net doen of ze je niet zien/niet gedag zeggen

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

dodo1971

net doen of ze je niet zien/niet gedag zeggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 20:29

Wat me de laatste tijd nou zo enorm stoort.....

Ik woon in een relatief klein gehucht, "ons kent ons" zeg maar. Je komt dus regelmatig een bekende tegen en dan is het volgens mij toch een kleine moeite om even gedag te zeggen?

Nu heb ik de laatste week echt wel 4 keer meegemaakt dat ik een bekende tegenkwam (en dan écht wel iemand waar je zo af en toe een babbeltje mee maakt, op het schoolplein o.i.d.) die dan gewoon doodleuk zijn of haar hoofd wegdraait. Niet uit kwaaiigheid hoor, maar ze doen dan gewoon net of ze je niet zien... geen zin om dag te zeggen of... zeg het maar, ik weet het niet!

Ik erger me daar dus dood aan en heb de neiging om dan ook maar "toevallig" een andere kant op te kijken en niets meer te zeggen, maar dat is dus mijn eer te na. Immers, als iedereen zo denkt en doet wordt het helemaal zo'n onaardige boel, toch?

www.dodoruitersport.com
De voordeligste keus in kwaliteit!

Word ook Facebook-vriend van Dodo Ruitersport voor leuke social media aanbiedingen!http://www.facebook.com/#!/pages/Dodo-Ruitersport/233541976678388

Menino

Re: net doen of ze je niet zien/niet gedag zeggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:41

denk dat die mensen gewoon een beetje verlegen zijn oid...
Heb ik ook wel eens :') Bedoel er verder niets kwaads mee iig... Zou me er neit al te druk om maken

laurenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:44

jaa precies dat heb ik ook denken mensen dat ik arrogant ben maar ben gewoon verlegen..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:46

Ik heb wel eens dat ik mensen gewoon recht aan kijk en vervolgens doorloop. mensen denken dan wel eens dat ik het expres doe wat echt niet zo is. maar dan ben ik echt in gedachten en dan dringt het niet tot me door dat er een bekende langs komt. ook al zeggen ze zelf gedag, na een paar meter dringt het dan door dat het een bekende is.

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:47

Doe dat ook wel eens, maar dat is ook uit onzekerheid. Zo van: ik ken hem wel, maar weet hij wel wie ik ben?

If it's not an Icelandic, it's just a horse

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:48

Lekker de eer aan jezelf houden en gedag blijven zeggen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:48

Mensen hebben het soms druk, zijn in gedachten verzonken etc. Dus waarom van het negatieve uitgaan en meteen denken dat ze je expres negeren?
Misschien zegt dit wel meer over jou dan over hen?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:50

ik heb heel vaak als ik langs een paar mensen moet lopen dat ik even m'n mobiel uit m'n zak pak en net doe of k een smsje stuur (en dus naar m'n mobiel kijk in plaats van naar de mensen) :o
en ik ben écht niet arrogant, verwaand of wat dan ook.
maar dan weet ik me gewoon even geen houding te geven en dan ben ik bang dat ik mensen te kort of te lang aankijk, dus dan maar niet :o
vooral als je een lang stuk loopt en ze je dus al van ver af zien aankomen.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:54

Valt mij ook vaak op.

Gister was echt het toppunt. Ik fietste met een vriendin en die zei gewoon heel aardig 'hoi' tegen een paar, en toen was het; 'wat nou hoi?!' :?

Nou dan niet..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:55

misschien zien ze je echt niet? :=
Ik kan iemand recht aankijken zonder die persoon te zien omdat ik dusdanig in gedachten verzonken ben dat ik wel zie dat er iemand voor me loopt/staat maar dat het niet doordringt wie het is. :+

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:58

Ik herken altijd heel laat gezichten vooral tijdens het fietsen.

Misschien zagen ze jou ook niet. Maar als het meerder keren gebeurt met dezelfde personen zou ik het ook wel vreemd vinden.

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:58

Ik ben heel vaak de andere persoon in dit verhaal.
Als ik bezig ben met bijv. boodschappen doen, of shoppen ofzo, dan ben ik daarmee bezig. En dan zie ik echt niemand! Ook als ik door het dorp loop dan hoor ik regelmatig achteraf van "Ik zwaaide nog maar je negeerde me!" Maar ik zie die mensen dan echt niet!

Woon trouwens ook in een "ons kent ons" dorpje. ;)

Don't regret anything that ever made you smile.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:00

Ik had afgelopen zaterdag zoiets.
Een buurvrouw van een heel eind verder op de dijk was tijdens de straatkerstviering lekker popiejopie en gezellig met ons aan het kletsen geweest.
Kwamen we haar gisteren tegen, zij draaide haar hoofd weg en wij toch gedag zeggen.
Nou, haar 'dag' moest vanuit haar tenen komen, geloof ik. :D
Ach, het is weer bijna kerst!

Vooruit is niet altijd rechtdoor

dodo1971

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 21:00

Pasamba schreef:
Valt mij ook vaak op.

Gister was echt het toppunt. Ik fietste met een vriendin en die zei gewoon heel aardig 'hoi' tegen een paar, en toen was het; 'wat nou hoi?!' :?

Nou dan niet..

Dat is inderdaad wel heel erg!

www.dodoruitersport.com

Word ook Facebook-vriend van Dodo Ruitersport voor leuke social media aanbiedingen!http://www.facebook.com/#!/pages/Dodo-Ruitersport/233541976678388

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:02

ppfff gebeurt mij zo vaak.
Ik ben altijd druk tussen de oortjes, nare gewoonte.
Soms hoor ik ineens heel hard hooooiiiii, kijk ik om.........zeg hoooiii terug met brede grijns maar.......... :? wie was dat nou??
Bij mij is het zo erg dat ik mijn buren niet eens herken als ik op mijn werk ben :o
Ik kan zo een heel gesprek met iemand hebben en de volgende keer dat ik die persoon zie kan ik hem niet meer thuis brengen :o Dat is zeker ook niet persoonlijk bedoeld maar word soms wel persoonlijk opgevat helaas

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:04

heb het ook met klanten. alleen hele goeie klanten zeg ik gedag. anders blijf ik maar hoi roepen. daarbij is t vaak dat mensen mij groeten op de fiets en ik ze niet zie omdat ik helemaal in gedachten ben. groet ik daarintegen n keer iemand zien ze mij niet :P

Jusi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:05

Het kan best dat mensen je echt niet zien hoor, ik kan mensen ook recht aankijken en gewoon met m'n gedachten totaal ergens anders zijn waardoor ik ze echt niet zie. Dan zeggen ze later dat ze me zagen, en dan weet ik daar echt niets meer van ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:05

Tieme schreef:
Ik heb wel eens dat ik mensen gewoon recht aan kijk en vervolgens doorloop. mensen denken dan wel eens dat ik het expres doe wat echt niet zo is. maar dan ben ik echt in gedachten en dan dringt het niet tot me door dat er een bekende langs komt. ook al zeggen ze zelf gedag, na een paar meter dringt het dan door dat het een bekende is.

Ja ik ook! Ben zo zelfs al een straal langs mijn eigen vriend af gelopen :o

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

dodo1971

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 21:12

Jusi schreef:
Het kan best dat mensen je echt niet zien hoor, ik kan mensen ook recht aankijken en gewoon met m'n gedachten totaal ergens anders zijn waardoor ik ze echt niet zie. Dan zeggen ze later dat ze me zagen, en dan weet ik daar echt niets meer van ;)

Oh ja, heel herkenbaar! En dat heb ik natuurlijk ook, afgelopen zaterdag zelfs nog. Ik liep bijna tegen de betreffende persoon aan en had nog niets door. Uiteindelijk natuurlijk gedag gezegd en mijn verontschuldiging aangeboden: "ik was in gedachten verzonken".... hihihi!

www.dodoruitersport.com

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:14

ik woon ook in een dorpje van ons kent ons. en werk daarbij ook nog eens in een winkel in het dorp.
als ik dan naar mn paarden fiets heb ik dus totaal geen zin om tegen iedereen goedendag te zeggen. zo kan ik bijna iedereen wle begroeten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:14

carr_friesje schreef:
ik heb heel vaak als ik langs een paar mensen moet lopen dat ik even m'n mobiel uit m'n zak pak en net doe of k een smsje stuur (en dus naar m'n mobiel kijk in plaats van naar de mensen) :o
maar dan weet ik me gewoon even geen houding te geven en dan ben ik bang dat ik mensen te kort of te lang aankijk, dus dan maar niet :o

Heel herkenbaar :=

Diesel <3

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:16

Ik woon ook in zo'n dorp en ik ben postbode. Maar ik vergeet ook weleens hoi te zeggen of je bent net te laat om te reageren. Of mensen zijn bezig en dan weet ik niet of ze me wel zien. Dan voelt het een beetje gek om hoi te zeggen. Maar als ik ze echt passeer dan groet ik wel altijd.

Nieuw op peaks? Verzilver de code KRIST18HW en we krijgen beide 5 euro tegoed

dodo1971

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 21:17

_Tara_ schreef:
carr_friesje schreef:

Heel herkenbaar :=

Heel eerlijk zeg! En dat is dus wel precies wat ik bedoel: als ze je al van veraf zien aankomen én het is ook nog eens een redelijke bekende...

www.dodoruitersport.com

dodo1971

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 21:18

capopjekop schreef:
Ik woon ook in zo'n dorp en ik ben postbode. Maar ik vergeet ook weleens hoi te zeggen of je bent net te laat om te reageren. Of mensen zijn bezig en dan weet ik niet of ze me wel zien. Dan voelt het een beetje gek om hoi te zeggen. Maar als ik ze echt passeer dan groet ik wel altijd.
Heel goed ;-)

www.dodoruitersport.com

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:22

Ik heb ook niet altijd zin om iedereen gedag te zeggen eigenlijk.
Ik kan dan ook plotseling een hele interessante etalage zien of zo hihi. Of inderdaad mijn mobiel pakken :+

En het is echt niet persoonlijk, gewoon saaiheid van mij :P