wat is nou ''houden van''?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

wat is nou ''houden van''?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 08:24

weet niet of het hier goed staat anders sorry moodjes!! :o

naja de titel zecht het al denk ik wat is nou houden van?
voorbeeld:
ik hou van jou zecht een kindje van 7 tegen een jongen van 8
ik hou van jou zecht een meisie van 15 tegen een jongen van 17

ik had dus een gesprek met me nieuwe vriend voor dat het wat was tussen ons wat is nou houden van iemand? hoe leg je dat uit aan iemand?

hoop dat julie het snappen!

ik lees meer mee dan dat ik post!


HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Re: wat is nou ''houden van''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:30

er is een verschil tussen houden van en verliefd zijn!
En je zeGt dan vaak ik hou van je maar je kan op verschillende manieren van iemand houden. Ik hou van mijn man, maar ook van mijn ouders en mijn zusje. Van mijn beste vriendin, allemaal een andere manier van houden van.

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com

Junip

Berichten: 5507
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:31

Hangt inderdaad van je leeftijd af.
Als je jong bent denk je dat je van alles en iedereen houdt.
Ik weet nu dat er maar een paar mensen zijn van wie ik echt hou, en dat voel je...

Sorry I can't today...
My sister's friends mother's grandpa's brother's grandson's uncles's fish died..
And yes it was tragic!


Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 08:32

dat topic is al heel oud en niks meer geplaatst

ik lees meer mee dan dat ik post!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: wat is nou ''houden van''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:38

Voor mij is houden van het gevoel dat je de hele wereld samen aan kunt. Dat je elkaar intens mist als je niet bij elkaar bent. Dat je elkaars goede en minder goede kanten kunt accepteren. Maar bovenal, dat je gelukkig bent met die ene speciale persoon in je leven! :+:

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 08:42

ik dacht tot gister dat ik van iemand hield maar nu merk ik dat ik helemaal niet van die gene heb gehouden dat is toch best k*t om te horen hihi :o naja ik ben er in iedergeval achter dat ik nu heel veel van me nieuwe vriend houd terwijl ik hem nog maar een weekje kan <3 ik ben blij als ikbij hem ben vind het super als ie smsd wacht op een smsje van hem en kan niet wachten om zelf te smse ik heb echt het gevoel dat ik niemand anders nodig heb op familie en hem na! ik dactwel dat da thouden van is hihi

ik lees meer mee dan dat ik post!

Anoniem

Re: wat is nou ''houden van''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:02

Ik denk dat je verliefd bent ;)

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 09:03

en is dat niet het zelfde dan?
dat vind ik dan hoor!(15)

ik lees meer mee dan dat ik post!

Anoniem

Re: wat is nou ''houden van''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:04

Nee dat is niet hetzelfde. Maar dat zul je zelf nog wel ondervinden, komt vanzelf. Alles op z'n tijd :)
Geniet maar lekker van het verliefd zijn!

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:05

bonbon15 schreef:
en is dat niet het zelfde dan?
dat vind ik dan hoor!(15)

Houden van en verliefd zijn is zeker niet hetzelfde. :n
Ik denk dat je pas na een tijdje van iemand kunt houden, dat kan niet na een week. Verliefd zijn kan bij wijze van binnen een seconde. :+ (denk ik)

There is no elevator to succes. Take the stairs.

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re: wat is nou ''houden van''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:11

je hebt idd veel verschil van houden van... ik houd van mn moeder en rest van famillie, ik houd van mn goede vriendinnetjes en tja dat een totaal andere manier van houden van.

Je kunt zelfs van iets anders houden van mensen! ik houd van mn dieren, ik houd van muziek en dansen.. wederom op totaal andere manieren.

Echter wat is echt houden van (relatiegericht) ik heb vaker gedacht van iemand te houden, of deze zelfde vraag gesteld.. echter ik kan het niet omschrijven waneer het nu echt is...ik weet echter wel dat ik van 1 partner echt echt echt ziels veel gehouden heb... vanaf toen wist ik zonder twijfel dit is echt houden van. Het is dan ook de enige persoon waar ik tegen gezegt heb dat ik van hem hield... en ik meende het oprecht. t kwam er gewoon zomaar uit. De keren ervoor waarvan ik dacht is dit houden van.. tja nee dus :D althans relatiegericht dan he ;)

en idd is er een heel groot verschil in verliefd zijn en houden van, verlieft kan idd zoals al gezegt word soms al binnen 1 wisseling van een blik zijn

sorry voor de spelfouten heb dyslectie...


True love is like good music, it can't be discribed in words, just have to experience it by yourself


Zoekt omg landgraaf vz/bijrijdpaardje, veulen ook welkom.

Tieneke

Berichten: 21664
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:17

Liedje schreef:
bonbon15 schreef:
en is dat niet het zelfde dan?
dat vind ik dan hoor!(15)

Houden van en verliefd zijn is zeker niet hetzelfde. :n
Ik denk dat je pas na een tijdje van iemand kunt houden, dat kan niet na een week. Verliefd zijn kan bij wijze van binnen een seconde. :+ (denk ik)


Ik denk dat dat maar aan de situatie ligt. Ik ben nu 22 en heb sinds bijna een week een relatie met de jongen waar ik het gevoel van 'de ware' bij heb, wat ik bij geen enkele andere jongen eerder had. Natuurlijk, als je iemand een week kent, lijkt het me ook sterk dat je kan spreken van 'ik hou van je', maar deze persoon ken ik al heel erg lang en ik weet voor wat hij staat, hoe hij in elkaar steekt, wat voor hem belangrijk is in het leven... Zo een diepe waardering van hem als persoon... is dat ook niet ergens houden van? Denk niet dat je daar echt een "tijd van als koppel samen zijn" kan opkleven...

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 09:21

Liedje schreef:
bonbon15 schreef:
en is dat niet het zelfde dan?
dat vind ik dan hoor!(15)

Houden van en verliefd zijn is zeker niet hetzelfde. :n
Ik denk dat je pas na een tijdje van iemand kunt houden, dat kan niet na een week. Verliefd zijn kan bij wijze van binnen een seconde. :+ (denk ik)

\
dat was bij mij dus het geval hihi

ik lees meer mee dan dat ik post!

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:22

Tieneke schreef:
Ik denk dat dat maar aan de situatie ligt. Ik ben nu 22 en heb sinds bijna een week een relatie met de jongen waar ik het gevoel van 'de ware' bij heb, wat ik bij geen enkele andere jongen eerder had. Natuurlijk, als je iemand een week kent, lijkt het me ook sterk dat je kan spreken van 'ik hou van je', maar deze persoon ken ik al heel erg lang en ik weet voor wat hij staat, hoe hij in elkaar steekt, wat voor hem belangrijk is in het leven... Zo een diepe waardering van hem als persoon... is dat ook niet ergens houden van? Denk niet dat je daar echt een "tijd van als koppel samen zijn" kan opkleven...

Maar dan ken je die persoon al heel erg lang en kun je dus spreken van 'houden van'. Ik bedoel dat ik denk dat je niet van 'houden van' kunt spreken bij iemand die je net ontmoet hebt. :)

There is no elevator to succes. Take the stairs.

Tieneke

Berichten: 21664
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: wat is nou ''houden van''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:36

Ja, inderdaad Liedje. Pas als je iemand z'n kanten kent, maar dan ook de negatieve en je hebt daar vrede mee, kan je dat pas zeggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:44

Houden van is voor mij een heel breed begrip; Ik houd heel erg veel van mijn vader, ook hou ik heel erg veel van mijn 2 beste vriendinnen. Maar dit is beide al een andere manier van houden van. Ik houd heel erg van mijn sport, van muziek, dat is ook weer iets anders.

Maar ik denk houden van als in liefde, dat je elkaar gewoon accepteert en van elkaar houdt gewoon zoals je bent, dat je elkaar aanvult en 100% jezelf kan zijn bij die ander. Dat die ander je aanvult en gelukkiger maakt.. zoiets. :)

TinkerTreas

Berichten: 3629
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:05

Bij mij ging de verliefdheid vroeger na een paar maandjes over, en dan dacht ik: wat was er nou zo leuk aan hem? :D
Toen ik mijn man leerde kennen kreeg ik dat gevoel niet na een paar maanden. De echte verliefdheid is weg, maar ik ben nog steeds hartstikke gek op hem en ik zou ook echt niet zonder hem verder willen. Hoe snel je van iemand kunt houden is heel verschillend denk ik, bij mijn man voelde ik vanaf he begin dat het goed zat en het echte houden van was er ook vrij snel, na een paar maanden al denk ik.
Maar je hebt verschillende manieren van houden van, ik hou ook van mijn ouders maar wel op een andere manier als van mijn man. En ik hou ook van mijn dieren, maar dat is ook weer een heel andere manier van houden van.
Ik denk dat het een lastig begrip is om uit te leggen.

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: wat is nou ''houden van''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:18

Ik denk dat houden van voor iedere persoon een andere betekenis heeft. Voor mij is het voornamelijk bij een persoon willen zijn. Bij mijn vriend is het voor mij dat ik mijn leven met hem wil delen, dat ik bij hem wil zijn en we geen verwachtingen van elkaar hebben, we elkaar nemen zoals we beide zijn. :)

Equidea

Berichten: 6347
Geregistreerd: 10-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:27

Voor mij is houden van dat ik tevreden ben met mijn relatie, geen grote onvervulde behoeften heb en dat we elkaar begrijpen, samen kunnen lachen/boos zijn/bitchen etc.
Dat gevoel van 'yay wat ben ik zo blij met jou' is er echt niet constant, maar de momenten dat het er is zijn dan ook wel heel speciaal.

Simpel, ik ben tevreden. :D

Geld verdienen door emails te lezen, geen snel-rijk-work-wondermiddel, wel verslavend en een leuk zakcentje :') >> klik hier

Ingmar_

Berichten: 6248
Geregistreerd: 16-09-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: wat is nou ''houden van''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:10

Houden van en verliefd-zijn zijn twee totaal verschillende dingen. :)

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:11

Mmm dat is lastig en voor iedereen persoonlijk denk ik.
Wij doen graag dingen samen maar dan ook echt "alles"..
Tuurlijk heeft hij een hobby en ik ook...maar daarnaast doen we eigenlijk alles samen, we genieten daar ook van.
Maar ook de taken verdelen thuis, we dragen allebei ons steentje bij in het huishouden bijvoorbeeld.
Er is bij ons geen traditionele rolverdeling...althans ik werk minder vanwege mijn gezondheid maar niet omdat het zo "hoort"...(volgens sommigen).
Maar houden van is ook dat je tevreden bent in je relatie, elkaar in de waarden laat en elkaar vrij laat in de zin van een hobby o.i.d.
Maar ook interesse tonen in elkaar, met alkaar praten en bij elkaar terecht kunnen, op de eerste plaats staan...graag bij elkaar willen zijn...
Het is eigenlijk een hele grote vriendschap en dan net een beetje meer...kan het niet goed uitleggen...
Het is eigenlijk lastig uit te leggen het is een gevoel en een gevoel is zo moeilijk te omschrijven.
Houden van is eigenlijk zoveel en houd zo veel meer in dan wat ik nu opschrijf.

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: wat is nou ''houden van''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:21

Houden van kan je naar mijn inziens ook niet onder woorden brengen. Dat moet je voelen. :j

Mloei

Berichten: 1774
Geregistreerd: 18-05-07

Re: wat is nou ''houden van''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:35

Houden van is voor mij niet meer zonder die persoon kunnen. Warmte door je lijf voelen stromen. Tintelingen als je elkaar aanraakt. Weten dat hij/zij alles voor je is. Elkaars positieve en negatieve kanten kennen en accepteren. Alles over willen hebben voor deze persoon en elkaar gelukkig willen maken.

BE_GENTLE
Berichten: 2905
Geregistreerd: 10-09-06

Re: wat is nou ''houden van''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:02

ZOEKFUNCTIE gebruiken " zucht "


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Buxy, Eve_16, fotolijstje, ManonGrr, mmajar, N_B_N, pinto_1, rider, Roosch, Selina, SemrushBot, spookyskippy, Swift, Ubermetrics, xSagan en 168 bezoekers