Leuke ideeën slaapkamer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:17

Hallo iedereen,

Ik ben van plan om mijn slaapkamer eens grondig te gaan veranderen, ander behang, andere meubels.
Hebben jullie misschien leuke ideeën, foto's van jullie eigen kamer ?
Voorbeeld foto's zijn ook welkom, kan ik beetje ordelen.

P.s ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon geen topics vinden over slaapkamers.

Groetjes.

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:20

Wat voor steil houdt je van?

Kleurtjes (fel of juist niet), freubels, juist naturel, landelijk, romantisch?

Wij hebben gekozen voor rustige kleuren. Bruin met creme breed gestreept behang achter het bed en verder mokka kleurige muren. Ook bruin/mokka gordijnen.
Meubels zijn licht eiken die er in staan.

Maar goed, ik houdt van naturel tinten en rust. Wordt knettergek van rood/roze/bloemen enz op een slaapkamer.

Misschien dat je wat specifieker kan zijn over je smaak.

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:32

Ik wil het graag in Naturele kleuren, bruin tinten vind ik erg mooi.
Alhoewel barokke stijl ik ook wel erg mooi vind, maar wel in zachte kleuren dan.

Meubels wil ik het liefst in het eiken, maar wit vind ik ook mooi.
Een kamer voor een 17-jarige maar toch ook wel volwassen uitstraling hebben.

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:57

VVDD > LZP

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:03

Zal is even kijken of ik een foto ergens heb van onze kamer voor het idee. Dan plaats ik die morgen wel.

Ik zou het in de basis rustig houden. Dan kan je altijd nog met de aankleding wat gekke dingen doen bv een knalkleur dekbed of kekke lampjes.

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:09

Ik heb net een huis gekocht en mijn hele huis wordt in bruin tinten met white wash meubels. De style is modern landelijk!

Wat ik ga doen is het volgende:

Ik heb een houte vloer in de kamer liggen met wit gestukte muren. Ik heb een bed was eikenhout - white wash met dezelfde kleuren nachtkastjes. Dan doe ik donkerbruin beddengoed met limegroen/appelsgroene kussentjes erop! Boven mn bed ga ik een langwerpige plaat maken van donkerbruin met daar achter allemaal spotjes als sfeer verlichting..

Bij mn kast heb ik een hele grote kleedspiegel die ik ga omlijsten met nepklimop plantjes en roze bloementjes..

Paar mooie planten erbij en klaar is kees :D

Ik heb een andere kamer wat werkkamer/kantoor wordt. Daar komt een bureau te staan ook weer van dat white wash met 2 smalle boekenkasten. In die kasten komen weer die groene mappen terug, donerbruine bureaustoel enz. dus alles is 1 geheel!

daNiielle_

Berichten: 7345
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:14

Ik heb op 1 wand van mijn kamer allemaal foto's.
2 hele grote, en daaromheen allemaal verschillende formaten kleine foto's.

Verder heb ik niet zoveel ideeen, mijn kamer is lekker simpel. :)

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:17

Limegroen is wel gaaf bij bruin en wit.

Vind van dat aqua blauw er ook heel mooi bij (hebben wij :P ) en evt knal roze, maar daar houdt ik zelf niet van.

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:17

thuis had ik in mn slaapkamer 1 muur fel roze, de rest alles wit! Beddengoed was dan ook roze en in mn lamelle zat ook een roze dingetje.. voordeel van Roze is dat alle tinten bij elkaar passen, bij bruin enz. is dat veel moeilijker!! Vond het erg jeugdig om mee te nemen naar mn eigen huis zeg maar ;) MAar het is wel gaaf voor iemand die 17 is!

francaa

Berichten: 1016
Geregistreerd: 03-09-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:18


Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:38

Ik ga mijn slaapkamer zo wel even opruimen en dan maak ik wat foto's :)
heb je een ideetje erbij.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:21

je hebt heef gaaf barok behang, als je dat combineert met wit en donkerpaars krijg je echt een gaaf effect... als je dan verder je meubels een beetje neutraal houd is het echt gaaf..

LeonieL

Berichten: 3549
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: Groningen

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:24

Ik ga ook mijn kamer veranderen.
Ik ga voor bordeauxrood en wit.
Ik heb ook een heel gaaf behang gezien, zwart/wit/zilver. héél gaaf!

_Annelies_

Berichten: 693
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:30

Mischien vindt je dit ook wel leuk voor op de muur.

Afbeelding

LeonieL

Berichten: 3549
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: Groningen

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:34

Annelies: Dat is idd een érg leuk idee!
Ga ik misschien ook wel gebruiken :D Een leuke spreuk boven m'n bed :D

_Annelies_

Berichten: 693
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: westland

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:36

Als je op google zoekt naar interieurstickers dan kom je allemaal websites tegen bij sommige heb je kant en klare stickers en bij sommige kan je zelf ook een spreuk verzinnen.

LeonieL

Berichten: 3549
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:38

bedankt voor de tip :D
TS : Ik weet niet of je een grote kamer hebt? Maar spiegeltjes ophangen is ook leuk. reflecteerd licht, dus lijkt je kamer groter.

edit: Ik heb ook eens gelezen dat je ook gewoon kan projecteren (een tekst) dat schilt toch weer meer dan 20 euro. Wat zeg ik.. meer dan 50 euro :P
Laatst bijgewerkt door LeonieL op 22-07-10 17:46, in het totaal 2 keer bewerkt

JuliaMaria
Berichten: 4230
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:40

Ik ga mijn kamer ook compleet opnieuw inrichten, hij is 4,5 meter breed en 11 meter lang met heel veel ramen. Deze kamer wordt helemaal ''zen'' en boeddhistisch. Er komen boeddha's te staan, veel bruin tinten (van donker tot beige) in combinatie met een hele prettige kleur groen (geen limegroen maar wat warmer) of evt een warme kleur rood. Ik twijfel nog. :)

Een paar flinke groene planten, dromenvangers, wierrook, kaarsjes, zithoek met een berg heerlijk zachte kussens, zo'n laag dressoir met allemaal aparte stenen en dingetjes erop, veel bronzen/gouden details (bvb de spiegellijsten), lekker pluizig kleed op de vloer, een mooie tekst op de muur....

Ik kijk er al helemaal naar uit. :D

(ben overigens geen zweverig figuur hoor haha, ik heb een héél druk leven en vind het heerlijk om me even terug te kunnen trekken om tot rust te komen, momenteel doe ik dat regelmatig in het huis van mijn vriendjes ouders want zijn mama is ook helemaal van de ''zen'', maar een eigen plekje lijkt me heerlijk)

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:53

Leuk topic, ik ben ook van plan mijn kamer opnieuw in te richten. Het is nu vooral veel kleur en dit wil ik veranderen in zwart-wit met een paar roze/rode accenten.

Romyv schreef:
thuis had ik in mn slaapkamer 1 muur fel roze, de rest alles wit! Beddengoed was dan ook roze en in mn lamelle zat ook een roze dingetje.. voordeel van Roze is dat alle tinten bij elkaar passen, bij bruin enz. is dat veel moeilijker!! Vond het erg jeugdig om mee te nemen naar mn eigen huis zeg maar ;) MAar het is wel gaaf voor iemand die 17 is!


Zo is mijn kamer nu ook, maar ik ben nu 19 en het is tijd voor wat meer volwassen kleuren :+

Zoiets:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 22-07-10 20:00, in het totaal 3 keer bewerkt

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:56

LeonieL schreef:
bedankt voor de tip :D
TS : Ik weet niet of je een grote kamer hebt? Maar spiegeltjes ophangen is ook leuk. reflecteerd licht, dus lijkt je kamer groter.


dat zou voor mij niks zijn
Ben bang voor de spiegel snachts :)

LeonieL

Berichten: 3549
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:57

Enyaa schreef:
LeonieL schreef:
bedankt voor de tip :D
TS : Ik weet niet of je een grote kamer hebt? Maar spiegeltjes ophangen is ook leuk. reflecteerd licht, dus lijkt je kamer groter.


dat zou voor mij niks zijn
Ben bang voor de spiegel snachts :)



Huh? Bang voor een spiegel? Vertel :P

Mila87

Berichten: 1961
Geregistreerd: 29-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:57

In mijn vorige kamer had ik met gouden letters Carpe Diem op de vuur geverft. Best mooi.

Op dit moment huur ik een kamer waar ik niet veel aan kan veranderen maar ik leg veel kleuraccenten aan in mijn spulletjes. Heb lichte muren, 1 muur met een aantal gekleurde fotolijstjes. Een schuine wand met een grote wereldkaart en verder veel kleur in dekbedden enzo.

Ik ben zelf niet zo'n fan van bruin met wit combinaties. Heb dat namelijk zelf al gehad, vond het destijds dan wel weer mooi :o Maar nu niet meer.
Mijn vriend heeft heel mooi retro behang..ook heel erg tof :D

Ann_e

Berichten: 1510
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Brabant!

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:00

Ik blijf het even volgen, mijn kamer is na de zomer ook weer aan de beurt... :)

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:07

Mijn kamer is nu rood met oranje en rode en oranje accesoires, als ik hem wil veranderen wil ik waarschijnlijk iets van bruintinten ( denk donkere kleuren ) en dan 1 muur zo een heel erg leuk maar fel behangetje ( denk iets van felrood kleurijk behang met motiefje ) En dan de oranje en rode accesoires

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:19

Heb je een beetje een handige papa ofzo? Wat dingen zelf maken van hout bijvoorbeeld is ook erg leuk :)

Dit is mijn ene muur:
Afbeelding
En dit de muur er tegenover (moet nog foto's in de lijstjes, maar vind m ergens zo ook wel leuk haha):
Afbeelding
Heb zelf allemaal verschillende lijstjes gekocht (bij de kringloop) en geverfd. Mdf plaat geschilderd, rand is van piepschuim en mijn vader heeft de lijstjes erop gemaakt met van die kleine haakjes.

Kijk anders eens op de ariadne at home website, die hebben vaak ook wel leuke en originele zelf maak ideeën, ik houd daar wel van :D