Hoe kaartjes concert kopen via marktplaats?

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SLover

Hoe kaartjes concert kopen via marktplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 17:33

Hallo allemaal,
Ik wil misschien kaartjes voor een concert kopen via marktplaats. Waar moet ik op letten als ik de advertentie bekijk?
Hoe weet ik zeker dat ik de goede kaartjes heb? Ervaringen?
Groetjes Merel

Only if we dig do we get deeper.
Only if we think do we figure thing out.
Nothing ever came of any dreamer
who didn't live it out.

So live it out

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:35

Geen ervaring mee,
Maar vind zo iets toch wel riskant.

Ik denk dat je beter gewoon bij een officieel bedrijf je kaartje kunt kopen, misschien iets duurder. Maar als je daar staat en je hebt een nep kaartje is het helemaal zonde geld!

Koos PaardLoos.

Daisies

Re: Hoe kaartjes concert kopen via marktplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:36

Zowiezo zorgen dat je ze ophaalt en vragen waar ze gekocht zijn(betaalbewijs)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:48

ik zou het niet doen. ik zelf heb wel eens treinkaartjes via marktplaats gekocht en op laten sturen maar die waren 12,50. een concertkaartje zou ik daar persoonlijk niet kopen.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:59

niet doen, vaak zijn die kaartjes niet geldig. ik heb zelfs al een keer meegemaakt dat ze op de foto de datum verandert hadden en toen een kaartje gestuurd hebben met een datum die allang geweest was,,, en naar je centen kon je fluiten..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:02

Wat een onzin. Ik heb er naar beide kanten ervaring mee, als koper en als verkoper. Altijd goed gegaan.

Bij een officieel verkooppunt kopen is niet mogelijk als het concert al is uitverkocht. En er zijn altijd mensen die uiteindelijk toch niet kunnen of willen gaan, en dan hun kaartje op Marktplaats zetten. Mooi toch wanneer je elkaar zo kunt helpen?

Ik hoef er niet op te verdienen als ik een kaartje te koop heb en bied dus mijn kaartje aan tegen de kosten die ik er zelf aan heb gehad. Ik ga daarom zelf ook niet in op verkopers die er meer dan de verkoopprijs voor vragen, vind ik nergens voor nodig. Uit mailcontact kun je ook vaak al opmaken of een en ander betrouwbaar is. Ik koop ze dan ook alleen van particulieren, niet van doorverkooppunten die alleen maar winst willen maken.

De afhandeling gaat bij mij net als bij ander spul dat ik via internet koop en verkoop, dus eerst betalen en dan opsturen. Of 'live' afspreken en eerlijk oversteken. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat er anders is aan concertkaartjes via internet (ver)kopen, vergeleken met andere spullen (ver)kopen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:15

Heb je gelijk in, Risico is net zo groot Karin!

Ik heb van de week ook 2 kaartjes verkocht van Guns 'n Roses. Voor de prijs verkocht wat ik er voor betaald heb en zelf nieuwe kunnen komen (zitplaatsen ipv staanplaatsen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:17

Gewoon afhalen en ter plekke betalen, geen probleem.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:45

Karin schreef:
De afhandeling gaat bij mij net als bij ander spul dat ik via internet koop en verkoop, dus eerst betalen en dan opsturen. Of 'live' afspreken en eerlijk oversteken. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat er anders is aan concertkaartjes via internet (ver)kopen, vergeleken met andere spullen (ver)kopen.

Tegenwoordig krijg je heel veel kaarten als PDF bestand, die kun je dus naar 10 verschillende mensen sturen, 10 keer geld vangen en vervolgens staan 10 mensen met hetzelfde kaartje die dus keihard geweigerd worden.

Ik zal concertkaartjes ook niet zo snel via marktplaats kopen, ook niet via die opkoopfabrieken trouwens, regelmatig worden zulke kaarten ongeldig verklaard (denk aan Rammstein en Lowlands..)

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:55

Er word geadviseerd om geen kaarten te kopen via marktplaats aangezien er 9 van de 10 kaarten vals zijn. en jij dus niet binnen komt bij concert etc. :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:14

Al een hoop kaartjes via marktplaats gekocht, voor ruim de helft minder, en altijd gewoon prima gezeten hoor :D !

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:48

Ik doe het zeer regelmatig en slechts 1 keer slechte ervaring mee.
Altijd bij koper thuis ophalen (en niet even ergens anders afspreken zoals ik dus 1 keer gedaan heb), dan komt het wel goed.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:26

_Lauwtje_ schreef:
Tegenwoordig krijg je heel veel kaarten als PDF bestand, die kun je dus naar 10 verschillende mensen sturen, 10 keer geld vangen en vervolgens staan 10 mensen met hetzelfde kaartje die dus keihard geweigerd worden.

Dat is voor mij ook de reden om zelf als het mogelijk is echte kaartjes (dus via de post toegestuurd) te kopen, zodat ik ze evt. weer kan verkopen als ik zelf uiteindelijk toch niet ga.

PDF-tickets zijn idd eindeloos door te verkopen. Die verkoop ik zelf niet (jammer maar helaas dan als ik niet kan) en ik koop ze ook niet van een ander.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:29

BE_GENTLE schreef:
Er word geadviseerd om geen kaarten te kopen via marktplaats aangezien er 9 van de 10 kaarten vals zijn. en jij dus niet binnen komt bij concert etc. :)

Dat geldt voor opkopers/wederverkopers als in het rijtje dat hier genoemd wordt: http://www.013.nl/tickets

Niet voor Pietje of Marietje die twee kaartjes voor eigen gebruik heeft aangeschaft maar door vakantie of ziekte uiteindelijk toch niet kan.

.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:31

Wij hebben voor een muse concert kaartjes gekocht via internet.
We hebben alle gegevens gekregen van die persoon en we zouden ons geld terug krijgen mochten we niet binnen komen.
Verder alles bijhouden qua gegevens zodat je wat hebt als het inderdaad niet werkt/lukt.

En mailen en bellen met de persoon. Daaruit kan je ook redelijk opmaken of iemand er tijd insteekt, of dat het nep is.

Succes!

Distance separates only the bodies, not the minds. - Desiderius Erasmus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:36

Regelmatig gedaan! :j Altijd goed gegaan! Zorgde wel dat ik het volledig adres had en ook even gechecked of dit klopte.
Paar keer een Pinkpop-kaartje en ook voor andere concerten eens een kaartje gekocht. Voor de normale prijs trouwens! Ik weiger om er veel meer voor te betalen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie