contact houden met je ex?

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Maartje1990

contact houden met je ex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 13:16

Ik vroeg me af hoe jullie erover denken om contact of zelfs 'bevriend' te zijn met je ex. Kan je eigenlijk wel bevriend zijn met je ex, is dat 'goed' om te doen? of is het beter om gewoon alle contact te verbreken? Voor beide partijen.
En wat vind je ervan als je een nieuwe partner krijgt, nog steeds prima om contact te houden met je ex? En zoja in hoeverre is het 'geen probleem' om contact te houden met je ex? Alleen een zeldzaam moment een 'hoi hoe gaat 't' op msn? Of regelmatig ellelange msn gesprekken? elkaar af en toe nog ontmoeten? Dit zowel in situaties dat je geen relatie hebt en dan contact hebt met je ex en als je een nieuwe partner hebt.

In hoeverre vinden jullie dat je contact mag houden met je ex? Als je al vind dat dat geen probleem is?

Ik vind 't een beetje ingewikkeld. Ik heb zelf nog een paar exen op msn. Waar eentje amper een ex te noemen valt gezien dat maar een week was en waar ik echt nooooooooooiiiitttt mee praat (en zo heb ik veel mensen waar ik nooit mee praat maar evenmin ooit verwijder) dan nog 2 die beiden meer dan een jaar geleden zijn en niet langer dan 3 maanden hebben geduurt waar ik zo af en toe eens mee praat als in 'hoi hoe gaat 't'.

Over 't algemeen denk ik dat als je relatie net over is je 't beste alle contact kunt verbreken voor bijv. een halfjaar oid. Ik denk dat vrienden blijven met je ex 'onmogelijk' is. En ook niet eerlijk tegenover je nieuwe partner. Sowieso vind ik 't niet eerlijk als je nog veel contact hebt met je ex als je een nieuwe partner hebt. Ik zit zelf al bij mezelf te denken of dat wel eerlijk is dat ik nog af en toe met die 2 exen praat of dat 't beter is dat ik ze gewoon verwijder. Maar voor mij zijn ze niks anders dan de andere mensen waar ik zo af en toe eens mee praat.

Nou goed, benieuwd naar jullie mening hierover.

Kortom mijn vraag, hoe denken jullie over contact hebben met je ex?

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

Denicee_x

Re: contact houden met je ex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:18

Ligt aan de persoon, verhouding en de relatie die er was :j
Ik heb bvb wel nog gewoon contact met mijn ex, maar dat is meer omdat het uit is gegaan door de afstand en we het verder willen proberen als we dichter bij elkaar wonen.

Marieke_K

Nee. Uit is uit en dat is met een reden gegaan :+ Soms is het tijd om verder te gaan en mensen achter je te laten.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

NoaC

Ligt echt aan de ex, wat er is voorgevallen, nieuwe relaties (hoe staan die er tegenover), of er nog gevoelens zijn, enz.
Opzich lijkt het me wel kunnen, maar kan me ook veel situaties voorstellen waarin het niet handig/verstandig is.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:19

Voor mij werkt het niet, en ik heb er ook geen behoefte aan om diepzinnige gesprekken met mijn exen te hebben. Als ik ze een keer tegen kom maken we een praatje, heel af en toe op msn een luchtig gesprekje, maar ik hoef echt niet meer in hun levens te zitten en andersom ook niet.

Denk dat je toch altijd in het verleden blijft kijken als je een ex als vriend hebt. Een vriendschapsrelatie met een ex zou voor mij alleen werken als ik nooit gevoelens heb gehad voor die jongen -maarja waarom zou ik er dan een relatie mee gehad hebben :+ -. Voor mij vrij onmogelijk dus :P

-

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:20

Uit is uit. Ik zou geen contact meer met een ex willen hebben. Ik denk dat het voor 1 van de personen toch vrij confronterend is en toch pijn zal doen.
Ik zou het niet doen.

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:21

Mijn persoonlijke mening over exen: het heet niet voor niets een ex :))
Ik heb geen behoefte aan contact met een ex.
Contact houden met een ex tijdens een nieuwe relatie; niet mijn ding, van beide kanten niet.
In mijn vorige relatie vond ik het ook zo vreemd dat diegene 'ineens' contact wilde hebben met zijn exen :+

Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn dat je wel contact houdt met je ex.
Maar mijn ding is het niet.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:23

Ik heb geprobeerd contact te houden met mn ex.
Eerst echt nog als beste maatjes, want dat waren we ook tijdens onze relatie. Dit heeft ontzettende spanning veroorzaakt en we gingen ons met elkaar bemoeien..
We bleven te close.

Toen heb ik 3 maanden dikke ruzie met hem gehad, vanwege dat we allebij hadden gezoent met een ander en ik kon dat wat beter hebben van hem dan hij van mij.
Ruzie liep zo ver uit dat die mij omver gooide enzo.

Toen er voor gekozen om geen contact te hebben, maar aangezien we in het zelfde dorp wonen kwamen we elkaar heel vaak tegen. Op een gegeven moment zag ik dat het niet goed met hem ging dus ik sprak hem aan.
Toen werden we weer maatjes, alleen toen kwam er weer gevoel bij kijken.. Dit heeft weer dik 3 maanden geduurt weer met slapen enzo.

Uiteindelijk heb ik tegen hem gezegt van, ik wil het nu gewoon los laten.. Als er wat is zou ik altijd voor hem klaar staan hij zegt dat hij dat ook doet voor mij. Er is ondertussen zoveel gebeurd dat wij niet meer normaal contact hebben, ik kan het niet aanzien om hem met een ander meisje te zien en hij mij niet met een andere jongen.

Dus nu is het als we elkaar zien hoi en 3 kussen en alles goed en daar blijft het bij.
We hebben veel dezelfde vrienden dus komen elkaar regelmatig tegen maar nu we zoveel afstand hebben genomen gaat het wel een stuk beter. Geen ruzie's niets.

Dus vrienden met je ex, ik geloof er niet in.
Er is teveel gebeurd met elkaar, je weet te veel.. en er zit in iedergeval bij mij nog altijd van binnen gevoel voor hem en kan hem nog ontzettend missen.

Nee, ik kan het niet.. Te jaloers mischien.
Laatst bijgewerkt door anniek_uc op 10-09-10 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Never let the fear of striking out keep you from playing the game.. :+:
ღAmor Omnia Vincitღ

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:23

Ik kom mijn ex nog regelmatig tegen op stal.. dan komt hij even bij zijn moeder langs ofzo :+ weet eigenlijk nooit echt wat die komt doen maar dan maken we meestal gwn nog een kort praatje.. maar sinds ik mijn nieuwe vriend heb zegt hij bijna geen gedag meer en daar blijft en dus ook bij :+

Houden van jou, met heel mijn hart <3

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:24

Ik dacht dat het zou werken, maar het werkt absoluut niet. Hij kan het niet aan door bepaalde persoonlijke redenen, ik heb er geen behoefte aan. En bovendien als allereerst vind ik het oneerlijk tegen over mijn nieuwe vriend.

Zou het bovendien echt niet fijn vinden als zou hij nog wel bevriend zijn met zijn ex.

urselin: Inderdaad, ik zou dat ook erg vreemd vinden als iemand opeens weer contact zou willen hebben. Dan zou je blijkbaar iets missen of tekort komen, of iets nog niet verwerkt hebben.

Romy No one better
------

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:26

Met één van mijn exen heb ik 3,5 jaar lang een relatie gehad. We zijn heel erg lang heel goed bevriend geweest (beste vrienden), spraken nog regelmatig af, maar zochten verder geen toenadering meer tot elkaar. Met hem heb ik het contact nu verbroken door een 'ruzie' die is ontstaan tussen hem en mijn nieuwe vriend (mijn ex vertelde mijn vriend verkeerde verhalen over mij, om te voorkomen dat mijn vriend onze relatie zou voortzetten - heel lang raar verhaal. Achteraf blijkt dat mijn ex dat heeft gedaan trachtend mij te beschermen).

Een andere ex (vooral een vriendschappelijke relatie, ipv affectieve relatie) kan ik het super goed mee vinden. Mijn vriend wil hem echter absoluut niet in mijn buurt hebben, en ook absoluut niet hebben dat ik hem uberhaupt nog in mijn telefoon/hyves/msnlijst heb staan. Om die reden ook met hem het contact verbroken.

Een andere ex (2jr mee samen geweest, vader van mijn zoon) komt uiteraard nog regelmatig over de vloer. Mijn vriend accepteert dit, en doet zijn best alles in zulke goed mogelijke banen te leiden.

Mijn ervaring leert dat ik uitstekend vrienden kan blijven met ex-en. Ik ben ook nooit bang voor 'herhaling', ze zijn oninteressant geworden (ik ken ze immers al) en een ex is voor mij nooit voor niets een ex. Ik ben er dan gewoon klaar mee. Anderzijds heb ik veel met hun gedeeld, kennen zij mijn leven als geen ander en voelen we elkaar vaak nog steeds feilloos aan. Mijn huidige vriend zint het echter helemaal niet, en onderling heeft dat al zovaak tot ruzie geleid dat we nu beiden elke vorm van contact hebben verbroken met ex-en, scharrels etc. En samen nieuwe vrienden/contacten willen maken. Ik heb daar vrede mee, hoewel ik nooit zal ontkennen dat ik het contact met hun soms best mis.

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:28

Ik dacht dat het prima zou gaan, vrienden zijn, maar sinds een maand heeft mijn ex een nieuwe vriendin en zie niet meer dat we vrienden zijn :n
Snap het wel aan de ene kant maar aan de andere kant ga ik er helemaal kapot aan.
Maar goed dat heeft ook te maken met dat ik, nu hij een nieuwe vriendin hebt weer gevoelens voor hem hebt en die dus nooit meer beantwoord kunnen worden door hem.

Heb het nu erg moeilijk, en echt normale vrienden als wat we hiervoor waren, nee dat zal nooit meer gebeuren helaas.
We hebben kinderen samen dus we moeten wel normaal doen tegen elkaar, wat voor mij niet meevalt.
Laatst bijgewerkt door marielle231 op 10-09-10 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:29

Met mijn eerste echte ex heb ik af en toe oppervlakkig contact, maar eigenlijk niet echt meer vanaf mijn kant.. behalve laatst, toen was ik in Spanje waar we elkaar hebben ontmoet (toen we 5/6 waren :P).. dat ik in ons oude hotel lekker een tosti zat te eten. Maar das nou niet echt diepzinnig ofzo.
Een vriendschap kan ik het echt niet noemen.

Met mijn laatste ex heb ik eigenlijk geen contact meer. Ik zou het opzich wel willen, maar niet kunnen. Hij heeft er ook geen behoefte meer aan denk ik zo ;) Hij weet ook niet echt hoe hij met me om moet gaan, omdat hij me in die laatste maanden altijd heel emotioneel heeft gezien en me vaker emotioneel ziet :P Dat is te zwaar, het gaat niet echt luchtig.

Ayasha
Blogger

Gaat prima. Ben nog goed bevriend met mijn ex en we gaan regelmatig met z'n vieren wat drinken. Kan het erg goed vinden met zijn vriendin en hij ook met mijn vriend. :D
Als je over elkaar heen bent hoeft dat geen probleem te zijn.

Waarom zou het niet eerlijk zijn tegenover je partner? Het is toch maar een mens? :+ Ik denk dat mensen te veel waarde hechten aan een vorige relatie dan... Als een ex echt een Ex is dan hoort de relatie die jullie gehad hebben niet meer van invloed te zijn op de vriendschap die vervolgens kan ontstaan.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-09-10 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Morfeo

marielle231 schreef:
Ik dacht dat het prima zou gaan, vrienden zijn, maar sinds een maand heeft mijn ex een nieuwe vriendin en zie niet meer dat we vrienden zijn :n
Snap het wel aan de ene kant maar aan de andere kant ga ik er helemaal kapot aan.
Maar goed dat heeft ook te maken met dat ik, nu hij een nieuwe vriendin hebt weer gevoelens voor hem hebt en die dus nooit meer beantwoord kunnen worden door hem.

Heb het nu erg moeilijk, en echt normale vrienden als wat we hiervoor waren, nee dat zal nooit meer gebeuren helaas.
We hebben kinderen samen dus we moeten wel normaal doen tegen elkaar, wat voor mij niet meevalt.

:(:)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:30

Ik heb, met uitzondering van 1 met vrijwel al mijn exen nog contact:

Een paar voorbeelden:

1 ex woont in Thailand, maar als hij in Nld is, dan belt hij me op om een kop koffie te drinken en bij te kletsen.
dat is 1 tot 2 x per jaar.
Hij wil ook altijd even mn hond zien, deze kent hij vanaf pup en heeft ook nog een tijd voor hem gezorgd.
Hij neemt dan ook zijn vrouw mee.

1 ex is inmiddels getrouwd en heeft een dochter.
Ik heb met zowel hem als ook zijn vrouw goed contact.
Ik ben op hun bruiloft geweest en toen de kleine geboren was ook op kraamvistsite.
Ik kom minstens 2 x per maand bij ze over de vloer en dat is hardstikke leuk.

Dan nog een ex waar ik zo'n 2 x per maand mee bel. Even helemaal bijpraten.
Ik heb met hem ook nog steeds een goede band en wij vertellen elkaar ook nog steeds alles.
We wonen behoorlijk ver van elkaar, dus elkaar bezoeken en iets leuks doen is zo'n 2 a 3 x per jaar.

Dan heb ik nog een ex die ook 1 van mn beste vrienden is.
Met zijn vriendin kan ik het ook erg goed vinden en met beiden heb ik een goede vertrouwensband.
we vertellen elkaar veel over en weer en als er iets is, dan staat mn ex direct voor me klaar.

Ik ben er tevreden over dat ik in staat ben om dit zo te doen.
Ik weet zelf heel goed waar ik sta met mn gevoelens en kan zaken goed scheiden.
Blijkbaar kan ik dit ook overbrengen, want de dames die nu een relatie met mijn exen hebben, voelen zich op hun gemak bij me en ik vorm in hun beleveing geen bedreiging.
ik ben ook te vertrouwen daarin, want ik ben heel duidelijk over de voorbije relatie: uit is uit.

Wanneer ik mij verveel, ga ik bokken

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:33

marielle231 schreef:

Je geeft aan dat je er aan kapot gaat.
Dit lijkt mij een duidelijk signaal dat je nog niet over hem heen bent of dingen al een plek hebt gegeven.
Mijn ervaring leert dat je dat eerst voor elkaar moet hebben alvorens je echt een vriendschap met je ex kunt hebben.

Dus eerst door het verdriet heen en accepteren dat de relatie voorbij is.
Dan, als dit je niets meer doet, kun je een nieuwe invulling gaan geven aan jullie contact.

Rot dat dit je gebeurd.
Het valt niet mee om je weg te vinden in zulke gevoelens.
Heel veel sterkte!!!

Wanneer ik mij verveel, ga ik bokken

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:36

Ik heb met eigenlijk alle exen ( wat klinkt dat eigenlijk verkeerd :+ ) Nog goed contact. Niet dagelijks of met grote regelmaat, maar toch wel als je elkaar tegen komt, dat er niks geks aan de hand is. Gewoon als een iedere andere vriend groeten, praatje maken, vertellen hoe het met elkaar is.

Met een ex heb ik wel een heel goede vriendschap opgebouwd ( eigenlijk altijd gebleven nadat we uit elkaar gingen, nadat we beiden van de emoties bekomen waren uiteraard ). Met hem heb ik zo eens in de maand, 2 maanden contact. Dan via msn, andere keer persoonlijk bij hem in het cafe. Maar als er iets is, weten we van elkaar, dat we altijd bij elkaar terecht kunnen :)

Laatste ex heb ik wekelijks nog contact mee, omdat hij de vader van mijn dochtertje is. Zij gaat iedere week bij papa logeren int weekend, dus iedere week zie ik m 2 keer. Tot voorkort was dit heel moeilijk, omdat we beiden nog erg boos op elkaar waren, maar de laatste paar weken lijkt er een omslag punt te zijn geweest, en gaat het steeds beter. Erg fijn natuurlijk, omdat we hoe dan ook, altijd met elkaar in contact zullen blijven komen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:36

Ik ben gewoon vrienden met mijn ex. Nu was onze relatie ook zeer kort :+ (2 maanden) want we kwamen er al snel achter dat we 't als gewone vrienden veel beter deden. Dat zijn we nu dus ook. Ik spreek hem een of meerdere keren per week via MSN en ik zie hem wel vaker op concerten, of als hij zelf moet optreden (hij vraagt me dan ook vaak mee). Ook klopt 'ie vaak bij mij aan als hij er niet helemaal uit komt met een meisje of als hij iemand leuk vindt en niet helemaal weet hoe hij het aan moet gaan pakken. :Y) Ik kan het goed met hem vinden hoor, geen probleem. Ik zie hem ook helemaal niet als mijn ex. Het is inmiddels meer dan anderhalfjaar geleden maar ik zie hem nog altijd als een gewone vriend.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:39

Ik zie niet in waarom niet... Eén ex vriendje is mijn aller beste vriend, en wij zijn nu al zo'n 4 jaar super goede vrienden. In het begin zagen we elkaar wekelijks, maar dat werd steeds minder en minder. Sinds een jaar heeft hij weer een relatie en is zijn vriendin zwanger. We belde elkaar in het begin ook dagelijk en dan ook echt 4 keer op een dag.

Mijn laatste ex vriendje daar ga ik nog steeds mee om alsof het mijn vriendje is. Zo wil hij het en ik vind het ook leuk! Onze keuze en we hebben er heel wat gespreken over gehad. Maar zo dra één van ons iemand anders leert kennen is het over en blijven we gewoon vrienden. Of ik het er moeilijk mee zal krijgen? JA! Maar dat is niet meer dan logisch, voor hem geldt precies het zelfde.

Ik ben blij dat het op deze manier kan, want ze betekenen beide heel erg veel voor mij en wil ze voor altijd in mijn leven houden.

Met mijn andere 2 ex vriendjes heb ik geen contact, en dat wil ik ook absoluut niet!

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:41

Ochjee.. Als ik met al mijn exen contact moest houden had ik er een baan bij :o

Neuh, ik heb al mijn exen lekker afgezworen.. Ik zou het te druk hebben ook! :D Uit is uit en een ex is niet voor niets een ex. :D

En ik zou mijn toekomstige (v)echtgenoot er ook stiksterves jaloers mee maken! Dusdoemaarnie :))

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:44

Zo'n 3/4 weken geleden is mijn relatie na 3 jaar uitgegaan.
Ik heb nog steeds een aantal keer per week contact met hem.
De laatste maanden hadden we ook niet echt veel goede gesprekken meer.
Toen het een paar dagen uit was hebben we meer met elkaar gesproken dan de laatste paar maanden.

Bij ons is het uitgegaan omdat het al een tijdje niet zo lekker meer ging.
Niet met veel ruzie ofso maar gewoon veel twijfels..
Bij hem ging het ook niet lekker op zijn werk en ik zat niet lekker in mijn vel.
Ik zie hem volgende week een paar dagen, dan ga ik nog met hem praten.

Ons gevoel is zeker niet minder geworden, maar het liep gewoon niet zo goed meer.
Misschien dat we het over een tijdje weer willen proberen, als ik wat beter in mijn vel zit en als hij meer gewend is (verhuist en ander werk nu).
Maarja voorlopig wil ik 'normaal' contact met hem houden, zie wel hoe het loopt.

Met een ex van zo'n 4 jaar geleden heb ik trouwens nog wel regelmatig contact.
Gewoon via msn, hij is ook de enige denk..

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:47

Ik zie 1 ex nog vanwege onze zoon, maar in principe is het bij mij uit = uit en hoef ik verder geen contact meer. Hoe goed de relatie ook was, voor mij hoeft het daarna niet meer...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:50

Ik heb met mn ex'en allemaal sporadisch contact maar daar is ook alles mee gezegd :D

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:52

Ik dacht over mijn ex heen te zijn en hij wou bevriend blijven, nou niet dus, we zijn nu weer samen :+ .

Everyone wants happiness but without any pain, but you can't have a rainbow without a little rain.