Grote winterschoonmaak/opruim! Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Grote winterschoonmaak/opruim! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 16:14

Alle zomerkleren kunnen weer uit de kast, de tuinmeubelen terug naar de schuur en dan ook meteen maar wat gezellige kaarsjes en andere winter/herfst prullaria naar voren halen! Tja de zomer lijkt nu toch echt voorbij dus maar weer tijd voor de grote najaarsschoonmaak!

Meer mensen last van opruimwoede? :D

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Re: Grote winterschoonmaak/opruim! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:17

Ik niet, maar mijn ouders wel.. Al doe ik zelf wel een beetje mee door men zomerkleren weer achterin de kast to gooien & fanatiek op internet naar kleren te speuren.

Alles zijn ze aant opruimen, overal weer kaarsjes neerpleuren :P
Gek word ik ervan, maar het staat wel heel leuk :D

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:17

Opruimwoede wel, maar de uitvoering hè :D Heb vandaag al wel mijn winterkleren verruild voor mijn zomerkleren. De rest moet nog.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:18

ja, ik heb al wat herfstprullaria in huis gehaald :P maar echt grote schoonmaak/opruim, neuh.

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:18

Gooya schreef:
Opruimwoede wel, maar de uitvoering hè :D Heb vandaag al wel mijn winterkleren verruild voor mijn zomerkleren. De rest moet nog.

Moet je niet je zomerkleren voor je winterkleren verruilen? of ben ik nou gek :+

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Grote winterschoonmaak/opruim! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:22

Opruimwoede niet zozeer, opknapwoede des te meer := Sinds deze zomer ben ik bij mijn vriend in gaan wonen en al voor die tijd maar nu nog, zijn we druk bezig om het huis op te knappen zodat mijn spullen ook een plekje kunnen krijgen. Dus we hebben de logeerkamer opnieuw gestuct, geverfd en behangen, zelfde met de slaapkamer, inloopkast gemaakt en nu zijn we druk bezig met het verven van de binnen- en buitenboel. Jammer is dat je voor met name de buitenboel zo afhankelijk bent van het weer ^) En het liefst de boel voor deze winter gedaan is want nog een winter met die afbladderende kozijnen lijkt me niet goed :=

Opruimen hebben we dus al flink gedaan, zomer/winterspullenscheiding hoeven we niet te maken want in onze inloopkast is plek zat voor beiden :Y) En kaarsjes staan er altijd al :D Enige verschil is dat de tuinset nu wel weer in de schuur staat, schoongemaakt en wel.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:22

DaisyDarling schreef:
Gooya schreef:
Opruimwoede wel, maar de uitvoering hè :D Heb vandaag al wel mijn winterkleren verruild voor mijn zomerkleren. De rest moet nog.

Moet je niet je zomerkleren voor je winterkleren verruilen? of ben ik nou gek :+

hahaha :)) beetje fris nu in je zomerkleren :+

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:22

normaal wel, maar ik weet dat ik voor einde februari ga verhuizen dus steek er niet al te veel moeite meer in :P
wel heb ik gisteren mijn garderobe weer omgegooid en is de vuilniszak weer een hoop rijker geworden :D

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:23

Ja ik ook wel een beetje al ben ik niet zo huishoudelijk aangelegd. Dit jaar heb ik zin in de winter, tis wel koud maar wel altijd mega gezellig.

Kim90

Berichten: 2194
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:25

ik heb er helaas geen last van, mijn huis kan wel een goede opruim beurt gebruiken , alleen nu nog mezelf er toe aanzetten. Als ik eenmaal bezig ben kan ik wel aan de gang blijven :j

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:25

Ik moet wel, over 2 weken ga ik samenwonen en krijgen we de sleutel van het appartement dat we gekocht hebben :)

Ik heb nu dus alle zomerkleding al netjes uitgezocht en weggegooid of in vaccuumzakken gestopt, m'n boeken uitgezocht en weggedaan of ingepakt en zo ruim ik steeds iets op :D Lekker vooruitzicht om straks met zo min mogelijk troep van ouderlijk huis in een nieuw huisje te beginnen :j

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Grote winterschoonmaak/opruim! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 16:30

Ik vind het wel een stuk makkelijker om te bedenken wat er gedaan moet worden dan het ook daadwerkelijk doen. Wat een werk is het toch altijd! Maar mijn kasten puilen echt uit dus moet weer eens gebeuren!

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Grote winterschoonmaak/opruim! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:38

Ik begin mijn huisje alweer meer in herfst/winterstijl om te toveren.. Kalebasjes overal, kaarsjes en was vanmiddag bij de blokker en daar zag ik allemaal herfstprulletjes.. Krijg er zo helemaal zin in!

Opruimen heb ik al gedaan, als het weer meezit zitten we Zaterdag op de rommelmarkt.. Zo kunnen we er nog iemand anders blij mee maken.. :)

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:41

DaisyDarling schreef:
Gooya schreef:
Opruimwoede wel, maar de uitvoering hè :D Heb vandaag al wel mijn winterkleren verruild voor mijn zomerkleren. De rest moet nog.

Moet je niet je zomerkleren voor je winterkleren verruilen? of ben ik nou gek :+


haha, had het een beetje krom geschreven, maar zomerkleren liggen netjes ingepakt en winterkleren hangen in mijn kast :+

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:43

@Gooya
haha, dan is het goed.. of je moet ziek willen worden/gekzijn :P

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:53

Ik heb de drang niet echt, maar ik ga binnenkort verhuizen dus ik moet toch alle spullen inpakken. Ik ga dus gelijk maar weer eens uitsorteren (en een heleboel weggooien!) en in het nieuwe huis kunnen de zomerkleren direct de zolder op!

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Grote winterschoonmaak/opruim! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:54

Vanavond in elk geval even een begin maken. :D Gezellig maken met lichtjes etc. indd. :D

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Grote winterschoonmaak/opruim! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:06

Ik ben nét verhuist, dus echt hele grote schoonmaak is niet nodig, die is al gedaan :D
Maar ik moet er wel weer even flink doorheen -O-

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Grote winterschoonmaak/opruim! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:58

Ik blijf hopen op een nazomer dus mijn zomerkleding kan nog even blijven liggen :D Schoonmaken doet mijn nieuwe hulp in 3 weken tijd het hele huis weer spik en span alles flink gesopt :P en mijn woonkamer is altijd in dezelfde sfeer dus die verander ik ook niet :D

_Patriciaa

Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Re: Grote winterschoonmaak/opruim! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:01

Hier ook opruimwoede :+
maar dan vooral van mn klerenkast!

Dit resulteerd alleen in het idee om nieuwe kleren te kopen omdat veel toch niet meer lekker zit :+
Dus of het nu zo slim was :')

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:25

Nee, ik kan het echt echt echt nog niet accepteren dat de zomer voorbij is en de herfst er alweer is |(

Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:40

Ik zou ook willen dat ik al opruimwoede had :) Helaas voel ik nog niets opkomen, het is nochtans nodig :Y)
Ik neem me voor om morgen maar eens een poging te doen. Eenmaal ik in gang ben geschoten komt het meestal wel goed :)

Kim90

Berichten: 2194
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:47

rebeltje schreef:
Nee, ik kan het echt echt echt nog niet accepteren dat de zomer voorbij is en de herfst er alweer is |(


Ik heb gelukkig het geluk dat ik beide seizoenen fijn vindt, 's winters lekker warm met kaarsjes aan knus op de bank, huisje lekker gezellig ingericht, en dan de zomer, waarbij mijn huis weer omgetoverd wordt in iets met vrolijke assecoires, alle kleedjes en dingen gaan kast in, bbq komt tevoorschijn. het enige waar ik een hekel aan heb is regen, sneeuw oid vind ik niet erg :=


Alleen moet ik mezelf wel ff pushen om er aan te beginnen..

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Grote winterschoonmaak/opruim! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:45

Heb dit ook altijd! Afgelopen weekend nog! Knallende migraine gehad, 's avonds was het aardig gezakt, dus ben om 12 u 's avonds nog gaan stofzuigen, dweilen stoffen noem maar op! Badkamer+ wc een flinke beurt gegeven! 4 u was ik klaar 's nachts! Terwijl ik maar een appartementje heb :D En vriendlief lag te maffen :P

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Grote winterschoonmaak/opruim! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:43

Ik denk dat ik aankomend weekend eens even aan de slag ga. Mijn zomer en winterkleren laat ik nog lekker even liggen dat is zo;n werk :+
Doe ik wel in de herfstvakantie, maar ik wil idd het huis wel weer een beetje anders stylen :j Maar ik nog even wat ideën op doen :+