Schoonouders.. wat moet ik ermee....

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Charissa_N

Schoonouders.. wat moet ik ermee....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 19:12

Hey allemaal,

Ik heb nu 9 maanden een vriend en ik word echt gestoord van zijn ouders, en hij ook.
Hij wilt erg graag uit huis maar het is moeilijk op korte termijn een huis te vinden en het is natuurlijk erg duur! Hij is 24 en ik 19 maar ik wil nog niet helemaal vast uit huis... daar wil ik nog even mee wachten! Plus het feit dat ik er nu gewoon echt GEEN geld voor heb!

Laat ik het eens hebben over zijn ouders... Lang verhaal

Met alles wat er ook maar gebeurd in dat huis word zijn broertje van 22 voor getrokken, mijn vriend werkt 40 uur ong in de week en zijn broertje 2 dagen van 7 uur per dag in de week. Omdat mijn vriend meer verdiend moet hij 100 euro kostgeld thuis betalen en zijn broertje maar 50 euro.. zijn broertje vertikt het om meer te gaan werken en zijn ouders bemoeien zich er ook totaal NIET mee.. Nou loopt in januari zijn contract af en wat mijn vriend dus vraagt is, of hij al opzoek is gegaan naar nieuw werk. Nee dat was hij nog niet, het interesseert hem totaal niet en hij heeft al een keer thuis werkloos een jaar gezeten en zijn ouders hebben alles betaald voor hem incl. sigaretten... 't moet niet gekker worden toch? :n
Ik vind het echt belachelijk dat mijn vriend meer geld moet betalen in de maand als kostgeld terwijl hij minder thuis is dus minder eet, stroom gebruikt etc, harder werkt, en ook nog is meer in huis doet. Dan moet dat broertje maar meer gaan werken toch? dat is dan toch jammer voor hem dat hij dan geen sigaretten kan kopen, dus hij maar wat meer dagen moet gaan werken... ( ook had hij ontslag genomen bij je supermarkt waar hij nog 2 dagen in de week werkte, gewoon omdat hij er geen zin in had... :( en ook dat vonden pappie en mammie goed..)

Ook met de dingen die in huis gebeuren, mijn vriend doet onwijs veel thuis en zijn broertje... geen flikker... kan er zo NIET tegen... Nu zijn ze het huis thuis aan het schilderen van binnen enzo( precies in de week dat mijn vriend vrij had genomen door te veel over uren gewerkt ) en dus alle meubels moesten eruit en er weer in, alle spullen weer op zijn plek, schilderen etc. Die dag dat het eruit moest.. was het leuke broertje naar zijn vriendin... die hij best vaak ziet in de week en nog geen 5 min van hem weg woont... dus mocht mijn vriend alles naar buiten tillen, en helpen met schilderen etc. toen de dag erna, dan denk je dus dan zijn broertje alles maar naar binnen moet doen en moet helpen.. maar nee natuurlijk niet... dan mocht mijn vriend ook nog doen, want zijn leuke broertje had training en daarna even omkleden thuis en op naar zijn vriendin... ik heb gewoon zijn werk staan doen... omdat ik naar mijn vriend kwam zijden die ouders leuk: Handig kan je ook even helpen...( in mij rokje.. ) nou heb ik er niks tegen om even te helpen maar gewoon het feit dat dat broertje weer niks deed en ik dus zijn dingen stond te doen :( is toch te gek voor woorden 8)7 ? en dan ook nog is het feit dat mijn vriend echt niet weg had gemogen om naar mij te gaan bijv. terwijl zijn broertje dat wel mag... en mijn vriend vrij heeft genomen om even uit te rusten want hij werkt de laatste tijd erg veel, en dan staat zijn moeder iedere ochtend rond 7 uur naast zijn bed dat hij moet helpen... hou is op... |o

Ook in de week dat zijn ouders op vakantie waren en broertje lief met vriendin met hun mee gingen, bleef ik in hun huis met mijn vriend. MAAR ze hebben een hond.. echt serieus wat een klere beest.. er komt een dag dat ik die toch een schop door 't huis ga geven.. hoef maar op te staan en hij valt me nog net niet aan, mag me vriend niet aan raken of begint al te kefferen, BAH! ( ik hou van dieren maar van dees even niet :+ ) Nou begon mijn vriend er dus over waar ik bij zat over of ze die hond nog mee namen op vakantie want ik moest ook gewoon werken en mijn vriend ook. Maar goed, er kwam weer ruzie! en ik zat er maar beetje bij! en dat hij daar niet over moest beginnen zei zijn ma waar ik bij zat want ik heb daar helemaal niks over te zeggen en mag blij wezen dat ik in dat huis mocht blijven.. dacht echt WTF... Echt SERIEUS... ik woon in een vet mooi huis :o en zij in heel klein huisje en moet ik dan blij zijn... laat me niet lachen.. en dan blijft het belachelijk dat ik niet mee mag bepalen want ik moet ook die hond uitlaten en eten geven!

Ook zit ze altijd mijn vriend de grond in te trappen waar ik bij ben.. of waar mijn moeder bij is.. Zo NIET leuk! je kan toch leuke dingen vertellen... >;)

Echt mijn vriend heeft de laatste dagen/weken zo veel ruzie thuis.. die ouders .. ik snap ze gewoon echt niet... in mijn ogen zijn ze niet helemaal 100 als ik zo kijk hoe ze steeds reageren op dingen. :roll:
Terwijl mijn vriend echt veel doet voor ze... constant weer.. en alles maar moet pikken...
Nu heeft ze vandaag gezegd dat als HIJ niet normaal gaat doen.. hij volgende week uit huis moet... |o

Het liefst is hij morgen uit huis.. :evaw: maar helaas is alles zo lekker duur, en weinig vindbaar qua normale prijzen in de buurt

Ik heb zelf al geen " leuke " familie... ons gezin zelf wel maar niet echt leuke tantes opa en oma etc. dus hoopte op een leuke schoon familie.. wat helaas ook in duigen valt.. :n

ZUCHT!

Moest het even kwijt :+

Houden van jou, met heel mijn hart <3

Storm

Re: Schoonouders.. wat moet ik ermee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:23

HK > LZP

'What if I fall?'
'Oh but my darling, what if you fly?'

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:26

Bagger situatie zeg!

je moet maar zo denken, samen staan jullie sterk.

TK. Friese Merrie V. Ait410 - Haflinger Merrie V. Winser-G (Sport)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:28

Tja zolang je vriend dit toestaat zal er niks veranderen ben ik bang.
Zijn ouders behandelen hem zo omdat hij hen geleerd heeft dat hij het toch wel doet.
You teach people how to treat you

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:29

Ik denk dat jij je teveel aantrekt wat jou niet aangaat. Hoe zijn ouders zijn broertje behandelen is hun zaak, niet de jouwe. Afspraken die ze maken met zijn broertje & jouw vriend over financiële dingen is hun zaak, niet de jouwe. Of ze de hond achterlaten in hun eigen huis als ze op vakantie gaan is hun zaak en niet de jouwe.

Ik zou me als ik jou was gewoon buiten deze familie politiek houden.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:30

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar jij je nou zo druk om maakt wat het broertje betreft?
Broertje-lief werkt weinig, hoeft minder kostgeld te betalen, werkt soms niet.. Ja, en? Waar bemoei je je eigenlijk mee, het is toch niet jouw leven ;)

Je kan het beste je vriend steunen, als hij dat nodig heeft. Laat de familie het zelf maar verder uitzoeken. Als je vriend zo graag uit huis wilt gaan, kan hij bijv. prima anti-kraak huren of een kamer huren. Misschien kan hij met een vriend / paar vrienden een huisje huren.. Mogelijkheden zat, ook voor mensen met niet veel geld.

Trouwens, 40 uur per week werken, 24 jaar zijn, en slechts 100 euro kostgeld hoeven te betalen?? Menigeen zou willen dat dit bij zijn / haar ouders kon.

Bovendien kunnen jouw schoonouders jouw niet verplichten om ergens mee te helpen. Voel je daarvoor vooral niet verantwoordelijk. Als je het niet wilt, doe je het gewoon niet.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:31

Ik herken het een klein beetje. Inderdaad geen leuke situatie. Je hoeft natuurlijk niet meteen naar een huurhuis te kijken, een studentenkamer zou voor hem ook goed zijn, is minder duur en jij hoeft dan nog niet helemaal het huis uit.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 19:34

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat jij je teveel aantrekt wat jou niet aangaat. Hoe zijn ouders zijn broertje behandelen is hun zaak, niet de jouwe. Afspraken die ze maken met zijn broertje & jouw vriend over financiële dingen is hun zaak, niet de jouwe. Of ze de hond achterlaten in hun eigen huis als ze op vakantie gaan is hun zaak en niet de jouwe.

Blijkbaar denk jij net als hun.. want dit vind ik ook belachelijk :\

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:35

zo, alle frustratie eruit? :+
nee even serieus, het lijkt me een vervelende situatie. MAar denk toch dat er weinig meer opties zijn dan of het huis uit of een keer een serieus gesprek te hebben? Succes!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:35

Als ik jou was zou ik er me er idd zoveel mogelijk buiten houden. Dat er voor de hond gezorgd moet worden en dan z'n broertje wordt voorgetrokken is zijn probleem, daar kan jij je over opfokken maar dat heeft geen enkele zin. Hij is degene die die strijd moet aangaan als hij dat wil.
Als jij in zo'n reusachtig huis woont, is het dan geen idee dat hij wat vaker bij jou komt? Dan bied je vervolgens aan tijdens hun vakantie de plantjes 2x per week water te komen geven :Y)

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 19:37

Bellona_K schreef:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar jij je nou zo druk om maakt wat het broertje betreft?
Broertje-lief werkt weinig, hoeft minder kostgeld te betalen, werkt soms niet.. Ja, en? Waar bemoei je je eigenlijk mee, het is toch niet jouw leven ;)

Je kan het beste je vriend steunen, als hij dat nodig heeft. Laat de familie het zelf maar verder uitzoeken. Als je vriend zo graag uit huis wilt gaan, kan hij bijv. prima anti-kraak huren of een kamer huren. Misschien kan hij met een vriend / paar vrienden een huisje huren.. Mogelijkheden zat, ook voor mensen met niet veel geld.

Trouwens, 40 uur per week werken, 24 jaar zijn, en slechts 100 euro kostgeld hoeven te betalen?? Menigeen zou willen dat dit bij zijn / haar ouders kon.

Bovendien kunnen jouw schoonouders jouw niet verplichten om ergens mee te helpen. Voel je daarvoor vooral niet verantwoordelijk. Als je het niet wilt, doe je het gewoon niet.

Het is toch logisch dat ik me er druk om maak.. die ouders doen ontzettend banketstaaf naar mijn vriend en hij moet nog meer doen en betalen ook.. de situatie daar thuis is echt niet leuk en verwachten ze ook nog dat we soms gezellig beneden komen zitten om "gezellig" te praten wat meestal een discussie word omdat die ma hem weer de grond in trapt.. of wat dan ook.. ;( maar mijn vriend doet dat toch omdat het wel zo "netjes" is om ff benee te zitten soms, en ik hielp omdat dat wel zo "netjes" is om te doen..

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 19:39

slotty: ja alle frustraties eruit haha :+ lucht op :P haha en ja ik hou me er daar thuis gewoon buiten! Maar als ik er over praat met mijn vriend... geef ik wel mijn mening want daar vraagt hij dan ook om!
een gesprek aan gaan.. onmogelijk met die ouders, want zij zien hun fout niet in ( is al zo vaak geprobeerd ) en loop uit op ruzie!

jessy: ik woon gewoon nog bij mijn moeder enzo in huis! We zijn al vaker hier maar alsnog.. ik wil ook niet die situatie krijgen dat wij samen moeten gaan wonen omdat hij het huis uit word gezet, daar ben ik echt nog niet klaar voor!
Laatst bijgewerkt door Charissa_N op 14-09-10 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:41

Hmm ik vind dat jij je ook wel een heleboel dingen persoonlijk aantrekt. Je mag wel blij zijn dat je bij hen in huis mag komen als zij op vakantie zijn. Dat heet gastvrijheid. Het kan zo zijn dat jij een groter huis hebt, maar je hoeft daar toch ook niet heen in de vakantie?

Voor de rest ben ik het best wel met Vjestagirl eens. Hoe het broertje behandelt wordt is echt niet jouw zaak. Probeer je vriend te steunen en zo beleefd mogelijk te zijn. Verlaag je niet tot hun niveau.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:41

chaatje16 schreef:
Vjestagirl schreef:

Blijkbaar denk jij net als hun.. want dit vind ik ook belachelijk :\

Het is net zo iets als meer huur betalen dan de buren. Je kunt je er boos om maken, maar het is de beslissing van de huisbaas. Jij hebt er niets mee te maken wat zijn broertje betaald. Je kunt er een mening over hebben, maar als ik hen was dan zou ik me daar ook weinig van aantrekken. Hun huis, hun afspraken kun regels.

Jij kunt vinden dat het broertje te weinig doet, als zij het prima vinden is dat toch hun zaak? Daar heb JIJ toch niets mee te maken?

Het is toch hun huis. Als zij dat dier achter willen laten dan moeten ze dat zelf weten. Eerlijk is eerlijk vind ik dat als je 24 bent en je betaald maar €100 huur all inclusive dat je best eventjes op de hond van je ouders kunt passen als ze op vakantie zijn...

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 19:43

Mloei schreef:
Hmm ik vind dat jij je ook wel een heleboel dingen persoonlijk aantrekt. Je mag wel blij zijn dat je bij hen in huis mag komen als zij op vakantie zijn. Dat heet gastvrijheid. Het kan zo zijn dat jij een groter huis hebt, maar je hoeft daar toch ook niet heen in de vakantie?

Voor de rest ben ik het best wel met Vjestagirl eens. Hoe het broertje behandelt wordt is echt niet jouw zaak. Probeer je vriend te steunen en zo beleefd mogelijk te zijn. Verlaag je niet tot hun niveau.

mijn vriend had ook 10 dagen bij mij in huis gewoond :) mijn moeder betaalde alles met eten enzo en zijn ma zou dat ook doen en ging ineens moeilijk doen dat hij zelf moest betalen.. na discussie heeft ze toch een deel betaal voor het eten..

Ja oke het is ook hun zaak hoe het broertje behandeld word maar even serieus... dit is toch geen eerlijke situatie?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:44

chaatje16 schreef:
Mloei schreef:

mijn vriend had ook 10 dagen bij mij in huis gewoond :) mijn moeder betaalde alles met eten enzo en zijn ma zou dat ook doen en ging ineens moeilijk doen dat hij zelf moest betalen.. na discussie heeft ze toch een deel betaal voor het eten..

Ja oke het is ook hun zaak hoe het broertje behandeld word maar even serieus... dit is toch geen eerlijke situatie?

Nee is het ook niet. maar denk je nou echt dat ze dat gaan veranderen omdat het vriendinnetje van hun zoon het niet met ze eens is.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 19:46

[/quote]

Blijkbaar denk jij net als hun.. want dit vind ik ook belachelijk :\[/quote]

Het is net zo iets als meer huur betalen dan de buren. Je kunt je er boos om maken, maar het is de beslissing van de huisbaas. Jij hebt er niets mee te maken wat zijn broertje betaald. Je kunt er een mening over hebben, maar als ik hen was dan zou ik me daar ook weinig van aantrekken. Hun huis, hun afspraken kun regels.

Jij kunt vinden dat het broertje te weinig doet, als zij het prima vinden is dat toch hun zaak? Daar heb JIJ toch niets mee te maken?

Het is toch hun huis. Als zij dat dier achter willen laten dan moeten ze dat zelf weten. Eerlijk is eerlijk vind ik dat als je 24 bent en je betaald maar €100 huur all inclusive dat je best eventjes op de hond van je ouders kunt passen als ze op vakantie zijn...[/quote]

Tuurlijk is het hun zaak! Maar dit is toch niet eerlijk... ik vind het echt zo rot voor mijn vriend, die zit echt in een poedersuiker situatie en werkt zich uit zijn naad.. nou ik betaal helemaal niks thuis om te wonen voor kostgeld.. ik vind dat mijn ouders kinderen wilden dus zei maar voor mij moeten zorgen qua huis tot ik het zelf kan betalen en uit huis kan, zo zou ik het later in ieder geval wel regelen met mijn kind.. want IK wou een kind !

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:46

Sja het leven is oneerlijk... bij mijn ex ging het in mindere mate ook zo, voor zijn zusje werd veel betaald, voor hem bijna niets... Ik heb het er met hem over gehad en hij zei altijd dat hij het er met z'n ouders over ging hebben, maar dat gebeurde vervolgens niet... ik kon daar slecht tegen, vond het niet eerlijk etc, maarja ik ben niet degene die verantwoordelijk is voor zo'n situatie...

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 19:47

Klopt doen ze ook niet maar ik kan gewoon niet snappen dat ze zo onredelijk zijn... waarom ze dat niet zelf inzien en eerlijk verdelen..

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:47

Nee het is inderdaad geen eerlijke situatie, maar ik denk dat je nu zo gefrustreerd bent, dat alles wat je schoonouders doen niet goed is. En dat snap ik ook wel, maar of dat helemaal realistisch is dat is dus maar de vraag.

Ik zou inderdaad proberen te praten met je schoonouders. Werkt dit niet dan zou ik proberen zo beleefd mogelijk te blijven en er zo min mogelijk te komen.

Je hoeft nu natuurlijk ook niet direct het huis uit. Je vriend is 24 en zou er zelf ook voor kunnen kiezen om het huis uit te gaan als dit genoodzaakt is. Dan hoef jij er nog niet bij in te wonen :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:48

Geloof me, je kunt je over de dingen die zijn ouders anders doen dan de jouwe of jij gewend bent compleet opvreten. Maar doe het niet, spui af en toe even je frustratie bij een goede vriendin of bokt ofzo en laat het daarbij :) En onthou: 'Zijn ouders en hoe ze met hem omgaan is zaak van je vriend'. Ook al zou je af en toe willen. Het heeft geen zin om er tegenin te gaan en bij wijze van voor je vriend op te komen door tegen zijn ouders in te gaan. Zijn ouders zullen er echt niet meer door veranderen en je zet je vriend alleen maar in een moeilijek positie. Het zijn en blijven zijn ouders ;)

Hoe moeilijk ook, laat het langs je heen gaan. Ga af en toe voor de lieve vrede even bij ze beneden zitten. En als ze opmerkingen tegen je vriend is hijzelf toch echt degene die ze daarop zou moeten wijzen. In ieder geval niet jij (hoezeer je ook zou willen). Zoals je al hebt gemerkt, tegenin gaan loopt ook alleen maar uit op ruzie..

Ik blog :D KLIK!

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 19:49

Ik ben gewoon beleefd! heb er nog nooit wat van gezegd alleen het er met mijn vriend over gehad.
Ook ga ik niet met die ouders praten, want dat hoor ik niet te doen!

Ja hij is al even op zoek, maar het is natuurlijk een hoop geld in de maand..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:49

chaatje16 schreef:
Tuurlijk is het hun zaak! Maar dit is toch niet eerlijk... ik vind het echt zo rot voor mijn vriend, die zit echt in een poedersuiker situatie en werkt zich uit zijn naad.. nou ik betaal helemaal niks thuis om te wonen voor kostgeld.. ik vind dat mijn ouders kinderen wilden dus zei maar voor mij moeten zorgen qua huis tot ik het zelf kan betalen en uit huis kan, zo zou ik het later in ieder geval wel regelen met mijn kind.. want IK wou een kind !

Eerlijk? Als mijn kinderen zo tegen me zouden praten dan zou ik ze het huis uit trappen, als je het allemaal zo goed weet ga je het zelf maar doen. Tuurlijk wilden zijn ouders kinderen, maar hadden ze verwacht dat ze met 20 toch wel weg zouden zijn. Ik ben ook op mijn 19de het huis uit gegaan, er gaan zat mensen met 17 al het huis uit en betalen alles zelf náást een studie, dus je maakt mij niet wijs dat er nergens een huisje is wat jouw vriend kan betalen. Ik vind het echt super ondankbaar om te zeggen 'zij wilden een kind'. Echt, bah.

Daarbij kan jij niet in de portomonee van een ander kijken, voor hetzelfde geld zitten zijn ouders hardstikke krap en hebben ze dat geld gewoon nodig.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:51

Ik snap jou redenatie wel van zij wouden een kind, maar helemaal realistisch is het inderdaad niet. Zoals Vjestagirl al zegt weet je niet de financiën van iemand anders. Mijn ouders kunnen prima voor mij zorgen, maar ik heb altijdg gezegd dat als ze het financieel niet redden ik zeker bij zou springen. Jou vriend moet nog erg weinig betalen wat betreft kost en inwoning. Natuurlijk is het niet eerlijk dat zijn broertje minder betaalt, maar nogmaals; dat is hun zaak!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:52

Jeetje meid jij maakt je drukt om dingen waar je je helemaal niet druk om moet maken.

Dat hij meer kostgeld betaald is normaal hij verdiend meer dus betaal je meer dat is in bijna elk gezin zo.
Over het broertje heb je niks maar dan ook niks mee te maken dat is het broertje zijn leven en de ouders beslissen over hem.
Dat je vriend op de hond moet passen van zijn ouders als deze op vakantie is vind ook meer dan normaal. ik paste op 20 dieren toen mijn ouders op vakantie waren.
Daarbij je vriend hoeft niet mee te schilderen hij heeft het gewoon uit zichzelf gedaan en anders had hij NEE kunnen zeggen.

Verder denk ik dat je je er niet teveel mee moet bemoeien want daar word de gezelligheid niet beter op. lijd jullie eigen leven en kijk niet zo naar anderen !