Recente ervaringen Fit For Free

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Recente ervaringen Fit For Free

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 16:09

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar recente ervaringen met de fit for free, oude topics die ik hierover kon vinden zijn 'te oud' en wil ik daarom niet omhoog schoppen.

Ik twijfel over het gaan sporten bij Fit for Free, door verhalen die ik gehoord heb. (Niet onder lidmaatschappen uitkomen etc). Echter zijn er voor mij voordelen die opwegen tegen deze nadelen,

- namelijk de kosten, zo lang ik zonder werk zit zie ik het niet zitten minimaal 40 euro per maand uit te geven voor een reguliere sportschool.
- locaties, ik woon op twee adressen, en in beide steden zit een Fit for Free, FFF biedt dan ook de mogelijkheid om met een abbonement in meerdere vestigingen te sporten
- groepslessen tegen kleine meerprijs waar je je online voor in kan schrijven
- De mogelijkheid per maand te betalen ipv per jaar

Nu ben ik benieuwd of deze voordelen wel echt voordelen zijn, en of het echt verstandig is lid te worden van de Fit4Free.

Deel jullie ervaringen.

Soon may the Wellerman come to bring us sugar and tea and rum.
One day, when the tonguing' is done we'll take our leave and go.

RTM

Re: Recente ervaringen Fit For Free

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:11

Ik heb mijn abbo vorig jaar opgezegd en dit is zonder problemen gegaan :) Brief gekregen dat ik mijn pasje in moest leveren, hiervan een bewijs gekregen en nooit meer wat afgeschreven.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:51

wij zijn lid.
Ik vind het wel prima :)
Je krijgt geen begeleiding bij het sporten, maar dat vind ik wel relaxed, zonder gezeur aan mn kop :+ .

Laatst voor t eerst groepsles gedaan, was ook wel leuk :) (wel heul vermoeiend als je dat niet gewend bent :P )

:+: Kevin :+: Z1+3 :D We zijn nu echt Z :D Joehoe :D
Dexter (SamarantxResort) B+10, L1+10

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:09

ik ben lid en ben heel tevreden over ze :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:14

Ik heb opgepast op de kinderen van degene die de keten heeft opgericht en heb er wel het een en ander over gehoord.
Prijs/kwaliteit verhouding is goed, je betaalt ook minder dan bij veel sportscholen maar krijgt daarom dus ook geen extra begeleiding.
Het is echt het basis fitnessen in principe, niks er bij. Je zou inderdaad wel kunnen kiezen voor lessen ook maar daar moet je wel extra voor betalen.
Verder heb ik er zelf geen ervaring mee, doe niet aan fitness :+

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 17:16

Groepslessen komt het inderdaad op 20 per maand, en dat is alsnog goedkoper dan bij een reguliere sportschool :j

Maar tot zover positieve ervaringen, kom maar door met meer ervaringen. Toevallig ook iemand die ervaring heeft met fitnessen in meerdere filialen?

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:25

Ik kwam van een luxe gooische sportschool terecht bij de fit for free in utrecht "centrum" (lees: kanaleneiland :D) en ik moet zeggen dat de f4f mij beter bevalt. Lekker groot en anoniem. Hebben alle apparaten die je nodig hebt denk ik, overigens van een regulier, goed merk.
Volgens verschilt het wel per locatie. Laatst ging iemand mee sporten, die normaal bij de F4F in Amsterdam Oost (?) zit, en die was echt verbaasd over de grootte en het aantal sporttoestellen van deze vestiging in Utrecht.
Een heel groot nadeel vind ik wel dat er geen airco is. Die schijnt pas geinstalleerd te worden als ze qua leden een bepaald target hebben gehaald. Daardoor kan het ook best wel gaan stinken, al went dat wel :')

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:27

Ik heb mij afgelopen zaterdag ingeschreven gister gelijk meegedaan aan een groepsles. Die apparaten hoeven van mij niet zo nodig.

Heb Body Combat gedaan en vond dat echt superleuk! Kregen ook gewoon genoeg aandacht en hulp.

Edit: en er is bij ons airco (capelle)

* Little Joy * : Ik mis je kleine meid :+:
* Anne Reseda * : B + 18 // L1 + 10 // L2 + 13 // M1 + 2 :list: *\o/* Kampioen B dressuur Haflingerdag Ermelo 2011 *\o/*

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 17:30

Paulusjuh schreef:
Ik heb mij afgelopen zaterdag ingeschreven gister gelijk meegedaan aan een groepsles. Die apparaten hoeven van mij niet zo nodig.

Heb Body Combat gedaan en vond dat echt superleuk! Kregen ook gewoon genoeg aandacht en hulp.

Edit: en er is bij ons airco (capelle)

Capelle (& Apeldoorn) zou inderdaad ook mijn vestiging worden. Niveau van de groepslessen is daar goed te doen?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:36

Ik deed het voor de allereerste keer, maar is inderdaad heel goed te doen hoor!

Je moet in het begin wel beetje nadenken want je doet op een gegeven moment verschillende pasjes/oefeningen na elkaar. Maar het is goed op te pakken als nieuweling!

* Anne Reseda * : B + 18 // L1 + 10 // L2 + 13 // M1 + 2 :list: *\o/* Kampioen B dressuur Haflingerdag Ermelo 2011 *\o/*

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:38

Ik heb er ook gesport en verder ook geen problemen gehad. Uitschrijven ging hartstikke netjes en ook in de fitness meer dan genoeg apparaten.
Het enige wat ik een nadeel vond is dat er totaal geen begeleiding bij de fitness was. Ze lieten je zelf alles uitzoeken qua apparaten en je kon weinig hulp verwachten. Maar achja voor dat geld had ik het er wel voor over :D

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 17:43

Dat is mooi, ook al ervaring opgedaan met online inschrijven voor groepslessen?

In de voorwaarden staat in ieder geval dit over meerdere vestigingen:
Op vertoon van de Fit For Free
pas verkrijgt een lid, waarvan het lidmaatschap tenminste twee maanden oud is, eveneens toegang tot andere
Fit For Free vestigingen.

Ik wil wel kijken of ik kan regelen dat ik vanaf het begin naar 2 vestigingen kan.

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:50

miss_nadine schreef:
Ik heb er ook gesport en verder ook geen problemen gehad. Uitschrijven ging hartstikke netjes en ook in de fitness meer dan genoeg apparaten.
Het enige wat ik een nadeel vond is dat er totaal geen begeleiding bij de fitness was. Ze lieten je zelf alles uitzoeken qua apparaten en je kon weinig hulp verwachten. Maar achja voor dat geld had ik het er wel voor over :D

Mijn zus werkt bij F4F Je kunt daar ook wel begeleiding krijgen, zelfs een heel persoonlijk fitness schema maar dan moet je een introduktie les boeken (kost 10 euro zei ze) maar dan word alles uitgelegd en een heel schema voor je gemaakt. En je kunt evt ook voedingschema en fysio krijgen *D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:57

Ik denk dat het ligt aan de vestiging. Er zullen best nette, goed georganiseerde vestigingen tussen zitten. Mijn vriend is lid van fit for free en traint er 5 dagen (ja ja, dat moet wel van zijn trainer) in de week met zogenaamde begeleiding. Volgens mij zijn die 'begeleiders' daar gewoon van de straat opgescharreld, want de begeleiding en de voedingsadviezen die mijn vriend (en mijn zus voorheen ook) krijgt zijn echt niet gezond. Elke van alles overbelast, slijmbeursontsteking e.d.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:52

Als ik jouw vriend was zou ik een andere sportschool zoeken, heel simpel :+

Volgens mij is het niet zo dat je begeleider constant bij je is... maar je advies geeft waar nodig. Misschien is jouw vriend zelf te fanatiek bezig? Maargoed, ik kan er niet over oordelen, ik zit er nog maar pas maar heb geen interesse in apparaten.

Ervaring met inschrijven heb ik sinds vanmiddag ook. Je kan je tot 2 weken vooruit inschrijven.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:26

Zijn begeleider wel, maar volgens mij is zijn begeleider ook nogal.. euh fanatiek. Mijn vriend is ook wel fanatiek en zou zeker ook gezien zijn leeftijd juist wat afgeremd moeten worden, maar tegenovergestelde gebeurt.

Ik en anderen hebben hem al vaker gezegd dat hij misschien op zoek moet naar een andere sportschool alleen zijn de andere sportscholen hier in de buurt (dat is eigenlijk alleen Health City) eigenlijk niet te betalen. En aan de andere kant vind ik ook dat het zijn eigen verantwoordelijkheid is, dus ik wil er ook niet op blijven hameren. Hij moet het zelf inzien..

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:09

Ik sport er ook.
Is heel basic, maar prima te doen hoor. :)

En, voor die prijs, durf ik ook weleens een weekje niet te gaan :o

>>The show must go on! Pling <<

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:21

ken diverse mensen die er gesport hebben en het opzeggen is inderdaad moeilijk. Je moet een bijzonder goede reden hebben en het persoonlijk schriftelijk melden. Ben je een dag te laat, moet je een heel jaar opnieuw betalen. Ik zou er niet aan beginnen.

call me a bitch and i'll show you one!

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-10 10:14

Ik heb me toch ingeschreven en ga maandag voor het eerst. Die twintig euro per maand op mijn maandsalaris lig ik ook niet wakker van. :) Bovendien heeft het voordeel van op meerdere locaties sporten mij toch over de streep weten te halen.. :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:18

Ik twijfel ook over inschrijven. Vind 20 euro in de maand niet duur en ze hebben leuke groepslessen.

Right now, we are alive. And in this moment, I swear we are infinite.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:11

Ik wil ook naar fit for free gaan. :j Ik ga dan alleen voor het fitnessen. Ik ben wel benieuwd hoe het gat worden.
Wat ik zelf een beetje moeilijk vind is dat ik bang ben dat ik me bekeken ga voelen. Dus ik hoop dat het niet al te druk is daar. :D

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:14

Ik heb me zojuist ingeschreven!
Een vriendin vertelde positieve ervaringen erover en toen dacht ik: waarom ook niet!?
Dus vanaf nu ben ik officieel lid. Heb gekozen voor de duurste variant. Onbeperkt sporten en groepslessen. :)

Right now, we are alive. And in this moment, I swear we are infinite.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:22

Hier een vestigingsmanager van Fit For Free.
Als je vragen hebt (over 1 van onze 29 vestigingen) dan kan je die gerust even stellen!

Julia, al onze instructeurs hebben een opleiding in de sport (Aalo, Cios, Fitvak A of bv sport en bewegen). Dus er is niemand van de straat geplukt hoor ;)
Laatst bijgewerkt door Nadia op 13-10-10 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek post aangepast

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:28

Kris schreef:
Julia, al onze instructeurs hebben een opleiding in de sport (Aalo, Cios, Fitvak A of bv sport en bewegen). Dus er is niemand van de straat geplukt hoor ;)

Dat geloof ik graag. Alleen toch jammer dat in de praktijk - op momenten - niet te merken valt dat het gediplomeerd(e) trainer is/trainers zijn.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:29

ik zit bij fff apeldoorn. Ik doe zumba daar. Ik vind het erg leuk. Leuke mensen, begeleiders, leuke lessen. Niet alles is super geregeld. Maar ben verder wel goed tevreden. Ik betaal elke maand

♡ Jilte 20-11-2019 ♡
Ons prachtige meisje <3