Ze zit nu op school, maar daar gaat het allesbehalve goed. Tante heeft compleet haar realiteitszin verloren. Ze heeft een schrift waar de juf elke dag in schrijft of het goed ging of niet, en wat dan precies niet goed ging. Er staan dingen in als...'Emma doet en laat maar wat ze zelf wil, en luistert niet naar de juf', 'Emma wilde echt niet naar binnen na de pauze, tantrum gevolg'. Het toppunt was wel dat tante er als antwoord in geschreven had: 'Ik heb Emma verteld dat haar vriendje Reese niet mag komen logeren dit weekend als ze zich niet goed gedraagt op school. Je mag haar hier gerust aan helpen herinneren' .....
Zie je het voor je? De juf die voor 25 kids moet gaan onthouden wat voor 'straf'maatregelen de ouders vandaag heeft verzonnen.

Ik heb het schrift gister aan mijn vriend laten lezen. Hij moest eerst heel hard lachen en daarna kwam bij hem ook de harde waarheid boven...dit kan zo echt niet langer.
Als Emma het niet goed doet op school, thuis geen regels heeft, schorem als familie die haar komt ophalen als ze er zin in hebben, nog steeds heeft ze geen ritme in haar leven en krijgt ze geen fatsoenlijk voedsel...Ze heeft nog steeds geen eigen kamer en slaapt nog steeds niet alleen in bed...We hebben het er twee weken geleden op aan laten komen en ze heeft toen 7 dagen geen bad gehad...Dit kan zo echt niet langer.
Mijn vriend heeft er de hele nacht niet van kunnen slapen. Dit idee speelt al langer in zijn hoofd, ik wilde er niet aan maar ik begin nu toch om te slaan.
Ik wil echt dat Emma een goede toekomst heeft. Een stabiele thuisbasis met regels, rust en wat die andere R dan ook was...Een goede opvoeding, goede scholing, liefde in de juiste vorm en niet alleen gericht op het hier en nu (ze krijg nu cola want dan is ze tenminste stil)...
Financieel kunnen we het ons veroorloven...Ik kan haar halen en brengen naar school ipv onbetrouwbare schoolbussen...we kunnen haar een eigen kamer geven waar ze met al haar speelgoed het heel leuk kan hebben...Scheiden van haar (Tokkie)familie zodat ze alleen op afspraak en onder toezicht kunnen langskomen...Haar een gedegen her-opvoeding geven want dat is oh zo nodig...Haar het verschil tussen goed en kwaad leren...
Het enige is...Tante. Zij woont hier dus in huis en dat zal problemen gaan opleveren. Ze is wel op zoek naar een andere woning, niet dat wij eruit willen, maar dit huis is nu eenmaal veel te groot voor haar...En ik zou graag zien dat ze dan alleen gaat en Emma bij ons laat. Misschien zullen we het via de rechter aan moeten vechten. Het gaat me ontzettend aan het hart maar voor de kleine zou het zoveel beter zijn...Tante is een goed mens...maar door haar ziekte kan ze gewoon geen kind opvoeden....
*zucht*