Bestaat er wierook met de geur van een haardvuur?

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dwaallicht

Bestaat er wierook met de geur van een haardvuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 22:58

Nu het weer een beetje kouder wordt s'nachts ruik ik buiten vaak de lucht van haardvuur/open haard, en dat vind ik echt zo'n lekker luchtje...

helaas hebben wij zelf geen haard of mogelijkheid tot een vuurkorf, dus vandaar de gekke vraag of er ook wierook is met die geur.
Ik heb zelf al alles afgezocht, ben een grote wierookliefhebber, maar hetgeen dat er het dichtste bij komt qua geur is "herfstblaadjes" van "moeders geuren"... en dat is het nog net niet :+

Iemand die een idee heeft? :)

moyra

Re: Bestaat er wierook met de geur van een haardvuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:03

Misschien hebben ze het bij de wereldwinkel ?
Hier hebben ze een stuk of 50/60 verschillende soorten.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:05

Geen idee! Ik denk dat je bij de wereldwinkel aan het juiste adres bent :j

Ik lees even mee, ik vind het ook altijd zo lekker ruiken <3

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 23:08

Nee bij de wereldwinkel hebben ze het helaas niet... daar werken ze met het merk "moeders geuren" en ik heb al even gecheckt of het in hun assortiment zit maar nee.. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:12

Je zou van het merk "HEM" kunnen kijken?
Alternative/natuur winkels e.d. hebben dit merk vaak.
http://www.hemincense.com/

Ja en bij de Xenos hebben ze ook veel, maar dat is wel synthetisch geparfumeerd en niet natuurlijk zoals HEM en Moeders Geuren.
Ik kan persoonlijk niet tegen de synthetische versies en vind ze ook niet lekker ruiken, maar wie weet jij wel.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 23:27

Dank je voor de tip Kanelly :) Ik ga de site even bekijken.

Ik koop indd ook alleen maar de natuurlijke wierook, de synthetische vind ik ook niet lekker..

Ik zie net wel de geur 'zuiveringshout woud' op de site van moeders geuren, misschien is dat wel wat..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:49

In principe is de geur van haardvuur juist ONGEPARFUMEERD en dat van wierook geparfumeerd, dus het zal niet makkelijk zijn om een parfum te vinden dat gewoon naar hout ruikt...

Is het niet makkelijker om een houtchip in een schaal met zand aan te steken dan?
Ik denk even aan de indianen, die bij ceremoniën dingen verbranden (nou ja meer laten gloeien) in een schaaltje (salie meestal, maar ook wel cederhout bv).

Ga gewoon naar een zaak waar ze openhaard hout verkopen en vraag of je de "kruimeltjes" mag rapen.

Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, maar niet voor wat jij begrijpt.
*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * Diverse Lusitanos aangeboden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:33

Bij de Kik en Tedi in duitsland hadden ze van die geur wierrookkegeltjes afgelopen kerst.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:36

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:42

http://www.anderskristal.nl : Dé winkel voor exclusieve cadeau's!
http://www.naskbijles.nl : Online natuur en scheikunde methode, het adres voor voor bijles en examentraining.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 11:36

wederom bedankt voor de goede ideeën :)

houtsnippers binnen branden durf ik eigenlijk niet aan, want de rook kan nergens weg en heb twee katten in huis... maar op ons dakterras zou het wel kunnen denk ik.

Die lampe berger lijkt me ook wel wat, hou sowiso wel van lekkere luchtjes in huis. Alleen voor die prijs zou ik eerst wel eens zo'n geurolie willen ruiken. Van sterke, synthetische parfums als bijvoorbeeld Ambi Pur krijg ik namelijk koppijn... ik ga even zoeken of er ook een winkel in de buurt is die ze verkoopt :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:13

Een chip (snipper) van hout gloeit precies als wierook en geeft dus niet meer rook af. Ik heb het niet over een pan vol schaafsel, maar een brokje. En zelfs bij schaafsel, als je twee drie schilletjes neemt, geeft dat maar weinig rook.
Bij smudging wil je wat meer rook, maar zelfs dat is nog heel miniem. Dat doen ze nl ook binnenshuis. ;)

Maar ik zie hier gepost dat er idd wierook bestaat met haardvuurlucht.

Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, maar niet voor wat jij begrijpt.
*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * Diverse Lusitanos aangeboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:42

Wat een leuk idee hier was ik ook al een tijdje naar op zoek.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:55

Wil ook wel weten of het dan ook echt zo ruikt want dan wil ik het ook wel.
Wacht nog ff af...

I hate going to weddings, all the grandmas would poke me and tell me ; you're next.
They stopped that when I started doing it to them at funerals.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 19:47

Nou ik was vandaag in utrecht en heb daar "heilig hout" gekocht, ook kleine houtjes die smeulen. Dit ruikt echter veel zoeter dan de gemiddelde haardlucht, wel lekker, maar niet wat ik zocht :P het schijnt vaak voor bepaalde rituelen te worden gebruikt, ik heb het puur voor het lekkere luchtje.

Ook heb ik zuiveringshout-wierook gekocht, maar de echte typische brandhout-lucht is nergens te krijgen (ben in verschillende new age winkeltjes geweest maar niet gevonden..) dus ik ga het idee van Lusitana maar eens proberen met haardhout chips in een bak met zand :) als ik het heb geprobeerd laat ik het wel horen :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:23

Pfoeh, ik denk dat het ook wel lastig wordt om die échte haardvuurlucht te krijgen. Weet wat je bedoelt hoor, vind het zelf ook heerlijk ruiken. Mijn ouders hebben een openhaard en met het gure weer van afgelopen weekend was daar goed vertoeven :))

Denk dat je met 'haardvuur-wierrook' alleen niet die échte lucht krijgt, meer een namaak luchtje wat het dan net niet (lees: helemaal niet) is.

De tip van Lusitana lijkt me dan een betere oplossing :j

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:02

dwaallicht schreef:
Die lampe berger lijkt me ook wel wat, hou sowiso wel van lekkere luchtjes in huis. Alleen voor die prijs zou ik eerst wel eens zo'n geurolie willen ruiken. Van sterke, synthetische parfums als bijvoorbeeld Ambi Pur krijg ik namelijk koppijn... ik ga even zoeken of er ook een winkel in de buurt is die ze verkoopt :)

Even een reactie geven voordat mensen de verkeerde ideeën over Lampe Berger krijgen ^_^
Lampe Berger is niet synthetisch maar gebaseerd op natuurlijke extracten in combinatie met alcohol. Zelfs mensen met astma of andere luchtwegaandoeningen hebben hier geen last van. Oorspronkelijk is het ontwikkeld om bacteriën uit de lucht te doden (ruim 110 jaar gelezen voor in ziekenhuizen toen er nog geen zuiveringsinstallaties waren)
Het is te koop vanaf 25 euro, dan ben je startklaar. En met een fles van 500 ml. doe je ong. 50x branden (en dan blijft de geur 2~4 uur hangen) PM maar voor meer info als je dat zou willen.

http://www.anderskristal.nl : Dé winkel voor exclusieve cadeau's!
http://www.naskbijles.nl : Online natuur en scheikunde methode, het adres voor voor bijles en examentraining.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 21:44

whoopylover schreef:
dwaallicht schreef:

Even een reactie geven voordat mensen de verkeerde ideeën over Lampe Berger krijgen ^_^
Lampe Berger is niet synthetisch maar gebaseerd op natuurlijke extracten in combinatie met alcohol. Zelfs mensen met astma of andere luchtwegaandoeningen hebben hier geen last van. Oorspronkelijk is het ontwikkeld om bacteriën uit de lucht te doden (ruim 110 jaar gelezen voor in ziekenhuizen toen er nog geen zuiveringsinstallaties waren)
Het is te koop vanaf 25 euro, dan ben je startklaar. En met een fles van 500 ml. doe je ong. 50x branden (en dan blijft de geur 2~4 uur hangen) PM maar voor meer info als je dat zou willen.

Oh, zo bedoelde ik het niet hoor :) ik had me er ook nog niet in verdiept of het synthetisch of natuurlijk was. Goed dat je de info geeft. Bedankt voor de tip, ik hou het even in m'n achterhoofd :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie