Je broer kan z'n gehuurde ruimte niet in, door schuld van de huisbaas.

Maargoed dan zit je inderdaad weer met of je 't geld wel krijgt 8)7

Maar over 'van een kale kip kun je niet plukken' krijgt hij dan niet gewoon schulden en vliegt ie uiteindelijk de schuldsanering niet in???

Ik heb nauwelijks verstand van zaken, maar het lijkt mij zo raar dat je broer naar z'n geld kan fluiten door die idiote actie van de huisbaas! Maakt die mafkees nog 'winst' ook omdat ie de borg mag houden! 8)7


Over de schuldsanering weet ik niet.. het zou wel logisch zijn imo maar ik weet zelf ook niet hoe alles precies in elkaar zit. Mijn broer vind op dit moment in ieder geval zijn spullen belangrijker dan het geld wat hij nog hoort te krijgen. Snap ik ook wel maar toch, de huisbaas moet ook flink boeten voor wat hij heeft gedaan. Zal inderdaad even lekker wezen als hij hier met winst vanaf komt.

Lynn_Nikita schreef:
hij is platzak zeg je, maar hij heeft wel een woning die hij weer gaat verhuren of verkopen
dus daar heeft hij dan wel inkomsten van
als hij een vonnis krijgt waarin hij moet betalen, kan loonbeslag gel;egd worden
elk vakantie geld ed wat hij krijgt, en elk extra inkomen boven een minimum, word dan afgepakt


We denken dat hij platzak is, omdat hij er zo belabberd uitziet en van dit soort acties uithaald. Maar zeker weten doen we dit absoluut niet! We weten gewoon helemaal niets over hem. En ik twijfel eraan of het wel zo is als hoe je zegt omdat ik ook een ander geval ken waarin iemand dus ook geld moest betalen, dit niet heeft gedaan en er vervolgens weer helemaal niets mee is gebeurd. Maar het is zeker nog iets waar ik het vanmiddag met mijn broer over kan hebben zodat hij het daar met zijn advocaat over kan hebben. (als hij dit niet al gedaan heeft tenminste)

ifever schreef:
jeetje wat een verhaal dat is schrikken.

Juridisch weet ik op dit vlak niet zoveel maar ik wil wel meegeven probeer een videocamera te regelen voor vrijdag. LEt op dat tijd en datum goed staan en zorg dat mensen in beeld komen en de handelingen van huis "in breken" er op komen te staan. Nadat jullie het huis leeg hebben alles op de foto zetten en film zetten van stopcontacten tot alles zo heb je altijd bewijs en kan de huurbaas niet zelf dingen stuk slaan en dit op jullie verhalen.

Suc6 met alles en ik snap jullie woeden. Ik zou gaan voor alle spullen terug en er niet vanuit gaan dat jullie het geld terug krijgen zowel is het mooi meegenomen.


Een videocamera is inderdaad nog beter dan alleen foto's! Zal even vragen of iemand dat al meeneemt en zo niet, of iemand dat dan wil doen :+ Zo heb je toch net even iets meer bewijs. We zorgen er zeker voor dat we alles goed vastleggen! Huisbaas zal ons er vast in willen luizen door zelf dingen te gaan slopen.
ifever schreef:
Alles is een bewijs materiaal, ik heb in de tijden van uit elkaar gaan met mijn ex (samenwonen) continue iedere dag de watermeterstand opgenomen. Verklaar me voor gek, maar hiermee kon ik bewijzen dat hij niet in de woning verbleef of voor korte duur. Deed het iedere dag opschrijven en om de zoveel tijd fotograferen met op papier de datum en tijd van opnamen :) ( naar de wc is 6 liter, en 12 liter per min douchen :+ )

En heel rot klinkt het maar de rechter kan slopen van de woning zien als "wraak" voor wat de huisbaas jullie aangedaan heeft hoe lieve jongen je broer ook kan zijn :)

Veel suc6 ik snap echt dat jullie het "dikke vinger" gevoel hebben!


Pff is toch eigenlijk erg dat mensen soms zulke maatregelen moeten gaan nemen, zoals jij met je meterstanden. Bewijs bewijs bewijs.. we hopen uiteindelijk voldoende te hebben. ik denk haast van wel. Gezien de absurde mailtjes, de getuigen enz enz..

We lichten de politie trouwens op de dag zelf wel in wat we van plan zijn zodat ze dus wel op de hoogte zijn. ook bij de buren gaan we aanbellen en desnoods de buren in huis rond laten kijken zodat we getuigen hebben dat we het huis netjes hebben achtergelaten.
Hoop dat het morgen rustig gaat verlopen en dat we het huis snel leeg hebben!

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Broer op straat gezet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:11

tja... dan kan je met een vonnis wel nog zo leuk recht op je geld hebben maar van een kale kip kan je geen veren plukken, dus als de huisbaas platzak is kan je denk ik beter maken dat je wegkomt en je spullen veilig uit het huis halen... Wie is de nieuwe huurder na dit verhaal zo coulant om bv geen borg te vragen of de huur voor een maand te verlagen. De normale mensen zijn de wereld gelukkig nog niet uit.

Heel veel sterkte ermee en goed dat jullie alles zo netjes aanpakken!