HELP!! getrouwd...verliefd op een vrouw, wat nu???

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

upperlady

HELP!! getrouwd...verliefd op een vrouw, wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 22:24

Hallo bokkers,

Ik ben een vrouw, getrouwd en heb al 6 jaar een relatie met deze man. Ik ben 22 jaar.

Nu ben ik de afgelopen weken hopeloos verliefd geworden op een van mijn beste vriendinnen. Inmiddels ben ik er achter dat dit gevoel wederzijds is. Ik weet nu niet meer wat ik met mijn eigen gevoel aan moet. Ben ik nou lesbisch of gewoon bi? Ik wil mijn man niet in de steek laten maar kan ook mijn gevoel naar haar niet negeren
Zijn er bokkers die dit eerder hebben meegemaakt en ervaringen willen delen met mij? Ik weet het gewoon even niet meer.........

Dankjewel
Laatst bijgewerkt door upperlady op 03-09-10 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Wij slöppekrammers slöppekrammen maar voort. Terwijl de slöppekram blijft slöppekrammen en wij löppekrammers Slöppekrammen.

chocobroodje

Re: getrouwd...verliefd op een vrouw, wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:29

Ik denk dat het heel belangrijk is om erachter te komen waarom je verliefd bent. Is de relatie met je man op dit moment minder? Mis je iets in je relatie? Of ben je gewoon te jong gaan settelen? Kortom waar denk je dat dit vandaan komt? Ik denk dat het goed is om je daar even op te concentreren. Wat wil JIJ?

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:31

Lastige situatie!
Ik denk dat je bi bent :j ik ben het zelf ook, en ik val op zowel mannen en vrouwen. Ik kan van allebei houden :) als ik maar gelukkig ben! Soms zeg ik wel eens: ''mijn hart is groot'' :=.
Zelf ben ik nooit in jou situatie beland, gelukkig maar want ik zou me dus ook geen raad weten met mijn gevoel :n

Ik denk dat je bij jezelf moet nagaan wat je nou écht wilt, niet wat je hoofd zegt maar wat je hart zegt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:33

jeetje wat een ontzettend lastige situatie. ik zou er met elkaar dievriendin van jou goed over praten wat jullie ervan verwachten en dan pas je man in lichten. ik wens je heel veel wijsheid

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

wendy1987

Re: getrouwd...verliefd op een vrouw, wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:42

Ik zou eerst eens goed kijken wat je zelf wil met je gevoelens.. Is dit omdat je iets mist? Of is het echt?
Je hoeft je iig nergens voor te schamen hoor! Ik zou niet te lang achter je man om doen, weet niet hoe die dan gaat reageren? Lijkt me niet erg leuk om te horen dat er achter mijn rug om dingen gebeurd zijn. Eerlijkheid is belangrijk in elke relatie. Hoe goed of slecht deze ook is.

upperlady

Re: HELP!! getrouwd...verliefd op een vrouw, wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 22:52

Dank je wel voor deze reacties. Ik weet dat dit gevoel echt is. Heb dit nog nooit eerder gevoelt. Maar ik weet dus echt niet wat ik ermee aan moet. Mijn relatie met mijn man is zeker niet slecht maar wat ik voel voor haar is echt..,.

Wij slöppekrammers slöppekrammen maar voort. Terwijl de slöppekram blijft slöppekrammen en wij löppekrammers Slöppekrammen.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 22:53

o my god, ik wordt nog poetisch ook....

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:54

Haha, ik ken het gevoel.. Dan zeg ik: Ga ervoor! Vooral als het wederzijds is! Niets mooiers toch??

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:55

mannen zien toch graag 2 vrouwen samen??

grapje....

wat vervelend zeg. k vrees dat je heel goed na moet gaan denken wat je wilt. misschieneen tijd afstand nemen van die vriendin?

Mooie Brahma kuikens te koop!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:55

Wat een situatie... moeilijk hoor.

je bent wel érg vroeg getrouwd, ik vraag me wel af of dat niet van invloed is.
Veel sterkte hiermee iig.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 22:55

to wendy1987, Je zegt, ik ken het gevoel.....ooit zouiets meegemaakt? Wat heb jij toen gedaan?

Afstand nemen kan niet, wil haar niet kwetsen en ook niet verliezen. Bovendien zien we elkaar vaak, ook ivm de paarden.
Laatst bijgewerkt door upperlady op 03-09-10 22:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:56

upperlady schreef:
Dank je wel voor deze reacties. Ik weet dat dit gevoel echt is. Heb dit nog nooit eerder gevoelt. Maar ik weet dus echt niet wat ik ermee aan moet. Mijn relatie met mijn man is zeker niet slecht maar wat ik voel voor haar is echt..,.

Deze post spreekt voor zich :) meid, ga er lekker voor! ik ben het helemaal met Wendy eens.
Er niets mooiers dan de liefde, zeker als die echt is en wederzijds. Heerlijk toch die vlinders :)

@suuzepuus: je hebt een punt! haha.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:57

?? hoezo ga ervoor??? ze is getrouwd... als de andere persoon een man was geweest hadden jullie niet zo gereageerd!

Mooie Brahma kuikens te koop!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:58

Achter mijn gevoel aangegaan.. Alleen was ik niet getrouwd.. Maar gewoon single. Dat scheelt wel erg..

Tijdje afstand nemen werkt niet. Doe ik al een jaar.. Blijft lastig ;) Oke, andere context wel. Maar dat is gewoon erg lastig.

@suuzepuus, dan had ik niet eens in het topic gekeken. Maar dat is weer andere reden :Y)
Maar ook dan had ik dit gezegd. Echte liefde is zeldzaam en kan je pas beschrijven als je het zelf gevoeld hebt!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:58

er zomaar voor gaan is een beetje kort door de bocht, deze gevoelens hoeven niet voor langere tijd te zijn, daar zit je dan mooi als je zo abrupt een keus maakt.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:59

Vast wel. Ik ga geen onderscheid maken tussen een man of een vrouw hoor, liefde is liefde en daar veranderd in mijn ogen het geslacht niets aan.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:03

F_Orumster schreef:
er zomaar voor gaan is een beetje kort door de bocht, deze gevoelens hoeven niet voor langere tijd te zijn, daar zit je dan mooi als je zo abrupt een keus maakt.

Als ze al zolang aan het twijfelen is, en al gecheckt heeft of het wederzijds is, zal het niet zomaar een bevlieging zijn gok ik zo.. Eerst twijfel je namelijk zo erg aan jezelf dat je denkt dat er niets van klopt. Daarna ga je je eigen lichaam weer vertrouwen en erna luisteren. En daarna moet de rest dat ook nog even gaan doen.. Zelf meegemaakt :Y)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:04

TS, stond je al langer 'open' voor andere mensen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:06

wendy1987 schreef:
F_Orumster schreef:

Als ze al zolang aan het twijfelen is, en al gecheckt heeft of het wederzijds is, zal het niet zomaar een bevlieging zijn gok ik zo.. Eerst twijfel je namelijk zo erg aan jezelf dat je denkt dat er niets van klopt. Daarna ga je je eigen lichaam weer vertrouwen en erna luisteren. En daarna moet de rest dat ook nog even gaan doen.. Zelf meegemaakt :Y)

Daar heb je gelijk in.

Het feit dat je zo jong getrouwd bent... Je bent op die leeftijd nog zo in ontwikkeling...
Is niet vreemd dat je gevoelens krijgt voor een ander, inmiddels past er wellicht een heel ander persoon veel ebter bij je.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 23:07

F_Orumster schreef:

Nee, ik heb nooit open gestaan voor andere mensen, maar zij is anders....zo puur en oprecht. En ik schrik van mezelf dat deze gevoelens zo heftig tot mij komen

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:07

Ik denk dat je voor jezelf eerst na moet gaan, of je echt pure liefde voelt, of dat je de bevestiging, affectie of geborgenheid mist.
Sluit dat laatste eerst uit, voor je definitief een punt achter het huidige hoofdstuk zet.

Verliefd worden overkomt je, maar onthoud dat je altijd een keuze hebt, wat je met die verliefdheid doet.
En die keuze is aan jou. :)

Ik wens je, hoe dan ook, veel wijsheid bij het maken van je beslissing.
En natuurlijk heel veel geluk. :)

,

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:10

chocobroodje schreef:
Ik denk dat het heel belangrijk is om erachter te komen waarom je verliefd bent. Is de relatie met je man op dit moment minder? Mis je iets in je relatie? Of ben je gewoon te jong gaan settelen? Kortom waar denk je dat dit vandaan komt? Ik denk dat het goed is om je daar even op te concentreren. Wat wil JIJ?

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:11

Jeetje wat een lastige situatie zeg! Ken je haar al langer? Heb je enig idee waarom die gevoelens de laatste tijd zo hevig geworden zijn?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:11

ik zou het eerst open aan mijn man vertellen, hij is je partner
dan samen kijken hoe het verder moet

zoek uit wat je wil, wat je belangrijker vindt

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:13

upperlady schreef:
F_Orumster schreef:

Nee, ik heb nooit open gestaan voor andere mensen, maar zij is anders....zo puur en oprecht. En ik schrik van mezelf dat deze gevoelens zo heftig tot mij komen

Welkom in de wereld die LIEFDE heet :Y) Die is nooit makkelijk!