LEES AJB. DOOR! zo kun je me nml. helpen.. GESCHEIDEN OUDERS

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

anoniem97

LEES AJB. DOOR! zo kun je me nml. helpen.. GESCHEIDEN OUDERS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 08:24

8 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden.
ik heb er nog nooit last van gehad.. maar sinds ik 13 ben wel.
ik heb nu ong. een kwartjaar een psygoloog die me helpt.
ze is erg lief en helpt goed.

maar nu het grote probleem:

op mijn 11e wou ik al bij mijn vader wonen. maar om mijn moeder tranen te besparen, heb ik dat maar niet gezegd. nu, 5 weken geleden, is het flink misgegaan!
mijn moeder had centerparcs geboekt on de vakantieweek van mijn vader! daar kwam oa. ruzie van..

ik zei dat ik bij pappa bleef, en kreeg ook nog ruzie met haar!
het was vreselijk, en ze noemde me ondankbaar. maar ik had nog niet vertelt dat ik bleef wonen!
daarna kreeg ik een sms: je kan je spullen halen.

we hebben de vakantie stom doorgebracht verder, omdat we stomme sms'jes kregen.

mijn zusje had op vakantie nog met haar gebeld, maar mij wou ze niet meer spreken.

savonds, na het zwemmen, vroeg m'n zusje of ik ging verhuizen. ik vond t raar, want niemand anders, behalve mijn stiefmoeder en vader, wisten er van! ze had het van m'n moeder gehoord.. maar gek genoeg wist m'n moeder het zelf ook nog niet..

nu even wat later..

ik kreeg mijn spullen niet! en later zei ze van wel, maar het is er nooit van gekomen!

even later zei ze dat ze mijn keuze accepteerde! ik juichde van geluk, en we hadden meteen afgesproken voor as. zaterdag!

later gaf mijn vader mij een brief, van de rechter, dat m'n vader me met spoed moet brengen naar m'n moeder. zoniet, kregen we elke dag dat ik bij hun ben, een boete van €500!!

ik schrok, want ze had ook nog gelogen dat mijn vader haar het erf had afgeslagen. ik was erbij, en er werd niet geslagen..
erg teleurstellend.

ik ga as. zaterdag dus erheen, maar weet niet wat ze nou wil: mijn keuze of mij terug!
ze weet niet dat ik de brief heb gelezen, en as. maandag komt er een rechtzaak tussen m'n moeder en vader. mijn vader gaat een kortgeding ofzo, inschakelen om mijn woonadres te wijzigen.

ik ben dus heel verdrietig en weet geen enkele raad. ik heb gepraat met m'n moeder bij m'n psygoloog, maar het werkt niet.
ze zegt dat ik beïnvloed ben door mijn vader, en dat dit niet mijn eigen keuze is.
jammer, want ik ben 13 en heb dus een eigen mening en keuze.

ik ben nu echt radeloos, sta letterlijk te kotsen boven het toilet, ben vreselijk verward en daarom 3 dagen niet naar school geweest.

ik ben kapot gemaakt..

kun je me ajb. helpen, of desnoods iemand die zoiets ook heeft?

dankjewel alvast.

ps. mijn moeder zei, dat ik het verleden iets ergs is gebeurd, nml. dat mijn vader mij seksueel misbruikte. daar is mijn vader kapot aan, omdat het niet waar is!

pps. ik wil wel contact met mijn moeder blijven houden, maar niet op deze manier. want wanneer ik bij haar ben, wil ze me voor eeuwig bij haar houden!

HeleneDas

Re: LEES AJB. DOOR! zo kun je me nml. helpen.. GESCHEIDEN OUDERS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:28

Ik ben ook dertien en mn ouders zijn 5 jaar gescheiden,
ze hebben soms ook ruzie en dan gaan ze dat tegen mij vertellen..
Erg vervelend!
Ik zou niet weten wat je kunt doen,
maar mij in iedergeval altijd pben meis!

<3

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:31

Kun je niet met iemand op je school of een tante, moeder van een vriendin hierover praten? De situatie waarin jij zit is vreselijk en ik denk dat je het meest gebaat bent bij iemand met wie je écht kunt praten. Heel veel sterkte in elk geval!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:35

Komt er in jouw geval geen gesprek met Jeugdzorg of een Kinderrechter?

Daar kun je aan vertellen wat je écht wilt. Zo te lezen is dat wonen bij je vader. Dat is natuurlijk niet leuk voor je moeder. Maar als jij daar gelukkiger van wordt, dan kan ze niets anders dan het accepteren. Ik hoop dat als ze het kan accepteren, ze ook haar best wilt doen om een goede band met jou te hebben, zodat je gewoon altijd bij haar terecht kunt.

Wellicht kan Jeugdzorg of het Maatschappelijk Werk ook iets doen voor je moeder en vader. Om door gesprekken weer op goede voet met elkaar te komen, zodat ze zorgvuldig verder kunnen gaan met jullie opvoeding. Ruzies mogen simpelweg niet worden uitgevochten over de rug van kinderen, alhoewel het vaak heel verleidelijk is om op die manier je gram te halen en je ex-partner te kwetsen.

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:36

Ik heb even geTemt omdat je topic hier niet goed staat.

MAar los van dat wens ik je veel sterkte !! Je bent een beetje een balletje die tussen twee vuren in zit. Blijf veel praten zowel met je vader, moeder als de psychologe!!

:(:)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:39

Wat ongelofelijk rot voor je :(:)
Mijn ouders zijn dan misschien niet gescheiden maar ik weet dat ruzies alles behalve fijn is , zeker als ze jouw erbij betrekken.
Je hebt iig je psygoloog, wat zegt die allemaal over deze thuissituatie, wat je het beste kunt doen?
Inderdaad, op school kun je ook met een vertrouwenspersoon praten. Misschien dat het jouw ook een beetje helpt.
En bestaad er in jouw situatie ook niet iets zoals Jeugdzorg ?
Iig heel veel sterkte, pb box staat altijd open ! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:40

Je bent 13, de rechter is verplicht jou te horen in rechtzaken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:42

Nou, ik wil zo'n verhaal altijd ook erg graag van de andere kant horen.

Als ik een vakantie zou boeken en mijn puber wil opeens niet mee, ja dan kan ik boos worden..... Wie niet?

En dan alles wat erbij wordt gehaald.... nee, ik ben heel bang dat als je moeder of zusje of je vader dit leest, dan heb je nog veel meer herrie!

Bespreek dit met je oma of de jeugdzorg en post alleen dat waarvan je het niet erg zou vinden als je familie het ook kan lezen!

****edit*****

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:43

heel veel sterkte
en ook mijn pb box staat open
weet hoe het is om tussen twee vuren te zitten
De kinderen van mijn vriend zitten in hetzelfde schuitje.
Maar je weet zelf wat je wilt en ik weet niet of je er maandag bij mag zijn om eventueel zelf iets te zeggen en dat je iedereen duidelijk kan maken wat jij wil

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:44

Je kunt misschien het beste met een profesioneel iemand gaan praten. Het is heel belangrijk om over je gevoeldens te praten. Mijn PB box staat iedere dag voor je open als je bijvoorbeeld niet naar een professioneel iemand durft of wilt gaan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:45

Och meis, allereerst een dikke knuffel :(:) !

Ik hoop dat jullie er met elkaar uitkomen en dat als de situatie wat bekoeld is je moeder ook inziet dat jij de keuze hebt gemaakt.

Kan je bij de rechtzaak zijn? En wil je dan zelf vertellen hoe je je voelt en wat je echt wilt? Misschien dat je moeder dan inziet dat je zelf de keuze hebt gemaakt om bij je vader te wonen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:45

Jeetje!!!... wat vreselijk!
ik zou niet weten wat je moet doen..
maar inieder geval, heel veel sterkte!!! :(:)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:48

Niet om het één of ander, maar als er op zo'n korte termijn een uitspraak is van de rechter, dan is dat een kort geding.
En dan ook nog een dwangsom van €500,- per dag?
Hier is meer aan de hand......

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:57

Lieve TS... Ik krijg altijd tranen in mijn ogen als ik lees hoe 2 mensen die ooit van elkaar gehouden hebben hun problemen over de ruggen van hun kinderen uit spelen. Ik heb geen advies voor je, maar wil via deze weg je even een flinke knuffel geven :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)
Meisje toch... wat moet dit moeilijk zijn voor jou. Probeer idd samen met je vader te kijken naar mogelijkheden om JOUW kant te vertellen tegend e rechter (hij zal wel een advokaat hebben ofzo die hem bijstaat hierin) Ga dit probleem niet alleen aan, maar probeer het zoveel mogelijk met je vader te doen.
Verder hoop ik uit het diepst van mijn hart dat je moeder haar ogen opent en ziet hoeveel pijn ze je doet.
Tegelijk moet je niet vergeten dat er wrs veel gebeurd is tussen je ouders en dat je moeder er miss ook niets aan kan doen. Dat ze je wil beschermen. Want dat zit er bij ons, moeders, erg diep in gebakken.

En ik hoop dat je aan je stiefmoeder een goede steun hebt. Ik gun je iemand die even heel stevig de armen om je heen slaat.

Readings voor paard hond kat of jezelf, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl
Equine-coaching en -therapie, drama therapie, BuitenLeven therapie, coaching: http://www.wanorde.com

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:01

Het is niet heel zinvol om de TS adviezen te geven (die ongetwijfeld goed bedoeld zijn!!!) als de situatie niet duidelijk is.

Is er een vastgelegde omgangsregeling?
Heeft de vader gezag over de TS?
Wat zijn de afspraken mbt de vakanties?
Is er een convenant?
Wat is het eerdere verloop van de rechtzaken omtrent de omgang, het gezag etc?

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:02

nou meis,je bent 12 dus mag je zelf kiezen.je moeder had toch de vakantie in je vader zijn tijd geboekt?
je moet gewoon lekker bij je vader gaan wonen,dat van die brief van de rechter zal allemaal wel meevallen volgens mij.want nogmaals je bent 12plus en ik denk dat het voor je moeder gewoon heel moeilijk is dat jij die keuze voor bij je vader te wonen maakt.maar het geluk van je kind gaat toch voor alles.ik zou ook niet blij zijn als mijn zoon opeens bij zijn vader zou gaan wonen(hij is 16).maar zou me er wel bij neer leggen ,omdat het zijn keuze zou zijn.
nou meis veel sterkte en laat je niet gek maken.

idd ouders mogen het niet uitspelen over de rug van kinderen(triest)

dikke knuf :(:)

nina en corrie zijn de liefst knollies

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:03

Liezel1 schreef:
Niet om het één of ander, maar als er op zo'n korte termijn een uitspraak is van de rechter, dan is dat een kort geding.

Juist, dat dacht ik dus ook! Ik vind het trouwens ook nog wel heel heftig voor een eerste post op een paardenforum, volgens mij voldoet dit niet aan 25 zinnige posten en het heeft niks met manege praat te maken.

Meis, zoek een forum voor kinderen met problemen met de ouders, daar zitten w.s. ook hulpverleners die veel beter mee kunnen kijken dan wij paardenmensen.

****edit*****

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:09

Mogen we TS dan ook geen hart onder de riem steken? Ze is pas 13 en zit met de handen in het haar! Ze heeft nu hier haar toevlucht genomen, dat is een flinke stap! Maar ik denk dat ze dat beter in persoon bij die mensen kan doen die dichtbij haar staan.

Daarbij vermoed ik een schaduwaccount...
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 10-09-10 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Readings voor paard hond kat of jezelf, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl
Equine-coaching en -therapie, drama therapie, BuitenLeven therapie, coaching: http://www.wanorde.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:09

Meid ga naar school en zorg dat je hulp krijgt van maatschappelijk werk. In deze kwestie is er meer aan de hand dan alleen gescheiden ouders. kijk desnoots of je voor een paar weken/maanden bij een vriendinnetje mag wonen? voor jou eigen rust. Laat je ouders het maar uit vechten dat is jou zaak niet. En het beste kun je denk ik toch naar school gaan je zit in de brugklas of de 2e dat zijn hardstikke belangrijke jaren. En daarbij is het een goede afleiding. Om niet de hele dag bij je ouders in huis te zitten

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:10

meid, ik wil je allereerst een grote succes en sterkte wensen in deze moeilijke periode.
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten.
Vanaf je 12e heb jij alle rechten om te kiezen bij wie je wilt wonen.
Ik ben toen ik 12 was ook bij de rechter geweest en heb hem verteld dat ik bij mijn vader wilde gaan wonen, en waarom ik dat wilde. Ik heb toen geen omgangsregeling met mijn moeder gehad waardoor ik een aantal jaar geen contact heb gehad met haar. heel spijtig allemaal en absoluut niet leuk. Hier zijn zeker veel tranen om gevloeid in die jaren. Ik merk dat het voor mij nog steeds een moeilijk punt is, want heb de tranen weer in mn ogen.
Nu heb ik sinds een jaar of 3 wel weer contact met mijn moeder en nu, sinds een jaartje zijn we eigenlijk wel goede vriendinnen.

Meiske, alsjeblieft, kom voor jezelf op (wat zeker niet makkelijk is op die leeftijd)

Als je nog vragen hebt of iets dergelijke mag je me altijd PB'en :(:)

<3 mama van een prachtig meisje <3
Sponsored by: http://www.ruitershoponline.nl :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:12

Of ze alle rechten heeft durf ik niet hard te zeggen hoor. Zeker omdat er al een kort geding is geweest enzo.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:12

Frantic schreef:
Liezel1 schreef:

Juist, dat dacht ik dus ook! Ik vind het trouwens ook nog wel heel heftig voor een eerste post op een paardenforum, volgens mij voldoet dit niet aan 25 zinnige posten en het heeft niks met manege praat te maken.

Meis, zoek een forum voor kinderen met problemen met de ouders, daar zitten w.s. ook hulpverleners die veel beter mee kunnen kijken dan wij paardenmensen.

alsjeblieft dames, houdt voor 1 keer op met speculeren! Hier kan ik boos om worden.
Als zij dit op deze manier van zich af wil en kan schrijven, helemaal toppie!
Ik mocht willen dat ik bokt had in mijn moeilijke periode!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:13

Idd Vicky... ze moet het toch ERGENS kwijt kunnen!!!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:14

Zilfstar schreef:
Of ze alle rechten heeft durf ik niet hard te zeggen hoor. Zeker omdat er al een kort geding is geweest enzo.

:j zij mag ten alle tijde kiezen of ze bij haar moeder blijft of bij haar vader gaat wonen. tenzij de vader of moeder ongeschikt worden bevonden door bijv Jeugdzorg, dan wordt ze ergens anders geplaatst. Is dit niet het geval (wat ik uit dit verhaal kan opmaken) mag zij gewoon kiezen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:14

Zilfstar schreef:
Mogen we TS dan ook geen hart onder de riem steken? Ze is pas 13 en zit met de handen in het haar! Ze heeft nu hier haar toevlucht genomen, dat is een flinke stap! Maar ik denk dat ze dat beter in persoon bij die mensen kan doen die dichtbij haar staan.

Daarbij vermoed ik een schaduwaccount...

Natuurlijk mag dat!
Maar de Ts is jong en heeft een (denk ik) nogal vertekend beeld van wat er daadwerkelijk aan de hand is.
Al er hier goedbedoelde adviezen worden gegeven die de TS vervolgens zonder blikken of blozen gaan toepassen, kon hier nog wel eens veel meer narigheid achter wegkomen.
Zoals ik tussen de regels door lees, zit er aan de beide kanten van de ouders namelijk behoorlijk wat pijn....