ik ben van plan om ooit eens eindelijk op mezelf (ik ben single) te gaan wonen. tot nu toe heb ik goed kunnen sparen dus ik ben al een tijdje de immomarkt in het oog aan het houden voor het aanbod.
nu ben ik er helemaal niet uit of ik wil kopen of huren.
als ik dikwijls de prijzen hoor en dingen waar ik allemaal rekening moet houden bij kopen dan fluiten mijn oren al heel erg.
en ik doe dit soort dingen het allerliefst heel erg doordacht zodat ik zo min mogelijk voor verrassingen kom te staan die me zouden kunnen ruineren en terugsturen naar huis (niet dat ik het thuis slecht heb, integendeel, maar ik kan wel een eigen stek met bijbehoren privacy wel gebruiken)
nu wou ik eens van jullie weten (als het kan vooral de belgische bokkers onder ons omdat ik zelf ook belgische ben)
wat is het totale kostenplaatje ongeveer om te huren huurprijs niet meegerekend omdat die nogal kan variëren

het zou gaan om het huren van een appartement met 2 slaapkamers van ongeveer 80m2 bewoonbare oppervlakte in de provincie antwerpen.
ik heb een auto die ik halfjaarlijks ga gebruiken (in de winterperiode dan, nov tem maart of zo) of misschien helemaal eruit ga doen om de kosten te drukken. in de plek daarvan schaf ik me een brommer aan voor de andere helft vh jaar of het hele jaar dan.
ik heb al zelf kunnen bedenken dat er al rekening moet gehouden worden met:
water
elec en gas
eten en drinken
brandverzekering
kosten auto en of brommer
kunnen jullie het lijstje aanvullen en bij alles prijzen (gemiddelden zijn ook goed) zetten zodat er een totaalbeeld verschijnt waar ik me op kan richten. ik ga er namelijk van uit dat ik heel veel vergeet.
nog extra info, ik zou graag ook tv en i-net hebben, klein beetje luxe mag wel

als jullie nog info willen vraag gerust, ik zal zien of ik kan antwoorden

ik zal jullie dankbaar zijn voor alle input, dank op voorhand