En dan slaat de bliksem in... (figuurlijk gelukkig)

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Tieneke

En dan slaat de bliksem in... (figuurlijk gelukkig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 09:03

Gisteren heb ik samen met mijn "vriend" onze relatie beëindigd. Het werkte niet meer, waren te verschillend, stonden heel anders in het leven en noem maar op. Ik heb het initiatief genomen, nadat ik eigenlijk al een tijdje wist dat ik dit zou moeten doen, maar hij zag het wel aankomen. Het gesprek was het beste wat we eigenlijk in heel onze relatie gehad hebben en dadelijk had ik een opgelucht gevoel en had ik zoiets van: het is goed zo en ik voel me goed zo. We gunnen elkaar ook wel alle geluk en de vriendengroep die we gemeenschappelijk hadden, blijft ook gewoon toegankelijk voor ons beide. Dat wou ik heel erg graag, aangezien daar mensen zitten die heel veel voor me betekenen.

Tijdens de afgelopen weken heb ik heel veel steun gehad van één van zijn beste vriend, een jongen uit de groep. Aangezien mijn toenmalige vriend nogal eens mensen ongerust kon maken door niets te laten horen en dergelijke, deed hij wel altijd moeite om hem in de gaten te houden, om hem te vragen hoe het was. Ook voor mij was hij er altijd: hij gaf me wegwijs doorheen mijn zoektocht in mijn geloof, wat heel belangrijk is geweest voor me om alles op een rijtje te krijgen, steunde me op het moment dat ik in een heel erg diep dal zat en is altijd blijven hopen dat het tussen mij en mijn toenmalige vriend terug goedkwam. Ook heb ik met hem over heel intieme onderwerpen kunnen praten, maar uiteraard altijd met volle respect voor mijn ex-vriend.

Gisteren, na het uitmaakgesprek, was er nog een feestje voor de groep waar we heen gingen en ik was heel blij dat we er zonder rare toestanden konden zijn, nadat hij het duidelijk maakte aan iedereen dat we geen koppel meer waren. Heel de avond was eigenlijk heel relaxed en heel aangenaam. Maar die vriend dus... Praatte de hele avond met me en bracht me na afloop ook naar huis, wat hij zelf had aangeboden (is toch een half uurtje rijden). We hebben in de auto echt het leukste gesprek gehad, over allerlei soorten dingen. Toen kwamen we bij mij thuis en hebben we in de auto toch nog zeker een kwartier gebabbeld over het gelovige deel van ons leven. Maar tijdens elk gesprek merkte ik precies een soort van tweestrijd: enerzijds maakte hij echt flirterige opmerkingen/complimentjes die niet verkeerd te interpreteren vallen. Als hij zoiets tegen me zei wat ik niet verkeerd kon opvatten, zei hij ook stilletjes in zichzelf: "oh, ik ben hier niet goed in..." Maar anderzijds is hij, denk ik, een beetje bang om mijn ex-vriend te kwetsen, wat ik van zijn kant wel begrijp. Hij is ongelooflijk trouw aan mensen en is de meest fatsoenlijke jongen die ik ooit ontmoet heb, zonder dan een pietje precies te zijn. Hij heeft me ook aangeboden om mij eens mee te nemen naar zijn kerk en hoopte wel dat mijn ex dat niet erg zou vinden. Hij vertelde dat hij zo al de vraag zag aankomen of ik zijn vriendin was. Toen zei ik voor ik het wist: "Tja, dan zeg je gewoon duidelijk JA en ben je dadelijk van het gezeur af." :+

Toen hij wegreed, had ik een heel gek gevoel. Ik voelde me ook raar omdat ik dat nu voelde, toen het hoop en al 6 uur uit was met mijn vriend. Maar ik had zoiets van: dit is het. Deze jongen is het. De bliksem was bij mij ter plekke ingeslagen. Vanmorgen werd ik wakker met het meest gelukzalige gevoel ooit. Bleek ik nog een sms van hem gehad te hebben dat hij veilig thuis was aangekomen, maar toen lag ik dus blijkbaar als een blok te slapen :+

Vind het ook een beetje raar dat ik me niet triest voel, maar ik denk dat ik weken, zoniet maanden, geleden al ben begonnen met afscheid van mijn ex-vriend te nemen. Gisteren vroeg hij me nog: heb je gevoelens voor ...? Toen moest ik lachen, maar hij zag ook dat ik daar geen echt antwoord op wou geven. Toen zei hij: "Oh, binnen twee maanden heb je zo een relatie met ... " :+ Toen geloofde ik het niet. Maar mijn ex-vriend gunt me wel aan een ander, dus daar was ik wel blij van, achteraf.

Ik voel me net een kind nu :D

Esmeralda

Re: En dan slaat de bliksem in... (figuurlijk gelukkig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:14

soms duurt het ff voordat je inziet, dat de ware al een poos naast je heeft gezeten. Wat heerlijk dat je op 1 lijn kan zitten met iemand. Praten over vanalles, je zoektocht naar God. Maar denk je dat die vriendschap die je nu met hem heb, ook zo blijft als je verkering heb?? Want soms maakt dat net ff het verschil. Hoop voor dat die vriendschap blijft, want het is heerlijk om zo,n persoon naast je te hebben.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 09:16

Esmeralda, het is idd echt gewoon zoiets van: huh, hoe kan dit :+ Het gekke is dat ik van de week nog uren met hem heb gepraat over wat voor iemand ik zoek en wat voor mij het belangrijkste is. Op zo ongeveer alles was hij het met me eens en nu kom ik er gewoon achter... dat hij dat gewoon allemaal heeft. Ik weet niet of er nog iemand rondloopt die daar nog meer aan voldoet :+

En hij is nog knap ook, terwijl dat niet eens op mijn lijstje stond :+

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:28

haha dat is dan een leuke bijkomstigheid dat hij knap is. Maar ga je het hem vertellen, dat je je zoektocht ben gestop, omdat je hem gevonden heb?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 09:37

Oh, denk dat dat nog een beetje vroeg is :D Durf dat ook eigenlijk niet, haha. Hoe stom eigenlijk :+

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:44

Meis, lekker laten gebeuren, is allemaal onwerkelijk, maar wel heel prachtig, toch?.. ;)

Dit soort dingen maken het leven boeiend, intens en intrigerend, super leuk! Succes en ik hoop dat het de moeite zal zijn om er eventueel voor open te staan. :)

I have pms & a gun.
Any questions

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 10:25

:)

Eigenlijk had ik het eerder ook wel kunnen voelen, maar ik ben zo hondstrouw dat ik die dingen dan gewoon blokkeer. Zo waren we eens naar de film en zei hij uit het niets dat hij nog nooit zulke ogen als de mijne had gezien, zo mooi helder blauw :+ Ook nam hij mijn haar eens vast en zei dat die kleur (het is rood nu) me echt goed stond. Bij mijn verjaardag had hij ook een apart cadeautje gekocht, los van de rest van de groep. Toen voelde ik me ook altijd wel wat gevleid en heb dat ook altijd tegen mijn ex-vriend toen gezegd, maar meer om aan te tonen wat me aantrok.

Het is ook echt schattig. Je zou denken van, dat doe je toch niet, zulke dingen zeggen tegen de vriendin van zo'n goeie vriend, maar ik heb er achteraf ook met hem over gepraat en hij heeft totaal geen ervaring met relaties en probeert wat uit zijn "ei" te komen. Hij had toen een "stout" moment en ik een zwak, denk ik :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:44

Heeeeerlijk verhaal zeg :o superleuk! Ben blij voor je! :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:50

Oh dat is leuk! :)

Ik weet niet hoe je ex-vriend erover denkt, die zal zich misschien wel een beetje l*llig voelen.. Omdat het al zo snel is.

Maar meis, als het zo goed voelt en je staat er helemaal achter dan is de keus makkelijk gemaakt! :D
Echt leuk :j

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 12:53

Ik was ook de eerste persoon die met hem in de auto mocht (heeft nog niet zo lang zijn rijbewijs en heeft nu ook pas een auto). En ineens begon ie te zingen op een liedje van de cd die opstond. Ik weet niet welke groep het was, maar het was zo'n rockachtig liefdesliefde... En zingen doet hij bijna nooit. We hebben regelmatig zo singstar-avonden of zo en dan doet hij bijna nooit mee. En nu begon hij zo te zingen... Ohw <3

Straks heb ik het zoooo fout geinterpreteerd :+

_Nancy, ik heb daar ook met mijn exvriend over gesproken (wel voor dit gisterenavond gebeurde) en hij heeft min of meer gezegd dat als hij me aan iemand anders moet gunnen, dan nog liever aan die jongen dan aan een ander :+ Als het zover komt, gaat hij het er zeker moeilijk mee hebben, maar zo'n dingen hou je toch niet tegen, denk ik...

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:55

Hé dit heb ik ook gehad! Heel bizar! Heb 2,5 jaar met een jongen gehad waar ik eigenlijk ( achteraf) helemaal niet verliefd op was. Ik was altijd boos, chagrijnig, mokkig en hadden om elk dingetje gezeur. Nu leerde ik ondertussen als een leuke jongen kennen en ik heb het heel onverwachts uitgemaakt met mijn toenmalige vriend. Toen het eenmaal uit was, voelde ik me zó gelukkig! Dat ik dat niet eerder had gedaan. Een week later had ik met die jongen die ik toen al 3/4 jaar eigenlijk super leuk vond en daar ben ik nu bijna 3,5 jaar mee samen en ik weet nu dus hoe het voelt om écht verliefd te zijn :D. Echt super grappig! Om je ex vriend moet je je geen 1 seconde meer druk maken, heb ik ook niet gedaan. Zoek voorlopig even geen contact meer op en als het goed voelt met die andere jongen gewoon doen hoor. Je leeft maar 1 keer en je moet aan jezelf denken en niet aan andere dus doe wat jij wilt!

Edit: ik had even snel gelezen en zie dat het de beste vriend is.. Hmm ietsje moeilijker dan ik had haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 12:58

Espoir_, echt grappig :D En zalig gewoon, zo'n gevoel.

Verschil is wel dat dit dus ook een vriend van hem is. Ons vriendengroepje doet nogal veel dingen samen, de laatste tijd is er elke week wel iets, dus geen contact meer hebben met mijn exvriend is niet te doen. Daarom wou ik ook absoluut fijn uit elkaar gaan, voor zover dat fijn kan zijn. Maar we hadden er beide vrede mee dat we beide gewoon bij de groep bleven en zo is het dan ook gegaan en blijft het...

EDIT: ik zie nu je edit... Dat dus :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 13:34

Oh help :+ Ik ben net een kip zonder kop.

Krijg ik net ineens een sms...van hem... om te vragen "hoe het met m'n beentje was" :D (Van de val die ik gisteren gemaakt heb..) Zoooooo cute :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 08:01

Even een update.

Tussen m'n exvriend en mij lijkt het gewoon goed te gaan zo. Straks komt hij z'n spullen ophalen, dus dat gaat misschien wel niet zo gemakkelijk zijn, maar het hoort er nu eenmaal bij.

Die vriend... Wow :D Elke dag chatten we toch wel een paar uur op msn en gisteren ging het behoorlijk ver, in zin van toch wel vertrouwelijke dingen die er gezegd worden. Hij zegt dan ook dat alleen ik die dingen mag weten, dus da's wel leuk :p Heb hem ook wel met opmerkingen hier en daar duidelijk gemaakt dat ik hem heel erg leuk vind en hij werd daar een beetje verlegen van :)

Dit heeft er op zich niks mee te maken, maar ik mag effectief mee naar z'n kerk. Hij gaat wel even kijken wanneer en hoe, maar ik mag zeker mee. Betekent wel veel voor me, want dat is een stap die ik al jaren wou zetten, maar waar ik nooit toe kwam.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:05

Joh, het is vaak gewoon zo, dat je het jezelf niet toestaat, omdat dat niet "mag" ofzo...of omdat je het idee hebt dat het nog niet zo snel kan. Ik had ook 2 maanden nadat het uit was met mn ex ( na 5 jaar) weer een vriend en dat had ik zelf dus echt niet gedacht, dat dat zo snel zou gaan. Maar mijn relatie was ook al een tijd niet goed en we hadden er ook ( achteraf gezien) best een half jaar eerder mee kunnen stoppen.
Ik was in t begin bang dat ik mn nieuwe vriend zou gaan kwetsen omdat ik misschien te snel aan een relatie ging beginnen...maar toen heb ik gewoon al mn ingewikkelde gedachtes overboord gegooid ;) ...en nu ben ik nog steeds helemaal happy.
Laatst bijgewerkt door Getup op 07-09-10 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:06

Hartstikke leuk voor je! Ik zou wel duidelijk met die vriend bespreken dat je het eerst nog op een laag pitje houd en nog even vrijgezel blijft. Ondanks dat je misschien al een aantal maanden geleden bent begonnen 'afscheid' te nemen van je relatie kan het ook zijn dat de klap over een paar dagen nog komt, dus stort je alsjeblief niet direct in iets anders, ook als dit nu voelt als de ware. Als dat zo is dan komt dat over een paar maanden ook wel. Maar vind eerst even jezelf weer...

verder vind ik het super leuk voor je en wens je heel veel geluk!

ilsemarie.com - voor elke gelegenheid een passend cadeau! Maar ook Relatiegeschenken & geborduurde bedrijfskleding!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 08:24

Bedankt :)

Het is dat die jongen me zo heeft geholpen om 'mezelf weer te vinden' zonder daarbij afbreuk te doen aan mijn exvriend. Ik ken mezelf heel goeden ik heb me nooit zo opgelucht en daarom gelukkig gevoeld als nu, eerlijk gezegd. Mijn leven heeft zoveel dingen al te verduren gehad en ik kan eigenlijk zelf geen seconde meer wachten om het een boost te geven. Bij hem heb ik echt het 'de ware'-idee, al heb ik nooit echt gedacht/gehoopt dat dat bestaat, 't is een beetje als een mokerslag in je gezicht, maar dan een hele fijne mokerslag :+

Getup, ja, dat heb ik nu ook, zo van 'mag het nu al wel' en ik vermoed dat hij zit met het idee van 'mag het wel, ze is het vriendinnetje van mijn kameraad geweest'.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:40

Verhaal klinkt bekend :+ . Ik heb het ook gehad met mijn exvriend - en huidige vriend. Met mijn ex ging het niet goed meer tussen ons, ik had al bijna een jaar het idee dat het echt niet meer kon, maar ja, de stap zetten om het werkelijk uit te maken vond ik gewoon erg moeilijk. Ik was toen al heel goed bevriend met mijn huidige vriend, en toen ik het uitmaakte met mijn ex, heeft hij me ontzettend gesteund, en zijn we als een blok voor elkaar gevallen. We zijn nu al 5,5 jaar samen en het gaat nog steeds super. Ik ben echt nog nooit zo gelukkig geweest met een man :D . Het is zo'n heerlijk gevoel!
Dus ik zou zeggen: ga ervoor :D .

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 08:56

Rinske, echt leuk :D Het komt blijkbaar meer voor dan dat ik dacht, als ik de verhalen zo lees. Ik had eigenlijk een beetje voorzien dat ik reacties zou krijgen in de zin van "joh, dat doe je toch niet, iets beginnen met een vriend van je ex!!" :+ Zou ook niet geheel onterecht zijn, natuurlijk, genoeg vriendschappen die zo sneuvelen. Daarom ben ik wel blij dat mijn exvriend me "gunt" aan een ander :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:03

Die gedachte had ik dus ook: "ik ben niet zo iemand, die meteen even een ander heeft"....Maar ik wist ook wel van mezelf dat ik niet een nieuwe vriend had om maar niet alleen te zijn. Wass namelijk absoluut niet op zoek en kan prima alleen zijn..het gebeurde gewoon en dan kun je rustig toegeven. Heb een appartementje gehuurd, waar we toch vaak samen waren en na een jaar zijn we gaan samenwonen, nu na 2 jaar hebben we ons huisje gebouwd.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 09:08

Wat leuk zeg... Ik weet ook heel goed dat ik alleen kan zijn en ben ook niet bewust op zoek gegaan naar die jongen. Wel wist ik al een tijdje dat hij wel heel charmant was en de complimentjes die hij eerder maakte, waren ook wel heel erg leuk. Ben daar ook altijd eerlijk in geweest naar mijn exvriend toe. En dan gewoon door zoveel met hem te praten over de diepste dingen in het leven... Ik heb mezelf ook nooit toegestaan om iets te zien op vlak van liefde in een andere man, ben heel toegewijd aan een relatie als ik er eenmaal in zit. Nu sta ik het mezelf toe en is het raak. Het is zo'n diep gevoel dat ik bij die jongen heb, kan het niet beschrijven. Hij weet meer over mij dan mijn exvriend in al die tijd heeft geweten. En dan gaat het over zaken die echt er toe doen, niet over mijn lievelingskleur of zo :+ Maar over mijn geloof, mijn moeilijkheden, mijn kijk op de liefde, respect, omgaan met andere mensen...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:10

Ik ken het :D . En iedereen wist al dat het wat ging worden voordat ik het zelf door had :+ , heb die jongen best even laten wachten :o .

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:13

vind het zo heerlijk jou berichten te lezen :D
ben echt blij voor je *D
wacht in spanning af, wanneer je je komt met een update "we hebben verkering" hihih heet dat nog zo vandaag de dag? :o

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 09:17

Je dat heet nog zo, ja :D

Getup, op dat feestje zaterdag dus ook. Vooraf had mijn exvriend dus bij het uitmaken gezegd van "oh jee, over 2 maanden heb je zo iets met ... (die jongen)." Ik kon daar gewoon niks op zeggen, alleen maar lachen :+ En dan op het feestje zelf, een meisje uit de groep. Ze zei dat ze er aan onze tafel wel twee jongens bij mij passen vond. Eentje, daar denk ik van dat hij homo is en is een type waar ik niet echt op val, leuke jongen maar that's it. De andere jongen, ja, je kan al raden wie ze bedoelde :+

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:46

zeg heb jij je onderschrift al eens naar hem gesmst???