Gelderland (Lochem)

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ti_Amo

Gelderland (Lochem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 13:33

Omdat het nu wel erg dichtbij komt, ( ik ga per 11 november verhuizen naar Lochem )
wilde ik even rondvragen op bokt of er toevallig iemand woont en wat ze daar aan stallen/manege's hebben en of daar veel bos e.d. in de buurt is??

Alles wat je kwijt wilt :D

Brand los

Vliendertje

Re: Gelderland (Lochem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:47

Juhp ik woon er in de buurt :)
Barchem is sowiso een mooie plaats om te rijden. (heb mee gereden met de barchemse vierdaagse)
Over de lochemse berg etc :)
Qua stallen & manege weet ik sowiso de Heksenlaak te liggen (barchem).
Ik rij af en toe door gelselaar, daar verbaast het me hoeveel mensen met paarden aan huis daar wonen! (ook pension stallen)

*\o/*

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 13:48

Vliendertje schreef:
Juhp ik woon er in de buurt :)
Barchem is sowiso een mooie plaats om te rijden. (heb mee gereden met de barchemse vierdaagse)
Over de lochemse berg etc :)
Qua stallen & manege weet ik sowiso de Heksenlaak te liggen (barchem).
Ik rij af en toe door gelselaar, daar verbaast het me hoeveel mensen met paarden aan huis daar wonen! (ook pension stallen)

Bedankt voor je reactie, ik woon nu in Zoetermeer in Zuid-Holland in de drukte, en het zal voor mij wel even wennen zijn om dan in zo een rustige buurt te wonen maar wel heel erg leuk en spannend!!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:53

Waar ga je wonen? In het dorp of buitenaf?
Zoek je nog een (verzorg)paard of heb je een eigen paard?
Een kennis van mij rijd in Harfsen, geloof dat ze daar nog iemand zochten. En zo ook in Gelselaar :)

*\o/*

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:57

Tussen warnsveld / lochem ligt het gebied "het grote veld".
En idd de omgeving van Barchem is ook erg mooi

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 14:00

Vliendertje schreef:
Waar ga je wonen? In het dorp of buitenaf?
Zoek je nog een (verzorg)paard of heb je een eigen paard?
Een kennis van mij rijd in Harfsen, geloof dat ze daar nog iemand zochten. En zo ook in Gelselaar :)

Ik ga in het dorp wonen, in de prins clauslaan ik weet niet of je dat weet?

Nee mijn paardje is ondertussen ook van mijn moeder dus die blijft hier, ik ben nu in verwachting, dus ik zoek ook geen paardje, als ik alles op de rails heb, en ben bevallen e.d. dan ga ik weer is kijken voor een paardje of verzorgpaardje.

Ik vroeg me gewoon af of ze daar veel mogelijkheid hebben om paard te rijden en te stallen, aangezien ik hoorde dat het daar een stuk goedkoper is dan in de randstad, en misschien komt zelfs na overleg mijn paardje wel daar staan

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:02

Er moet in Laren (Gld) iets zijn van "de 3 gezusters" maar hoe en wat heb ik nog niet kunnen vinden. Dit zou meer een manege moeten zijn. (zelf ook nog zoekende ;) )

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:05

Het grote veld is heerlijk om te rijden!

Succes Ti_amo

*\o/*

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 14:10

dankjewel voor jullie reacties!!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:39

PascalB schreef:
Er moet in Laren (Gld) iets zijn van "de 3 gezusters" maar hoe en wat heb ik nog niet kunnen vinden. Dit zou meer een manege moeten zijn. (zelf ook nog zoekende ;) )

Bedoel je "de meiden van haarman" dat is inderdaad een manege in Laren, met ook wat verkoop. Niet echt een pension stal.
In lochem zelf heb je een rijvereniging "De Luchte" zit ook in het dorp zelf, je zou tzt daar eens kunnen informeren

Show a little faith, there's magic in the night

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:44

Ik woon al mijn hele leven aan de voet van de Lochemse Berg. Met de paarden (ook ik ben zoekende naar wat hulp hihi..) zit je er super. De Berg is een absolute no go, zelfs voor aanwonenden dankzij Odo, een l*l van een boswachter.

In het Grote veld kun je wel heerlijk rijden. Ook de Lochemse en Barchemse Enk zijn heerlijk, net als het netwerk van oude hessenwegen hier in de omgeving. Wellicht leuk om in de toekomst eens bij Joke (http://www.bigfieldshires.nl) te gaan kijken. Zij organiseert met haar Shires ritten door het Grote Veld en 't Zand in Ruurlo.

Qua maneges is de Heksenlaak er helaas echt 1 van mindere kwaliteit.

Wat wel leuke opties zijn, zijn Stal de Kooi in Ruurlo (is een combinatie met een melkveebedrijf en de manege doen ze erbij. Paarden hebben het overigens erg goed en de lessen zijn ook leerzaam). Manege Snorrewind in Markelo en Manege de Eik in Holten.

Mocht je interesse hebben in privelessen en vind je het leuk om aan je houding en zit te werken dan kun je ook contact opnemen met Bernadette Nijhuis (http://www.hippischetrainingen.com/) in Winterswijk. Zij geeft les op haar eigen merrie en ook daar steek je heel wat van op.

De Luchte in lochem zelf is alleen bedoeld als rijvereniging met eigen paard.

Lochem is trouwens een stad (sinds 1233 O:) ).

Na 15 jaar op Bokt sluit ik het hoofdstuk.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:38

Wat bijzonder, mijn vriendin is vorig jaar vanuit Zoetermeer naar Lochem verhuisd! Ze is alleen nu weer terug omdat ze ons al vriendinnen mistte, dus ze woont bij vriendin. Ze zou daar gaan paardrijden dus vast mogelijkheden :)

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 17:46

fjordnina schreef:
Ik woon al mijn hele leven aan de voet van de Lochemse Berg. Met de paarden (ook ik ben zoekende naar wat hulp hihi..) zit je er super. De Berg is een absolute no go, zelfs voor aanwonenden dankzij Odo, een l*l van een boswachter.

In het Grote veld kun je wel heerlijk rijden. Ook de Lochemse en Barchemse Enk zijn heerlijk, net als het netwerk van oude hessenwegen hier in de omgeving. Wellicht leuk om in de toekomst eens bij Joke (http://www.bigfieldshires.nl) te gaan kijken. Zij organiseert met haar Shires ritten door het Grote Veld en 't Zand in Ruurlo.

Qua maneges is de Heksenlaak er helaas echt 1 van mindere kwaliteit.

Wat wel leuke opties zijn, zijn Stal de Kooi in Ruurlo (is een combinatie met een melkveebedrijf en de manege doen ze erbij. Paarden hebben het overigens erg goed en de lessen zijn ook leerzaam). Manege Snorrewind in Markelo en Manege de Eik in Holten.

Mocht je interesse hebben in privelessen en vind je het leuk om aan je houding en zit te werken dan kun je ook contact opnemen met Bernadette Nijhuis (http://www.hippischetrainingen.com/) in Winterswijk. Zij geeft les op haar eigen merrie en ook daar steek je heel wat van op.

De Luchte in lochem zelf is alleen bedoeld als rijvereniging met eigen paard.

Lochem is trouwens een stad (sinds 1233 O:) ).

Bedankt voor alle info, als ik er eenmaal woon ga ik her en der wel eens informeren, en misschien heb je dan nog steeds hulp nodig ;)

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:26

Je zou ook eens in Hengelo GLD / Vorden kunnen kijken voor stallen. Er zit een manege tussen Lochem en Vorden in, daar langs die weg heb je nog meer pensionmogelijkheden.

(Stal Eurocommerce zit ook in Lochem trouwens :+ )

En als je een autootje hebt, je zit ongeveer een kwartiertje rijden vanaf Hengelo Gelderland, daar heb je manege/pensionstal de Gompert. Daar heb ik altijd veel plezier gehad :j

Soon may the Wellerman come to bring us sugar and tea and rum.
One day, when the tonguing' is done we'll take our leave and go.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie