Gisteravond ging ik na mijn werk even langs mijn moeder om te schuilen voor de regen. Blijkt dat mijn moeder er niet is.. waarom niet? Mijn broer had gebelt, hij heeft klappen gehad van zijn huisbaas en kan zijn eigen huis niet meer in.
Mijn broer en zijn vriendin huren een verdieping van een huis. De laatste tijd waren er behoorlijk was mailwisselingen geweest tussen mijn broer en zijn huisbaas. Huisbaas wilde namelijk de huur verhogen met 100 euro waarop mijn broer reageerde dat hij hier niet zomaar mee akkoord ging en dat de huisbaas het dan eerst maar via de officiële weg zou moeten regelen. Blijkbaar was de huisbaas hier zo pissig over dat hij naar hun huis is gegaan en zichzelf toegang tot het pand (wat uiteraard mag) en tot hun privé ruimte (wat dus absoluut niet mag!) heeft verleend. Mijn broer heeft gezegd dat hij hun kamer moest verlaten en toen de huisbaas dit niet deed en met spullen begon te smijten heeft mijn broer hem vastgepakt. Huisbaas begon mijn broer op zijn armen te slaan waarop mijn broer hem letterlijk bij de kraag vatte.
Uiteindelijk stonden ze buiten, waren er nog wat woorden en vervolgens begint de huisbaas mijn broer keer op keer in zijn gezicht te stompen. Het enige wat mijn broer gedaan heeft is de klappen proberen af te weren en uiteindelijk heeft hij de huisbaas van zich afgeduwd. Hierna is de huisbaas woedend weggelopen.
Om even kort uit te leggen wat voor type mijn broer is zodat jullie begrijpen dat het echt alleen om een gestoorde huisbaas gaat. Mijn broer is 23, studeert rechten en woont dus samen met zijn vriendin. Stappen vind hij niks, hij kijkt liever lingo of speelt computerspelletjesd

Ik ben dan ook erg trots op hem dat hij geen klap terug heeft gegeven en hij de huisbaas alle fouten heeft laten maken waardoor hij nu vol in zijn recht staat.
Maar om verder te gaan, nadat de huisbaas weg was gegaan is ook mijn broer weggegaan omdat hij eigenlijk best wel geschokt was door wat er was gebeurt. Maar toen hij weer thuis kwam kon hij zijn eigen huis niet meer in. Zijn huisbaas heeft de deur op slot gedaan met een slot waarvan mijn broer de sleutel niet heeft.
Er is aangifte gedaan bij de politie voor mishandeling en huisvredebreuk, maar daar schiet hij op dit moment niets mee op want hij kan nog steeds zijn huis niet in. 's avonds hebben wij met toestemming van de politie 'ingebroken' in het huis om de belangrijkste spullen eruit te halen en dat is dus nu ook gebeurt.
Ik weet niet of het verhaal helemaal duidelijk is voor jullie want ik ben zelf eigenlijk ook nog een beetje overdonderd door de hele situatie. Maar mijn vraag is, welke stappen kan mijn broer nu gaan ondernemen? Mijn broer weet zelf ook wel het een en ander maar misschien komen er nog bokkers met dingen waar wij niet aan hebben gedacht.