Hoe kom ik erachter of ik nog een spaarloontegoed heb?

Moderators: ynskek, Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Mjetterd, Giolli, Dani, Sica

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nuage

Hoe kom ik erachter of ik nog een spaarloontegoed heb?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 09:29

Het is alweer 4 jaar geleden dat ik wegging bij mijn eerste werkgever. Ik heb hier een aantal jaar gewerkt en heb toen altijd meegedaan aan bedrijfssparen via de spaarloonregeling.

Ik weet dat toen ik wegging ik ook een huis had gekocht, dus ik heb toen wel alles opgenomen. Maar het zou heel goed kunnen dat er daarna nog een of twee keer loon is uitbetaald en dus nog spaarloon is ingehouden. Het zou maar gaan om 100 euro ofzo, maar toch.

Nu komt het spaarloon vrij vandaag en bedacht ik me dus opeens dat ik misschien ook nog wat geld heb. Maar ik kan dus nergens afschriften hiervan vinden :o

Hoe kom ik erachter of ik nog zo'n spaarloonrekening heb? De ING bellen (daar liep het), of mijn oude werkgever?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:32

Ik heb gisteren een brief van de ING gehad op het adres waar ik toen woonde (mijn ouders). Ik heb er nooit wat van opgenomen en heb geen idee hoeveel het is, dat stond er dan niet bij.

Nuage

Re: Hoe kom ik erachter of ik nog een spaarloontegoed heb?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 09:33

Ik ben dus ook al een aantal keer verhuisd.
Nou ben ik klant bij de ING hoor, maar volgens mij zijn dit echt aparte afdelingen en kan ik er niet vanuit gaan dat ze weten waar ik woon geloof ik..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:37

Hoi,

op mijn loonstrookje staat het bedrag én het rekeningnummer en bank waar het spaartegoed naar toe gaat. Dan is het alleen nog maar een telefoontje plegen om te vragen of er nog iets op staat denk ik. Of misschien kun je iemand van de afdeling P&O bellen met deze vraag.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:40

Nuage schreef:
Ik ben dus ook al een aantal keer verhuisd.
Nou ben ik klant bij de ING hoor, maar volgens mij zijn dit echt aparte afdelingen en kan ik er niet vanuit gaan dat ze weten waar ik woon geloof ik..

Klopt, ik ben ook klant bij de ING en mijn andere afschriften/post krijg ik gewoon hier. Ik geloof alleen dat het eerst postbank was en dat is nu over genomen door ING, maar de link is niet gelegd.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:06

Ik heb vandaag ook een brief gehad van de ING, maar ze geven dus geen saldo info per telefoon :+ Half oktober wordt er een afschrift verstuurd met welk saldo vrij is gekomen, maar die zal jij waarschijnlijk niet ontvangen.

Via je oude werkgever kan je nagaan wat er nog aan spaarloon is en wat er vrij komt (of iig het rekeningnummer opvragen en dan een verzoek tot uitbetaling doen bij de ING, als er niets op je rekening staat hoor je dat vanzelf).

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:09

Ze geven inderdaad geen telefonisch saldo advies!

Wat hierboven al genoemd is, zou ik bij mijn oude werkgever eens navragen.

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 13:34

Oké dan ga ik die eens bellen (gezellig :+ )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie