Buren googelen ons en gooien zichzelf op internet?

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Wat vinden jullie van de hele situatie

Met deze situatie is helemaal niets mis, waar maak je je druk om?
32 (20%)
Googelen ok, de site is niks om meteen aan vreemden te geven.
50 (32%)
Stiekem googelen is ok en de site is er compleet over
21 (13%)
Ik googel niet alvorens ik ze ontmoet heb en de site is ongehoord
25 (16%)
Je buren zijn compleet gestoord, ik doe het helemaal anders
28 (17%)

Totaal aantal stemmen: 156

foxy80

Buren googelen ons en gooien zichzelf op internet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 11:40

Zou jij dit doen?

Je gaat in een nieuwe wijk wonen.
Je komt erachter hoe je nieuwe buren gaan heten.
Vervolgens google je hun namen en wat je online vindt, gebruik je om je nieuwe buren te contacteren om jezelf voor te stellen.
Daarbij geef je de link naar je persoonlijke website zodat je buren kunnen zien wat je hobbies zijn, waar je werkt, hoe je je partner heb leren kennen, met foto' s van je huwelijk, reizen en je kind (incl geboorte).

Dit hebben onze nieuwe buren met ons gedaan.

Mijn vraag:
a) is het normaal onbekenden te googelen alvoren je ze in real life ontmoet
b) is het normaal aan deze onbekenden te laten weten dat je ze gegoogled hebt
d) is het normaal om aan onbekenden bij wijze van introductie een link naar je uitgebreide persoonlijke website te sturen

Ik heb er nu dus een hele discussie binnen de familie opzitten, de ene vindt het te begrijpen, de andere vindt het not done. Ik en mijn vriend vinden de hele situatie maar raar (zeker die website, link per pb).
Wat denken jullie ervan? Gaan we niet mee met onze tijd?

Richt je gezicht naar de zon, dan blijven de schaduwen achter je...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:42

Ik heb ook info opgezocht over de buren waar ik kwam te wonen.

En dat ging nog wel even wat verder dan googlen :o

Niets mis mee met googlen. Ik google zo vaak mensen? Werkgevers googlen sollicitanten enzenz.

De site geven.... tja, de info die erop staat gaat misschien wat ver, maar je hoeft er toch niet op te kijken?

Leentje_

Re: Buren googelen ons en gooien zichzelf op internet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:44

Straks vinden ze dit topic nog via google :=

maar inderdaad ik vind het ook wel erg raar ..
Mensen googlen ja oke .. maar de mensen zelf vertellen He ik heb je gegoogled :+ dat vind ik wel raar ..

“When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down ‘happy’. They told me I didn’t understand the assignment, and I told them they didn’t understand life.” -John Lennon-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:44

Whahahhaa die gaan mee met hun tijd!! :D

Ik houd er zelf niet van maar goed.... je ontkomt er niet meer aan denk ik. Ik blijf zeggen dat internet veel gevaarlijker is dan mensen denken.
Mijn baas heeft mij ook gegoogled voor ik kwam werken. Hij zei: Goh wat een mooi zwart paard heb jij gereden.... Eeeeh sorry? :D

Hoort een beetje bij deze tijd denk ik. Je kan het ook zo zien: het zijn hele hartelijke enthousiaste mensen. Beetje over the top maar over 10 jaar is dit normaal denk ik.
Dan staat er naast je voordeur onder het nummer je persoonlijke websiteadres. :D

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:45

Whahaha dat is wel echt maf. Ok je nieuwe buren googlen is één ding, maar wat daarna volgt begrijp ik echt niet :+
Ik zou denk ik echt in een deuk liggen als zulke mensen aan mijn deur stonden..

Trieske_

ach ik google ook wel eens mensen....ligt er maar net aan wat je met die info doet natuurlijk....zal het in ieder geval niet uitgebreid bepspreken dat ik ze heb gegoogled....

en hun website...tja weet niet wat erop staat maar ach als dat hun leven is....
(weet je meteen dat je veel prive moet houden over je eigen voordat al die info ook op internet te vinden is...)

..............................♥♥♥♥♥♥♥ Dag lieve desje.....*20-04-1993 - 14-12-2010* ♥♥♥♥♥♥♥...........................

petitparis

ik google soms ook wel mensen om meer te weten te komen (zeker als ze sterke verhalen hebben, waar ik mijn twijfels over heb), maar zou dit nooit direct van dag 1 al zeggen.
Ik zou ook nooit direct mijn eigen facebook of wat dan ook doorgeven zonder iemand ontmoet te hebben en beetje kennisgemaakt te hebben

There is beauty in everything, even the things that scare us.

http://www.dalmat.be

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:49

Whaha, die zijn enthousiast! :))

Ik zou een klein beetje opletten met ze, maar volgens mij bedoelen ze het niet kwaad :)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:49

yup doodnormaal, sollicitanten, nieuwe buren de hele mikmak googled men tegenwoordig,

En dat je zelf die info over de geboorte van je kind ( ???? ) online zet is 100% je eigen keus. Niet bijzonder handig om dat allemaal publiekelijk neer te zetten. Kun je beter beschermen zoals via hyves "alleen voor vrienden" of foto's met een wachtwoord bijvoorbeeld zoals bij picasa

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:50

Een soortgelijke website (afgeschermd!) bestaat ook van ons appartementencomplex. Verschil is alleen dat je per brief werd uitgenodigd om deel te nemen. Het is niet verplicht, en maar een aantal buren doen er aan mee.

Ik google ook regelmatig mensen, maar vind het wel wat apart om zo mensen ook te benaderen die je nog nooit ontmoet heet. Er zijn immers meer hondjes die fikkie heten..

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 11:51

Leentje_ schreef:
Straks vinden ze dit topic nog via google :=

Heb ik ook aan gedacht, maar dan zullen ze wel echt moeite moeten doen.

Bovendien stel ik gewoon een onschuldige vraag, ik schrik toch van sommige antwoorden hier.
Ik bedoel bv Abeltje: je hoeft niet op de site te kijken
Ja ok, dat snap ik wel, maar hoe zit het dan met dit
- onze buren hebben ons gelijk via mail gecontacteerd (die ze dus via google hadden)
- daarin zeiden ze alleen hoe ze heten en dat we voor verdere info op hun site terecht konden
- waarna we op die site opeens echt alles over hun leven zagen, echt alles: werk, hobbies, studies, hele verhaal hoe ze elkaar voor het eerst uitvroegen, foto' s van de geboorte van hun kind, hele site over hun trouw (incl details dj, feestzaal, fotograaf etc)
- en toen vroegen ze wie wij waren
Tja, we durfden nog geen foto terug sturen, we voelden ons langs de ene kant zo achterlijk ouderwets, en langs de andere kant echt gluurders

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:53

Ik vind het bepaald niet verstandig van die mensen. Het googlen niet heel gek, zoals ik al zei.

Maar JUIST omdat deze mensen weten hoeveel je op internet kunt vinden zou je toch verwachten dat ze zelf wat rustig aan doen met info op het net plempen....

Het is wel ietwat uuhh vreemd inderdaad.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 11:56

Trieske_ schreef:
en hun website...tja weet niet wat erop staat maar ach als dat hun leven is....
(weet je meteen dat je veel prive moet houden over je eigen voordat al die info ook op internet te vinden is...)

Ja, je bent natuurlijk vrij om zelf vanalles op internet te zetten, maar ik vind het wel raar dat je bij het eerste contact gelijk alles, echt alles laat zien. Reizen, foto' s van jezelf als kind, foto' s van alle feestjes die je hebt bijgewoond (oa familiefeestjes).
Mijn vriend en ik zijn trouwens uitgenodigd op hun welkomstfeestje in hun nieuwbouw (nieuwe wijk hé) en nu zijn we ongerust dat we online gaan komen... Ik kan toch moeilijk gaan roepen zodra ik hen met een fototoestel zie dat ik niet online wil?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:58

Ik vind het eerlijk gezegd wel humor. Veel mensen zouden hun buren googlen, en zij zeggen ook gewoon dat ze het gedaan hebben :D

Dat ze hun eigen website geven zal misschien voor hen heel logisch zijn, want als jij ze zou googlen kom je er toch op uit!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:00

Wonen jullie er al, of gaan jullie er binnenkort wonen? Ik bedoel als jullie er al wonen is het wel heel vreemd dat ze niet even aanbellen maar als jullie er binnenkort gaan wonen kan ik misschien nog begrijpen dat ze heel nieuwsgierig zijn naar de nieuwe buren en jullie dus een mailtje sturen. En als ze er dan niet bij zetten dat ze je email adres gegoogled hebben krijg je misschien wel hele vreemde ideeen van ze :P

Tja die website had je waarschijnlijk ook wel gevonden als je hen had gegoogled ;) . Sommige mensen vinden het nu eenmaal leuk zo'n website maken, denk dat je best kan zeggen dat je er niet op wilt.

Ironically common sense is not common...

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:01

Jou buren zijn wel heel enthousiast :=
Aan de andere kant, best leuk dat het zulke gastvrije mensen zijn.
Maar ook een beetje ... uhhh raar :')

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:03

Vind het wel netjes dat ze het eerlijk toegeven, ik google ook een hoop mensen. Wil graag weten met wie ik te maken heb, en of ze bekende lijken in de kast hebben liggen...

Geld verdienen door emails te lezen, geen snel-rijk-work-wondermiddel, wel verslavend en een leuk zakcentje :') >> klik hier

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:03

foxy80 schreef:
Ja, je bent natuurlijk vrij om zelf vanalles op internet te zetten, maar ik vind het wel raar dat je bij het eerste contact gelijk alles, echt alles laat zien. Reizen, foto' s van jezelf als kind, foto' s van alle feestjes die je hebt bijgewoond (oa familiefeestjes).
Mijn vriend en ik zijn trouwens uitgenodigd op hun welkomstfeestje in hun nieuwbouw (nieuwe wijk hé) en nu zijn we ongerust dat we online gaan komen... Ik kan toch moeilijk gaan roepen zodra ik hen met een fototoestel zie dat ik niet online wil?

dat bedoelde ik er ook mee te zeggen....voor je het weet sta je zelf op hun website....

..............................♥♥♥♥♥♥♥ Dag lieve desje.....*20-04-1993 - 14-12-2010* ♥♥♥♥♥♥♥...........................

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:05

Ik google ook wel eens mensen hoor :o

Laatst hadden we hier een erg agressieve man op het werk, die hebben we toen -op aanraden van onze bazin- even gegoogeld om te kijken of hij al eens wat mispeutert heeft *D .. Soms googel ik ook op kennissen vanuit de paardensport, gewoon om te weten wat voor resultaten ze hebben behaald.

Maaaar, ik begrijp best dat je het niet leuk vind dat onbekenden je googelen en je daar dan over aanspreken.Aan de andere kant, al wat je op internet gooit kan door -bijna- iedereen gelezen worden, dus probeer daar gewoon altijd een beetje rekening mee te houden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:05

Ik google 'nieuwe' mensen ook vaak, of dat mensen zijn waar ik voor mijn opleiding mee samen moet werken, buren, huisgenoten etc. Ik zou ze dan weer geen link geven naar mijn persoonlijke website (die ik overgens ook niet heb), maar me normaal met een handdruk voorstellen.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 12:05

We woonden er toen allemaal nog niet. Maar het mailadres hadden ze duidelijk via google gevonden, ze gaven alleen aan dat ze onze namen van de gemeente hadden gekregen (daar is niks mis mee, want we bouwen aanpalend).

Hun eigen website is onvindbaar via google!!!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:06

tja modern is t zeker!
ik ben wel benieuwd naar die link....

*\o/*Een druppeltje Dreft tussen piemel en pruim, garandeert vlottere liefde en een bed vol schuim! *\o/*
Oh hee! Kijk eens hier, een cadeautje!! -> http://www.bokt.nl/tools/timeout.php

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:09

Jeetje die geven inderdaad echt wel àlles vrij :=
'agenda' :')

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:09

ik vind het heel erg aardig eigenlijk (ben ik nou raar?)... ze stellen zich open op door de link te sturen (er staat toch geen onbehoorlijke info op?)

Ga gewoon lekker een bakkie doen zou ik zeggen, dan is er niets raars meer aan.

Citaat:
Be stubborn in goals but flexible in methods.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:10

ik heb mijn stagemaatje toen ik haar naam hoorde ook gegoogles en contact opgenomen... vond ze hartstikke leuk (tenminste zo deed ze). Als je nieuwsgierig bent naar iemand ga je googlen, ik vind dat heel normaal! Tenminste als je het niet stiekum doet.

Citaat:
Be stubborn in goals but flexible in methods.