uitslag Lucas

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

uitslag Lucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 18:45

In dit berichtje had ik geschreven over de geboorte van Lucas afgelopen zaterdag en de schrik toen hij in verband met een hartruis voor controle in het ziekenhuis moest blijven: [AM] berichtje van deze nieuwe mama....

De afgelopen dagen zijn redelijk slopend geweest, op zondag zijn we vanaf het ziekenhuis waar ik ben bevallen met de ambulance naar het VU in Amsterdam vervoerd. Daar lieten we lucas achter en gingen dagelijks met de auto naar het VU alwaar Lucas op de Intensive Care lag om goed in de gaten gehouden te kunnen worden. Hij lag aan een infuus en via allerlei kabeltjes verbonden aan de monitor om diverse waarden in de gaten te kunnen houden. Gelukkig had ik steeds alleen oog voor onze kanjer want zo''n omgeving met couveuse's, monitoren en rinkelende alarmbellen is nou niet bepaald een omgeving die je rustig maakt. De aanblik van ons kereltje wel overigens. Als hollands welvaren lag hij daar, op geen enkele manier lijkend op een kind dat ziek was. Helaas wees het onderzoek uit dat hij een aangeboren hartafwijking heeft, maar gelukkig wel 1 die heel goed te opereren is en waar heel veel ervaring in is. Hoewel dat een hele geruststelling is was in eerste instantie de schrik en het verdriet er niet minder om. Inmiddels ben ik aan het idee gewend dat hij binnenkort (nog niet bekend op welke termijn) geopereerd moet gaan worden en kan ik genieten van de tijd met hem samen, ook al was dat tot nu toe op de IC en niet thuis in onze vertrouwde omgeving.

Vanmiddag toen we bij hem waren kregen we het geweldige nieuws dat we hem morgen mee naar huis mogen nemen .Hij heeft het geweldig goed gedaan en hij heeft geen toevallen oid gehad, hij groeit en eet en doet alles wat een normale baby hoort te doen, kortom ze kunnen in het ziekenhuis op dit moment niets toevoegen wat we hem thuis niet kunnen geven. Ik geloof dat het sporadisch voor komt dat een baby direct vanaf een IC naar huis mag.

Ik ben helemaal in de wolken....

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 18:47

Wat heerlijk joh dat jullie je mannetje thuis krijgen. Ik kan me voorstellen dat je in eerste instantie heel erg schrikt als je hoort dat hij een aangeboren hartafwijking heeft.
Gelukkig dat het waarschijnlijk goed te opereren is.
Geniet de komende tijd maar lekker van jullie lief klein ventje Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 18:50

Heerlijk dat hij mee naar huis mag! Wel jammer dat hij een afwijking aan zijn hart heeft en geopereerd moet worden. Maar geniet maar lekker van hem!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 18:50

Jeetje, dat ie nu al geopereerd moet worden, zo'n klein hummeltje Scheve mond
Maar toch lekker dat ie nu weer naar huis mag!
Geniet er lekker van!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 18:52

Jeetje zeg dat is schrikken.......pffffff.
Maar gelukkig komt het allemaal goed.
Het is inderdaad geen pretje om je kindje in de coveuse te zien liggen aan allerlei monitoren.......(Johan heeft hetzelfde gehad)
Heeft lucas ook een infuus in de navel?

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier morgen als hij lekker bij jullie thuis komt.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 18:56

ach jeetje wat een ontzettend naar bericht.
Gelukkig dat er toch goed nieuws was dat
jullie hem mee naar huis mochten nemen.
Kan je eindelijk optimaal genieten van je
mannetje Lovers
veel sterkte hoor!!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:01

Wat lekker voor jullie dat hij morgen mee naar huis mag.
Wel schrikken hoor, maar gelukkig kunnen ze hem opereren.
Het is zeker niks, die kleintjes in de couveuse's te zien liggen met al die slangetjes en dingen.

Nog veel sterkte, met de operatie.
Veel plezier morgen, want dan is jullie hele gezin lekker thuis.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:20

Jee, dat is echt heel erg vervelend, j weet meteen waar je moederhart zit, niet? ik zou echt wel even moeten janken eerlijk gezged, dat heb ik nu al met al mijn kleine zorgjes.
Ik wens je veel sterkte en hoop dat alles goed gaat.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:31

Dat is niet mis! Toch een hele opluchting dat ze er een goede remedie voor hebben, ookal brengt dat altijd risico's met zich mee. Helemaal top dat hij nu naar huis mag, dat betekent toch wel dat het goed met hem gaat. Voor de kleine Lucas beterschap in alles wat nog gaat komen en voor jullie sterkte en vooral: geniet-ze!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:00

Fijn dat dat knappe ventje van je morgen z'n thuis mag gaan bekijken, dat lijkt me een heel goed teken, dat hij mee mag.
En die operatie, daar gaan we jullie met z'n allen doorheenslepen, dat komt wel goed!

Fijn dat je vanaf morgen thuis van Lucas mag gaan genieten meid, dan kunnen jullie elkaar pas echt goed leren kennen! Alvast een fijne thuiskomst gewenst voor je manneke!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:04

Ik kan het niet laten je nog een keer te feliciteren met het feit dat het stoere mannetje eindelijk naar huis mag en lekker vanuit huis alvast het paardengekvirus op kan doen, hij kan ze tenslotte zien staan.
Wacht maar af, voor je het weet moet er een pony bijkomen. Knipoog

Navragen is beter dan afvragen.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:09

Ik zit je net een PB'tje te sturen en nu lees ik dit bericht pas!

Wat een geweldig nieuws, Astrid, dat Lucas nu naar huis komt.
Dan kom jij ook aan wat meer rust toe.
Je krijgt zeker net geen kraamhulp meer? Nou ja, dan laat je Pim gewoon een tandje harder lopen Knipoog

Hartelijk gefeliciteerd met dit goede nieuws! Lekker genieten van Lucas, jullie samen. Ach gut

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:34

O wat heerlijk voor je Astrid, wat een opluchting. Nu kan je echt genieten van Lucas. Maar je kan hem nu natuurlijk niet zelf voeden, of wel???
Hou morgen maar een fijne feestdag met je kindje thuis.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:03

Wat fijn dat hij naar huis mag! Ik kan me goed voorstellen dat je heel erg geschrokken bent... ik wens jullie heel veel sterkte, maar geniet er nu eerst maar eens even lekker van!!!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:16

Wat fijn dat hij dan eindelijk naar huis mag!
Ik ben ook geboren met een hartruis, nader onderzoek bleek dat ik een gaatje had in me hard klep.
Nu 17 jaar later gaat alles goed, heb alleen soms met inspaning en warmte steken en klem op de borst.
Maar kan wel 100 worden Haha!

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:55

Machtig dat je kind naar huis mag. Probeer nog maar even niet aan de nadere operatie te denken als het even kan. Lekker met zijn drietjes thuis. (Slik, iedereen wil hem natuurlijk zien, daar gaat je rust.)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:02

erg mooie naam lucas. veel geluk!

Amor Vincit Omnia

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:21

Lovers

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:25

Ben blij voor jullie dat Lucas naar huis mag, geniet er maar van (ja ook van het gehuil en de poepluiers Haha! ).

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:39

Jeetje zeg, een operatie, maar ja, het is nodig.... wel fijn dat hij het zo goed doet en lekker mee naar huis mag. Geniet er maar van!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ania, Besje, Dennenboom, FleurSandro, Googlebot, GrapeshotBot, III, IlBuono, ingvdh, iphyn, Jive03, jojoleinee, LCT, leonie1988, LouLouB, Merel___, Mrskiwi, paljaslaura, Petra_O, xPabloBokt en 70 bezoekers