Te snel iets kopen

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

C_Star

Te snel iets kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 15:45

Vroeger was het nog erger, maar heb er nog steeds last van.
Dan koop ik iets qua kleren of schoenen bijvoorbeeld.
Een paar dagen later pas ik het en dan vraag ik me af hoe ik dat ooit heb kunnen kopen of ik pas het niet en het hangt een jaar later nog steeds ongebruikt in mijn kast O:)
Hebben hier nog meer mensen last van?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:46

Hier heb ik ook weleens last van ja! :j

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:49

Toch beter de voor- en nadelen afwegen van je koop.

Ik bewaar altijd bonnetjes en als ik bijvoorbeeld kleding heb gekocht en het niet meteen draag, dan leg ik het met kaartje en al in de kast. Krijg ik er binnen een week spijt van? Dan breng ik het gewoon weer terugl, iedereen vergist zich wel eens :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:50

Wat ook goed helpt is laten hangen en na een tijdje (een paar dagen) weer terug gaan..Als je het dan nog steeds echt wilt en nodig denkt te hebben, kun je het kopen en anders niet :) Tip van Kieffer vind ik ook goed, doe ik ook vaak :j
Laatst bijgewerkt door Corelli op 12-09-10 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:50

Ik lijd er ook aan :+

Never let your fear decide your fate
tumblr
youtube

SassieSjaak

Re: Te snel iets kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:55

Helaas IK OOK :o

mama van 2 prachtige jongens

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:56

Ik probeer het te voorkomen. Als ik iets heel erg gaaf vind dan probeer ik het nog minimaal 2 dagen te laten hangen. Als ik het dan nog wil hebben mag ik het kopen

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:26

Ik heb het ook... En dan niet in de vorm van dat ik nog een keuze heb in mijn hoofd, nee, als ik iets zie wat ik leuk vind MOET ik het kopen.

Ik heb er niet echt veel problemen mee, behalve dan de geldproblemen en mijn uitpuilende kast. Ik heb ook nog eens geen goedkope smaak, ook zonde.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:28

Ik ken het, alleen vaak doe ik het de eerste dag al heel enthousiast aan. en trek ik het daarna nooit meer aan...

<3

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:30

Carlienn_ schreef:
Ik ken het, alleen vaak doe ik het de eerste dag al heel enthousiast aan. en trek ik het daarna nooit meer aan...

Dat is bij mij ook zeer bekend. Ik heb echt een oliebol aan kleding gekocht in Amerika, maar als ik er thuis nog een keer naar kijk valt het tegen.

Ook heb ik schoenen laten overschippen vanuit Engeland onder het idee dat maat 41 écht wel zou passen! En ze waren zoo mooi en ook maar €111 euro! (inclusief verzendkosten dus €123) bleken dat ze te klein waren -.-

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:39

Emmaa_ schreef:
Carlienn_ schreef:

Dat is bij mij ook zeer bekend. Ik heb echt een oliebol aan kleding gekocht in Amerika, maar als ik er thuis nog een keer naar kijk valt het tegen.

Ook heb ik schoenen laten overschippen vanuit Engeland onder het idee dat maat 41 écht wel zou passen! En ze waren zoo mooi en ook maar €111 euro! (inclusief verzendkosten dus €123) bleken dat ze te klein waren -.-

Dat laatste is helemaal balen :oo ik wil uggs gaan bestellen, maar ik denk dat ik toch eerst even hier in de buurt ze ga passen dat ik iig de goede maat heb :)

<3

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:44

Gelukkig kan ik ze gewoon terugsturen, maar ik baal er toch best wel van dat ik zulke grote voeten heb en dat ik ook nog eens schoenen uit de UK wil bestellen.

Passen is inderdaad altijd goed :j

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:44

Dat heb ik gewoon te vaak. Dan sta ik in de winkel en dan vind ik het geweldig staan, ik kom thuis, draag het 1x en vind het dan toch niet zo denderend als ik dacht.. Zo zonde altijd!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:46

Zonder geld de stad in gaan en als je de volgende dag of twee dagen laten nog steeds graag het kledingstuk wil, kun je het kopen. Moet het natuurlijk wel binnen je budget vallen.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:52

Ik herken het deels. Ik koop heel snel iets, maar ik draag het ook altijd :) Als ik het toch iets minder leuk vind bij mij thuis dan in de winkel, combineer ik het met iets wat ik wel súper leuk vind :)

❒ Single ❒ Taken ✔ WHO CARES, I’M AWESOME

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:23

Ik herken het dus helemaal niet maar nou ben ik er ook wel 1tje die het zonde vind om onnodig geld uit te geven aan kleding en schoenen.Ik zoek dus doelbewust naar spullen die ik nodig heb,pas het en koop het dan pas.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:09

IK heb het wel is gehad, maar ik was ook serieus blij die dag met mijn aankoop alleen draag ik het bijna nooit uiteindelijk :P

You must be the change you wish to see in the world.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:39

Ik heb vaak al als ik schoenen heb gekocht in de stad dat ik ze 10 minuten later terug wil brengen _O- Ik ben heeeel impulsief en daar lijdt mijn bankrekening helaas onder.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:26

Heel herkenbaar! In de winkel vind ik het mooi en neem ik het mee, vervolgens heb ik het 1 keer aangehad en daarna ligt het maar wat in de kast, want dan vind ik het niet leuk meer. :')

Schoenen is al helemaal een drama, in de winkel pas ik ze altijd, eenmaal thuis gekomen zijn ze te klein.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:11

Nee ik ben juist het tegenovergestelde. Ik kijk eerst altijd verder. Vind ik het dan nog steeds leuk dan ga ik terug, maar meestal is het dan te laat :+

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:31

Nee ik heb daar niet zoveel last van eigenlijk. Ik pas altijd de kleren voordat ik ze koop, en als ik iets bestel bij de H&M dan pas ik het en als het niet past, stuur ik het weer terug.

Misschien verstandig om dan eerst je kleding te passen voordat je het koopt ;)

Even niets..

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:47

Pasamba schreef:
Heel herkenbaar! In de winkel vind ik het mooi en neem ik het mee, vervolgens heb ik het 1 keer aangehad en daarna ligt het maar wat in de kast, want dan vind ik het niet leuk meer. :')

Schoenen is al helemaal een drama, in de winkel pas ik ze altijd, eenmaal thuis gekomen zijn ze te klein.

Dat is ook heel erg bekend bij mij :j Dan pas ik ze alleen zittend en als ze dan maar een klein beetje klemmen is het goed genoeg. Neem ik ze mee naar huis en ga ik erop staan, blijkt dat ik mijn tenen breek als ik erop probeer te lopen. Lekker dan :')

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:15

ja, hier heb ik ook last van :')

durf te vechten voor wat je waard bent.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:18

Ik heb hier ook last van, maar nu probeer ik altijd uit te maken of ik het wel 100 procent leuk vind of niet en als ik nog maar een beetje twijfel dan laat ik het hangen :) werkt goed bij mij :p

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams
Follow my Canadian adventure on : http://elinescanadiandream.reislogger.nl/

Jacky ♥

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:23

Maar als ik alleen dingen koop die ik 100% leuk vind zou ik niet genoeg kleding hebben :) Ik heb altijd wel dingen waarbij ik een twijfelpunt heb, of iets waardoor ik het wat minder leuk vind, maar als ik het dan eenmaal heb gekocht en ik draag het blijkt het mijn favoriete kledingstuk te zijn.

Zoals, ik heb een hele tijd maat 42 in shorts etc gehad. Ik heb toen een broekje gekocht in maat 38. Wel gepast, en het paste gewoon, maar het was niet heel flatteus zeg maar. Nu ben ik wat afgevallen en nu is het mijn favo omdat hij nu echt super leuk staat :)