wilde ik even rondvragen op bokt of er toevallig iemand woont en wat ze daar aan stallen/manege's hebben en of daar veel bos e.d. in de buurt is??
Alles wat je kwijt wilt

Brand los
Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird
Vliendertje schreef:Juhp ik woon er in de buurt![]()
Barchem is sowiso een mooie plaats om te rijden. (heb mee gereden met de barchemse vierdaagse)
Over de lochemse berg etc
Qua stallen & manege weet ik sowiso de Heksenlaak te liggen (barchem).
Ik rij af en toe door gelselaar, daar verbaast het me hoeveel mensen met paarden aan huis daar wonen! (ook pension stallen)
Vliendertje schreef:Waar ga je wonen? In het dorp of buitenaf?
Zoek je nog een (verzorg)paard of heb je een eigen paard?
Een kennis van mij rijd in Harfsen, geloof dat ze daar nog iemand zochten. En zo ook in Gelselaar
PascalB schreef:Er moet in Laren (Gld) iets zijn van "de 3 gezusters" maar hoe en wat heb ik nog niet kunnen vinden. Dit zou meer een manege moeten zijn. (zelf ook nog zoekende)
fjordnina schreef:Ik woon al mijn hele leven aan de voet van de Lochemse Berg. Met de paarden (ook ik ben zoekende naar wat hulp hihi..) zit je er super. De Berg is een absolute no go, zelfs voor aanwonenden dankzij Odo, een l*l van een boswachter.
In het Grote veld kun je wel heerlijk rijden. Ook de Lochemse en Barchemse Enk zijn heerlijk, net als het netwerk van oude hessenwegen hier in de omgeving. Wellicht leuk om in de toekomst eens bij Joke (http://www.bigfieldshires.nl) te gaan kijken. Zij organiseert met haar Shires ritten door het Grote Veld en 't Zand in Ruurlo.
Qua maneges is de Heksenlaak er helaas echt 1 van mindere kwaliteit.
Wat wel leuke opties zijn, zijn Stal de Kooi in Ruurlo (is een combinatie met een melkveebedrijf en de manege doen ze erbij. Paarden hebben het overigens erg goed en de lessen zijn ook leerzaam). Manege Snorrewind in Markelo en Manege de Eik in Holten.
Mocht je interesse hebben in privelessen en vind je het leuk om aan je houding en zit te werken dan kun je ook contact opnemen met Bernadette Nijhuis (http://www.hippischetrainingen.com/) in Winterswijk. Zij geeft les op haar eigen merrie en ook daar steek je heel wat van op.
De Luchte in lochem zelf is alleen bedoeld als rijvereniging met eigen paard.
Lochem is trouwens een stad (sinds 1233).
Gebruikers op dit forum: Axxy, Celiien, GaitMonster, leenleen11, Merexa, MyWishMax, Nala, nuscaniels, Pluisje1998, Ups en 43 bezoekers