Vriend zegt altijd 'weet nog niet' of 'misschien'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:25

ILOVE_TARA schreef:
Nog even ter info: mijn vriend en ik wonen op 3 kwartier afstand van elkaar. We zien elkaar dus als we geluk hebben één keer doordeweeks en in het weekend slapen we vrijwel altijd bij elkaar. Doordat we elkaar zo 'weinig' zien vind ik het dus leuk om af te spreken met hem en het lijkt me dat hij dat ook leuk vind. Maar als hij met z'n 'weet niet' aankomt, dan denk ik soms dus dat hij er geen zin in heeft.. Terwijl we elkaar al niet veel zien. Als ik naar hem ga wil ik dus wel weten waar ik aan toe ben, want het is 3 kwartier rijden en ik moet ook rekening houden met m'n paardje en school.

Voor mij en mijn vriend geldt hetzelfde, al wonen wij een half uur van elkaar vandaan. We zien elkaar ook ongeveer in die frequentie.

Geen afspraak willen vastleggen betekent niet per definitie 'ik heb geen zin om JOU te zien'. Dat kan ook heel goed betekenen dat je zin hebt om andere dingen te doen of om helemaal niemand te zien. ;)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:27

Alatariel schreef:
Mannending of niet, ik kan hier zooooo niet tegen, de desinteresse blah. Nee en dan idd op het laatste moment wel willen afspreken. Ja ik ga het sufferdje zitten lezen totdat hij belt, sms't of wat ook.
Als er weer eens een x een vent in mn leven komt, niet zo 1

Ik snap niet goed waarom mensen 'gaan zitten wachten' tot de ander contact opneemt. Je hebt toch je eigen dingen, je eigen leven?

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:27

Ja, mannending :Y)
Vriend van mijn vriendin dramt vreselijk, zegt altijd vooruit dan maar of misschien en jaaa het is goed met jou :')

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:33

Als ik aan mijn vriend vraag of hij straks mee gaat naar mijn paard,
zecht hij altijd ''kijk wel'' :+ .

Dan weet ik dat hij gewoon geen zin heeft om mee te gaan.

Voor de rest doet hij dat trouwens nooit, en ik vind het ook niet vervelend gewoon zijn manier om te zeggen dat hij daar eigenlijk geen zin in heeft.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:34

ooooh zo herkenbaar!!!

Alatariel
Berichten: 310
Geregistreerd: 16-10-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:47

[/quote]
Ik snap niet goed waarom mensen 'gaan zitten wachten' tot de ander contact opneemt. Je hebt toch je eigen dingen, je eigen leven?[/quote]

Dat bedoel ik dus, maar als het mij dan niet uitkwam omdat ik niet ging zitten wachtten dan was het ook wat. en daar heb ik echt no way, geen zin meer in.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:50

"mannending" of niet, ik vind zulk gedrag verschrikkelijk. Wat is dat voor onzin, dat je 'nog niet weet of je wat anders hebt'? Als je samen een avond prikt om wat te doen (of om gewoon samen te zijn) dan heeft hij toch bij deze iets vaststaan? Je spreekt in een relatie toch niet alleen maar af als je niks beters te doen hebt?

En juist als je met je man weet wanneer je afspreekt, dan weet je zelf toch ook welke dagen je allemaal nog vrij hebt om andere dingen te doen?

Dan heb ik het natuurlijk niet over stellen die elkaar elke dag zien, maar als je, als ik, een relatie hebt waarin je elkaar 1x door de weeks en vaak in het weekend ziet dan is het wel een must om te plannen. Zeker met oog op ons beider drukke sociale levens. Ik vind het van weinig intresse in elkaar getuigen als je er zo weinig belang aan hecht om elkaar te zien dat je daar geen afspraken over wil maken. Nee, ik zou geen relatie willen met een 'ik weet het nog niet' man, dat moge duidelijk zijn :D.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:02

grassie schreef:
Je spreekt in een relatie toch niet alleen maar af als je niks beters te doen hebt?

Lijkt me niet. Maar om van de ander te verwachten dat-ie met je afspreekt 'want hij heeft niets anders in z'n agenda staan dus kan hij best met mij afspreken' komt toch op hetzelfde neer?

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:57

aaaargh, ja!! herkenbaar!! frustraties!!

dat is ook HET antwoord wat mijn vriend als ik hem iets vraag waarbij ie iets moet plannen voor over meer dan 2 dagen.
(morgen of overmorgen gaat nog wel, maar daarna is het antwoord altijd "ja uh dat weet ik nog niet hoor" )

HEEL frustrerend want hij kan wel feestjes/festivals al maanden van te voren plannen.
maar mee naar een verjaardagsfeestje met mij? "dat weet ik nog niet" of: "dan zou ik in mn agenda moeten kijken" (die ie nooit mee heeft, sterker nog, hij heeft niet eens een agenda).
het argument: "als je niets kan bedenken wat je die dag/avond al hebt, dan kunnen we toch afspreken?" werkt ook niet, want de helft van zn afspraken vergeet ie (omdat ie geen agenda heeft) en dat bedenkt ie zich dan bijv een dag van te voren weer. dat hij zegt dat ie nog niets heeft wil dus meestal zeggen: hij heeft wel wat maar is het vergeten.
en dus zegt ie voor alle dagen dat ie niets kan bedenken maar : "ik weet nog niet hoor, moet ik nog even aankijken"

ik heb het inmiddels maar opgegeven. ik heb een poging gedaan, maar dit krijg ik er niet uit. hoe vervelend het ook is.
nadeel is ook dat hij mij pas heel kort van te voren vraagt of ik bijv kerst bij hem kom vieren, of mee ga uiteten voor zn vaders verjaardag.
tja, mijn werk moet ik minimaal 1 maand van te voren regelen, anders word ik gewoon ingepland.

wij zien elkaar trouwens wel gewoon elke week 1 a 2 keer, dat gaat ook prima. begin van de week kijken we gewoon wanneer we allebei tijd hebben en dan spreken we af. maar bij ons ligt het probleem echt bij van die dingen die je over langere tijd moet afspreken.
bijv het verjaardagsfeestje van oma of kerstmis of het 50jarig jubileum van huppeldepup.
dat soort dingen zijn dus blijkbaar erg moeilijk om te plannen

LF_xx_D

Berichten: 1902
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Vriend zegt altijd 'weet nog niet' of 'misschien'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:53

aaah zo herkenbaar!
bij mij is het wel echt een beetje een probleem geworden, met intatief nemen enzo. :)

hopelijk gaat het snel beter bij jullie!
PBen mag als je wilt. ;)

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 03:38

Karin schreef:
Lijkt me niet. Maar om van de ander te verwachten dat-ie met je afspreekt 'want hij heeft niets anders in z'n agenda staan dus kan hij best met mij afspreken' komt toch op hetzelfde neer?


Hmm, daar moest ik even over na denken :D. Wellicht! Maar ik vind de strekking van dit alles een beetje vreemd. Want als je allebei niks in je agenda hebt staan en je hebt zin (!!) om samen af te spreken, dan is dat toch prima?

Of gaat het jou puur om het feit dat je als dame in kwestie niet kan verwachten dat je vriend al zijn vrije avonden bij jou is? Want daar ben ik het uiteraard mee eens.

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Vriend zegt altijd 'weet nog niet' of 'misschien'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 04:23

Mijn vriend heeft dat gelukkig niet. Heb ik hem grotendeels moeten bijleren hoor :+ .

Eerst ging het zo van:

Vriend: Ik wil graag dat het avondeten warm is als ik thuiskom hoor.
Ik:Hoelaat ben je dan ongeveer thuis?
Vriend: Weet ik niet.

Nu zegt hij gelukkig tijden en houd hij zich eraan :+ ;)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Vriend zegt altijd 'weet nog niet' of 'misschien'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 05:48

Dat doet een vriend van mij ook, eerst een uitnodiging op tafel leggen, vervolgens zeggen ja moet even kijken, of we zien wel, dat soort dingen. Heb nu zo iets van jongen, als jij wilt dat ik meega dan hoor ik het wel.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:14

grassie schreef:
Hmm, daar moest ik even over na denken :D. Wellicht! Maar ik vind de strekking van dit alles een beetje vreemd. Want als je allebei niks in je agenda hebt staan en je hebt zin (!!) om samen af te spreken, dan is dat toch prima?

Of gaat het jou puur om het feit dat je als dame in kwestie niet kan verwachten dat je vriend al zijn vrije avonden bij jou is? Want daar ben ik het uiteraard mee eens.

Dat eerste: klopt. Helemaal mee eens. Maar er zijn ook mensen die soms zin hebben om een avondje alleen door te brengen, met hun eigen dingen. ;)

Als je allebei zin hebt om af te spreken, dan is daar idd niets mis mee om dat ook daadwerkelijk te doen. Maar als je allebei niets in je agenda hebt staan en een van twee (of allebei) wil een avondje eigen dingen doen (lees: geen agendageplande dingen), dan zou dat in een goede relatie IMO ook mogelijk moeten zijn.

Wat het tweede betreft: dat geldt IMO niet alleen voor dames, maar ook andersom. ;)

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Vriend zegt altijd 'weet nog niet' of 'misschien'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:20

Mijn ex en ik woonde 15 minuten fietsen bij elkaar vandaan. En op een gegeven moment ging hij dat ook zeggen. Dan vroeg ik of hij zin had om langs te komen en dan was het moeah... zie wel. Of ik heb al wat anders. Terwijl ik dan wist dat hij alleen maar ging zitten gamen, wat hij ook deed als ik er niet was. Naar mijn mening geen legitieme rede.
Uiteindleijk is het dus ook uit gegaan omdat hij met een heleboel opgekorpte gevoelens zat waar hij het nooit over wou hebben, omdat hij altijd aan het gamen was...

tjah... Nu heb ik een onwijs leuke vriend die wat jaartjes ouder is dan mij (is beter voor mij, hij begrijpt me) en we hebben in januari al weer een jaar 'verkering' (vind dat zo'n stom woord :+)

dus ach... het kan iets zijn, het kan niet zijn, ook ik zou proberen te kijken wat er aande hand is door middel van met hem te praten...

SadyLady

Berichten: 655
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:23

ILOVE_TARA schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat dit een typisch mannending is. Iemand ervaring mee? :)


Hhahaha nee hoor geen typisch mannending! Ik heb er zelf ook altijd last van :P
Ik hou er gewoon niet van om dingen (ver) van te voren af te spreken, ik moet vrijheid hebben in deze economie waar alles altijd maar vastgelegd moet worden!
(oke daarom heb ik ook geen vriend, kan het (nog) niet opbrengen om me met alles te moeten verantwoorden :o )

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:27

Als mijn vriend zo zou reageren dan zou'k gewoon wat anders gaan doen. Graag of niet hoor. :+ Wil je wat gaan doen? "weet nog niet" "prima, laat maar :j dan plan ik wat anders".


En een half uur op voorhand sms'en of ik hem kan ophalen (en dan heb ik het niet over noodgevallen maar over een "ik heb zin om wat te gaan doen dus jij mag nu opdraven" dan bleef ie lekker staan of iig wachten. Kga me niet haasten omdat meneer het te moeilijk vind me tijdig wat te laten weten. :+

Je weet niet wat je wil eten? Is goed, dan maak ik wat wat IK lekker vind, of je eet of niet is dan verder jouw zaak. :D Of gewoon "Prima dan eten we straks wel" werkt meestal ook goed om kerel lief zo ver te krijgen dat ie een keer gaat beslissen. :+

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Vriend zegt altijd 'weet nog niet' of 'misschien'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:32

Ik ken dit niet, dus het lijkt mij geen "typisch" mannending. Die van mij wilt juist altijd afspreken en dat ik bij hem kom slapen en dan ben ik altijd degene die zegt, moet ik even kijken, of misschien wel. ( In dit geval gaat het over bij hem slapen! Ik slaap daar nooit fijn in zijn éénpersoonbedje waar het altijd lawaaierig is. Dan slaap ik liever thuis alleen in mijn king size bed op zolder waar het altijd rustig is! :o)

Puera

Berichten: 8086
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:35

Herkenbaar... mijn ex had ook van die uitspraken. Als ik 'm vroeg of hij een bepaald ding (kledingstuk/film/...) leuk vond, kreeg ik altijd een aarzelende 'jawel' als antwoord. Daar werd ik heel erg onzeker van.

Maar het toppunt was dat ik een hele belangrijke afspraak wilde plannen en meneer niet zeker wist of ie moest werken... terwijl z'n rooster voor die week nog niet eens bekend was. 8)7

Met mijn huidige partner heb ik daar geen 'last' van... we zijn vaak samen maar gaan ook gerust apart van elkaar weg. :j

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:58

Wat besluiteloosheid betreft: als er eentje besluiteloos is, dan kan het idd wel prettig zijn als de ander de knoop doorhakt. :j

Fristi_

Berichten: 1069
Geregistreerd: 17-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:03

Ik zeg zelf ook altijd, weet ik niet..

Ik weet dan ook ECHT gewoon niet wat ik erop moet zeggen.
Ik ben dan ook zeer irritant voor sommige mensen.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Vriend zegt altijd 'weet nog niet' of 'misschien'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:06

Mannen zijn geen vooruitplanners.. die zien alles op de dag zelf wel.... heb nog nooit een vriend gehad die alles vooruit pland ;)

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:07

Maak je geen zorgen, is echt een kerelding :+

Gesprek op zondag

Vriend: wanneer zie ik jou weer?
Ik: euwm, donderdag? Hoef vrijdag niet naar school, dan blijf ik slapen.
Vriend: oke, dan kunnen we wel naar de film'
Ik: ja goed, hoe laat zal ik naar je toekomen dan?
Vriend: dat zien we nog wel, daar bellen we nog even over

}:0 :Y)

Meestal krijg ik de definitieve planning de avond ervoor of op de dag zelf :P
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 15-09-10 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:09

die van mij zegt 'ja, kan wel' da's eigenlijk hetzelfde
volgens mij is het bij sommige mannen een verkapte nee
en bij anderen is het idd dat ze niet vooruit willen plannen
ik ben zelf ook zo, ik zie wel wat er morgen komt
dus al dat geregel en gezeur hoeft voor mij niet, slaat alle spontaniteit dood

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Vriend zegt altijd 'weet nog niet' of 'misschien'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:11

Zolang je vriend niet ineens is omgeslagen van de ene kant naar 'weet nog niet' of 'misschien' hoef je je denk ik geen zorgen te maken.
Wat je natuurlijk wel kan doen, is zeggen dat jij dit een vervelende gewoonte vind en of je vriend voortaan misschien iets duidelijker kan zijn. Natuurlijk zal het niet in één dag beter zijn, maar dan weet hij i.i.g. dat jij er mee zit!