Problemen met een aankoopje via marktplaats...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 10:14

Ik vind eigenlijk wel dat ze veel te koop heeft staan op de marktplaats. Houdt ze grote schoonmaak ofzo?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 10:41

Nou,
terug boeken kan dus niet meer Frusty

Ik denk dat we haar toch maar eens moeten opzoeken...
Jasmijn; wat dacht je van een meetinkje?

btw, toen ik dat bit kocht had ze vrijwel geen andere artikelen te koop staan, pas toen ik het geld overgamaakt had en de week erna weer op marktplaats kwam zag ik dat ze zoveel kwijt moest...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:35

Reageert ze niet meer op je telefoontjes of op je mailtjes? En weet je al waar ze woont?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 12:39

Ze reageert id niet meer op mailtjes!
Ik heb nu een adres gekregen van iemand die vroeger een paard bij haar heeft gekocht.

Het is in Westzaan...

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 13:00

Lijkt me heel gezellig om te meeten, maar denk je echt dat je haar thuis treft en dat je je bit of je geld terug krijgt? Ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in. Misschien moet je Willibrord Frequen ( Verward ik heb zo'n hekel aan die man dat ik zijn naam niet eens kan schrijven) eens proberen Haha! Haha!
Maar goed ik vind het heel leuk als je deze kant op komt.

Navragen is beter dan afvragen.

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 21:22

Effe een vraagje aan Lonneke:
Die oproep van vorige week op Marktplaats waar wij beiden op gereageerd hadden, heb jij daar nog iets van gehoord ?
'k Was een hele zoektocht begonnen en heb zo ongeveer het hele Bokt-item gecopy-paste en doorgemaild, maar niks meer vernomen.
Worden we bedankt Misselijk ???
Daar kan ik me best wel kwaad over maken, zetten ze zo'n noodkreet op internet en zijn er mensen die de moeite te nemen om te reageren (terwijl ik er zelf helemaal geen belang bij heb, deed het echt om te helpen), en dan niet eens effe bedanken voor de moeite ofzo.
Zo, dat lucht op !

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 11:51

Ja hoor! het is weer zover!

Ze biedt nu zwarte BR leren springschoenen aan onder de naam van Sandra de Wit!

Oppassen dus..

Ik heb haar een mailtje gestuurd naar het adres wat ze hierbij had staan. Ben benieuwd of ze reageert!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 11:55

Het lijkt me wel tijd worden marktplaats in te lichten voordat er nog meer slachtoffers vallen.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 12:47

ik heb niets meer gehoord van dei vrouw. tja jammer eigenlijkwant ik wilde alleen helpen. ik ga nu direct ff op mail aan marktplaats sturen.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 13:01

ik heb een mailtje naar marktplaats gestuurd met de volgende tekst:

hallo marktplaats. ik mail jullie even om een waarschuwing uit te laten gaan wat betreft een oplichtster op marktplaats. vanuit diverse hoeken verneem ik dat deze vrouw genaamd laura erfman mensen oplicht door bij jullie te adverteren, en als iemand dan geld heeeft overgemaakt, worden de spullen nooit toegezonden, zogenaamd omdat ze geen geld heeft voor de verzendkosten. ik kom zelf al heel lang hier op marktplaats en zie regelmatig advertenties van haar. ik ken inmiddels 3 gedupeerde en er zullen er ongetwijfeld nog meer zijn. kort geleden vond er ook een oproep plaats hier op uw site of iemand die laura erfman kende. toelvallig is een vriendin van mij ook een gedupeerde en die is via via aan haar (waarschijnlijke) adres gekomen. dus ik heb die oproep hier beantwoord en ik hoop dat die vrouw nog iets kon terugkrijgen van haar geld of hetgeen wat ze had gekocht maar nooit gekregen. op http://www.bokt.nl is het volgende topic over laura erfman opgestart: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... forum=2&83 ik hoop dat u de moeite neemt om dat even te lezen en om onze klacht serieus te nemen en er iets aan te doen zodat er niet nog meer mensen spullen bestellen die ze noit krijgen. ik hoop dat u even een mailtje terug kunt sturen zodat ik weet wat ik de rest kan vertellen. groetjes lonneke hooijmans en alle gedupeerden.

ik hoop op een srieuze reactie van marktplaats en ik hoop dat hierdoor de oplichting over is. als er nog iemand een mailtje naar marktplaats wil sturen is dat natuurlijk altijd beter!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 13:07

Ben errug benieuwd wat marktplaats hiermee doet!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 19:45

ja zeker!!anders gaan we gewoon met z'n allen naar haar zogenaamde adres,met iedereen van bokt!hahahaha, dus met z'n..1180'en op dit moment....(moet iedereen die er nu nie meer komt ook komen en iedereen die onder 2 namen staat 2 keer....maar oke..)dan zal ze we ff schrikken, en dan rammen we haar zo ver in elkaar dat ze nog net het geld kan geven en daarna knock-out neer valt!haha, LOL....ik zie het al voor me, staan we daar met z'n allen...zullen die buren wel denken, wat gebeurd hier...???!!!!!! Verward Verward Verward haha, LOL, moeten we doen, hebben we meteen de allergrootste meeting!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 21:26

hier de reactie van marktplaats. wellicht weet iemand van jullie ook nog wel advertenties van haar te staan??

Geachte Heer Hooymans,

Wij zijn op de hoogte van de wijze waarop deze vrouw met onze site omgaat. Naar mijn weten hebben wij ook al haar advertenties verwijderd en haar gegevens op onze zwarte lijst gezet. Staan er nog meer advertenties van haar op?

aldus de beheerder op marktplaats. als er iemand is die nog enige info heeft mail of pb me dit dan door zodat ik ald ie info naar marktplaats kan zenden en ze die oplichter aan kunnen pakken. alle bruikbare info is welkom. ook een eventueel telnr of adres.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 21:37

Is wel netjes van ze. maken zij er ook echt een zaak van dan, of zou je toch beter met meer gedupeerden naar de politie kunnen stappen?

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:18

Goed dat je dit mailtje aan Marktplaats hebt verstuurd !
Ik vrees dat ze verder geen stappen kunnen ondernemen, maar toch goed dat ze haar in de gaten houden.
Lonneke, bij Marktplaats zeggen ze MENEER tegen je, net als bij de Mac *LOL* LOL !

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 07:26

Ze staat onder Sandra de Wit,
en ze biedt zwarte leren springschoenen van BR aan "waar het prijskaartje" nog aan hangt...
Stuur jij een mailtje Lonneke?
Laat het anders weten dan doe ik het...

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 07:28

het enige wat zij kunnen doen is denk ik haar advertenties verwijderen. ik denk dat als sjuimpje haar geld terug wil, en al die anderen ook, dat het een politie zaak is. tja of die er iets aan kunnen doen???

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 07:40

Hahaha, jij bent er ook vroeg bij! Cool

Maar stuur jij marktplaats een mailtje dat ze nu onder de naam van Sandra de Wit opereert?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 07:43

Ik weet echt zeker dat dit haar is! Ik had namelijk interesse in deze springschoenen en heb toendertijd een copietje achtergehouden voor het geval dat het met het bit toch nog goed zou aflopen, dit is precies dezelfde tekst!
Ik heb gister een mailtje naar "Kazooie" gestuurd maar nog niets gehoord...

Deze advertentie:

Aangeboden: nieuwe BR springschoenen
Prijs: nieuw 97,50 nu f 50:
Beschrijving:
nog nooit gebruikte BR springschoenen
zwart leder aan de buitenzijde
neopreen aan de binnenzijde
sluiting met klitteband, maat full
met koperkleurig BR merkje
het prijskaartje van f 97,50 zit er nog aan
dit zijn de beste springschoenen
Foto: Geen foto beschikbaar
Naam: SANDRA DE WIT
E-mail: Klik hier om een E-mail te sturen naar kazooie
Telefoonnummer: -
Woonplaats: westzaan
Provincie: Noord Holland

marktplaat
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 11:17

Geachte gedupeerden,

Namens Marktplaats.nl willen wij meedelen dat wij het heel erg vinden dat zulke mensen misbruik maken van ons aanbod.
Wij doen er alles aan wat mogelijk is om deze vrouw te weren van de site. Mocht iemand het idee hebben dat ze de site weer "misbruikt: neem dan graag contact op met ons. Dit kan door een mail te sturen naar: info@marktplaats.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 11:24

In iedergeval bedankt dat jullie hier toch mee bezig zijn!

Ik zal het in de gaten houden, als ik haar weer iets zie aanbieden geef ik jullie een seintje!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:37

ik kreeg van marktplaats weer de volgende reactie:Geachte mevrouw Hooymans,

Wij hebben op haar ipadres gezocht en nog 8 advertenties van haar gevonden, wij gaan dit elke dag controleren. Ik heb ook uw reacties gelezen op bokt.nl. Ik heb er een reactie op toegevoegd. Ik hoop iedereen zo tegemoet te komen. Graag bericht terug.

Met vriendelijke groet,

Mariska.

zoals jullie zien zijn ze druk met haar bezig. hopenlijk krijgen we haar nooit in handen want dan...
ik zal me blijven inzetten om die oplichter aan te pakken. als iedereen goed blijft opletten dan zal ik alles wat we vinden steeds doorspelen aan marktplaats.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 15:53

Ik ben benieuwd zeg.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

tuffy
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 13:02

hallo allemaal ik heh de politie ingelicht over de praktijken van ons laaaauuuuwwwtttje . als ik weer bericht van ze krijg laat ik het hooooren (ben nog niet zo thuis bij bokt maar ik leer het wel
gr tuf Lips are sealed Lips are sealed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annienke, Antonius, Bontfire, DDD3, Eliana, Eliine, haffiefreak, hagelslag, jadeken, Larislaatje, Marije112, Mars, marygoround, miereneter, Mitch_Beauty, Paardennamen, RenskeFrea, xU_Blinghx en 224 bezoekers