ADSL (voor de "computermensen")

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

ADSL (voor de "computermensen")

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 14:14

Maand juli is ADSL hier beschikbaar. JOEPIE!!! (Hele vooruitgang, we hebben nu isdn-aansluiting) }>

MAAR: Ik weet niet welk abbonement ik moet nemen, van welke provider!!! Daarom: Wie helpt mij?

Ik weet wel dat ik zo goedkoop mogelijk wil. Ik download gemiddeld een stuk of 20 mp3 tjes per week. Een film downen doe ik nooit, veel te traag hier. Maar misschien kan ik dat dan wel doen? Maar dan moet ik waarschijnlijk iets vinden zonder datalimiet? Sjah, heb er absoluut geen verstand van. Bloos Frusty
Nu dacht ik in eerste instantie aan zonnet adsl. Maar hoorde van een kennis dat een kennis van hem wel een halfjaar daarop heeft moeten wachten nadat hij het aangevraagd had!
Ik wil wel zo snel mogelijk online kunnen, want mn pa kan geen drie dagen zonder. Die regelt vanalles via internet enzo.

Wie heeft er tips?

Alvast heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!!

Greetz, Danielle


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:23

Wij hebben het via xs4all. Ik denk dat je voor jezelf een keuze moet maken. Want iedereen weet wel wat slechts van een provider te vertellen. Als je hier oip bokt zoekt naar adsl providers krijg je een helehoop topics.
Waarom wij voor xs4all hebben gekozen? Niet echt een overtuigende reden. Wel zijn ze qua prijs niet duur. Wij hebben ADSL light, hebben dus ook een datalimiet, maar kunnen in de maand zeker 200 mp3's downloaden en bovendien software en dergelijke zonder in de problemen te komen.
Sowieso kun je je up- en downstream op hun website controleren, en dan weet je snel genoeg hoeveel mp3's je nog mag... Redt je het iedere keer niet, dan wordt het tijd voor een zwaarder abonnement. (Bij xs4all controleren ze steekpreofsgewijs, dus als je een keer het maximum overschrijdt is de kans heel klein dat ze jou controleren. Mochten ze jou wel controleren, dan wordt die nota wat duurder.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:30

Wij hebben HCCnet, ik weet er verder zelf weinig vanaf. Maar mijn vader wel en die heeft die uitgebreid uitgezocht. Ik kan vanavond wel even aan hem vragen wat de voor-nadelen van HCCnet en evt. van andere providers zijn.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 14:34

Richtje schreef:
Wij hebben HCCnet, ik weet er verder zelf weinig vanaf. Maar mijn vader wel en die heeft die uitgebreid uitgezocht. Ik kan vanavond wel even aan hem vragen wat de voor-nadelen van HCCnet en evt. van andere providers zijn.


Als je dat wil doen heel graag!

En Riette, ook bedankt!

Ik heb echt geen idee wat ik moet doen... Verward Frusty

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:41

Wij hebben Planet en dan het basic abonnement, bevalt prima, het downloaden gaat ook zeer rap.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:01

Ik ga over naar Demon (www.demon.nl) dan heb je voor 39 euro permaand ADSL zonder dat je je aan regels voor downloaden moet houden. Tot 31 december met gratis moden en aansluiting.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:13

je moet effe op google zoeken, er bestaan namelijk sites die voor jou uitzoeken welke verbinding in jouw buurt het snelst is!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 16:41

Dankjulliewel allemaal!

Ik zat even rond te kijken, en kom ik ineens iets tegen waarvan ik niet weet wat het is. Bij de een is de datalimiet bijv. 750 MB ofzo, en ergens anders stond FAIR USE POLICY
Wat is dat??? Is er dan geen datalimiet??? Verward

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:42

dat is (geloof ik) dat je in principe mag downloaden wat je wilt, maar het wel een beetje redelijk moet houden (dus geen 100.000 mp3's per maand, als je begrijpt wat ik bedoel)

ik heb xs4all, dat hadden we altijd al, dus dat is zo gebleven. ik vind het goed gaan, internet doet het eigenlijk altijd wel, het komt nauwelijks voor dat de provider eruit ligt en we kunnen met meer dan 100 kb/s downloaden dus...

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:01

FAIR USE POLICY is dat je je houdt aan het "gemiddelde gebruik". Dus zolang je niet extreem veel download gaat dat wel goed Knipoog.

Bij ons is vanaf volgende maand ook ADSL beschikbaar en wij zijn gegaan voor XS4ALL. Dit omdat deze provider toch wel goed bekend staat om zijn goede service.

Demon, waar prisca het overheeft zal bij jullie waarschijnlijk niet beschikbaar bij jullie zijn. Dit werkt namelijk niet met het netwerk van KPN. Kan je overigens makkelijk even checken met de postcodecheck op demon.nl Knipoog

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:23

Wij krijgen binnenkort ADSL via Planet. Ik heb het van de week besteld dus nu is het afwachten.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:48

Ik heb ADSL via Zonnet Breedband Family. Onbeperkt gebruik voor 34 euro per maand. Gratis modem en aansluiting.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 23:10

Wilde ook graag zonnet, maar heb isdn, dus gaat niet.

En wat betreft de Fair use policy, kun je dan wel bijv. 50 mp3tjes en 3 films downen, of is dat ook al teveel??? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 00:14

Ik heb nu bijna een jaar zonnet-basic, gewoon met USB-modem. Heel makkelijk zelf te installeren. Ik had alles vrij snel in huis toendertijd. Tip: laat je geen monteur aanpraten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 00:17

Ontario schreef:
En wat betreft de Fair use policy, kun je dan wel bijv. 50 mp3tjes en 3 films downen, of is dat ook al teveel??? Verward


Moet lukken, ik download alles dat los en vast zit en heb nog nooit problemen met de Fair use policy gehad.

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 01:55

Tiscali ADSL- ook een leuke aanbieding deze maanden. Zelfs voor ISDN gebruikers.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Jody_, _Nadia_, Abiola, Amazonbot, Antonius, Chantalla, Justme_24, marley93, meintje, Muronia, NogSteedsGek, Swift, troi, Wintu en 200 bezoekers