En dan word je uit huis gezet.

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Ingmar_

En dan word je uit huis gezet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 23:15

Dit is een ander soort topic dan de meeste bokkers van mij gewend zijn en in eerste instantie wilde ik alleen Muriëlle [Muurp] hierover bellen, maar ik MOET het gewoon kwijt en het maakt me niet uit of jullie willen reageren of niet. Ik moet het gewoon kwijt, want anders schiet het voor mij ook niet op namelijk.

Vanochtend ging ik voor mijn doen vroeg uit bed, omdat ik naar Horse Event zou gaan. Ik ging rond acht uur uit bed om te gaan douchen en mezelf helemaal klaar te maken voor de lange dag. Mijn vader was net in de badkamer, dus ik ben maar weer terug op bed gaan liggen om te wachten tot hij klaar was daar. Ik ben wat gaan bokken, hyven, msn'en. Gewoon, rustig en ontspannen wakker worden. Mijn vader was klaar en zei dat ik aan de beurt was. Ter verduidelijking: mijn ouders en broertje gaan elke zondagochtend [en -middag] naar de kerk in Vlissingen en mijn vader is al heel zijn leven bang dat-ie te laat in de kerk aan gaat komen en is altijd helemaal gestresst en niet te genieten op zondagochtend. Ik was nog even bezig op m'n laptop en ik vergat een beetje de tijd, dus oké..in plaats van kwart over acht ging ik pas om vijf over half negen douchen. In mijn ogen geen probleem, want mijn moeder is nog steeds een beetje ziek en ging niet mee naar de kerk en mijn broertje heeft ook maar heel weinig tijd nodig. De kerk begint om half tien [vreselijke tijd, daargelaten], dus tijd zat nog. Ik nam toen ik klaar was in de badkamer alle spullen mee naar mijn kamer, zodat ik mijn broertje niet meer hoefde te storen of dat ik 'm op moest jagen omdat ik iets over negen opgehaald zou worden door een paar bokkers. Allemaal keurig overdacht en in mijn gedachten eigenlijk ook wel heel logisch, want zo ontzie ik mijn vader gewoon het meest, omdat het anders gewoon niet werkt.

Mijn vader en ik zijn een goede combinatie geweest. Dit is hetzelfde als bij mijn moeder en mijn oudere broer. Mijn moeder kan beter met mij praten en mijn vader beter met mijn broer. Mijn broertje heeft met allebei geen problemen geloof ik. Ik kan gewoon niet goed met mijn vader praten en ik denk ook niet dat dit heel veel beter gaat worden, omdat we zoveel op elkaar lijken [wat ik dus gewoon echt echt echt niet leuk vind, omdat ik zijn hele doen en laten helemaal niets vind]. Ik kwam na het douchen, aankleden, haar doen, schoenen aan beneden en ik pakte een kom om de yoghurt in te doen, zodat ik een soort van ontbijt kon nuttigen. Ik ben 's ochtends sowieso niet de snelste, de bijdehandste, het snelst van begrip en het meerst helder, dus ik doe alles rustig aan. Ik vind het gewoon heerlijk wakker worden zo. Mijn vader begon bijna direct over het feit dat ik twintig minuten later ging douchen dan dat hij graag wilde. Zijn schema klopt niet meer en hij raakt in de stress. Uit ervaring weet ik dat het toch wel goed komt [zoals ik dus al eerder typete]. Ik weet dat wij erg snel ruzie krijgen door een verkeerde toon, verkeerd tijdstip en gewoon de snelle miscommunicatie en ik zei dus eigenlijk direct dat ik "hier" geen zin in had, omdat ik WEET waar het dan op uitloopt. Een huilende moeder die tussenbeide komt en een vreselijke doodse sfeer voor een week. Mijn vader werd hier enorm boos om, omdat hij me zogenaamd niet ergens op aan mag spreken en dat ik niet zo'n toon aan moet slaan. Vervolgens zei hij dat ik op kon rotten en niet meer terug hoefde te komen. Ik weet niet meer precies wat er allemaal is gezegd vanochtend, ik weet alleen dat ook ik een paar dingen beter niet had kunnen zeggen.

Mijn moeder werd uiteraard wakker met haar nog wat zieke lijf en zei tegen m'n vader dat-ie op moest houden met die dingen zeggen. Ik had het inmiddels zo hoog zitten dat ik m'n spullen in ben gaan pakken [zoveel is dat niet meer, omdat het meeste toch al in Utrecht is] en zei dat ik zo wel naar de trein naar Utrecht zou gaan en dat ik niet meer terug kom ook. Ik had inmiddels al een halve zenuwinzinking, maar boos was ik niet echt. Ik was [en ben het trouwens nog steeds] ontredderd en overdonderd. Ik probeerde de situatie juist een soort van te redden, omdat ik gewoon weet waar zulke conflicten toe leiden. Ik heb ook en paar keer gezegd dat ik dacht dat het beter ging tussen ons sinds ik op mezelf woon, maar dat snapte hij niet, wilde hij niet snappen, of whatever het ook moge wezen. Hij zei dat ik me daar dus blijkbaar flink in heb vergist. Zo. Boem. Dankje.

Ik heb wat spullen voor Horse Event gepakt, in m'n tas gestopt en ben zonder iets te zeggen naar buiten gegaan, om daar op de bokkers te wachten tot ze me op kwamen halen. Ik ben naar de overkant van de straat gelopen en ben daar, met mijn rug naar het huis toe, staan wachten. Mijn vader kwam boos naar buiten, is zonder iets tegen mij te zeggen naar de auto gelopen [goh] en is weg gereden. Ik heb geen seconde meer naar het huis gekeken en heb me enorm in moeten houden om niet enorm te staan huillen buiten, omdat ik niet precies wist hoe laat ik opgehaald zou worden. Ik heb me redelijk goed kunnen houden in de auto en ik heb uiteindelijk een enorm gezellige dag gehad die zich voornamelijk bij de Bokt-Lounge heeft afgespeeld. Ik heb aan één bokker die na mij opgehaald zou worden verteld waarom ik geen eten of iets bij had, verder aan helemaal niemand en ik heb gelukkig van alles gekregen [thanks Lisanne! :* ].

Ik kreeg in de auto terug naar huis een sms van mijn vader dat-ie het uit wilde praten en ik had eerder al een sms van m'n moeder gehad dat ik wel gewoon terug naar huis moest komen. Ik heb die van m'n vader genegeerd, mede omdat ik niet wist hoe laat ik thuis zou zijn vanavond. Ik kwam thuis en we hebben het een soort van uitgepraat. Op de één of andere manier kunnen wij gewoon niet met elkaar praten, ook niet met mijn moeder erbij. Hij zei dat-ie niet had moeten zeggen dat ik niet meer thuis hoef te komen [waar ik nu dus in bed lig te typen], maar dit kan hij zo vaak zeggen als hij wil, zo hard menen als hij wil, maar dit doet onze "relatie" niet ten goede. Dit vergeet ik dus nooit meer. Ik denk zelf dat ik het beste gewoon een poos niet naar huis kom in de weekenden [wat sowieso lastig wordt, omdat ik in Utrecht ga werken vanaf achttien september], omdat ik serieus het gevoel had dat het beter ging tussen ons, omdat er meer afstand tussen zat.

Ik ben NIET van plan om naar een psycholoog of whatever dan ook te gaan en ook niet samen met mijn vader. Ik ga geen hulp zoeken en ik schrijf dit, omdat ik het gewoon van me af moet schrijven. Reacties zijn best welkom, maar zorg asjeblieft wel dat je het hele verhaal [waar ook echt nog wel iets aan zal ontbreken, omdat het zoveel was] hebt gelezen, dat maakt het allemaal een stukje makkelijker voor mij.

Sowieso erg bedankt voor het lezen, want dit lucht echt wel op!

Ingmar

Escha

Re: En dan word je uit huis gezet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:21

Bah wat naar zeg :(:) Heel veel sterkte de komende tijd
m'n pb-box staat open voor je!

You are the only one I love and you got ripped out of my life...

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:26

ik vind het een verstandige beslissing dat je het even laat bezinken en afkoelen door n tijdje niet meer te komen.
    aan de andere kant kan de spanning dan ook groter worden omdat je elkaar 'ontloopt'.
    wat je ook beslist, succes ermee

*overgestapt naar bitloos rijden*

---I’d rather die than go to heaven(William Murderface, Dethklok)---

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:27

Lang verhaal maar ik denk dat het idd goed is om een tijdje wat minder thuis te komen. Ik heb ook een tijdje regelmatig aanvaringen met m'n ouders en zusje gehad en dat 100x ging beter toen ik op kamers ging (2 dagen per week thuis ging gelukkig goed).
    Hulp zoeken lijkt me onzin, jullie vliegen elkaar niet direct aan en proberen iig een soort van te praten met elkaar :)
    Voor nu sterkte en morgenochtend ziet het er vast alweer zonniger uit, slaap lekker alvast!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:33

Ik vind het toch super dat jullie toch nog proberen te praten met elkaar. Eerste wat in mij opkwam was ook, afstand nemen, dat je weinig tijd gaat hebben zal misschien de 'relatie' met je ouders (vader iig) misschien wel ten goede komen.

:(:) :(:) Sterkte en succes iig Iggy

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:39

helaas heb ik dit dus zo ongeveer hetzelfde met mijn moeder, gister is het dus compleet uit de hand gelopen weer. Enh heb ik dus ook echt keihard op een veldje ergens zitten janken. ik wens je sterkte

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:43

Jij hebt helemaal geen psycholoog nodig Ingmar. Niet om met je vader te praten. Soms wil het gewoon niet. Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn moeder. Na ruim 25 jaar heb ik mij erbij neergelegd dat ik niet met haar kan communiceren. Dat was (en is) moeilijk maar het is niet anders. Het lukt gewoon écht niet. Er is geen communicatie. Dat vind ik heel naar. Maar het is echt niet anders. We hebben het allebei geprobeerd. En het lukt NIET.

En natuurlijk is het rot, want hij is wel je vader. Maar je verhaal is heel nuchter, ik denk dat jij er als je straks eenmaal in Utrecht bent prima bovenop zult komen. Heel veel sterkte in ieder geval, hopelijk heeft het je opgelucht om het van je af te schrijven.

Kickin' my can all over the place
    Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
    Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:47

bah wat naar voor je :(:)
    Goed dat je het geheel kan overzien en weet dat de afstand jullie relatie goed zal doen. Ik denk dat menig bokker je kan vertellen dat de band met ouder(s) is verbeterd nadat ze uit huis zijn gegaan.
    Mijn moeder en ik zijn ook water en vuur maar ik ben haar zeker gaan waarderen nadat ik het huis uit was en kan nu goed met haar overweg (tot op vakantie dan vechten we elkaar de tent uit haha).

Ik vindt het wel een goede stap van je vader dat hij je smste maar ik snap helemaal dat hij hiermee iets stuk heeft gemaakt en dat hij je heel veel pijn heeft gedaan. In ruzies ben je nu eenmaal niet altijd redelijk maar als volwasssen vent moet je toch weten wat je zegt en hoor je niet je dochter zo de straat op te zetten.
    Wat ik al zei; knap van je dat je het kan overzien en dat je besluit om even afstand te nemen. Groot gelijk, zal jullie zeker goed doen.

Sterkte daarmee!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:48

Als de reden is dat jullie zoveel op elkaar lijken, dan klopt er iets niet...... Is je dat niet wijs gemaakt als excuus voor dit botsen ? Je zou elkaar dan juist ook beter begrijpen en beter kunnen relativeren. Dus er is iets anders aan de hand, zelf een idee waar de schoen wringt ?

Ik vind dat je het goed en netjes aanpakt en iig wel pogingen onderneemt. Afstand nemen werkt ook maar daarvan gaat het niet weg. Ik denk dat je zelf intelligent genoeg bent om te kijken waar de schoen nu echt wringt als jij daar zin in hebt. Daar heb je vast geen hulp voor nodig. Sterkte....kan me de teleurstelling en verdriet erg goed voorstellen.

Voor handgemaakte schilderijen klik hier http://vanityx-shop.fineartprint.de/.....Ik werk ook in opdracht
    ................Neem me niet te letterlijk, in letters kun je je namelijk niet altijd even duidelijk uitdrukken...............

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:57

Allereerst wil ik je veel sterkte wensen :(:)

Je verhaal is voor mij redelijk herkenbaar, ik heb ook weleens naar mijn hoofd geslingerd dat ik mijn spullen maar moest pakken (toen ik nog thuis woonde).. En voor de buitenwereld lijkt het niet zo veel voor te stellen ('joh, iedereen heeft toch weleens ruzie met zn ouders?', hoorde ik vaak), maar van binnen voelde ik me echt diep ongelukkig. Dat je ouders, de mensen die er onvoorwaardelijk voor je zouden moeten zijn, zeggen dat je bij hun niet meer welkom bij bent; ik ging er gedeeltelijk aan kapot.

Ik begrijp een beetje hoe je je moet voelen. En je lijkt mij zeker niet het persoon dat een psycholoog nodig heeft, maar juist een slim en verstandig iemand. Studeer je in Utrecht, of ben je alleen daar naar toe verhuist voor werk? Hoe dan ook, het is prettig om het 'Utrecht-alternatief' te hebben. Je hoeft niet meer thuis te zijn bij je ouders, je kan altijd naar Utrecht toe. Je hebt nu zelf die keuze.

Ik woon nu in Goes (Zeeland), sinds een paar maanden op mezelf, en ik moet zeggen dat ik me sinds ik op mezelf woon niet meer zo heel ongelukkig heb gevoelt als toen ik thuis woonde :) En ergens voelt het heel dubbel, want ik wilde niet weg, ik wilde dat het goed zou gaan tussen mij en mijn ouders. Alleen werd dat op den duur niet meer realistisch. Juist door nu die afstand te hebben genomen, denk (en hoop) ik dat dit de band tussen mij en mijn ouders versterkt. Mijn ouders wonen 12 kilometer van mijn kamer in Goes af, en bijna niemand snapt dat ik op kamers ben gaan wonen. Veel mensen snappen het ook niet, als je thuissituatie niet chill is.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 00:08

nou mn moeder en ik lijken erg veel op elkaar en dat botst als geen anders, ik ben heel vrij in mn gedrag oftewel zo weinig mogelijk belemmeringen en mn moeder kan dat niet heb het idee dat ze in mij dingen ziet van zichzelf die ze anders zou willen. Herkenbaar zodiacje

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 00:10

dat begrijp ik dus maar al te goed, bellona

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 00:14

vind het heel vervelend hoor dat dit dan zo loopt en kan me er iets bij voorstellen (ja ik heb ook ouders) maar...... je bent zelf ook niet erg handig bezig... uitspraken als "hier heb ik geen zin in" die zijn dodelijk... nooit zeggen ook al denk je het nog zo hard... en vervolgens zeg je zelf ik ga weg en kom niet terug en daarna neem je het je ouders kwalijk???

hoe had dit gesprek gelopen als je niet "ik heb hier geen zin in" had gezegt maar "sorry pap, ik was even met iets bezig etc etc" t blijft en is het huis van je ouders.... en je zal je aan hun regels moeten houden... als ik zeg dat ik daar geen zin in heb slaan ze me t huis door man... beetje respect naar je ouders... hoe moeilijk dat ook is...

Stapper-de-Stap, we zijn die peesblessure kwijt???!!! :D

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 00:21

Ik herken je verhaal hélemaal.
    Ik heb zelf ongeevr zo'n zelfde relatie met mijn vader gehad, toen ik nog thuis woonde. Vanaf dat ik op mijzelf ging, ging het beter totdat hij vreemdging, maar dat terzijde...

Dit zijn geen dingen om meteen maar mee naar een psycholoog te stappen. Dit moet je eerst zelf een plekje kunnen geven.
    Goed dat je met die bokker er over hebt kunnen praten en helemaal top dat je het hier neerzet. Dat toont al karakter.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat de band met je moeder hierdoor niet verslechterd.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 00:26

sorry hoor maar door het huis geslagen worden is ook niet normaal, logisch dat je dan wel repect krijgt. maar of dat de goede vorm van respect is....

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 00:29

Lees ik daarover heen oid?
    Ik zie nergens staan dat ze anders door het huis geslagen wordt

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 03:09

Dat heb ik ook nergens gezien?!

Ik hoop dat het als je in utrecht zit een beetje beter word :) EN mijn PB box staat natuurlijk altijd open. Net als msn :=

Bellatrix
    Correspondent Shadowhunter
    Always & Forever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 04:45

Pfff, wat een verhaal zeg! En mijn band met mijn vader is ook nog niet zoals ik het wil, ook weinig échte communicatie.

Maar je moet doen waar jíj je goed bij voelt. :(:)

Ik wil nog wel even zeggen dat ik het erg leuk vond om je te meeten op HE gisteren. :*

Fotoshoot boeken? http://www.marliestrapfotografie.weebly.com
    Op zoek naar een fijne trainer omgeving Ede? Marlies Maathuis kan je helpen!
    http://www.mmhorsetraining.nl --> Zadelmak maken, western en dressuurles, coaching en meer!

Cayenne
    Vlinderlicht en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 06:29

Heel vervelende situatie, maar wel typisch een waarbij beide "partijen" schuld hebben.
    Je schrijft dat je geen hulp wilt aannemen van psychologen etc. Waarom niet? Het is geen schande hoor. Soms kunnen ze wel degelijk goed helpen bij dit soort situaties, al is het alleen maar een mediator. Nu zeg ik niet dat jullie dat nodig hebben (vooral omdat ik denk dat ook van jouw kant het een en ander niet goed gaat), maar toch vind ik de reacties in dit topic hierover wat vreemd.

Verder zou ik willen zeggen: ja, je vader heeft zo te lezen (en dit verhaal is natuurlijk maar van 1 kant) absoluut niet handig gereageerd, maar het is nou eenmaal zijn huis en dus heb je zijn regels te respecteren. Reacties als "hier heb ik geen zin in" en je vader (die heel netjes de eerste stap zet door het uit te willen praten) te negeren... Tja, verre van handig natuurlijk, zeker wanneer je weet dat je vader al niet zo stressbestendig is. Ik zou er persoonlijk ook niet blij van worden.

Ik zou zeggen: bekijk het ook eens van de andere kant.
    Ik snap dat het moeilijk is, maar waar 2 kijven hebben er 2 schuld, en dat lijkt me in dit geval zeker van toepassing :)

*\o/* Het kweekseizoen van 2021! Volg jij weer mee? *\o/*
    "Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 06:39

Ik denk dat je het een beetje moet af laten koelen en het daarna opnieuw moet overdenken, want het lijkt nu in je hoofd erger dan het is. Hij heeft een fout gemaakt door te zeggen dat je niet meer terug hoefde te komen. So what? Jij haakte daar op in door fel terug te reagerendat je dat 'advies' aan zou nemen.

Beide partijen zitten hier fout.

Ik ken overigens jouw situatie wel, ik lijk ook óntzettend op mijn vader wat ik liever eigenlijk niet wil. Alleen bij mij zijn de situaties nog weleens erger uit de hand gelopen.

Tip: Ga een keer een góéd gesprek met hem aan, heeft bij ons tijdelijk geholpen. En tijdelijk is altijd beter dan nooit.
    Wat bij ons het verschil maakte, is toen ik uit huis ging, toen zagen we elkaar niet meer elke dag, nieteens meer elke week, maar toen kon het een beetje bedaren. Ik begrijp dat je studeert of een huisje/kamer hebt in Utrecht? Misschien is het handig om daar gewoon even een tijdje te gaan zitten, zonder ruzies of wijsvingertjes naar elkaar toe, maar gewoon om allebei jullie 'zonden' eens te overdenken.

@ Perrokai: Nee hoor, dat hoeft echt niet. Wat als het gemeenschappelijke ding nou koppigheid is? Geloof mij, dan gaan er gerust máánden voorbij zonder een woord tegen elkaar te zeggen hoor.. Dus elkaar beter begrijpen en kunnen relativeren? Nee, niet altijd! :)

♥ Rewrite the Stars ♥

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:03

:(:) Ing, wat ben je een topper, door dit hier de plaatsen.
    Hoe voel je je vandaag? Na een nachtje te hebben geslapen?

Wel enorm vervelend, en zo herkenbaar...
    Maar het is (dit is hoe ik het lees) zijn probleem dat hij dan zoveel 'stress' voelt. Als ie rustig blijft, is er niks aan de hand.
    Stress neemt je gevoelens over, maakt je gek in je hoofd, kort om: zonde van je tijd.

Ik hoop dat je vader dit binnenkort inziet, of toegeeft. Want stress is niet goed voor een mens.
    Hoe denken je broers er over?

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 07:28

Cayenne schreef:
    Heel vervelende situatie, maar wel typisch een waarbij beide "partijen" schuld hebben.
    Je schrijft dat je geen hulp wilt aannemen van psychologen etc. Waarom niet? Het is geen schande hoor. Soms kunnen ze wel degelijk goed helpen bij dit soort situaties, al is het alleen maar een mediator. Nu zeg ik niet dat jullie dat nodig hebben (vooral omdat ik denk dat ook van jouw kant het een en ander niet goed gaat), maar toch vind ik de reacties in dit topic hierover wat vreemd.

Verder zou ik willen zeggen: ja, je vader heeft zo te lezen (en dit verhaal is natuurlijk maar van 1 kant) absoluut niet handig gereageerd, maar het is nou eenmaal zijn huis en dus heb je zijn regels te respecteren. Reacties als "hier heb ik geen zin in" en je vader (die heel netjes de eerste stap zet door het uit te willen praten) te negeren... Tja, verre van handig natuurlijk, zeker wanneer je weet dat je vader al niet zo stressbestendig is. Ik zou er persoonlijk ook niet blij van worden.

Ik zou zeggen: bekijk het ook eens van de andere kant.
    Ik snap dat het moeilijk is, maar waar 2 kijven hebben er 2 schuld, en dat lijkt me in dit geval zeker van toepassing :)

Ik wil geen hulp van een psycholoog oid, omdat ik het eerst zelf wil proberen. Ik vraag sowieso niet snel hulp, omdat ik van mezelf weet dat ik het zelf kan en omdat ik weet dat het toch niets uitmaakt, omdat mijn vader en ik elkaar niet begrijpen en omdat we gewoon met elkaar botsen. Ik weet ook dat ik niet handig heb gereageerd, maar om mijn vader een fijne zondag te geven probeerde ik te zeggen dat ik er geen zin in had, omdat ik wéét dat het toch fout gaat lopen. ik ging naar Horse Event en ook ik wilde een gezellige dag hebben. Sja..het was een foute woordkeuze, maar bij mijn vader dringt het gewoon niet door als je niet duidelijk bent.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 07:30

EngeltjeS schreef:
    :(:) Ing, wat ben je een topper, door dit hier de plaatsen.
    Hoe voel je je vandaag? Na een nachtje te hebben geslapen?

Wel enorm vervelend, en zo herkenbaar...
    Maar het is (dit is hoe ik het lees) zijn probleem dat hij dan zoveel 'stress' voelt. Als ie rustig blijft, is er niks aan de hand.
    Stress neemt je gevoelens over, maakt je gek in je hoofd, kort om: zonde van je tijd.

Ik hoop dat je vader dit binnenkort inziet, of toegeeft. Want stress is niet goed voor een mens.
    Hoe denken je broers er over?

Ik heb niet zo lang geslapen, dus ik ga eerst even rustig wakker worden :) Ik heb geen idee hoe zij hier over denken. Mijn broertje zit nu in de bus naar Berlijn en m'n broer heb ik het hele weekend nog niet gezien.

Oh, ik zag nog de vraag of ik in Utrecht studeer of werk. Ik studeer daar en ik begin daar ook met werken :)

Ayasha
    Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:33

Is het niet eenvoudiger voor jou en je vader als jij op een zondagmorgen gewoon "sorry papa ik zal er aan denken in het vervolg, kan ik ergens mee helpen?" zegt wanneer hij stress heeft? IPV er tegen in te gaan?

Door te zeggen dat jij er geen zin ni hebt geef je nl juist aan dat je niet met hem wil praten en ook niet naar hem wil luisteren. Kan me voorstellen dat iemand die toch al gestressed is daar aanstoot aan neemt.

Hij heeft zijn fout toegegeven aan jou, wanneer geef jij jouw fout nu toe aan hem?
    Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-09-10 07:38, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:35

Ach, volgens mij heb je prima inzicht in wat er gaande is. En tja soms gaan de dingen nu eenmaal zo, tis niet anders.. Een tijdje niet thuis komen is toch prima? Je leven zal toch steeds meer verschuiven naar je nieuwe woonplaats. Meestal gaat het veel beter als je wat meer uit elkaars vaarwater bent.

fotoshoot van mijn knappe ventje !!

[ITP] hop hop hop quarter in galop, dankzij emdr!