3 jaar terug heb ik m'n scooter gloednieuw gekocht bij een scooterdealer/winkel/speciaalzaak. Gewoon nette winkel, erkend, verstand van zaken etc.
2 jaar garantie zat erop, mits je hem bij hun in onderhoud laat. En alle werkzaamheden aan de scooter door hun laat uitvoeren.
Prima, goed gevoel bij, zelf geen verstand van al die technische snufjes aan de scooter etc.
Als er wat mis mee was, ging ik gewoon daar heen en werd het geregeld. Hij kreeg daar ook jaarlijks een beurt dat die er weer (vooral voor de winter) tegen aan kon en werd ie even helemaal nagekeken en zonodig dus gerepareerd. Altijd no problemo etc.
Tot ik een keer onderuit ging, vanwege gladheid op de weg (niet in de winter) maar er lag smeer wat ik dus te laat in de gaten had in een bocht. Nou scooter total loss zo'n beetje, mijn ouders hebben hem weggebracht. Hij is toen helemaal nagekeken, en weer goed rijklaar gemaakt. Behoorlijk duur, en alleen het nodige is gedaan (dus motorisch etc, de belangrijke en veilige zaken, nieuwe kappen hebben we niet gedaan dan zou er nog zo'n 700 euro bij op komen namelijk..

Nou iets langer als een halfjaar terug kwam ik bij hun met de mededeling; "Hij rijdt niet fijn, heel terughoudend.." hun zijn er toen mee bezig geweest, ze hebben nooit gezegd wat ze gedaan hebben. Toen we er waren hadden ze t wel over de prop(?) eruit halen ofzo dat die niet meer begrensd wordt en dan iets harder loopt. M'n moeder is hier vel op tegen gezien je dan niet meer verzekerd bent (valt naar mijn mening ook onder opvoeren) en op de rollerbank wordt je dan gepakt en krijg ik een bekeuring. Plus de veiligheid. Nou ik haalde hem toen op, en hij reed toen zo'n 5 a 10km per uur harder op de teller. Maar goed, wind mee lichtelijk heuvel af dus ik wist het niet goed.. Later eigenlijk geen aandacht meer aanbesteed en ook niet meer aan gedacht eigenlijk... tot dus een paar weken terug.
Dus:
-> Altijd bij hun in onderhoud geweest.
-> Netjes, telkens een jaarlijkse beurt gehad en toen telkens ook helemaal nagekeken.
-> Tussendoor kleine dingetjes door hun gerepareerd.
-> Waarschijnlijk hebben ze hem lichtelijk " opgevoerd ", buiten onze toestemming om.
Een paar weken terug, ik kwam uit een paadje en slecht zicht nouja ik reed daar echt niet hard (kan ook helemaal niet).. Spelen veel kids etc..
Zag ik een auto van rechts komen, ik schrok er een beetje van en trok dus op de remmen. Echter scooter vliegt door en knalt dus in die zeikant van de auto.
Ben me wezenloos geschrokken, want i.p.v. dat die remt blijft ie gewoon zelf doorgassen. Weet nog dat ik m'n handen omhoog beweegde en hij door bleef gieren, moest hem van contact afhalen om de motor te laten stoppen. Ben me kapot geschrokken, en heb me niet meer op die scooter begeven. Mijn vader heeft hem toen weggebracht naar dezelfde winkel weer..
Hij zou daar helemaal nagekeken worden (gaskabeltje wordt gecheckt, remmen worden nagekeken, hij krijgt weer een beurt etc.). Maarja nu kreeg ik dus de mail: 365,- euro..
Maar kan me niet voorstellen dat het zo duur moet zijn? De beurten die zijn gedaan waren niet tegen dit bedrag... enkel de echte uitschieter was na die gleipartij (zo'n 500 euro)....
En stel, ze zouden gaskabel en remmen vervangen hebben, die dingen zijn toch niet zo ontzettend duur?

Ik voel me een beetje in de maling genomen eigenlijk....