Ik vind het niet kunnen

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

annuh25

Ik vind het niet kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 13:20

Ik hoorde dit verhaal van mijn neef, die is directeur op een basisschool.
Op zijn basisschool zijn vaak problemen met de rondhangende jeugd, maar dit slaat echt alles.
In de vakantie was hij op een dinsdag naar de school gegaan, toen was alles nog in orde.
De volgende dag dat hij op school komt, zijn er ramen gebroken, een stuk of 15.
Aan 1 raam zit bloed, en buiten op straat ligt er een bloedspoor.

Wat bleek nu? 3 jongens hadden de ramen ingetrapt, maar eentje in met zijn been in het glas blijven haken.
Hij heeft daardoor een slagaderlijke bloeding opgelopen, en ja, dan verlies je veel bloed.
Hij probeerde nog weg te komen maar uiteindelijk hebben zijn vrienden toch de ambulance moeten bellen en het verhaal op moeten biechten.

Nu was mijn neef naar de politie gegaan, hoe het nu verder ging.
Wat bleek: Er is geen proces verbaal opgemaakt, want de jongens waren zo geschrokken..

Pardon?! Ze vernielen andermans eigendommen maar ze zijn zo geschrokken dat het dan niet erg is.
Ben ik de enige die dit onzin vind, of vind je dat ze hun 'straf' hebben gehad?

Iemand die met 2 benen op de grond staat, heeft een te kleine pony

RM94

Re: Ik vind het niet kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:22

Ik zou als ik je neef was aangifte doen. Denk dat hij dat zowieso moet doen voor de verzekering. Blijft het nog steeds aan de oficier of hij er heil in ziet om te vervolgen.

Maar eehhh ik vind dit inderdaad ook schandalig

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:23

Hallo, wie zou er dan een proces verbaal moeten laten opmaken? Toch zeker de directeur van de school? En dat is je neef. Hij is de gedupeerde. Gewoon alsnog doen zou ik zeggen, die jongens zullen wel geschrokken zijn, maar dat wil niet zeggen dat de school de schade niet hoeft te verhalen op die jongens...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:24

Flinke straf geven!
Verschrikkelijk. Dingen vernielen en dan worden ze nog in de watjes gelegd ook. :oo

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:26

Ach kom mensen, de jongens hebben vast een slechte jeugd. Moet je rekening mee houden hoor O:)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:26

Waarom doet de politie hier nu niet iets aan?
Die gasten moeten een straf kijken, desnoods een taakstraf.
Dingen vernielen :n hoe laag kun je zinken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:27

Is het niet heerlijk het nederlandse straf systeem?

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 13:27

kleinvosje schreef:
Hallo, wie zou er dan een proces verbaal moeten laten opmaken? Toch zeker de directeur van de school? En dat is je neef. Hij is de gedupeerde. Gewoon alsnog doen zou ik zeggen, die jongens zullen wel geschrokken zijn, maar dat wil niet zeggen dat de school de schade niet hoeft te verhalen op die jongens...

Hij heeft inderdaad alsnog aangifte gedaan, maar de politie wilde eigenlijk geen proces verbaal opmaken. Nu zullen ze wel moeten, maar ze zullen er vast makkelijk vanaf komen. Ze zijn namelijk zielig..

Iemand die met 2 benen op de grond staat, heeft een te kleine pony

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:30

Aangifte doen idd. Goed dat ze geschrokken zijn, maar dat wil niet zeggen dat het daarmee klaar is. Laat ze maar lekker via Bureau Halt de schooltuintjes harken! :wave:

If it's not an Icelandic, it's just a horse

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:37

annuh25 schreef:
kleinvosje schreef:

Hij heeft inderdaad alsnog aangifte gedaan, maar de politie wilde eigenlijk geen proces verbaal opmaken. Nu zullen ze wel moeten, maar ze zullen er vast makkelijk vanaf komen. Ze zijn namelijk zielig..

Daar heeft de politie niets over te zeggen lijkt me. Als jij als eigenaar een p.v. wilt laten opstellen, moeten ze dat gewoon doen. Het is aan hogere machten om dat af te handelen, en of ze nou zielig zijn of niet, ze hebben schade aan andermans eigendom veroorzaakt. Je hebt een p.v. nodig voor de verzekering, goed van je neef dat hij het alsnog op heeft laten stellen!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:44

Jammer he dat ze hangjeugd zo soft aanpakken :n
ik woon ook tegenover een basisschool en elke avond in de vakantie was het raak, keihard met ballen op de ramen trappen (hier zit trouwens wel speciaal glas in de ramen die krijg je dus niet zomaar stuk), luide muziek, roepen/gillen/schreeuwen, drinken en de flesjes stuk gooien op straat e.d. Overdag spelen er allemaal lieve kinderen op dat plein wat dus elke morgen opnieuw vol met glas ligt.
Ik ben helemaal geen zeikerd, maar ik hiervoor toch een aantal keren de politie gebeld en wat gebeurd er? Ze krijgen een pedogisch verantwoord gesprekje aan te horen en de politie gaat weer :n Ze zijn de straat nog niet uit of ze worden uitgelachen en uitgescholden. Ipv dat ze na een kwartier ofzo nog een keer langsrijden omte kijken of het nu rustig is, zie of hoor je ze niet weer :n
En dan heb ik het echt over tijdstippen van 11 uur in de avond ofzo :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:45

Trouwens ik ben er eerst zelf heen gelopen maar toen ik zag dat ze met 20 man waren heb ik me omgedraaid en ben ik weer naar huis gegaan, ik durfde het niet aan ze alleen aan te spreken en vriendlief lag al te slapen, maar ook die had ik er niet heen durven sturen denk ik :o

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:49

Daar heeft de politie zeerzeker niks over te zeggen. Ze nemen nu een aangifte niet serieus.

Ik heb een tijdje stage gelopen bij de politie en veel buurtonderzoek gedaan. Echt onvoorstelbaar sommige jongeren. Bij een zandbak van een basisschool werden regelmatig kapotte bierflesjes gevonden die half ingegraven waren, zodat de kleuters zich eraan openhaalden. :n

If it's not an Icelandic, it's just a horse

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:53

Weet je wat zielig is? Als ze door hun onbehoorlijke gedrag doodbloeden.. Maar dan is het zielig voor de ouders..

Ochoch, als het een van mijn kinderen was geweest dan had hij nog niet jarig geweest!! :(

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:14

ik vind het ook onzin, ik vind niet dat ze hun straf al hebben verdiend, ze deden het met 3, en als het toch als een straf moet zijn heeft maar eentje het gevoeld, en de andere 2 dan ?
zoiezo is dat boontje komt om zijn loontje, eigen schuld dikke buld, ik vind dat ze hun straf gewoon moeten krijgen. :o

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:16

Waar zijn de ouders van deze blagen? >;)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:25

Die jongen zouden een aanklacht in moeten dienen, weet je wel niet hoe gevaarlijk het is, al dat losse glas wat zomaar in die ramen zit.... 1 jongen heeft er zelfs een bloeding aan overgehouden !

Nee, alle gekheid op een stokje, in deze tijd mag je neef blij zijn dat hij niet is aangeklaagd....(en het is erg zat, ik zou ook nog kijken of ik ze zou kunnen aangeven hoor! of in ieder geval de ouders aansprakelijk stellen)

http://Www.barriedepony.nl
Volg op Instagram Barrie_de_pony en volg Barrie de ponyhengst tijdens het opgroeien
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:27

Die komen er dan wel heel makkelijk mee weg, ga ik ook als ik een bank overval en neergeschoten word en pijn heb zeggen, ik ben ZOOO geschrokken, ik heb mijn lesje wel geleerd :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:32

lifaya schreef:
Die komen er dan wel heel makkelijk mee weg, ga ik ook als ik een bank overval en neergeschoten word en pijn heb zeggen, ik ben ZOOO geschrokken, ik heb mijn lesje wel geleerd :j

Hey, da's een idee!! :)* Ik leid gewoon een partij kindertjes op om banken te beroven en dan zeggen we als er eentje word neergeschoten gewoon dat ze zielig zijn omdat er eentje is afgeknald :+

Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:36

Nou op zich is een slagaderlijke bloeding een zwaardere straf dan dat ze zouden krijgen voor vernieling. Maar desalniettemin moeten ze natuurlijk de schade vergoeden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:39

mensen 1 iemand heeft die bloeding gehad, maar ze hebben met zen 3en de ramen kapot gemaakt! ofwel de andere 2 mogen wel gestraft worden. :+ vind het vrij banketstaaf dat ze er allemaal zo mee weg komen, 1 is tot daar aan toe, maar die andere 2 zijn gewoon een stelletje vandalen!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:45

Laten we die bloeding maar een risico van het vak noemen of zo.

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:49

Aarrghh daar krijgen we softie-Nederland weer! :\
Gewoon afstraffen of ze nou geschrokken zijn of niet!
Wat denk je dan? Alle mensen in de gevangenis alsof die het daar prettig vinden? :n Nee die zullen ook wel geschrokken zijn en het achteraf toch niet gedaan willen hebben... :\

Nogmaals. Báh..! Softie-Nederland komt weer te voorschijn. En dat gebeurd veel te vaak!

LET IT BE

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie