Lorriane Worm, hoe te verwijderen & hoe schadelijk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Lorriane Worm, hoe te verwijderen & hoe schadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 21:52

We hebben sinds vanmorgen een worm op de pc, als je opstart krijg je een pop-up met het volgende:

Lorriane Worm (GEDZAC LABS 2003)

Dedicado A mi G. Lorena R. S.,http://www.vsantivirus.com/renalo.htm

met een ok button eronder.

deze pop-up is niet weg te klikken, en we hebben op datr adres gekeken, of dat slim is geweest weet ik niet. op ok durven niet te drukken.
op de site werden we uitgelacht door een smily

mcafee vond wel een bestand deze hebben we verwijders, mmaar de pop-up verdwijnt niet.

Wie o Wie kan ons helpen, graag

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:57

ctrl+alt+delete en dan de pop-up zo verwijderen?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:03

Hmm mijn broertje heeft hetzelfde probleem. Pop up kan echter wel weggehaald worden, maar waarschijnlijk is het een virus, die zichzelf verspreid door zich als anti-virus pop up voor te doen... heb echter nog geen idee hoe het weg te halen valt.

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 08:08

we zijn aan het proberen als het lukt zeggen we je het, syph, als het jullie lukt vertel het ons dan alstjeblieft

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 20:14


Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:04

Kan iemand dit voor mij in het Nederlands uitleggen?
Wij hebben nl hetzelfde probleem en aangezien ik al niet zo'n wizz-kid ben snap ik geen hout van Verward

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:08

Nooit aan MSN beginnen dus... dat is de verspreider die als eerste genoemd wordt.
Ik zal even verder kijken en dan zal ik redelijk kort even een vertalinkje plaatsen. Momento!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:19

1: System Restore uitschakelen / helemaal uitzetten
De computer heeft een _RESTORE map waarin data bewaard wordt die later nog hersteld moet worden. Dit gebeurd via System Restore, als die ingeschakeld is kun je de worm of het virus niet verwijderen. Dus moet die even uit, dan kun je in de _RESTORE folder wroeten. Dit gaat als volgt (XP, Me staat er ook bij, maar meeste mensen hebben XP dacht ik): Je moet hiervoor wel de 'Administrator' mogelijkheden hebben (dus overal alle defaults mogen wijzigen).
Je klikt met je rechtermuisknop op 'Deze Computer' en selecteert dan Eigenschappen. Vervolgens klik je op het tabblad 'Systeemherstel' (zo heet dat dus in het NL, zit het nl even te doen met mijn NL XP). Klik dan op het vinkje 'Systeemherstel op alle stations uitschakelen'. (voor duidelijke plaatjes kun je bij symantec terecht via de link van Martenique, symantec is echt over-over-over duidelijk altijd, echt ik = megafan)
2: Er wordt hier vanuit gegaan dat je Norton Antivirus hebt. Draai 'Liveupdate', een tooltje waarmee alle virusdefinities opgehaald worden en je computer up to date is.
3: Scan vervolgens je hele systeem met de virusscanner en laat hem alle virussen verwijderen.

Heb je geen Norton dan denk ik dat het uitschakelen van Systeemherstel ook voldoende is om bijv. Macafee z'n werk goed te laten doen. Stap 1 is iig het belangrijkst, daarna zou de virusscanner het allemaal moeten kunnen. Norton herkent het virus in ieder geval (is symantec Lovers ), maar ik neem aan dat Macafee met de nieuwste virusdefinities hem ook wel herkent.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:20

AHA! Fijn dit topic want bij mijn moeder staat ie ook op de pc Scheve mond

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:55

Geen idee hoe ik het bij Windows 98 moet verwijderen, iemand tips?